מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשס״ו 09.06.2006

'ידיעות אחרונות' על הרצח בטשקנט

'ידיעות אחרונות' מדווח היום (שישי) על מזכירת הרב הראשי של מרכז אסיה ושליח חב"ד הרב דוד-אבא גורביץ', ואימה שנמצאו אתמול (חמישי) בדירתן בטשקנט בירת אוזביקסטן, ללא רוח חיים. כפי שדווח ב-COL הבת למדה בעבר בבית-הספר היהודי "אור-אבנר" בעיר, והיתה ידועה כפעילה ומעורבת בחיי הקהילה היהודית בטשקנט. בחודשים האחרונים החלה לעבוד כמזכירתו של הרב גורביץ'. לסיפור המלא
'ידיעות אחרונות' על הרצח בטשקנט
כך דווח היום (שישי) ב'הארץ':

בטשקנט בירת אוזבקיסטאן התגלו אתמול גופותיהן של פעילה בקהילה היהודית ואמה, שנרצחו כנראה בתחילת השבוע. הרקע לרציחות לא ברור. לפי הערכה ראשונית במשטרה, השתיים נרצחו על ידי עבריינים. נשיא איגוד הקהילות היהודיות ויליד טשקנט, לב לבייב, פנה לשלטונות אוזבקיסטאן בדרישה למצות את חקירת הרציחות.

קארינה לויפר, בת 20, עבדה כמזכירתו של הרב דוד גורביץ', הרב הראשי של מרכז אסיה באיגוד הקהילות היהודיות. לויפר נראתה באחרונה ביום שני ולאחר שלא הופיעה אתמול לשיעור יהדות, הזעיקו אנשי הקהילה את המשטרה. השוטרים שפרצו לביתה מצאו את גופתה ואת גופת אמה, סווטלנה, כשגרונן משוסף.

בפברואר נרצח בטשקנט הרב אברהם יגודייב הכהן, בדרכו לבית הכנסת. מקורות ישראלים רשמיים אמרו כי בטשקנט יש בעיית פשיעה קשה. במדינה פועלים גם גורמי טרור איסלאמיים שביצעו בשנים האחרונות פיגועים נגד מטרות אמריקאיות וממשלתיות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.