מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשס״ו 01.06.2006

רב 'תנובה' מתעקש: אין סיבה לציין חלב עכו"ם

שערוריית חלב עכו"ם בחברת 'תנובה' ממשיכה לייצר כותרות בעיתוי המתאים - חג השבועות החלבי. אמש (רביעי) הובאה כתבה בערוץ 10 בטלוויזיה על הנושא. כזכור, החברה גורמת להכשלת הציבור שאינו מודע לעובדה כי מוצרי חלב שלה מכילים גם רכיבים של חלב עכו"ם, כך עולה מעתירה לבג"צ שהוגשה על-ידי התנועה להגינות שלטונית, בראשותו של מרדכי אייזנברג, ע"י עו"ד נחמה ציבין. 'תנובה' בתגובה: "אחרות לא עושות את זה ואף-אחד לא עושה את זה ואין שום סיבה לעשות את זה". ■ לצפייה בכתבה מערוץ 10: לחצו כאן
רב 'תנובה' מתעקש: אין סיבה לציין חלב עכו
מטעים את הציבור. מעדני תנובה
לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
14 תגובות
1.
למה??? רב תנובה מתעקש: אין סיבה לציין חל...
ה' סיון ה׳תשס״ו
כבוד הרב וייטמן שליט"א.
כולנו מצפים לקבל את הסיבה למה?
ומברכים את הרב וצוותו שיצליחו להגיע שכל המוצרים יהיו חלב ישראל ללא שאלות !!!
2.
לא רק חלב עכו"ם
ה' סיון ה׳תשס״ו
לפי הנכתב גם חלב עכו"ם נמכר בהשגחתו בתור מהדרין
חבל שאנו מוצפים רבנים מטעם ועל כן ההכשרים נראים גם לפי הטעם
3.
הזווית הכפר חבדית
ה' סיון ה׳תשס״ו
מי אחראי לכך שבכפר חב"ד מחזיקים מוצרים בהשגחתו של ויטמן בחנויות ואין פוצה פה ומצפצף?
האם יש מי שמפקח על המוצרים שנכנסים לחנויות? ואם כן, צריך הוא לבקש סליחה מהלקוחות שהכשיל באכילת חלב עכו"ם, ואולי זהו הטעם לכך שילדי כפר חב"ד נראים כמו שהם נראים, דומים יותר ויותר לעכו"ם, ה ישמרנו.
4.
נא לברר
ה' סיון ה׳תשס״ו
אני גר בארה"ב, והחנויות מוכרות כל סוגי מוצרים מחברת תנובה.

נודה מאד למאן דהו, שיפרט איזה קו ייצור או השגחה, או מוצר קשור בבעיית חלב עכו"ם.

האם זה אלו בהשגחת חוג חתם סופר, או בד"ץ עדה החרדית - או שניהם?

האם זה רק חמאה, גבינה, יוגורט?

יישר כח!
5.
כל זמן שהרב וייטמן לא עונה רצוי מאוד השג...
ה' סיון ה׳תשס״ו
בסך הכל הרב וייטמן הוא רב מ"טעם" החברה של תנובה ופועל לקידום מכירותה . ומשקיע רבות בכשרות אך הוא רב של החברה. לגבי ה"מהדרין של תנובה" יש אנשים שסומכים על כשרויות "ועדת המהדרין" או חוג ב"ב או בד"צ בעלזא אשר סומכים את ידיהם על הרב "מטעם" שמוכיח על הנייר או בשו"ת עד כמה שהם מהדרין וכו לסיכום במציאות היום כדאי ורצוי לסמוך רק על גוף כשרות חיצוני כמו "העדה החרדית ירושלים" שהם ה"בעלי ניסיון" של עשרות שנים שמשקיעים ומשתדלים להגיע למקסימום האפשרי בכשרות. ועל זה לא כל רבני חב"ד מסכימים ויש שלא מודעים לפרטים המורכבים ביצור במפעלי תעשיה וסומכים על.... (הפירסום מוכיח). וישנם רבנים שחושבים שטוב לסמוך רק על כשרות של הרב לנדא ב"ב והעדה החרדית ירושלים.

6.
צביעות של במתלוננים
ו' סיון ה׳תשס״ו
אין שום בעיה מצדכם לרכוש מוצרי מהדרין או בד"ץ שם לא הרב של תנובה נותן כשרות אלה הרבנים שלכם אותם אתם אמורים לכבד וגם מגיב מס 5 כותב את זה. לגבי מוצרים כשרים רגילים אין בעיה יש אישור של הרבנות הניתן לכל המחלבות בארץ ותנובה לא נוהגת שונה מהן. התובעים כנראה חושבים שמתנובה אפשר לקבל יותר כסף.
צ בו ע י ם
7.
כשרות מאכלי החלב
ח' סיון ה׳תשס״ו
לידיעת הקוראים:

מוצרי החלב היחידים בישראל שהם "חלב ישראל", הם רק מוצרי שטראוס למהדרין שבהשגחת הרב לנדא.
פירוט בקצרה:1. כידוע, כדי שהחלב יקרא חלב ישראל צריך שמשגיח "יעמוד" בשעת החליבה ויהיה "נוכח במקום" בשעת החליבה כל משך זמן החליבה. דבר זה מתבצע "אך ורק" בשטראוס מהדרין שבהשגחת הרב לנדא. בכל חליבה נמצא משגיח מתחילת החליבה ועד גמרה. גם בשבת! כל שאר הבד"צים למיניהם ללא יוצא מן הכלל, מסתפקים ב"מבקר" שעושה סיבוב (כן או לא) לראות שאין איזה חזירון באיזור המחלבה. שימו לב גם, שעובדה זו מופיעה על גבי המוצרים של שטראוס מהדרין. שם כתוב: בהשגחה מתחילת החליבה. בשום מקום אחר זה לא כתוב. זה אומר משהו.
2. יש כאלו שהכניסו מצלמות לתוך המחלבות, לספר כאן את כל הבעיות שבדבר זה לא פשוט. אבל האם מישהו היה מוכן לשמור ילדיו עם בייבי סיטר על מצלמה? חלק מהבעיות שיש בבייבי סיטר כזה יש גם במצלמה הממוקמת במקום משגיח.
3. יש גם את הענין שצריכים להכשיר בכל פעם שעושים ייצור כשר מהדרין במחלבות שבהשגחת רבנות, זה גם מסובך מאוד. אצל שטראוס מהדרין כל המחלבה היא אך ורק של השגחת הרב לנדא.
4. יש בעיה ידועה בפרות חולבות שעוברות ניתוחים שזב גורם שיהיו בדין של טריפה ואז גם החלב שלהם טריפה. בכל מקום עושים את הניתוח עם...משגיח... (לא רוצה לצחוק). חוץ מזה שזה פשוט לא נכון, יש בזה הרבה תסבוכות הלכתיות. אצל שטראוס מהדרין כל פרה שצריכה לעבור איזשהו ניתוח , לא חוזרת יותר לתת חלב למחלבה שבהשגחת הרב לנדא.
יש עוד מה לכתוב, בהזדמנות אחרת.
רק תזכורת, אי אפשר לסמוך על "שום" כשרות שהיא מחו"ל בכל הנוגע למוצרים שהם מחלב ישראל. אפילו שכתוב שם למהדרין מן מן מן מן המהדרין וחתומים שם 30 רבנים. מה שקורה שם זה עוול אמיתי לכל בית בישראל שמסתמך עליהם. יש אצלי ידיעות ברורות עם עדים על מה שקורה שם אך לע"ע אני מנוע מלכתוב על כך, אולי בקרוב.
אפרופו תנובה תל אביב: גם מהדרין ויטמן, גם בעלז, גם וועדת מהדרין. מי צריך כל זה. אלא, שהחרדים לא סומכים על ויטמן, ובצדק. אז הכניסו בעלז. אבל גם עליהם לא סומכים, אז הכניסו "ועדת מהדרין", משהו בלי שם שלא תזהו. לידיעתכם זה כלום רק כמה מתנגדים, שאפילו הם לא מעונינים שיכתבו שמם.
אפרופו תנובה ובעלז: כשהוסיפו את "ועדת מהדרין" הייתי בסופר בקניות, וראיתי ליד המקרר של הגבינות איזה עלם בעלזאי המתהלך עם גרביונים וכובע סמט. הוא שאל אותי האם הוא יכול לעזור לי בבחירת הגבינות. מאחר וענין אותי מה הוא עושה כאן, עניתי לו כן. ואז הוא התחיל אומר לי תקנה גבינות תנובה שבהשגחת בעלז, אנחנו בבעלז משגיחים שם שזה יהיה מהדרין מן המהדרין.עניתי לו שאינני קונה זאת מפני שמשגיח על הכשרות צריך לעמוד במפעל בשעת הייצור ולא להשגיח בחנות ...
8.
ל-7
ח' סיון ה׳תשס״ו
בלי עין הרע...
9.
ל-3
ח' סיון ה׳תשס״ו
אתה צודק אנחנו צריכים לדאוג לחינוך ילדינו ולא לתת להם להסתובב עם כל ה"ארחי פרחי" למיניהם ! ה1 ישמור אותנו מכל עכומי"ם ומכל צרה וצוקה אמן!
10.
אליהו מנצרת עילית
ח' סיון ה׳תשס״ו
הרב וייטמן אנו לא מסוגלים להאמין, שהרב יכשיל ח"ו את ציבור שומרי הכשרות (הרגילה) המחמירים ואינם אוכלים חלב עכו"ם, באכילה זו.
11.
ל- 7 הממליץ להשגחת הרב לנדא בלעדית
ט' סיון ה׳תשס״ו
כל מי שיודע ומכיר את התעשית המזון בארץ ובעולם יודע שאי אפשר להגיע לכשרות ב - 100% במפעלי מזון בקושי במטבח ביתי אפשר הגיע לזה. ולכן חייבים למצוא פיתרונות הלכתיים, זה שיש תחרות בין ההכשרים זה דבר בריא ומועיל לתעשיית החומרות ולחיזוק הכשרות ולכלל ישראל.
מצד שני אסור לפסול כשרויות על בסיס שמועות בלבד זה לא רציני, כי אפשר למצוא ויש בעיות גם במפעלים בכשרות של הרב לנדא ב"ב. למשל קראתי באחד התגובות באתר זה, כי בגלידות שטראוס בכשרות הרב לנדא ב"ב משתמשים עם חמאה ואבקת חלב של תנובה שאתה פוסל בתכלית, ומציינים על המוצרים רק "חלב ישראל" ולא משעת חליבה. ועוד גם שמעתי כי כשיש עודף חלב בתנובה מעברים למחלבות אחרות כולל מחלבות שבשגחת הרב לנדא ב"ב וד"ל.
12.
ל- 7 כל הכבוד לכשרות הרב לנדא ב"ב .
ט' סיון ה׳תשס״ו
ב"ה, יש פתרון לכל הבעיות ויש חלב ישראל לכל הדעות. מדוע אין בכל מקום את כל מגוון המוצרים שיש בחברות אחרות? ובעיקר גבינות וקוטג. ומה בדבר המחירים האם מערכת הכשרות לא יכולים ללחוץ על חברת שטראוס להוריד את המחירים למשפחות ברוכות ילדים ולמוסדות זה הלוא יציל את כלל ישראל מטימטום הלב והולדת טבע ומדות רעות ומספקות באמונה.
13.
למה לא צריך לציין חלב עכו"ם
י"ב סיון ה׳תשס״ו
קישור להסבר של הרב וייטמן למה לא צריך לציין חלב עכו"ם על מוצרי תנובה.
http://www.kipa.co.il/jew/show.asp?id=12874
14.
ל 11
ל' סיון ה׳תשס״ו
אין ספק שהשגחת הרב לנדא היא המהודרת ביותר הקיימת בעולם. וברור לכל חרדי שבאם רוצה הוא להאכיל פיו בכשר ביותר יאכל שבהשגחת הרב לנדא.זהו דבר המפורסם גם בין הרבנים בעולם.וממילא הספקות שלך בהידור הם כפול ומכופל אצל כל ההשגחות האחרים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.