מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשס״ו 28.05.2006

חצו את שער הגטו בכיוון ההפוך

הרב יצחק קופמן שליח חב"ד בגרודנא שברוסיה הלבנה היה אורח הפינה הקבועה של ראיון עם שליח חב"ד, בתכנית "קול שישי", בהנחיית אסף נגל, ברדיו "קול חי". הרב קופמן סיפר על ההכנסת ספר תורה בעיר גרודנא לבית הכנסת העתיק בעיר. "מדובר למעשה בפעם הראשונה מאז השואה שמתקיים אירוע בסדר גודל כזה. בעיר גרו גדולי ישראל. האירוע השאיר הרבה רושם על כל תושבי העיר היהודים והלא יהודים", סיפר הרב קופמן  ■ לסיפור המלאלהאזנה: לחצו כאן
חצו את שער הגטו בכיוון ההפוך
(צילום: fjc.ru)
"בית הכנסת שבו אנחנו מתפללים זהו בית הכנסת הגדול של גרודנא, אין בית כנסת גדול יותר מזה. בזמן השואה הבית כנסת הזה היה במרכז הגטו. לפני ששלחו את היהודים למחנות בשואה, כאן ריכזו את כולם ובבית הכנסת הזה ציינו את הכנסת ספר התורה.

"לא רחוק מבית הכנסת, נשאר שער הגטו, זה השער שדרכו הייתה הכניסה והיציאה מהגטו וזה השער שדרכו הובילו את היהודים להשמדה באושביץ ובטבלינקה ובאותו השער הכנסנו השבוע את ספר התורה לכיוון ההפוך.

"יש כאן יהודי מקומי שבניסי ניסים עבר את השואה והמשיך לגור כאן במשך השנים, הוא זה שכובד השבוע בהנכסת ספר התורה דרך שער הגטו. זה היה מאוד מרגש. הרגשה שעם ישראל חי.

בהמשך הראיון סיפר הרב קופמן את תוכניותיו לעתיד על השיפוץ הנרחב שצפויים לערוך בבית הכנסת העתיק שנבנה לפני יותר מארבע מאות שנה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.