מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשס״ו 28.05.2006

מיהוד ליהודיה: מאות בשבתון של חב"ד ב'כינר'

למעלה ממאה מתושבי יהוד וקרית הסביונים השתתפו בשבת האחרונה, פרשת במדבר, בשבת עם חב"ד שקיים בית חב"ד ביהוד בראשות השליח הרב שמעון וינר במלון הנופש כינר קלאסיק (שליד צומת יהודיה). ביום שישי, ביקרו האורחים במירון והתפללו על ציונוו של רבי שמעון בר יוחאי ומשם המשיכו למלון ■ במהלך השבת נהנו מהרצאות ושיעורים עם הרב יחזקאל סופר, ולאחר תפילת מנחה התקיימה סעודה שלישית שהוקדשה לכינוס אחדות כבקשתו הנפשית של הרבי ■ לסיפור המלא
מיהוד ליהודיה: מאות בשבתון של חב
הבדלה. הרב יחזקאל סופר והרב שמואל וולף
בזמן קבלת שבת התקיימה לנשים הרצאה מיוחדת על כוחו של דולר של הרבי מאת הגב' הני לורבר מכפר חב"ד, ולאחר סעודת השבת נערכה התוועדות עם אורח השבת הרב יחזקאל סופר.

בדבריו עמד הרב סופר על התהליך המתמשך מיציאת מצרים ועד מתן תורה ובא לידי ביטוי בפסוק משיר השירים 'משכני אחריך נרוצה הביאני המלך חדריו'. בהמשך אף נגע הרב סופר בפרשת השבוע בהסבירו את רעיון ספירתם של ישראל בכך ש'דבר שבמנין לא בטל'.

בבוקר, לפני תפילת שחרית הרצה לפני המשתתפים הרב שמואל וולף משלוחי חב"ד ביהוד, שהסביר את פשר העובדה שהמילה אנכי ה' אלוקיך כתובה בלשון מצרי ולא בלשון הקודש. במהלך סעודת השבת נשא הרב שניאור ירס השליח לקרית ביאליסטוק ביהוד דברי תורה, ולאחר סעודת השבת נשא הרב סופר הרצאה מאלפת על 'מתן תורה והחללית'.

במהלך ההרצאה הסביר הרב סופר את ההבדל בין הדת היהודית לבין שאר הדתות שהללו הם מסתוריות ואילו היהדות ניתנה לעיני מליוני איש. לאחר מנוחת צהריים נשא הרב סופר הרצאה מיוחדת על הויכוח בין משה והמלאכים לפני קבלת התורה. במהלך ההרצאה הסביר הרב סופר שהויכוח ביניהם היה על פנימיות התורה ועל על חלק הנגלה.

בחלק השני של ההרצאה הסביר הרב סופר במתיקות מיוחדת ובעמקות רבה את החיוניות של חלק הסוד ומדוע לא הסתפק משה רק בחלקי הפשט הרמז והדרש. במתן תורה החלו לקרות שני דברים: עליונים ירדו לתחתונים ותחתונים יעלו לעליונים. את העליונים ניתן להוריד לתחתונים באמצעות הפשט, הרמז והדרש. אבל להעלות את התחתונים אל העליונים אי אפשר בלי חלק הסוד, הסביר הרב סופר.

לאחר תפילת מנחה התקיימה סעודה שלישית שהוקדשה לכינוס אחדות כבקשתו הנפשית של הרבי, ולאחר השבת הגדושה בחוויות לגוף ולנפש שבו היהודיים ליהוד שמחים וטובי לב כשבפיהם בקשה אחת: אנא הרבו בארגון שבתות נפלאות שכאלו.

את ארגון השבת מול בית המלון הפיק על הצד הטוב ביותר הרב יצחק כהן מכפר חב"ד, שאף עמד לימין השלוחים בניהול התוכנית והיה להם לעזר רב.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
כל הכבוד!!!!
א' סיון ה׳תשס״ו
שמוליק ודינה, כל הכבוד לכם, קרית הסביונים הרוויחה בגדול עם שלוחים כמותכם, וכמובן עם וולפי..
2.
שמוליק גאים בך
א' סיון ה׳תשס״ו
יחי המלך המשיח
נה"ח /צפת
3.
הני, נהננו מאוד מההרצאה היא הוסיפה לנו ה...
א' סיון ה׳תשס״ו
מרגש סוחף ומרתק

בהצלחה!

יחי המלך המשיח
כפר חב"ד / מוריסטאון
4.
הרבו בארגון שבתות נפלאות כאלו כמו שצריך.
ב' סיון ה׳תשס״ו
כשמפיקים "שבת עם חב"ד" מטרתה לחזק את אנ"ש המקורבים לגוף ולנפש ומשום מה שמים דגש על הנפש והנשמה ועל גוף הנשמה לא מיחסים חשיבות רבה לנושא של הידורי הכשרות וכשם שמזמנים מרצים מנוסים מחב"ד להרצאות כך חובה לסכם עם הנהלת בית המלון על רב ומשגיח כשרות חב"די מנוסה בהכשרת מקומות אירוח בבתי מלון כמו שמקובל בכל קבוצה שמכבדת את עצמה כשבאים להתארח שילוו את הקבוצה, בבתי מלון והארחה שכל השנה עובדים עם כשרות ברמה נמוכה יחסית לדרישות של חב"ד, ובמקביל מכינים גם לעוד קבוצות ברמת הכשרות הרגילה של המקום ולא לפי הנוהלים והדרישות המחמירות שנהוג בחב"ד ובפרט שיש גם עובדים יהודים שלא שומרים ל"ע שבת ומבצעים בפועל פעולות שהם חילול שבת לצורך האורחים. ובמיוחד שרוצים להמשיך בפעילות ברוכה זו ולארגן עוד שבתות וחגים לציבור המקורבים ואנ"ש חב"ד.
בהצלחה רבה.
יחי המלך המשיח
שמוליק ‏
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.