מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשס״ו 05.06.2006

ההתוועדות השנתית של חברת תהילים העולמית

מידי שנה, כבר ט"ז שנים ברציפות, מארגן כולל חב"ד סעודת מצווה חגיגית לכבודו של דוד מלכא משיחא, ביום ההילולא שלו – בסמוך לקברו שבהר ציון בירושלים. ההתוועדות שנודעה בשערים, זוכה להשתתפות עשרות מאנ"ש ויקירי קרתא דירושלים, המבקשים ליטול חלק במעמד נעלה זה המתקיים לאור הוראתו המפורשת של הרבי ■ לסיפור המלא
ההתוועדות השנתית של חברת תהילים העולמית
כאשר ייסד רבינו הריי"צ נ"ע "חברת תהילים עולמית" (בשנת תש"ב) – חיבר, כדרכו בקודש, תקנון מפורט המתווה את מתכונת התנהלות החברה לכל פרטיה ודקדוקיה. אחד מסעיפי התקנון קובע את יום ז' בסיוון – יום ההילולא של דוד המלך – כ"חג החברה" בו יתכנסו חבריה ויתוועדו "בשמחה ובפנימיות".

בערב שבועות תש"נ, זכה מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן לקבל הוראה מהרבי נשיא דורנו, לחדש באופן מיידי את פעילות חברת התהלים העולמית, במתכונתה המלאה. תקנת הקודש קוימה ללא שהות, וה'חברה' שבה לפעול בעקביות ובהתמדה, כאשר מניין אברכים משמש "בתור שלוחי ציבור מאת כלל ישראל" (כלשון אגרת הקודש של הריי"צ נ"ע) וחברי המניין מקפיד "לגמור בכל יום ויום את התהלים כולו ולהתפלל בסמוך לקברו של דוד המלך ע"ה".

בשתי הזדמנויות נוספות לאחר ההוראה המופלאה בתש"נ, הואיל הרבי להתעניין בפרטי התנהלותה המדויקת של חברת התהילים העולמית, שמות האברכים ומתכונת פעילותה הרצופה.

אתמול, יום ראשון ח' סיוון, התקיימה ההתוועדות המסורתית. כמידי שנה, נפתח המעמד באמירת כל ספר התהילים – כאשר הקהל כולו מצטרף אל חברי המניין הקבוע, "חתני המצווה".

כל מי שזכה ליטול חלק במעמד המיוחד – יתקשה לוותר עליו: השתפכות תהילות נעים זמירות ישראל, ביום ההילולא שלו, באווירה החגיגית השוררת במקום – היא חוויה מרטיטה, שעת קורת רוח שדומה כי מעטים ישוו וידמו לו.

לאחר אמירת התהילים הסב הקהל לסעודת מצווה סביב שולחנות ערוכים. ראשון הדוברים במעמד הוא "רב החברה" הגה"ח ר' שמואל אלעזר היילפרין, שמתאר לציבור את השתלשלות ייסודה של חברת התהילים, את החשיבות העצומה שייחס לה הרבי הריי"צ, ואת הזכות הגדולה של כולל חב"ד למלא את רצון קודשו של נשיא הדור בהפעלתה של החברה העולמית.

גם הדרשן הירושלמי הנודע הרב אברהם הכהן הולנדר מרתק את הקהל במתק שפתיו, ומשלב מדרשי פליאה מפעימים המדגישים את סגולותיה של פעילות חברת התהילים העולמית. הוא מפליג בשבח כולל חב"ד הנושא בעול פעילות החברה ודואג לקיום המניין הקבוע, כאשר בכך למעשה "הם היחידים שזוכים 'להושיב ישיבה על קברו' של דוד המלך, פשוטו כמשמעו, ושפתיו מדובבות עם תהילותיו הקדושות, דבר המוסיף שמירה והגנה על עם ישראל כולו".

בהמשך לכך קורא אחד ממשתתפי המניין הקבוע את רשימת הקודש שכתב הרבי ('רשימות' חוברת נב) אודות "חברת תהילים העולמית שבתפילותיהם, תהילות נעים זמירות ישראל, יגינו על בני ישראל ויפעלו בעד נצחון היושר והצדק והקלת חבלי משיח".

שמחה בטהרתה ליוותה את סעודת המצווה – כאשר מספר פעמים הפך הקהל כולו למעגל ריקוד מלוכד – ששורר שעה ארוכה לקול צלילי נגינת התזמורת. אחרון הדוברים הוא הרב יעקב נענע, הממשיך במסורת אביו ששימש במסירות נפש, למעלה מיובל שנים, כגבאי האתר.

על מלאכת ארגון ההתוועדות ניצח במיומנות רבה המשגיח המסור של חברת התהילים, הרב אפרים פרוס – כשלצידו מסייעים שני בניו התמימים הנמרצים שיחיו.

שעה ארוכה הסב הקהל והאזין ברוב קשב לסיפורי מופתים מפעימים ומרגשים המתגלגלים סביב "החברה" ופעילותה. חברי המנין זוכים פעמים אין ספור לראות במוחש כיצד פעילות-קודש זו מחוללת נפלאות ובאמצעותה נושעים רבים מבני ישראל בבני חיי ומזוני רוויחי.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
האם המניין נוהג להתפלל עבור חולים וכדומה...
ט' סיון ה׳תשס״ו
אולי תפרסמו לתועלת הציבור איך אפשר להעביר אליהם שם לתפילה ולברכה? תודה רבה
2.
http://tehilim.tz4.com
ט' סיון ה׳תשס״ו
אני מזמין את חברת תהלים העלמית לאתר שלי של קריאת תהלים:

http://tehilim.tz4.com
3.
אמירת תהלים אצל דוד המלך
י' סיון ה׳תשס״ו
אפשר לפנות לר אפרים פרוס (הגינגי שנראה בתמונות), האיש שמחזיק את מניין התהלים מדי יום ביומו, במסירות רבה, והוא עצמו תלמיד חכם עצום וירא שמים מרבים.
054-5837086
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.