מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשס״ו 28.05.2006

"טילים מתעופפים, הכל פה עשן"

הצפון בוער: לאחר הפוגה של שעות ספורות, שבה והתחדשה האש סמוך לגבול הצפון. באזור מנרה מתנהלים חילופי אש בין צה"ל למחבלים. החיזבאללה החלו לירות פצצות מרגמה לעבר יישובים ומוצבים לאורך הגבול, ובמקביל פתחו באש צלפים לעבר כוחות הצבא ■ לאור ההסלמה האחרונה, הועלתה הכוננות באזור הצפון והתושבים נקראו לרדת למקלטים ■ מנהל בית-חב"ד בקריית-שמונה, הרב יגאל ציפורי ל-COL: "המקלט של בית-חב"ד מלא באנשים שנקלעו למקום" ■ לסיפור המלא
"אין נפש חיה בחוץ". הרב ציפורי על רקע נפילת קטיושה
אחר הצהריים החל החיזבאללה בירי פצמ"רים לעבר כמה מוצבים לאורך גבול הצפון. כמה פצצות מרגמה שוגרו גם לעבר המוצב עדי. עד כה לא דווח על נפגעים. כוחות צה"ל משיבים אש בניסיון לשתק את מקורות הירי. במקביל, תוקף חיל-האוויר מוצבים של חיזבאללה לאורך גבול הצפון, מהם שוגרו פצמ"רים. מלבנון נמסר כי לפחות פעיל חיזבאללה אחד נהרג כתוצאה מהתקפת צה"ל. ביישובי הגליל המערבי דיווחו תושבים על פיצוצים עזים שנשמעו באזור. בשירות הכבאות של הגליל המערבי בודקים האם מדובר בנפילות פצצות מרגמה או בהדי פיצוצים.

עקב הסלמה בגבול הצפון, הועלתה הכוננות בכל הגזרה לרמה הגבוהה ביותר ותושבי האזור התבקשו לרדת למקלטים. בעקבות חילופי האש, הכריזו במד"א על כוננות עליונה ועל כוננות ספיגה. כלל העובדים והמתנדבים נקראו לתחנות ולתחנות המשנה, וצוותי הרפואה מתכוננים למקרה של פגיעה אפשרית וטיפול בנפגעים.

בשיחה ל-COL מספר הרב יגאל ציפורי, מנהל בית-חב"ד בקריית-שמונה: "ירו כאן מספר טילי קטיושות. הכל פה עשן. התושבים ירדו לפני שעה קלה למקלטים ואין נפש חיה בחוץ".

לשאלת כתב COL, מה האווירה כעת ביישוב, הוא משיב: "האווירה פה קשה, יש חשש רב בקרב התושבים שיודעים כי טילי הקטיושות השתפרו לאחרונה בצורה חסרת-תקדים. התדירות של הירידה למקלטים, נעשית באחרונה יותר ויותר.

"כעת המקלט של בית-חב"ד מאכלס המוני אנשים שנקלעו למקום. כך-גם בנוגע לגני הילדים שלנו - כל הילדים והגננות ירדו למקלטים ומחכים להוראות של אנשי הביטחון ביישוב".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.