מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשס״ו 07.06.2006

שלוחים וגבירים נרשמים לאירוע הגדול בוושינגטון

באתר החדש שנפתח עבור אירוע ג' תמוז הגדול בוושינגטון נרשמים מידי יום שלוחים וגבירים מרחבי העולם. "ליוינג לגאסי" תכלול שרשרת אירועים לכבודו של הרבי ולחיזוק מפעל השליחות: הוקרה בקונגרס האמריקאי, הערכה של משרד החינוך האמריקאי, ארוחה עם בכירי משרד החוץ ועשרות שגרירים ודיפלומטים, הרצאות מרתקות בסגנון אקדמאי, ובאנקט נוצץ במוזיאון הלאומי ■ "הבעלי-בתים ייחשפו להשפעה של ליובאוויטש על הזירה העולמית, וכך יחזק את בתי-חב"ד בכל אתר ואתר", אומר השליח הרב לוי שם-טוב מידידי ליובאוויטש בארה"ב ■ לדיווח המלא
שלוחים וגבירים נרשמים לאירוע הגדול בוושינגטון

וושינגטון כולה מתגייסת לקראת אירוע ג' תמוז הגדול שיכבד את דמותו של הרבי ויוקיר את שלוחיו המסורים ותומכיהם ברחבי העולם. בבירה מבטיחים כי מדובר באירוע שיותיר השפעה עמוקה על משתתפיו.

בכ"ט סיון בערב עד ב' תמוז (27-28 ליוני) תתקיים ועידת "ליוינג לגאסי" (מורשת חיה) של הארגון ידידי ליובאוויטש בארה"ב. האירוע יביא מאות שלוחי חב"ד ותומכיהם שיעמיקו על תורתו ודמותו של הרבי מליובאוויטש לקראת יום ההילולא ג' תמוז.

הועידה כולל שרשרת אירועים מכובדים בהשתתפות בכירי הממשל האמריקאי, הסגל הדיפלומטי ודמויות מובילות מעולם העסקים, הספרות והאקדמיה לצד ראשי ארגונים יהודיים. אירוע אחרון מסוג זה נערך לפני ארבעה שנים בוושינגטון, ונחל הצלחה סוחפת ושבחים רבים.

המוטיב המרכזי של הועידה תהיה "חינוך - המענה לדורינו" וידון בלקחים והתשובות של חינוך בהתמודדות עם האתגרים שמוצבים בפני הדור הזה. הוא יעלה על נס את הגידול של פעולות תנועת חב"ד-ליובאוויטש העולמית, רשת מוסדות יהודיים הגדול בעולם עם מעל 3 אלף מרכזים ביותר מ-70 מדינות.

"האירוע הוא לא רק מאמץ קולקטיבי ציבורי שנותן כבוד לרבי, אלא גם אחד שהשלוחים יפיקו תועלת ממנו כשהבעלי-בתים שלהם ייחשפו בהשפעה של ליובאוויטש על הזירה העולמית. וכך זה בעז"ה יחזק את בתי-חב"ד בכל אתר ואתר", אומר המארגן הרב לוי שם-טוב, שליח חב"ד בוושינגטון ומנהל ידידי ליובאוויטש בארה"ב.


רפובליקנים ודמוקרטים יתאחדו

הועידה תחל בקבלת-פנים ביום שני בערב, ותימשך עד יום רביעי אחה"צ.

מנהיגות הסנאט וחברי הקונגרס האמריקאי יקבלו את משתתפי הועידה באירוע הוקרה מיוחד. ינאמו שם מנהיגי הרוב הרפובליקני ביל פריסט ורוי בלונט לצד מנהיגי המיעוט הדמוקרטי הארי רייד וסטני הויאר. באירוע יצויין תרומתו המכרעת של הרבי לנושאי חינוך, מטרה עבורה הוענקה לרבי ה"קונגרשונאל גולד מדאל", האות הכי מכובדת בארה"ב. אמורים להשתתף שם מעל 20 סנטורים (בהם הגב' הילארי קלינטון, ג'ו ליברמן) ועשרות חברי קונגרס.

באירוע נפרד יוצגו בתי-ספר חב"ד מובילים ומצטיינים שקיבלו את אות "בלו ריבן" היוקרתי מאת משרד החינוך האמריקאי. אנשי חינוך מוערכים ובכירי ממשל העובדים בתחום החינוך יזכירו את "יום החינוך והשיתוף" שמוקדש מידי שנה בי"א ניסן לרגל הולדת הרבי.

ב"ארוחת הצהריים הבינלאומית" יתאגדו הסגל הדיפלומטי ומעצבי מדיניות החוץ בוושינגטון עם השלוחים, והשגרירים של מדינות מגוריהם. באירוע הזה יתמקדו על פיתוחה של חב"ד בעולם והוזמנו אליו הגב' קונדוליסה רייס, מזכירת המדינה האמריקאית, ומר יאן אליסון, נשיא העצרת הכללית של האו"ם. אמורים להשתתף גם שרי חוץ וביטחון ממספר מדינות, ששמם לא ניתן עדיין לפרסום.

בסדנת ההרצאות "מורשת חיה" ינאמו רבנים ומרצים מובילים בחב"ד שידונו ב"מסר של הרבי לחינוך כתמצית הפיתרון להוביל הבנה ועתיד זוהר, בעולם שמתמודד עם טרוריזם, אתגרים של החברה ואסונות אחרות". רבים בוושינגטון מחכים לאירוע עיוני זה, ועדיין זוכרים את נאומו הלא-שגרתי לרגל שנת המאה מאת הרב יואל כהן, ה'חוזר' של הרבי, שתורגם סימולטני על-ידי הרב מאניס פרידמן. בין נושאי ההרצאות השנה: יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית הרב אברהם שם-טוב, פרשן התלמוד הנודע הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ), שדרן הרדיו היהודי-אמריקאי דניס פרייגר ועוד.


באנקט נוצץ שלא יישכח

תוכנית מיוחדת תאורגן עבור "סטודנטים מנהיגים", נציגים יהודיים צעירים שיישלחו לאירוע על-ידי שלוחי חב"ד ב-100 האוניברסיטאות וקמפוסים בעולם. הם יחשפו לעולמה המקיף של ליובאוויטש והשפעתה הרבה על יהדות העולם ומעבר לה.

ברגע שיא באירוע הקודם לרגל שנת המאה של הרבי, השליח הראשי לפלורידה הרב אברהם קארף הכריז על החלטה להגיע ל-100 מוסדות ובתי-חב"ד בתוך שנתיים. בפלורידה היו אז 78 מוסדות. אחד מהקהל העיר לו על עניין מאה ואחת, והרב קארף עדכן את ההבטחה למאה ואחת מוסדות. היום, ארבע שנים אחרי, קיימים בפלורידה כמעט 120.

האירוע המסכם יהיה ה"גאלא באנקט" שייערך באולם הנוצץ של המוזיאון האמריקאי הלאומי.

הבאנקט יהיה אירוע אלגנטי ומרומם שידגיש את אירועי היום ויושיב זה לצד זה מדינאים, מנהיגים יהודיים וקהילתיים יחד עם שלוחים, פילנתרופים ותומכים של פעולות חב"ד בעולם.

בועידה האחרונה, הנדבן הארגנטינאי הידוע אדוארדו עלשטיין התבטא כי "בביקור פעם ברוסיה למדתי מה הרבי הצליח לעשות: שני יהודים נפגשים כדי לחשוב איך עוזרים ליהודי שלישי".

חתן פרס נובל, הסופר היהודי אלי ויזל סיפר באירוע ההוא על יוסף הצדיק ש"דמות דיוקנו של אביו נראה לו". "כשאני מתלבט בעניינים פרטיים אני חושב מה אבי היה אומר. כשאני מתלבט בעניינים ציבוריים אני חושב מה הרבי היה אומר".

אתר אינטרנט מיוחד הוקם עבור הועידה, בו ניתן ללמוד על שרשרת האירועים, צפייה בגלריית תמונות מהאירוע הקודם, ושליחת טופס הרשמה עבור האירוע – לכניסה לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.