מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשס״ו 09.06.2006

טשקנט: נרצחו מזכירת הרב גורביץ ואמהּ

מזכירת הרב הראשי של מרכז אסיה ושליח חב"ד הרב דוד-אבא גורביץ', ואימה נמצאו הערב (ה') בדירתן בטשקנט בירת אוזביקסטן, ללא רוח חיים. הבת למדה בעבר בבית הספר היהודי "אור אבנר" בעיר, והיתה ידועה כפעילה ומעורבת בחיי הקהילה היהודית בטשקנט. בחודשים האחרונים החלה לעבוד כמזכירתו של הרב דוד גורביץ'. דובר איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים, טל רבינא: "ברור שמדובר ברצח" ■ לסיפור המלא
טשקנט: נרצחו מזכירת הרב גורביץ ואמהּ
הרב אבא-דוד גורביץ' (צילום: מאיר דהן)
מזכירת הרב הראשי של מרכז אסיה ושליח חב"ד הרב דוד-אבא גורביץ', ואימה נמצאו הערב (ה') בדירתן בטשקנט בירת אוזביקסטן, ללא רוח חיים. הבת למדה בעבר בבית הספר היהודי "אור אבנר" בעיר, והיתה ידועה כפעילה ומעורבת בחיי הקהילה היהודית בטשקנט. בחודשים האחרונים החלה לעבוד כמזכירתו של הרב דוד גורביץ'.

בשיחה ל-ynet סיפר דובר איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים, טל רבינא, על מה שאירע. "ביום שני האחרון, הגיעה קרינה לשיעור שהעביר הרב גורביץ' וזו בעצם הייתה הפעם האחרונה שהיה עימה קשר. למחרת וגם ביום שלאחריו קרינה לא הגיעה לעבודה. ממשרדו של הרב ניסו ליצור איתה קשר טלפוני אבל היא לא ענתה. במשרד חשבו שהיא שאולי היא לא מרגישה טוב".

לדברי רבינא רק היום החלו במשרדו של הרב לדאוג לגורלה. "כשקרינה כבר לא הגיעה לשיעור שבו גם חילקו את המלגות, התעורר החשד שמשהו קרה לה. אנשי הקהילה היהודית הזעיקו את משטרת טשקנט כדי לברר מה קורה איתה".

בשעות הערב הגיעו השוטרים ופרצו לדירת השתיים ולעיניהם נגלה מחזה מצמרר. "ראשונה נמצאה גופת האם כשהיא מוטלת בסלון ללא רוח חיים. את קרינה מצאו בתנוחה מקופלת ומכך הבינו שניסתה להתחבא באחד החדרים, אף היא נמצאה ללא רוח חיים. ברור היה שמדובר ברצח", אמר הדובר, "אם כי משטרת טשקנט עדיין לא מנדבת פרטים נוספים לגבי נסיבות האירוע".

כבר הערב פנה נשיא איגוד הקהילות היהודיות במדינות חבר העמים, לב לבייב, לנשיא אוזבקיסטאן, אסלאם קרימוב, לקיים חקירה נמרצת לאיתור הרוצחים. לבייב לא הסתפק בהנחה שמדובר ברצח על רקע פלילי.

זהו אינו האירוע הראשון בו נפגעים בני הקהילה היהודית בטשקנט, המונה כ- 30 אלף בני אדם. ביולי 2004 התבצעה התקפה של הגיהאד האיסלמי על כמה מטרות יהודיות בעיר, ביניהם על שגרירות ישראל, בה נהרגו שני עובדים מקומיים ושוטר. במאי 2005 התקרב אדם כשהוא לבוש מעיל ארוך בקיץ לעבר השגרירות הישראלית בבירת אוזבקיסטאן כשהוא צועק 'אללה אכבר'. הוא נהרג מירי השוטרים במקום כשלגופו התגלה לאחר מכן מטען דמה. בפברואר 2006 נרצח בשוק טשקנט אברהם הכהן יאגודייב, מראשי הקהילה היהודית.

ynet


לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
לעשות עלייה ויפה שעה קודם!!!
י"ג סיון ה׳תשס״ו

עד מתי האנתשימיות תמשך, יהודים מכובדים יש לנו את הארץ
המובטחת למה שלא ניתקבץ כולם
ונעלה ארצה, משיח צידקנו יגאלנו
מצרותנו אמן כן יהיה רצון...

תנחומי למשפחה על האובדן. יז"ב
מגבי אשדוד
2.
רק בישראל ביטחוננו
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
רק בארץ ישראל ביטחוננו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.