מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשס״ו 08.06.2006

"הדבר הכי מרתק בתאילנד זה שלוחי חב"ד"

צלם 'בקהילה', שוקי לרר, נסע השבוע לבנגקוק, תאילנד וחזר עמוס רשמים אותם הוא מפרסם השבוע ■ "למרות שפע האטרקציות שבעיר", הוא מספר, "הדבר המרתק ביותר בבנגקוק, מבחינתי, היא פעילותם המופלאה של שלוחי חב"ד לקירוב אלפי הישראלים ליהדות" ■ "אחד הדברים המדהימים שמצאתי שם זו אווירת האחדות, הנדירה במקומותינו" ■ לסיפור המלא

COL מגיש קטעים מהשיחה של העיתונאי החרדי אשר מדינה עם הצלם שוקי לרר:

"למרות שפע האטרקציות שבעיר, הדבר המרתק בבנקוק, מבחינתי, היא פעילותם המופלאה של שלוחי חב"ד לקירוב אלפי הישראלים ליהדות. אותם צעירים, שבורחים מישראל ובאים לפרוק את העול במזרח, דווקא כאן, בארץ הנכר רוויית האלילים, הם מתחברים לחב"ד ומגלים את האור והנועם שביהדות. מדובר בצעירים, שבישראל, קרוב לוודאי, לעולם לא היו מתעניינים ביהדות. אבל דווקא כאן, כשהם חשים משוחררים כביכול - הם מצליחים להתחבר.

"בגלל הפרשי השעות, נחתנו שלוש שעות לפני כניסת השבת, מה שהפגיש אותנו ישר עם החוויה שנקראת 'שבת בבית חב"ד בבנקוק'. הם שוכרים בית מלון גדול, וכשאתה צועד בו אתה מרגיש כאילו אתה צועד באחד הרחובות הישראליים הטיפוסיים. כולו שוקק ישראלים והשפה הנשמעת מכל מקום היא עברית.

"בית חב"ד עצמו שוכן במרכז העצבים של העיר ומשמש כמקום המפגש המרכזי עבור אלפי המטיילים. מדובר במבנה רב-קומתי, שבכל קומה קיימת פונקציה ייחודית המושכת אליה ישראל.

"בקומה הראשונה ניתן למצוא מסעדה כשרה למהדרין. אני, למשל, הגעתי למסעדה רעב מאד, לאחר ימים שלמים שמזונותיי הסתכמו בקופסאות שימורים של דגים. כיוון שכך, ביקשתי מהמלצר להגיש לי את כל התפריט, מתחילתו ועד סופו. לשולחן הגיעו תבשילים מיוחדים וטעימים, מכל הסוגים והמינים. וכשהגיע החשבון, רגע לפני חשבתי שאני הולך לשבור תוכנית חיסכון, הוכיתי בתדהמה כשראיתי שהמחיר לשלושה סועדים הסתכם ב-120 ש"ח בלבד.

"בית חב"ד, מסתבר, מסבסד כמעט שבעים אחוז, כדי למשוך את הישראלים לכאן, ולהציל אותם מאכילת שקצים וטריפות. וכשהישראלים כבר נכנסים למקום, קשה להם להתנתק.

"אחד הדברים המדהימים שמצאתי שם זו אווירת האחדות, הנדירה במקומותינו. ישבתי בשולחן ליד משגיחי כשרות מכל ארגוני הכשרות ומכל החוגים, היושבים בצוותא, באהבה ורעות מיוחדים. כל אחד מספר לשני על השבוע שהיה ופותרים אחד לשני את בעיותיו. התברר לי שבקרב משגיחי הכשרות בעולם, יש רצון עז להגיע דווקא לבנקוק בשל הסביבה היהודית החמה הפועמת בבית חב"ד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.