מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשס״ו 29.05.2006

מאות נשים ביום עיון בנושא: סיוע ליולדות

אווירה מיוחדת במינה הורגשה אתמול בצהריים באזור התעשייה הבני ברקי. נשים מכל גווני הקשת החרדית צעדו אל עבר אולמי 'נאות ירושלים', רבות מהן הגיעו הישר מן העבודה. הן לא ויתרו... היה זה יום עיון ראשון מסוגו, בנושא: סיוע ליולדות  ■ ביום זה אירוחו פעילות 'שפרה ופועה', החוגגת השנה 30 להיווסדה, נשים מכל מגזרי האוכלוסייה החרדית כדי לחלוק מעט מהניסיון שהצטבר במשך השנים, כפי שרצה הרבי כשביקש להקים את 'שפרה ופועה' – שיתפשט מכפר חב"ד אל העולם כולו ■ לסיפור המלא להאזנה: לחצו כאן ■ להאזנה לנאומו של הרב ויינברג: לחצו כאן
מאות נשים ביום עיון בנושא: סיוע ליולדות
הרב משה ויינברג נושא דברים . צילום: COL
יום העיון הוא יוזמה של ארגון נשי ובנות חב"ד אשר נענה לפנייתן של רכזות 'שפרה ופועה' בכפר חב"ד, הגברות שושנה רוטנברג, שושנה ריבקין, ורחל קעניג, לעזור להן להפוך את 'שפרה ופועה' לארגון ארצי מסודר ובעל השפעה. בתיווך משרד הפרסום 'בולטון-פוטנציאל' נוצר שיתוף פעולה בין ארגון נשי ובנות חב"ד לחברת מטרנה, המומחית בתזונת תינוקות, והגיעו להסכם שיתוף פעולה לטווח ארוך, בפעילויות שונות הקשורות ליולדות. יום העיון הנו המיזם הראשון.

פאות וכיסויי ראש בשלל צבעים וקישורים, נראו בקומת הלובי של האולם. הרישום היה מראש וכל אישה נדרשה להציג מספר משתתפת אותו קיבלה כשנרשמה דרך המוקד. נציגות 'שפרה ופועה' הכינו תג לכל משתתפת עם שמה ושם היישוב בו היא פועלת.

פגשנו שם ארבע מאות נשים מכל קצות הארץ. אין מקום שאין בו יולדות, ומסתבר שאין מקום שאין בו כמה נשים צדקניות ששמות להן מטרה לעזור ליולדות. הן לא באו כיחידות. מכל מקום הגיעו צוותות. קבוצות של נשים שהתגבשו, התארגנו ובאו ליום המיוחד הזה, שמתברר שגם נתן להן ה-מ-ו-ן.

לאחר שהתכבדו בקפה ועוגה, החליפו מספר מילים וגם קיבלו הזדמנות להתייעץ עם צוות הדיילות של מטרנה בכל הקשור לתזונת תינוקות, עלו הנשים אל האולם הגדול. המנחה שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד קיבלה את כולן בסבר פנים יפות והדגישה את האחדות המיוחדת, המתאימה כל כך לימי ההכנה למתן תורה. כל מהותו של היום – עידוד הילודה, תואם את רוח הימים הנעלים, משום שגם אז, יצאו אבותינו ממצרים וקיבלו את התורה, בזכות הנשים הצדקניות ובראשן המיילדות העבריות שפרה ופועה, שעודדו את הילודה למרות גזרות פרעה.

גאוות יחידה מיוחדת הרגישו נשי חב"ד באירוע הזה. גאווה ברבי שלנו, שמנהיג את העולם ומנחיל לנו דרך ברורה. דרך של עשייה מתמדת ואהבה לכל יהודי ויהודייה, באשר הוא. במהלך היום כולו בלטו נשי חב"ד שדיברו על עשייה רבה ונתינה בהתנדבות מלאה, כעל דבר מובן מאליו, דבר אליו הורגלו מיום היוולדן, ברוח השליחות שמיוחדת לנו, חסידי חב"ד. שליחות צעירות שזה עתה סיימו את לימודיהן בסמינר ונישאו, סיפרו כיצד הן פועלות בעיר שרוב תושביהן אינם שומרים תורה ומצוות, הסבירו כיצד הן מגייסות משאבים וכוח אדם, נתנו טיפים לארגון צוות ופרסו תוכניות שתגדלנה את מספר היולדות אליהן הן מגיעות בשנה. קבוצת הנשים מהסניף הראשון בארץ – כפר חב"ד, בלטה בנוכחותה.

המשתתפות כולן צפו בסרט של הפעילות הענפה של 'שפרה ופועה' בכפר חב"ד, המגיעה למאות יולדות בשנה. "כל הכבוד לרבי מליובאוויטש", "כל הכבוד לחב"ד" – זה היה סגנון הדיבורים שנשמע באולם.

התכנית הייתה עשירה מאוד. נפתחה בהרצאה של רחל רוזנטל, מטפלת משפחתית מוסמכת ומדריכה לטיפול מוסמכת מרעננה, על: איך לעזור בכבוד? רחל העלתה נקודות חשובות, שתשומת לב אליהן מצד הנותנות, תהפוך את הנתינה שלהן למכובדת, מכבדת את המקבל ורצויה מצדו.

ההרצאה השנייה הייתה של אורלי פיינה, המנהלת המדעית של חברת מטרנה, בנושא: תזונת היולדת והתינוק. המתנדבות מגיעות אל היולדת ימים ספורים לאחר הלידה. לפעמים הן בעצם האדם הראשון עמו נפגשת היולדת לאחר הלידה, מחוץ למשפחה הקרובה. טוב שיהיה להן ידע בנושאים הבסיסיים והחיוניים כל כך בימים אלו. ואם דיברנו על עשייה מיוחדת במינה, הרי בולטת העובדה שמי שמסייעות ליולדות הן פעמים רבות יולדות גם כן, אלו שילדו לפני חמישה-ששה חודשים... גם עבורן רלוונטי המידע הזה. ההרצאות לוו במצגת והסתיימו במספר דקות של שאלות מהקהל. התשובות תרמו לכולן.

רחל בולטון, הבעלים של משרד הפרסום 'בולטון-פוטנציאל' הודתה למנהלות השיווק של מטרנה. מירב אמיד, מנהלת שיווק למגזר החרדי במטרנה, עלתה להשיק את ערכת השי המיוחדת, ממטרנה ליולדות, שתגיע אל ביתה של כל יולדת בעזרתן של המתנדבות. הערכה תגיע למתנדבות בעזרתו האדיבה של ארגון נשי ובנות חב"ד שמינה רכזת מיוחדת למען 'שפרה ופועה' המתרחבת. עמה יוכלו סניפים חדשים ומתפתחים ליצור קשר לקבלת ייעוץ, סיוע ותמיכה.

בין לבין, קטעי שירה מרגשים. אין מרגש יותר משיר על תינוק בן יומו... נראו גם קטעי וידאו על פעילות 'שפרה ופועה' בכפר חב"ד ובצפת. על המרקע נראו הנשים במטבח, קוצצות, מטגנות, מבשלות, אופות ואורזות עבור היולדות. חברותיהן מגיעות עם רכבן לפזר את החבילות הטעימות בין בתי היולדות. נראו גם היולדות שהתאוששו בינתיים וסיפרו על התועלת והשמחה הרבה שהביאה אל ביתן 'שפרה ופועה'.

לאחר ארוחת ערב בשרית, שכללה מנה ראשונה, שנייה וקינוח התפזרו הנשים לסדנאות. אם עד עתה הייתה התוכנית מוצלחת, הרי שהסדנאות היו 'מסמר הערב'. בעזרת המנחות ומשתתפות הפאנל בכל סדנה, קיבלו הנשים תשובות לכל השאלות המעשיות שעמדו בדרכן לפתיחת סניף חדש של 'שפרה ופועה' או לפיתוח סניף קיים. בכל הסדנאות הייתה הדינמיקה הקבוצתית נהדרת, נשים שאלו ודנו בדילמות ובקשיים שונים ויצאו מן הסדנאות כשבידן מידע מעשי רב וגם חוברת מתכונים מעוצבת היטב, ובה מתכונים קלים להכנת ארוחות בוקר טעימות, מזינות ובעלות ערך קלורי נמוך – ליולדות.

עם חיוך על השפתיים, התכנסו שוב הנשים, שכבר הספיקו להתיידד, למליאה. הרב משה ויינברג נתן הרצאה נפלאה על גודל ויוקר העזרה ליולדות. הוא קישר את דבריו אלו לחג מתן תורה הממשמש ובא.

את היום המעניין סיימה השחקנית נויה מנדל בשעה תמימה של שיחה, משחק והומור על האימא היהודייה בת ימינו, המתמודדת עם אין ספור מטלות וצולחת את כולן. הנשים נהנו מאוד מהמופע שאפשר כשמו 'לראות את אימא מקרוב'.
אחת השאלות בשאלון המשוב הייתה: האם ההשתתפות ביום העיון הביאה לך תועלת מעשית לסניפך. כולן ענו באופן חד משמעי: כן. תשובה חיובית חד משמעית הייתה גם לשאלה האחרונה בשאלון: האם תבואי בעתיד לימי עיון מסוג זה...

ארגון נשי ובנות חב"ד מודה לצוות המשרד, לצילה יהודה שהייתה הרוח החיה בארגון תוכנית יום העיון, לרבקי קנלסקי שניהלה את הרישום והתיאום עם נציגות הארגון, למנחות הפאנלים ולמשתתפות בהם, שבאו מקרוב ומרחוק, לפרסום 'בולטון-פוטנציאל' על התיאום והפקת הפרסום, השי והניירת ולחברת 'מטרנה' על שיתוף הפעולה.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
היה מדהים
ב' סיון ה׳תשס״ו
יישר כח לנשי חבד ולמארגנות
הייתי ומאוד מאוד נהנתי
2.
הייתי ונהנתי
ב' סיון ה׳תשס״ו
היה כ"כ יפה אין לנו מילים
תודה רבה
אחת מהמרכז
3.
צילה יהודה - אין כמוך!
ב' סיון ה׳תשס״ו
הייתי , כמובן שנהנתי מ ה-כ-ל
ובפרט מהחשיבה על כל פרטי הפרטים הקטנים, כמו שמתאים לך צילה.
4.
למערכת האתר.
ג' סיון ה׳תשס״ו
יישר כוח על ההקלטה.
כל הכבוד.

האתר תורם לנו רבות בעדכונים עדכניים ביותר.

וכאשר יש אירועים מוקלטים זה הכי הכי...

כל הכבוד!
כל הכבוד!
5.
אחת מכפר חב"ד
ג' סיון ה׳תשס״ו
היה יפה מאוד אך חסר הענין העיקרי.......................
רצונו של הרבי.
איפה המשיח???????????
חבל.........
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.