מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשס״ו 05.06.2006

עו"ד ציבין הגישה תובענה ייצוגית נגד תנובה

עו"ד נחמה ציבין הגישה הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב תובענה ייצוגית נגד תנובה, בגין הטעיית צרכני הכשרות באי סימון מרכיבי חלב נכרי על גבי חלק ממוצריה. עו"ד ציבין ועו"ד עופר לרינמן ייצגו את העותר צבי הרש יצחק, החבר בתנועה להגינות שלטונית, שתובע פיצוי בסך 500 מיליון ש"ח, לקבוצת נפגעים שלהערכתו עומדת על לא פחות מ-50,000 איש. תובענה ייצוגית זו הוגשה לאחר שהתנועה להגינות שלטונית בראשות מרדכי איזנברג עתרה בעניין דומה לבג"צ נגד הרבנות הראשית ותנובה, בבקשה כי יחדלו ממנהגם המטעה צרכני כשרות ויסמנו על מוצריהם תכולת מרכיבי חלב נכרי.
עו
צילום: ערוץ 10

בפתיח לתובענה נכתב: "זוהי תובענה ייצוגית צרכנית. התובע הינו צרכן שומר כשרות, שאכילת מוצר שיש בו מרכיבי "חלב נכרי", אסורה עליו על פי אמונתו. התובע יטען כי הנתבעת הטעתה ציבור רחב, והתובע בתוכו, לסבור כי מוצריה אינם מכילים "חלב נכרי". הנתבעת הטעתה אותם בעניין זה ביודעין, חרף חובתה, על פי דין פסיקה ונוהג, ומכוח הוראות הרבנות הראשית לישראל והרבנות הצבאית הראשית, לכתוב במפורש "מכיל אבקת חלב נכרי" או "מכיל חלבוני חלב נכרי"  על מוצרים המכילים מרכיב זה.

במעשיה אלו, שנמשכו שנים, פגעה הנתבעת בבני הקבוצה וגרמה להם נזק לא-ממוני אך בר-פיצוי. נפגעה האוטונומיה של הרצון של בני הקבוצה,  נפגע חופש הבחירה שלהם, נפגעו כבודם ורגשותיהם".

מרדכי איזנברג יו"ר התנועה להגינות שלטונית אומר כי תובענה ייצוגית זאת בנוסף לבג"צ שהוגש בשעתו, עשויים לחזק את מעמדה של כשרות הרבנות הראשית שאיננה כשרות מסוג ב'. "תעודת כשרות של הרבנות היא תעודה מהימנה המעידה על קיומו של סל כשרות בסיסי אשר כשרויות המהדרין מוסיפות עליו הידורים וחומרות". "מאליו מובן כי יש להקפיד על קיום נוהלי הרבנות הראשית המצווים בין היתר לסמן הימצאות מרכיבי חלב נכרי על כלל המוצרים בכשרות הרגילה ויש להצטער על כי חברת תנובה מונעת מידע חיוני זה מצרכניה שומרי הכשרות" – אומר איזנברג.


 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
האם גם במוצרי המהדרין
י' סיון ה׳תשס״ו
של תנובה יש מרכיבי חלב עכו"ם?

מישהו יודע?
2.
This is old news
י' סיון ה׳תשס״ו
When I was at Kfar Habad in the "nuns" we were instructed to treat Tnuva products as if they were "Chalav Stam" since there was often no supervision during their milking runs. I am at a loss as to why this is suddenly an issue now.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.