מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשס״ו 23.05.2006

התהלוכה שאיחדה והלהיבה לבבות / מאמר דעה

קשה ונדיר למצוא תהלוכה מסוג זה המאחד כל-כך הרבה שוני בתוכה ומצליחה להעניק לאלפי משתתפיה מנה גדושה וכפולה של אהבת ה' ואהבת-ישראל, אור של טהרה וקדושה, המקיף את כל קהל המשתתפים ■ ישיש ניצול שואה עם נכדו צועדים בתהלוכה ומגיעים עד למקום ההתכנסות, הישיש אינו יכול לעצור את התרגשותו כמעט נחנק מדמעות, ובקול רועד וחזק הוא פנה לקהל ואמר: "כשצעדתי נזכרתי בצעדות המוות בשואה, היום אני זוכה לצעוד עם נכדי, יחד אתכם בצעדת-החיים האדירה" ■ הרב נפתלי רוט, מנהל ה'מרכז-חינוכי-חסידותי' של צעירי-חב"ד, מארגן התהלוכה הגדולה במאמר מרתק ומיוחד ל-COL על העוצמה של התהלוכה ■ למאמר המלא
התהלוכה שאיחדה והלהיבה לבבות / מאמר דעה
הרבי כתב: "הרי זה נחת רוח אמיתי שלי". הרב נפתלי רוט (צילום: COL)

הרב נפתלי רוט

מן המפורסמות עד כמה גילה רבנו הקדוש חביבות מיוחדת לתהלוכה זו המתקיימת בירושלים לתהלוכה זו עיר-הקודש פלטרין של מלך. המטה המיוחד שהוקם לתהלוכה זו בראשות יו"ר צעירי-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב זכה שכ"ק אדמו"ר כתב עלי גליון "מטה ל"ג בעומר ודרשב"י, שזהו יום שמחתו וכו' בראשם". זאת ועוד יתירה מכך, כתב הרבי על התהלוכה בציון וירושלים, "הרי זה נחת רוח אמיתי שלי", ומדי שנה במוצאי ל"ג בעומר, פנה הרבי למזכירות בשאלה ראשונה: האם יש דו"ח מירושלים מהתהלוכה של ילדי תשב"ר.

ולא בכדי נאמרו דברים מופלאים אלו של רבנו הקדוש על תהלוכה יוצאת-דופן זו מכל הבחינות, וזכינו שמהם למדו ועשו. סגולתה של תהלוכה זו מתאפיינת קודם כל בקהל היעד שלה והם הילדים מכל החוגים והעדות, מכל החצרות ומגוון הדיעות הרחב שביהדות החרדית, מהליטאים ועד החסידים, מהספרדים ועד האשכנזים, על כל סוגיהם. ישום ממשי של "יחד כל ילדי ישראל"!

קשה ונדיר למצוא תהלוכה מסוג זה המאחדת כל-כך הרבה שוני בתוכה ומצליחה להעניק לאלפי משתתפיה מנה גדושה וכפולה של אהבת ה' ואהבת-ישראל, אור של טהרה וקדושה, המקיף את כל קהל המשתתפים לצרף ניצוץ לניצוץ לשלהבת גדולה כשמכולם משתפך מזמור שיר. והרי זו המטרה העיקרית של התהלוכות שהתווה היוזם רבינו נשיאנו.

עוצמתה של תהלוכה זו, בכמות הילדים המשתתפים בה מירושלים ומחוצה לה. אשרי עין ראתה את האלפים הרבים הנוהרים אל עבר כיכר "בית-יעקב" נקודת היציאה של התהלוכה, ובארגון מופתי ומפליא מסתדרים בשלושים ושלוש קבוצות כמנין ל"ג, כשבראש כל קבוצה מחכים לילדים שני מדריכים עם ערכה מסודרת ומוכנה עם כל הציוד הדרוש, אפודות, מצחיות, שתיה, ספרון קודש מטבעות לצדקה דף תפלת מנחה ועוד.

יחודיותה של תהלוכה זו בהדר יופיה, באצילותה ובקדושתה. צוות היגוי המקדיש ימים ולילות מתווה את תוכנה וארגונה שחושב על כל פרט ופרט. ומי שראה את המוני הילדים באלפיהם צועדים יחדיו בסדר מופתי מתוך יראת שמים זכה וטהורה, השלטים המכריזים בגאון יעקב פסוקי תורה ומאמרי חז"ל בדבר יוקר התורה והמצות ויסודות חיי היהדות הנישאים על ידי הילדים החווים הלכה למעשה בחיי היום-יום פתגמים אלו, לשם לתהילה ולתפארת. ומי שראה כל אלה לא יכול שלא להתפעל ולהתרגש ואף להוזיל דמעה של התרוממות הרוח ושמחה.

גולת כותרתה של תהלוכה זו, היא כמובן הכינוס הענק והמרשים בלב-לבה של ירושלים החרדית, תחת כיפת השמים כשבצידי הכיכר וברחובות הסמוכים עומדים המוני אדם, אנשים נשים וטף וצופים במחזה המרהיב המאחד ומלהיב לבבות.

ילדי תשב"ר מכסים את הכיכר בשלל צבעי הקשת של אפודותיהם המיוחדות לתהלוכה, יושבים על-גבי שטיח נייר גלי בדרך-ארץ מופלאה ומקשיבים לדרשות הרבנים כמו למופעים המרתקים. אוירה נפלאה של התלכדות.

האירוע הדראמטי והמרגש עד דמעות הוא שיאו של הכינוס, אמירת כל ספר התהילים ע"י כל הילדים 28 פעמים בו זמנית שגם זקני וזקנות ירושלים לא מוותרים על רגע מרטיט זה ובאים לצפות בו ממרחקים.

כמה מרנין היה לשמוע את אחד הילדים שהשתתף בתהלוכה מגיב לשאלה: מה היה הדבר הכי יפה בתהלוכה, השיב: מעמד אמירת התהילים.


והכל הולך אחר החיתום, יציאה והתפזרות הילדים מהכינוס, ברוגע, לאט עם חיוך טהור על פניהם , ממש כמו התיאור שבמשנה על כל העם שהיה מלוה את הכהן הגדול בצאתו מן הקודש.
שילוב כל הסגולות והמעלות מקנה לתהלוכה זו את התואר השנוי בפי-כל, הכל קוראים לה "התהלוכה המרכזית". התהלוכה שמייצגת יהדות התורה והמצוות בצורה המושלמת והמירבית ביותר שיכולה להיות.

תהלוכה מיוחדת המאחדת ומלהיבה לבבות שאכן גורמת "נחת רוח אמיתי שלי" מילים כה פנימיות המבטאות רגשותיו הפנימיות הקדושות והטהורות של הרבי – רשב"י של בדורנו.

ופוך חזי מאי עמא דבר – צא וראה איך מגיב הציבור. די אם נקרא סיפור המופת שהתפרסם השבוע בעיתון 'כפר-חב"ד' על אותו ילד שזכה בכרטיס-טיסה לרבי והתוצאות שנלוו.

די אם נאזין לשידורו של ידידיה מאיר מרדיו 'קול-חי' שהצליח לשדר אל נשמות השומעים את רגשותיו הפנימיים מהמחזה שנקלע לעיניו.

והנה מקרה נוסף: זוג לא דתי עם ילד שעבר במקרה באחד הרחובות הסמוכים לתהלוכה, שמע את קולות השירה של הילדים הצועדים צעד לעבר התהלוכה, מיד כיסו הזוג את ראשם במטפחת ומרגע של צפיה, נעמדו לתור אחרי המתרחש מבלי משים-לב משך שעה ארוכה, ולא גמרו להתפעל. בהמשך, האב הוציא מצלמה והנציח את "הרגעים המרגשים והמעוררים" כלשונו, בהוסיפו שאת "עין הלב" לא ניתן להנציח במצלמה.

צוות הנהגים של חברת ההגברה המובילים את התהלוכה מגיבים בדמעות של התרגשות, בציינם שהם זוכים להוביל אירועים רבים ובתוכם תהלוכות הכנסת ספר-תורה, אך תהלוכה מעין זו לא ראו מימיהם. כל כמה דקות עוברת בנו צמרמורת והתעוררות הנשמה של תשב"ר המקדשים שם שמים ומבטלים כל הגזרות". אומר ר' חנניה אחד מהנהגים.

ותגובה מרטיטה מזוית אחרת: ישיש ניצול שואה עם נכדו צועדים בתהלוכה ומגיעים עד למקום ההתכנסות. הישיש אינו יכול לעצור את התרגשותו, כמעט נחנק מדמעות, מבקש לומר משהו לקהל האלפים שהתרכזו בכיכר השבת. בקול רועד וחזק הוא פונה לקהל ואומר: "כשצעדתי נזכרתי בצעדות המוות בשואה האיומה, היום אני זוכה לצעוד עם נכדי יחד אתכם בצעדת החיים האדירה. יהי רצון שאלווה אתכם עד יומי האחרון".

וכהנה עדויות חיות רבות הידועים לנו ועוד רבים שאינם יודעים לנו, ומתגלים כעבור שנים. להצלחה שכזאת אין הבנה בשכל, רק אם נסיים במה שפתחנו – דברי הרבי שרשב"י הוא ראש מטה ל"ג בעומר בתהלוכה זו, בכח מילים קדושות וחיות אלו (די היילקע לעבדיקע ווערטער), צועדת התהלוכה מדי שנה בשנה זו השנה ה-26 מוסיף והולך הן בכמות והן באיכות. מאחדת ומלהיבה לבבות גדולים וקטנים אנשים נשים וטף.

יהי-רצון שנזכה תיכף ומיד לתהלוכה הגדולה והאוניברסלית לקראת ביאת משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלמה והרשב"י דדורנו בראשם אכי"ר.

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
כל מילה פנינה...
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
זכיתי לקחת חלק בתהלוכה המרכזית בקרתא דשופריא מזה עשרים שנה. תחילה בתור ילד כאחד מאלפי הצועדים שהחדיר בקרבי את הגאון יעקב בכל רמ"ח אברי ושס"ה גידי. ובהמשך עד שנה זו ועד בכלל כמדריך קבוצה. וכל מילה במאמרו של אמן החינוך של דורנו הרב נפתלי רוט משקפת היטב היטב את עוצמתה המיוחדת של התהלוכה, כל מילה פנינה. היתה זו התהלוכה מספר אחד בעולם
2.
Kidush Hashem
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
As a Crown Heights resident who was visiting for Lag Baomer and happened to be there at the Tahalucha in Kikur Shabbos in Geulah and stood in amazement at the amazing Kidush Hashem that took place. May this Kidush Hashem bring only to more functions that bring further Kidush Shame Lubavitch in the World ( and Chas vasholom no the .... )

Noach Fox
3.
יישר כוח גדול
כ"ה אייר ה׳תשס״ו

אכן צודק כבוד הרב ,מדובר בתהלוכה מרגשת ביותר (הייתי שם השנה...)
רק חבל שלא רואים שם ילדים מבתים שאינם שומרי תו"מ.
ואז ניתן בהחלט יהיה לומר שהתהלוכה בירושלים,העיר שחוברה לה יחדיו,היא הכי הכי בעולם
4.
באיזו תהלוכה מדובר?
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
על איזה תהלוכה מתכוין הרב רוט? על בני ברק? בורו פארק? ירושלים?
5.
מאמר מקסים
כ"ו אייר ה׳תשס״ו
בפרט הציטוט של אחד הנהגים.
רפי
6.
יישר כוח
כ"ו אייר ה׳תשס״ו
לרב נפתלי רוט שליט"א , שליח נאמן ומסור לכל מה שקשור לרבי , עושה מלאכתו אמונה שלא ע"מ לקבל פרס , חסיד אהוב שלא מחזיק טיבותא לנפשי , ומתרחק מן המחלוקת , לא באתי להספיד ח"ו , רק לומר לר נפתלי היקר חזק ואמץ ועוד תוסיף כהנה וכהנה בקירוב הגאולה כמאמר הרבי "עשו - כל - שביכלתכם "
ושוב יישר כוח גדול . מידיד מוקיר ואוהב .
7.
ל - 4 קנאת סטפרים
כ"ו אייר ה׳תשס״ו
אכן, נכון יקירי התהלטכה בירושלים היא תהלוכה הראויה להתקנא בה, וכבר אמרו רז"ל "קנאת סופרים תרבה חכמה"מתמים שזכה להשתתף בכל שלש התהלוכות והי פעיל בהם במשך השנים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.