מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשס״ו 01.06.2006

בסוף יום דיונים: משפט '770' טרם הסתיים

בדיון היום (רביעי) בבית-משפט מחוזי בניו-יורק הודגש את בעלותה של אגודת-חסידי-חב"ד על בניין 770 - מרכז חב"ד העולמי. "אני רק יודע שהם הבעלים בזכות", השופט איירה הרקוויי אמר לתובעים - קבוצת הגבאים ■ השופט קבע כי מדובר ביחסי בעלים ודיירים וסירב לקבוע מי אחראי על ניהול בית-הכנסת הגדול: "זה נושא דתי לדיון נפרד" ■ בשבועיים הקרובים, הפרקליטים משני הצדדים יגיעו הצעות לניסוח פסק-דין סופי, אולם עדיין ישנה אפשרות לגבאים להגיש ערעור ■ "השופט מכיר ומתמצא היטב בפרטי הבעיה, ובעקבות כך אנחנו סמוכים ובטוחים שיגיע למסקנה הנכונה", גורם בכיר באגו"ח אמר ל-COL ■ דיווח מלא מבית-המשפט
בסוף יום דיונים: משפט '770' טרם הסתיים
יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית הרב אברהם שם-טוב בשיחה עם עורכי הדין

שני הצדדים יצאו היום (רביעי) מבית-המשפט המחוזי בניו-יורק בידיעה כי פרשת 'משפט 770' טרם הסתיימה, ויש אומרים שזהו האינטרס של אחד הצדדים.

קרוב לשלושים חסידים ואברכים ישבו באולם המצופה בקורות עץ בקומה התשיעית. הקהל החב"די התחלק לשתי קבוצות, יושבים על ספסלים משופשפים משני צידי המעבר. רובם הורידו את הכובע, כפי שנהוג בבית המשפט, וההבדל ביניהם היה ניכר לעין. חובשי כיפות שחורות מצד אחד, וכיפות עם כרזת "יחי אדונינו" מצד שני.

המשפט החל בעקבות השחתת מצבת סביב אבן הפינה הקבועה בקיר החיצוני של מרכז חב"ד העולמי בשדרת איסטרן-פארקוויי בקראון-הייטס. שתי המוסדות המרכזיים של ליובאוויטש - אגודת-חסידי-חב"ד העולמית (הבעלים של בניין 770) והמרכז-לענייני-חינוך (הבעלים של 788, בה שוכן בית-הכנסת הגדול) - פנו בתביעה לבית-המשפט לעשות סדר במקום בו הרבי התפלל והנהיג את חסידות חב"ד.

את הצד השני ייצגו קבוצת הגבאים של בית-הכנסת הגדול שנקרא בתביעה "בית-כנסת ליובאוויטש". בדיון, המוסדות המרכזיים נקראו "אגודת" או "אגו"ח" ו"מרכז". בעוד שהגבאים מכונים CLI.

לאחר השחתת המצבה, 'מרכז' תבע את הבחורים הפורעים. בתגובה, הגבאים הגישו תביעה נפרדת על בעלות 770. ואז אגו"ח ו'מרכז' תבעו את הגבאים בחזרה - הדיון שמתנהל עתה. 


הרקוויי מרביץ מוסר בחסידים

השופט איירה ב. הרקוויי, יהודי מבוגר עם שיער לבן דליל ומצח זוהר, הקשיב לפרקליטים של שתי הקבוצות. מידי פעם הוא התנענע על כסאו האדום בחוסר סבלנות. "אני רוצה שיהיה שלום שם, ולא אנשים מוכים", הוא אמר.

"אנשים משתמשים בדת כתירוץ למעשים פליליים וזה מפריע לי. זה נגד החוק ונגד ההלכה", הרקוויי הרביץ מוסר ומידי פעם זרק משפטים ומושגים יהודיים בדבריו. "זה לא מתאים לשבועות והתורה אומרת לנו שלא מרביצים לאנשים. זה מכעיס אותי".

האלימות שהופגנה בעבר (וגם בהווה) נגד מתפללים וחסידים עמדה ברקע הדברים, הוכחה לנחיצות להגיע להערכה במהירות. אולם אין הבטחה שזו עומדת להגיע.

לפני כחודשיים השופט כתב חוות-דעת כי רואה לנכון להתיר את הצבת לוח השיש כפי ראות אגו"ח וציין כי לגבאים אין כל רשות לפגוע בה או להציב לוח שיש אחר. בנוסף לכך הזהיר השופט שכל נזק שייגרם ללוח השיש יהווה פגיעה בחוק. בתוך כך, קבע בשעתו השופט כי התביעות נגד הבחורים שפגעו בלוח השיש - תקפים ועומדים.


השופט חיזק בעלות אגו"ח

בדיון היום השופט היה אמור להתייחס לשני נושאים: לאשר את הפסק המקדמי שנתן, והאם הוא מקבל את בקשת הגבאים לשקול מחדש את החלטתו. הגבאים טענו כי דברים בפסק המקדמי אינם ברורים דיו, והנוסח מסוגל לייצר אי-הבנה.

גורם בכיר באגו"ח אמר בשיחה פרטית לכתב COL בניו-יורק כי "לגבאים יש אינטרס ברור לגרור את הדיון. המצב הקיים נוח להם". לפני ואחרי הדיון, החב"דניקים נראו מתגודדים במסדרון, במעלית ועל מדרגות בניין בית-המשפט, כששמש קופחת על ראשם. הם דנו והתעדכנו בפרטי המשפט שרבים מחסידי ושלוחי חב"ד בעולם עוקבים אחריו בלהיטות.

השופט הקרוויי דחה את בקשת הגבאים. הוא הודיע כי הדיון המתנהל כאן לא עוסק בנושא דת ואמונה, אלא יחסי בעלים ודיירים. ומכיוון שברשות אגו"ח ו'מרכז' יש את ניירות הבעלות, הם הבעלים הרישמיים ואין ספקות בנושא.

עורך הדין המייצב את הגבאים אמר בתגובה כי הוא מסכים עם הקביעה שאגו"ח הבעלים הרישמיים, שכן "אין לנו ניירות בעלות. אבל אנחנו מייצגים את האינטרסים של הקהילה". הוא הוסיף לטעון כי על בסיס הפסק של השופט מתברר שאין לאגו"ח זכות לקבוע מי ומה יהיה בבית-הכנסת ושאל האם מצב כזה יכול היה להתאפשר בכנסייה קתולית.

"אתה חורג לגמרי מדברי", השופט גער וקטע את דבריו.

"אני לא יכול להחליט בנושא הזה. איזה שלטים יהיו ומה ייכתב על הפרוכת - זה נושא דתי. זה עבור דיון נפרד. כאן מדובר בסוגיית בעלים ודיירים. אני לא יודע מי אתם, אבל אתם שם. ואני רק יודע שהם (אגו"ח) הבעלים בזכות", הקרוויי קבע חד-משמעית.


עונש מאסר למעשי אלימות

כדי להדגיש את דבריו, השופט הוסיף כי הוא יגזור שישה חודשי מאסר בפועל למי שמשתמש באלימות. "אלימות בשם הדת זה אבסורד", הוא הוסיף.

הרקוויי גילה כי במשרדו תולה תמונה שלו מקבל דולר לצדקה מהרבי. הוא אף ציין כי בעוד שלושה חודשים הוא יהיה בבית-העלמין "מונטיפיורי" בקווינס, שם טמונים הרבי והאדמו"ר הריי"צ נ"ע. "סבתי, הצד של אמי קבורה ליד האוהל והחלקה שלכם. אני אומר זאת שיהיה לאנשים ברור", ציין.

נרשמו חילופי דברים מעניינים בין הפרקליטים. ובין עו"ד דן קרווט מניו-יורק מטעם 'מרכז' עם עו"ד זאק גרייסון מפילדלפיה מטעם אגו"ח נראה שיתוף פעולה הדדי ומקצועי. גרייסון הוא בוגר מוסדות חב"ד שעבד בעבר עם עו"ד ג'רי שוסטק שייצג את אגו"ח במשפט הספרים הידוע בשנת תשמ"ו.

השופט סיפר להם כי על שולחן משרדו מונח דפי פסק הדין, המבוסס על חוות הדעת שחיבר לפני מספר שבועות. "השקעתי אתמול זמן לעבור על ההערות שלכם. אני לא רוצה לראות פה הריסת רכוש", העיר.


פסק-הדין בתוך שבועיים

"מותר לכם לחלוק (אחד על השני) אבל בדרך מוסכמת", השופט סיכם את הדיון היום.

כנהוג, שני הצדדים מגישים את הנוסחאות שלהם לפסק הדין. הפסק המקדמי קיבל בקשה לשקול מחדש את נוסח הדברים, וכעת השופט הודיע כי עדיין לא סיים ונתן עוד 10 ימים להגיש שינויי נוסחאות, דחייה שניתנה לרגל חג השבועות שחל מחר (חמישי) בערב.

בית-המשפט יתכנס לאחר קבלת הנוסחאות והגעת השופט לפסק-דין סופי. אולם יש לזכור כי לגבאים עדיין ישנה אפשרות להגיש ערעור. ויש חוששים כי הנושא עלול עוד להתמשך.

"מהדיון היום התבהר לנו כי השופט מכיר ומתמצא היטב בפרטי הבעיה, ובעקבות כך אנחנו סמוכים ובטוחים שיגיע למסקנה הנכונה לפיתרון הבעיה" גורם בכיר בועד הפועל של אגודת-חסידי-חב"ד העולמית אמר ל-COL. "בית המשפט חזר וקבע היום באופן נחרץ כי פסיקתו הקודמת נותרה בעינה, וכי הבניין שייך לאגו"ח והוא בבעלותם המלאה".


עוד בנושא:
+ היום: ההכרעה בבית משפט על '770'
+ יו"ר אגו"ח בראיון ראשון על 'פרשת 770'
+ וידיאו: התשובה האלימה של בוגרי צפת
+ השופט בחוות-דעת לטובת אגו"ח ו-770
+ שלוחים במכתב על 'מאורעות אבן הפינה'
+ אבן הפינה: אז והיום
+ שוב נופצה מצבת השיש בכניסה ל-770
+ תש"ל-תשס"ה: יו"ד שבט אז והיום
+ דיילי ניוז: החב"דניקים נלחמים על האבן
+ אבן הפינה המתאים הושב למקומו
+ מהומות באיסטרן-פארקוויי על אבן-הפינה
+ משחיתים עקרו אבן-הפינה שהרבי הניח

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
43 תגובות
1.
זה נראה מעניין
ד' סיון ה׳תשס״ו
אין עוד תמונות?
2.
ברכנו אבינו כולנו כאחד!
ד' סיון ה׳תשס״ו
אוי ראבע! רוצים כבר התגלות!
3.
כשאח נגד אח המנצח תמיד מפסיד!
ד' סיון ה׳תשס״ו
די אחים אנחנו...
4.
כאיש חחד בלב אחד
ה' סיון ה׳תשס״ו
מבקש שכבר יגמרו בכל זה ושיהיה 770 בית מקדשינו מקום של טהרה וקדושה ושכולנו נוכל לקבל התורה חדשה....ביחד ובאחדות כאיש אחד בלב אחד!!!
5.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ה' סיון ה׳תשס״ו
how meny of you think about the rebbe every day!!!!!!!
6.
זה כואב
ה' סיון ה׳תשס״ו
ניתוח כואב ומסובח אבל בסוף זה שווה ונעשה ברי
בהמצב שלנו חייבים לעשות ניתוח שכואב אבל בסוף זה שווה - יהיה לנו גוף ברי וכו
(וכמו מקום בית מקדשינו - שיש מלא קליפות ולתקן המקום צריך מלחמה שכואב אבל בסוף זה יהיה מקום קדוש וכל תשלום שווה.
כ"ץ.
7.
Reb SHmuel Spritzer
ה' סיון ה׳תשס״ו
I think you had your own legal problems years ago. I am sure they remeber you from then!!!!!!!!!
8.
לשתף פעולה עם הגורמים המתונים בקראון-היי...
ה' סיון ה׳תשס״ו
כבר עכשיו חשוב להבהיר שהניצחון הסופי במשפט תלוי מאוד במידת התמיכה של גורמים מתונים בשכונה ובוועד-הקהל בעמדתה של אגו"ח:
בכתבה אחרת בעניין זה אומר הרב קרינסקי שבגלל הטיפול בחוליו של הרבי לא היה זמן לטפל במה שקורה ב770 ונוצר מצב שאיש הישר בעיניו יעשה.
זה אכן הגורם הישיר לבעיה, אך הגורם העקיף והעיקרי שבגללו נוצר המצב העכשווי זה ניתוק הקשרים הלא-מובן בין אגו"ח והמרכז לבין הקהילה בקראון-הייטס, ניתוק זה גרם לכך שהמסיתים מבית "המרכז לקבלת פני משיח" הצליחו בעבודה איטית מתוחכמת להטות את דעת הקהל הכללית נגד אגו"ח עד שגרמו לכל המצב כפי שהוא כיום, וד"ל.
על כן יש להבהיר כבר עכשיו שלדעת הקהל הכללית יש משקל רב על החלטת השופט ובעיקר על האפשרות להפעיל את הצעדים ההכרחיים לטיהור 770, אם וכאשר יוחלט לעשות אותם.
ולכן יש כבר להפעיל כבר מעכשיו מערכת הסברה שתפעל בחכמה, ע"מ להבהיר לכל הציבור מי הם שפועלים באמונה ע"י מינוי אישי מהרבי למען היהדות והחסידות, ומוסיפים כוח וכבוד לרבי ולקראון-הייטס.
ואין כל ספק שכאשר יקדישו לזה את האמצעים המתאימים יצליחו לשכנע באמת הברורה הזאת את רוב ככל תושבי שכונת הרבי, ובכך יביאו על קראון הייטס ועל 770 שלום ושלוה אמיתיים.
9.
נח"ר לרבי
ה' סיון ה׳תשס״ו
מכל ההלוך ילך הלא נחמד הזה , שלסטמר נדמנו ששם הכל מחליט בית דין של ערכאות , אפילו איזה בן יהיה רבי וגם מתי מותר לו ללכת למקווה מחליט להם בית משפט ,
הגם ליובאוויטש במשוגעים ? נבוש ונכלם , אנחנו ממש מומחים לעשות נח"ר לרבי , ולא משנה איזה צד , כולנו בני איש אחד נחנו , ומאותה צלחת אכלנו כולנו שווארצע קאשע , וכעת לסטמר דמינו , לבובוב דמינו , אוי מה היה לנו , מי ישלם את השחתת החינוך של הדור הבא שרואה הכל ולומד מהגדולים , ומה יענו אזובי הקיר ?
והעיקר - אף צד לא ירוויח כלום זה רק עניין של נצחון , אף אחד לא ישנה את השני , והצד השווה ששני הצדדים עושים ממש נח"ר גדולה לרבינו אבינו אהובינו , זה לחי וקים , וזה לעילוי נשמת ,
חג שמח !
10.
למספר # 9
ה' סיון ה׳תשס״ו
כיהודה ועוד לקרא קאתינא

יה"ר שדברים היוצאים מן הלב יכנסו אל הלב

אלי ס
11.
שאלה למגיב 9
ה' סיון ה׳תשס״ו
מה אתה מערב את חסידות באבוב היקרה בכל העסק הזה?!
אתה משווה בינם לבין סטמאר? חזור בך!

ולחסידי ליובאוויטש הי"ו בבקשה עשו אחדות ושלום ביניכם כפי שהרעבע זצוק"ל היה רוצה
12.
תגובה ל-8
ה' סיון ה׳תשס״ו
מעשה אבות סימן לבנים!
אברהם אבינו ראה מה שקורה עם לוט (בן אחיו) מחליט שזה לא דרך אבל ממשיך לכבד אותו, ומסביר לו שא"א ביחד ולכן בחר לך: אם השמאל ואימינה ואם הימין ואשמאילה, ולכן נשארו ידידים, והתוצאות מוכיחות.
אנה תתחילו לכבד אחד את השני עם הדיעות שלוווווווו, ושכל אחד ימשיך להתפלל איפה שנוח לו (ויש מקום לכולם) ואז אף אחד לא ימצא מקום להתנצחות ושלום על ישראל והרבי יתגלה במהרה ממש
13.
קרינסקי ושם טוב
ה' סיון ה׳תשס״ו
תזכרו היטב שזה לא ייגמר טוב. עדיף להשאיר את המצב מאוזן. כיפוף הידיים, להערכתי תביא נזק אדיר לכם בכל המובנים. כדאי מאד מאד שלמור ע להסטוטס קוו.

תשמרו את התגובה הזאת לימים בהם כולם יתחרטו על המשפט המטופש הזה.
14.
ל 9
ה' סיון ה׳תשס״ו
הרבי נמצא הרחק הרחק, יותר רחוק מה שאנו מדמיינים - איזה נחת רוח כבר יכול להיות לו.
15.
אירגון גוג ומגוג
ה' סיון ה׳תשס״ו
אתה צודק מאה ועשר אחוז

צרכים להוציא מהאשפה כל הפאשקווילים וספרי הסברה למיניהם
שכתבנו בעת הזמן המרה מכ"ז אדר ולאחר ג" תמוז

איך שהסברנו בטוב טעם

שהצוואה שהרבי מסר
אינו צוואה

הרבנים שהרבי אמר עליהם אביר שבאבירים
אינם רבנים

חבר המזכירות המשב"ק שעמד לימין הרבי מיום הראשון
אינו מזכיר

עניני משיח וגאולה שהרבי אמר שזה שליחותינו ,
היום בטול

ואם צריכים יכולים לחזור לכאן האחים הידועים וכל הבריונים למיניהם

להחזיר לפה העורך הכי חשוב "השבוע שחלף"

ואחרון אחרון חביב לשתף פעולה עם העורך של "הפנים חלשות"

ובמקום אירגון "גג"
יהיה אירגון "גוג ומגוג"
16.
ל -9
ה' סיון ה׳תשס״ו
זה לא רק בסטמר ובובוב , זה בויזניץ ובכל מקום שנוצר חלל ריק , מנסים הנהו בריוני להשתלט , זהו טבעו של עולם שאיש את רעהו חיים בלעו , ובשביל למנוע הבליעה צריך מוראה של מלכות , ובמקום להתעסק בתפילה לגאולת ישראל - צריכים להתפלל לשלומה של מלכות , כי איך היינו מסתדרים בלי הערכאות ר"ל שומו שמים ,
להיות חסיד פירושו קבלת עול , הוראת הרבי תמיד היתה להתרחק מהמחלוקת , ואוי לנו אם לא נעשה איתכפייא תיכף ומיד , ולחזור להיות איין מישפוחע ממש לקיים כפשוטו רעיך כמוך , אז נוכל לקרוא ל -770 בית חיינו , ולא ח"ו בית המריבה ,
אולי אם הפרנסים יתחילו - ימשיכו גם הקהל , אם כך יקרה נוכל להאמין שהתחילו ימות המשיח .
17.
נחשון
ה' סיון ה׳תשס״ו
תחזיר את החובות שלך.
18.
לפחות שם כולם יושבים ביחד!
ה' סיון ה׳תשס״ו
הלאווי שמשם תצא הבשורה גם ל770!
19.
לפי דעתי
ה' סיון ה׳תשס״ו
צריך להביא את יו"ר אגו"ח ויו"ר צא"ח בארץ הקודש הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב שאם יאות יוכל לשבת עם שני הצדדים ולראות מה אפשר לעשות מתוך קירוב ואיחוד לבבות. איך יכול להיות שמצד אחד יש עבודה של השלוחים בכל העולם שמפיצים יהדות ומקרבים אנשים ליהדות בצורה כ"כ יפה ומרשימה ומצד שני לראות את הבושה הבושה הבושה הזאת מתקיימת מו ל עינינו האם זה מה שהרבי רוצה האם כל השיחות וכל המאמרים וכל מה שהרבי דרש מאיתנו כל הזמן לזה זה מתגלגל אז מה זה שווה כל הלימוד כל השיחות כל ההפצה אם לזה מה שאנחנו מגיעים צריך פשוט לעצור לשניה אחת ולראות עד לאיפה הדרדרנו . הרי איך אנו יכולים להתגלגל למצב כזה כאשר לנו יש מה שאין לאף אחד אחר : את הרבי פשוט להתבונן בבושה ולא להאמין כמה שדברים כאלו עושים וגורמים לכל ההיפך של מה שהרבי רוצה
20.
צביעות מתחסדת
ה' סיון ה׳תשס״ו
כל מי שמחפש את כבוד הרבי, יביט על עצמו במראה ולא יחפש זאת בהנהגתו של הזולת.
21.
בושה
ה' סיון ה׳תשס״ו
ממתי דוד נחשון נחשב מ"הגבאים"
22.
Shmuel Spritzer
ה' סיון ה׳תשס״ו
work out your family problems! not the problems of lubavitch, go help your brother selling diapers! this is a major chilul hashem you are yet again causing for chabad!
23.
ל 21
ה' סיון ה׳תשס״ו
הרי כתוב במפורש נציגי הגבאים ולא הגבאים!

בושה לך!
24.
y.
ה' סיון ה׳תשס״ו
Kuti Rapp -
Cut the Crap.
25.
this is a chilul lubavitch
ה' סיון ה׳תשס״ו
why would you be so dumb as to write an article like this when you are supposed to be writing new
26.
Jerry Springer
ה' סיון ה׳תשס״ו
What’s with Jerry Springer, and K Krap, don’t they have jobs in 770

Who is that guy holding his tuna sandwich in his bag?
27.
כל מי שמבין אנגלית רואה בפירוש שאגו"ח הם...
ה' סיון ה׳תשס״ו
המילה laintiff פירושו תובע והוא מופיע ליד אגו"ח
והמילה difendent פירושו נתבע והוא מופיע ליד הגבאים

אז בבקשה לא לשקר!
28.
מה לדוד נחשון
ז' סיון ה׳תשס״ו
למה דוד נחשון מתערב שם? מחרחר מריבות ואדם שנוי במחלוקת . עזוב אותנו ולך תציל את הטנקים שלך. מזמן סטית מן הדרך איש מדנים.לך!!

ולכל האחרים הנקראים משיטיזים, תפסיקו! תפסיקו! (את מה שכתוב להלן צריך לקרא בצעקות).
די לנו, איכפת לכם מהקישקע שלכם. עניני הרבי רחוקים מכם. דבר ראשון שרצה הרבי זה אחדות ושלום. ואתם המשוגעים כן, משוגעים ומטורפים, משקיעים את כל המרץ במחלוקת ושנאה. אינכם מאמינים ברבי. אתם כופרים בתורה כולה.
ולאגו"ח, תפסיקו ללקק להם וללכת בכפפות איתם. אלה אנשי מדנים שכל תפקידם זה לשרוד, אינכם מבינים זאת? חייבים לגמור עם הקרקס הזה מ י ד !!
הם לא חב"דניקים. זה שקר. לא כל מי שצועק משיח הוא חב"דניק. כל אנ"ש בעולם מצפים לראות שאגו"ח יעשה מה שמוטל עליו. הרבי לא אוהב משיכות של ענינים.
תעשו מה שצריך מהר ככל האפשר. הם רשעים כמו "ברי" הידוע. מה זאת העצלות 12 שנה ה ירחם.
ה ה הצילנו, איך הרבי מסתכל עלינו? איפה ההבטחה לרבי שנעשה הכל להביא משיח.
משיח בוא כבר, די! אבינו רחם עלינו.
29.
i love the picture of the clowns
ח' סיון ה׳תשס״ו
it is amusing to see a picture of a buch of 50+ year old clowns. brain dead ppl who embaress teh rebbe. while wearing pins! 960 year old man! oy vey!)
30.
respect
ח' סיון ה׳תשס״ו
Were is the respect?
To call a Rabbi "k krap"" or "jerry springer" must be some one who forgot that derech erets kadma latora
31.
ל27
ח' סיון ה׳תשס״ו
ואם הם תובעים? אז מה?

הגיע הזמן שאגו"ח יעשו את מה שמוטל עליהם.

זה בושה שאי אפשר להביא יהודים ל770.

אני אישית מתעסק בהפצת המעיינות וכבר פגשתי אנשים רבים שהתרחקו מחסידות בכלל, ומחסידות חב"ד בפרט בגלל כל הסיפור.

צריך להוריד את כל השלטים, ולהעיף את מי שמפריע ומפר את הסדר לכל הרוחות. דלאוי.
32.
FREE LUNCH?
ח' סיון ה׳תשס״ו
Were they giving out free lunch?
How did they get all the homeless people from 770 there?
Is that all it takes to get these homeless people to court FREE LUNCH WITH TUNA SANDWCHES THAT THEY CAN TAKE HOME IN LUNCH BAGES?
33.
מצטרף ל-28
ח' סיון ה׳תשס״ו
אולי יסביר לי אדון נחשון "מה לכהן בבית הקברות"? מה עניינך ומדוע בכל מקום שיש מחלוקת אתה ראש וראשון? מדוע לא תתחיל לעסוק בשליחותך והיא "ניידות חב"ד" שמאז שהתחלת לדחוף את האף שלך לעיניינים לא לך הפכו הניידות ל"נייחות חב"ד" , מי הכניס לך את השיגעון בראש שאתה העה"ב של חב"ד בעולם, תחילה השלית את עצמך שאתה אדון חב"ד באה"ק אבל לאחר ש"אהובך" אהרונוב עשה לךבית ספר , הפכת להיות אדון חב"ד בעולם.
לך לך יחד עם בן דודך הדיין מחיפה ותפסיקו לחרחר ריב ומדון בחסידות חב"ד... עד מתי נסבול מיכם???
34.
הגיע הזמן...
ח' סיון ה׳תשס״ו
לנקות את 770 מכל השלטים המכוערים, זה לא הייד פארק, הגיע הזמן ששלוחים יוכלו להביא אורחים ל-770 מבלי לפחד שמא יתרחקו מליובאוויטש בגלל מעשה הטירוף של החמסניקי"ם מצפת וכדוניהם..
35.
i love this
ח' סיון ה׳תשס״ו
the pepole that r there on both sides make me laugh so hard
36.
Chillul Lubavitch
ח' סיון ה׳תשס״ו
The Rebbe will show us all who is right.It is a Chillul Lubavitch big time to bring this matter to Court. This is caused by those who think they are leading Lubavitch today having no respect for Rabbonim and Dayonim unless they side with them. We are soon coming to Parshas Korach.History will repeat itself. This episode gives no Nachas to the Rebbe and all of us are to . blame. There are gangsters on both sides, each group can "pride themselves" that in their personal lives, they or their family have been behind prison bars. Hashem yerachem Chaval to all the money gone in to the lawyers pockets instead of going to giving the Rebbe true Nachas.
The only person who can sort this mess out is the Rebbe . May we all merit the hisgalus of Moshiach without any further delay!
37.
אי הבנה
ח' סיון ה׳תשס״ו
למה לא פותחים באיגרת הקודש ויודעים עם מי הדין?
38.
תגובה ל-36
ח' סיון ה׳תשס״ו
וואס האקסטו א צייניק?!
39.
In reply to 38
ח' סיון ה׳תשס״ו
The truth hurts. Wake up to the facts. If you and I metoch Chassidei Chabad had true Ahavas Yisroel, all this would be unnecessary. But because of sinah and kinah we are faced with this outrageous situation. Sad to
say most of Anash dont care
40.
תשובה ל 31
ח' סיון ה׳תשס״ו
אבל האנטים משקרים שכאילו שגבאים "לוקחים הרבי לערכות" ועי"ז קונים דעת הקהל (עולם גולם!). זה שקר שהגבאים הם התובעים

אז תדעו שאגו"ח הם אלו שהולחים לערכות של עכו"ם והם "לוקחים הרבי לערכות" ולא הגבאים!!!

41.
40 שקרן
ט' סיון ה׳תשס״ו
תלמד את העובדות לפני שאתה מהגג

1. מל"ח לקח את הבחורים שהשחיתו את האבן לבית המשפט
2. הגבאים לקחו את מל"ח לבית משפט - ומדובר בתביעה חדשה ושונה ללא קשר לראשון - על הבעלות על 770
3. בתגובה, אגו"ח הצטרף למל"ח והגישו תביעה נגדית נגד הגבאים

המצב ב-770 היה נשאר כמו עד היום לולא החסות שהגבאים נותנים לקבוצת הפורעים מצפת שזו שערוריה בפני עצמה

אתם שברתם את הכלים, אז תאכלו את התוצאה. תתלוננו ותתחננו בפני אותם הבחורים ששברו לפני שבועיים את הגולגולת של מינץ בן 75 בגלל שהוא העיז להעיר כי מדובר בימי הספירה ואסור לנגן מוסיקה חיה
42.
one of the crown heights anash
ט' סיון ה׳תשס״ו
you guys are stupid dont you know what the rebbe wants? not all this chillul lubavitch the tzfatim r nuts. so wat , refuah shleimo to the tzfatim . Dont get involved in shtusim. just learn thats what the rebbe melech hamoshiach shlita wants.
i am a mishechist but i rarely say yechi but if you learn the sichos youll see the truth
43.
TO 7
י"א סיון ה׳תשס״ו
by the way if you want more DURT on S Spritzer here is an article from NY TIMES IN 1985
2 INDICTED IN SCHEME TO STEAL MEDICAID FUNDS
By JOYCE PURNICK
629 Words
24 October 1985
The New York Times
Late City Final Edition
English
Copyright 1985 The New York Times Company. All Rights Reserved.
A former accountant for New York City and a Brooklyn businessman were indicted yesterday on charges of scheming to embezzle more than $300,000 in Medicaid funds from the city.

A former city caseworker was named as a co-conspirator in the Federal indictment. It was announced yesterday by Rudolph W. Giuliani, United States Attorney for the Southern District of New York, and Patrick W. McGinley, the citys Investigations Commissioner, at a City Hall news conference with Mayor Koch.

Those indicted were Robert N. Sternberg, 37 years old, of 11 Maple Leaf Road in Monsey, N.Y., and Shmuel Spritzer, 38, of 59 Montgomery Street in Brooklyn. Cited as a co-conspirator was Howard Scheiner, the former caseworker, whose age and address was not provided. He was not indicted, an indication that he had cooperated with authorities. Law-enforcement officials in the case declined to say whether that was true.

Mr. Scheiner and Mr. Sternberg are former employees of the citys Human Resources Administration. Mr. Spritzer was described as owner of the Variety Trading Corporation in Brooklyn. The nature of that business was not disclosed.

The indictment alleges that Mr. Sternberg, former chief accountant of the H.R.A.s division of medical payments, who earned $26,688 a year, obtained Medicaid checks that the Government intended for nursing homes.

In some cases, he made them out to nursing homes that were bankrupt, officials said during the news conference. Mr. Sternberg turned the checks over to Mr. Scheiner, who was what officials called the middleman. Mr. Scheiner gave the checks to Mr. Spritzer, the indictment contends, who then deposited them in accounts that he controlled and in some instances forged signatures to withdraw the funds. Then the three split the money, the indictment charges.

Funds From Federal Government

The four accounts were in the names of the Committee for Jewish Survival, the Lubavitch Foundation, Gerald Greenwald and Samuel T. Joseph.

According to the indictment, the principal goal of the conspiracy was to embezzle and steal more than $313,000 in Medicaid funds, between May 1981 and January 1984. The two defendants were actually accused of embezzling $162,000.

Mr. McGinley explained that the purported scheme had come to light when an official of Citibank notified the Inspector General of the citys Finance Department that six Medicaid checks, totaling $150,000, had been deposited into an account with a different name than the payee on those checks. The Inspector General of the Finance Department notified the Inspector General of the Human Resources Administration, L. Priscilla Hall, who then started an investigation.

The agencys commissioner, George Gross, said the operation of the department Mr. Sternberg headed would be examined to determine if disciplinary action against any employee was warranted.

In March 1984, as soon as he realized an investigation was under way, Mr. Sternberg fled to Israel, according to Mr. McGinley. Interpol and the Israeli authorities helped city officials find Mr. Sternberg, who was arrested at La Guardia Airport on Sept. 23. He is out on bail, and Mr. Spritzer is scheduled to be arraigned tomorrow.

The two defendants never met each other and dealt only through Mr. Scheiner, according to law-enforcement officials.

The officials also revealed a curious twist to the case - that Mr. Sternberg and Mr. Spritzer are members of rival Hasidic Jewish groups. Mr. Sternberg is a member of the Satmar group, according to the officials, and Mr. Spritzer of the Lubavitch group. The animosity between the two groups has been so great that it has led on some occasions to violence.

Photo of George Gross with Mayor Koch and Rudolph W. Gioliani discussing indictment (NYT/Larry C. Morris

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.