מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשס״ו 29.05.2006

כשהרבי דרש שהמפלגות יתאחדו נגד ניתוח מתים

הרוחות בקהילה החרדית בישראל סוערות לאחר שגופתה של תינוקת בת שנה נחטפה אמש (יום א') על ידי אברכים חרדיים מתוך חדר הטהרה בבית העלמין באשדוד. החרדים שחטפו את הגופה זעמו בעקבות הוראה של בית המשפט בעיר ליטול דגימת רקמות מן הגופה לצורך בדיקות. לפנות בוקר נקברה התינוקת, וההורים החלו לשבת עליה "שבעה" ■ לפני 17 שנה, לאחר הבחירות בשנת תשמ"ט הציע הרבי לעסקנים החרדיים לחוקק חוק האוסר ניתוחי גופות ללא אישור המשפחות. "החוק קיים, אבל מסיבות שונות לא מקפידים על קיומו", הסביר הרבי ■ לסיפור המלא
כשהרבי דרש שהמפלגות יתאחדו נגד ניתוח מתים
נלקחה תחת עינם הפקוחה של השוטרים. חדר הטהרה (צילום אמיר כהן)

הרוחות בקהילה החרדית בישראל סוערות לאחר שגופתה של תינוקת בת שנה נחטפה אמש (יום א') על ידי אברכים חרדיים מתוך חדר הטהרה בבית העלמין באשדוד.

החרדים שחטפו את הגופה זעמו בעקבות הוראה של בית המשפט בעיר ליטול דגימת רקמות מן הגופה לצורך בדיקות, ולכן לקחו אותה מהמקום במהלך ניסיונות ההידברות של הרבנים עם גורמי המשטרה. התינוקת, נקברה לפנות בוקר. ההורים קיבלו את ההודעה על הקבורה והחלו לשבת עליה "שבעה".

לפני 17 שנה, לאחר הבחירות בשנת תשמ"ט הציע הרבי לעסקנים החרדיים לחוקק חוק האוסר ניתוחי גופות ללא אישור המשפחות.

"חילוקי הדעות והמחלוקת בגלל הבחירות - קשורים עם הקמת ממשלה, הרכבת קואליציה, לאחרי משא ומתן , כאשר כל צד דורש ותובע דברים החשובים לפי שיקול דעתו - דבר שיכול להתמשך זמן ארוך, ימים, שבועות ואפילו חדשים.

אמנם, יש עניינים שעבורם לא צריך להמתין להקמת קואליציה, דיון בממשלה, קריאה ראשונה, שנייה ושלישית - מכיוון שהדיון בדבר נעשה כבר בעבר, וע"פ הרוב המכריע נקבע הדבר בתור חוק, אלא שאעפ"כ, בנוגע לפועל ממש לא שומרים על החוק כדבעי (מאיזה סיבה שתהיה).

עניין כזה - יכול לשמש נושא לדיון משותף של כל הצדדים (בשלב ראשון - שיביא לקירוב לבבות), שכן, להיות שכבר נקבע הדבר בתור חוק, ה"ז דבר המוסכם על כל הצדדים, ובמילא, יכולים לדון כולם יחדיו בדרך המתאימה להביא לביצוע של החוק בפועל ממש, עי"ז שיעמידו אדם מיוחד שמתמצא ומתמחה בנושא, וכיו"ב.

ולדוגמא - אציע שני חוקים בנושאי דת: חוק שאוסר הפלות (מלבד במקרים מיוחדים של סכנה וכו', ע"פ אישור רפואי מיוחד), וחוק שאוסר ניתוחי מתים (ללא רשיון של המשפחה).

חוקים אלו נקבעו בעבר, אבל בפועל ממש לא שומרים ולא מקפידים על קיום חוקים אלו, ובמילא יכולים לדון בדרך המתאימה שתביא לקיומם של החוקים אלו בפועל ממש - אשר עי"ז תהיה תועלת כפולה - עצם יישומם של חוקים אלו הלכה למעשה, וגם קירוב הלבבות ע"י הדיון בנושא המוסכם על כל הצדדים... שכן המדובר עתה הוא אודות ההשתדלות להביא לקירוב הלבבות, אחדות ושלום.

והתקווה חזקה שתתקבל הצעה זו - שנקל לקיימה, ובכוחה להביא לקירוב הלבבות. ולהוסיף, שעצה זו יכולה להביא תועלת בכל שאר המקומות שבהם יש מצב של מחלוקת".

 

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
נכון, אבל
ב' סיון ה׳תשס״ו
נכון שבאופן כללי יש איסור לנתח גופה. אבל הרבי אמר פעם (כ"ד טבת תשל"ח), שלפעמים הדבר לא נוגד את ההלכה - כיון שמדובר בדבר המסייע לרפואה, ונכלל בגדר "פקוח נפש" והצלת חיים של אחרים.
2.
למספר#1
ב' סיון ה׳תשס״ו
איפוא ראית את זה בשיחה,
אני הסתכלתי בשיחה וראיתי שהרבי מסביר למה התנגדות הממשלה נגד מיהו יהודי הוא גרוע משאר החוקים ,
מפני שבנוגע ניתוחי מתים הם טוענים שעושים מצד רפואה, אבל התנגדותם נגד מיהו יהודי היא רק נגד ה בלי הסברה.
אבל איפוא ראית שהרבי מתיר???
3.
סייגים
ב' סיון ה׳תשס״ו
ומה יעשו במקרים שיש חשד להזנחה, או אפילו לפעולה פלילית של ההורים, גם אז יאסרו על ניתוח כמו הקיצונים שבחרדים.
4.
אתה עם הכובע מאחור
ב' סיון ה׳תשס״ו
אתה עם הכובע לאחור זה לא מתאים לתמים ועוד במיוחד לתמים כמוך
5.
תגובה
ג' סיון ה׳תשס״ו
הרבי הבחין בין שני ענינים שעמדו באותו הזמן על הפרק והיו כאלה שרצו לומר שהאחד חשוב יותר מהשני, אבל שטות הוא לחשוב שרבנו מיעט בחשיבות המלחמה בענין קדושת גופו של ישראל
6.
למספר 3
ג' סיון ה׳תשס״ו
ניחן שאתה כנראה מהחבדנקים מסוג מסוים,שאוהבים אנשים שאינם שומרים מצוות,ושונאים אנשים שחורים שומרי מצוות ,כי אין להם קוקו ועגיל בנפאל או תיאלנד,אלא הם סתם דוסים שחורים קיצוניים מבני ברק או אשדוד או ירושלים,אז לידעתך ניתוח מתים זה לא קיצוני אלא הלכה יהודית ,למרות שהמפגינים עליה הם לא נוער כתום ודגל צהוב ,אלא נוער שחור עם פיאות ארוכות ,ואם יש חשש להזנחה או לפלילים מצד ההורים,אז שיטפלו בהורים כמו בפלילים של מפירי חוק בעמונה,
7.
אוי רבי!
ד' סיון ה׳תשס״ו
תראו איך הרבי רואה למרחוק...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.