מערכת COL | יום כ"ד אייר ה׳תשס״ו 22.05.2006

רשת ב': הכפשת תושבי כפר-חב"ד

העיתונאי גבי גזית בחר להקדיש דקות יקרות מתוכניתו 'הכל דיבורים' המשודרת מידי יום ברשת ב' של 'קול-ישראל' להכפשת תושבי כפר-חב"ד בטענות שקריות, לא בדוקות, והחמור מכל: אי פירסום תגובת ועד כפר-חב"ד ■ הטענות: התנגדותם של תושבי הכפר שהמחלף מכיוון ת"א לטרמינל 3 בנתב"ג 2000 יעבור באדמותיהם - מביא לביזבוז של מאות מליוני שקלים לנהגים מידי שנה ■ יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ ל-COL: "מדובר בהכפשת וסילוף העובדות" ■  לסיפור המלאלהאזנה לגבי גזית: לחצו כאן
רשת ב': הכפשת תושבי כפר-חב
טרמינל 3 . הסימון בשחור, תואי הכביש המתוכנן. צילום: שמואל בן צבי

העיתונאי גבי גזית בחר להקדיש דקות יקרות מתוכניתו 'הכל דיבורים' המשודרת מידי יום ברשת ב' של 'קול-ישראל' להכפשת תושבי כפר-חב"ד בטענות שקריות, לא בדוקות, והחמור מכל: אי פירסום תגובת הגורמים הממונים: ועד כפר-חב"ד. גבי גזית העלה לשידור את שלמה יוסף, נהג מונית, שלטענתו נהגי מוניות המבקשים להגיע לטרמינל 3 שבנתב"ג 2000 נאלצים לנסוע סתם קילומטרים רבים כדי שיוכלו להיכנס לטרמינל.

המדובר הוא באבסורד (המוסכם על כולם) כי המגיעים לטרמינל 3 מכיוון ת"א נוסעים בכביש מספר 1 לכיוון ירושלים,  יורדים במחלף, ואז עושים פרסה... וחוזרים אחורה 5 ק"מ לכיוון הנסיעה שממנה באים... כל יום אלפי אנשים ומכוניות ומוניות עושות את הקילומטרים המיותרים האלו.

גבי גזית סיפר כי "חבר שהיה מעורב בביצוע הפרוייקט, חישב שמדובר בבזבוז של מאות מיליוני שקלים. כאשר לוקחים את כל התנועה שעושה כל היום את המהלך הזה, מדובר פה בבזבוז נורא. במקום לבנות גשר, אנשים נאלצים לנסוע 5 קילומטר, ולחזור שוב 5 קלימוטר. מדינת חלם".

עד כאן העובדות, אך מכאן מתחילה מחלוקת סביב ההמשך.

גבי גזית (עיתונאי מוערך ומקצועי), שגה בכך שבחר שלא לפרסם את תגובת ועד כפר-חב"ד לנושא, וחמור מכך: בחר לתקוף את תושבי כפר-חב"ד שאשמים בביזבוז המשווע של הכסף.

"הקטע שבו התנועה צריכה להתנהל מכביש 1 לטרמינל 3 - שייך לישוב כפר חב"ד, והם לא רוצים שיסעו שם אנשים. הם הגישו התנגדות, וזכו בבג"צ", סיפר גזית בשידור והקריא את תגובת החברה הלאומית לדרכים: "החברה הכינה תוכניות לכביש חיבור בין טרמינל 3 לכביש 1, אבל מימושם התעכב בגלל צווי מניעה שהגישו תושבי כפר חב"ד. החברה הלאומית מוכנה אפילו להגיע להסדר עם תושבי הכפר, הקמת קירות אקוסטיים, בידוד, עניינים כאלה ואחרים".

"אין עם מי לדבר", קבע גזית בפסקנות, "אין כרגע כל תוכנית בשלב הנראה לעין לחבר את העולם עם טרמינל 3. ולכן אנחנו נמשיך לנסוע, ואתה עם המוניות שלך עוד הרבה שנים".

אז הנה תגובת יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ שמשום מה לא פורסמה ברשת ב':

"לפני מספר שנים עתרו ועד כפר-חב"ד והמועצה האיזורית עמק לוד לבג"ץ בטענה שבעת תיכנון הכביש לא התחשבו בתושבי כפר-חב"ד ובצרכיהם, וביקשנו להראות חלופה אחרת. בג"ץ קיבל את טענותינו, והוציא צו על תנאי להפסקת העבודות. הגשנו תוכנית חדשה, שעדיין תקועה בבג"ץ, התחלנו במשא-ומתן שעדיין לא התקדם. 

בשלוש השנים האחרונות ישבנו מספר פעמים בפגישות עימם בכדי להבטיח שהקמת המחלף  לא תפגע באיכות החיים של תושבי כפר-חב"ד: ברעש, ובזיהום האוויר. ביקשנו שיקימו במקום מיסוך לרעש ולראייה, ועל-כך הגענו להבנות. המחלף החדש יעבור מתחת לכביש המהיר, ובמקום יוצב מיסוך לפגעי רעש. התוכנית החדשה אושרה על-ידי ועד כפר-חב"ד, והמועצה האיזורית ובחודשים הקרובים תיפתר הבעיה בעזרתו הרבה של מר אלכס ויניצר מנכ"ל החברה לדרכים.

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
30 תגובות
1.
ממש פגועים
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
תושבי כפח ממש פגועים .
2.
ממונה על התחבורה
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
3.
שמאלני חוצפן
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
הוא ממילא שונא דתיים ורק חיפש איזו שהיא הזדמנות להכפיש..

בושה לתחנת רדיו כמו רשת ב שאדם ששונא אנשים רק בגלל שהם לא דומים לו.
4.
מי עתר
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
כדאי להזכיר שמות עתרו מנחם לרר שכיהן יור הוועד וסגן ראש המועצה . והצליח להרחיק את השדה מכפר חבד .כפי שאתרכם הביא בזמנו בחנוכת הטרמינל החדש .
5.
שמתם לב להבדל בין פרסום ידיעה זו לפרסום...
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
מה ההבדל בינו לבין 2 השדרניות שניסו ללגלג ולללכלך על יוזמה של חב"ד? למה פה הוא האשם ושם הקמפיין לא בסדר?
אולי באמת גם פה הדרישה לא בסדר ולא השדרן? אתם שמים לב עד כמה אתם מגמתיים או שזו רק אני?
6.
הוא צודק!! ועד איך!!
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
כל מי שנוסע מכפר חב"ד לנתב"ג וכן מי שבכלל נוסע מכל מקום צריך לבזבז הרבה זמן ודלק עד שהוא זוכה לראות את הטרמינל המיוחל עובר עליו כל מיני כבישים מסורבלים למה שלא יהיה עוד יותר טוב לתושבי כפר חב"ד שנוסעים הרבה לחו"ל קצת יותר נוח ובמקום לינסוע חצי שעה ייסעו 10 דקות מה רע? גבי גזית רצה לבקר עניין שהוא באמת לא צודק והוא לא בא להכפיש אך אחד ולא משנה מי זה
7.
יו"ר וועד הכפר צריך להתראיין בתקשורת
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
ולהסביר לכלי התקשורת את תשובתו הברורה, שתהיה ברורה לכל השמאלנים הללו.
8.
בשלוש שנים האחרונות
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
ישבו ובזכות מי שישב יבנו מחלף1
היו"ר הקודם לא הניח לבנות מחלף ולא בנו,היום יושבים ובונים.
9.
אם כבר עסקינן בענין של מיסוך ורעש
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
מה יהיה עם תושבי השיכונים סמוך לפסי הרכב שסובלים 24 שעות מרעש בלתי פוסק של רכבות, אין שקט שניה גם בלילה עשרות רכבות חולפות מידי לילה צופרות ומפריעות פעם אחר פעם.

לאחרונה אף התגברה התופעה ועובדי הרכבת מבצעים עבודות תחזוקה שכתוצאה מהם נגרם רעש חזק מאוד, למה לא עושים איזה שהוא מיסוך אקוסטי על מנת להקל על סבלם...!!!

וזה עוד לפני שאני מזכיר את הגדר הפרוצה לאורך המסילה שבגללה גם נדרס למוות לפני מספר שנים ילד כבן 3.
10.
דובר בשלש שנים האחרונות
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
וועד הכפר חייב למנות דובר בשנתיים האחרונות .יש המון סיפורים בכפר שהתקשורת חגגה על זה .אני לא יודע מה קורה שם . א .סיפור ביבי .ב .הנהג שהשתולל .ג. חסימות כבישים על ידי הצפתים שדרך אגב מעניין אם שבת הבאה הם יבואו .ועוד ועוד . הגיע הזמן למנות דובר מקצועי לוועד .
11.
ל-6
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
לאנשים כמוך וכמו גבי גזית קשה להבין אך יש דברים שהם מעבר לנוחות,אנו כתושבי כפר חב"ד מוכנים להתאמץ ולאמץ את ריכבנו ולנסוע עוד 5 דקות ובלבד שלא יעבור לידינו מחלף מחלל שבת ראשי מה גם שיפגע באיכות החיים והנוחות שאתה מדבר עליה ביום יום
12.
עו"ד ציבין
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
לפנות אליו דחוף!!!!!!!!!!!!!!!!
13.
מה השייכות?
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
מה השייכות שלו עם שלמלה גזית? [-אם יש]
14.
למה נהיינו כחגבים?
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
תודה לכם על השידור של גבי גזית. אינני רואה הכפשה על חב"ד, זכותו של כל עיר או מועצה או תושב בכלל להתנגד אם יעברו דרך הבית שלו. ולכן בנידון זה מתנגדים תושבים או מועצה שנקראת כפר חב"ד ולכן מה? הכותרת שלכם יותר רגשי נחיתות מהמציאות.
זכותנו לעמוד על זכויותנו.
ולא להרוס את בתינו בגו"ר.
15.
הרצחתם וגם ירשתם?
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
לא די שכפר חב"ד סובל באופן קבוע הן מאוטוסטרדה סמוכה, הן מהמראות ונחיתות של מטוסים, והכי גרוע - מרכבות מסוכנות שדוהרות בפאתי הישוב מידיי כמה דקות (ומסכנות חיים בפועל ממש), אז עכשיו, התושבים גם אשמים שאין דרך קיצור לנתב"ג.

להיכן הגענו ואין פוצה פה.
16.
תשובה
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
לכל המגיבים למיניהם אולי תסבירו לנו מה ההבדל בין כביש מס 1 לירושלים שעובר על אדמות כפר חב"ד ונוסעים בו בשבת האם זה לא חילול שבת מה נזעקתם על מחלף לנתב"ג?
17.
ל16
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
כנראה שאינך יודע שגם על כביש ים-ת"א היו מאבקים רבים. ולכן שים לב לעיקול החד בו נסלל הכביש ע"מ להרחיקו מבתי הכפר, וכן לסוללה המגביהה את הכביש.
18.
ל-10
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
אם אתה שם לב,כל מה שקורה בכפר חב"ד בשלוש שנים האחרונות הוא תוצאה ישירה של השנים הקודמות.
כל בר דעת מבין שבין יום לא נהרס כלום ממה ש"נבנה" 20 שנה.
אם נתחיל עם הסיפורים שהיו לפני השנתיים הללו נצטרך למנות הרבה דוברים כדי להסביר מה היה בכפר חב"ד.
כל המשפטים למיניהם שבזבזו את כספינו על סכסוכים לא לנו,ועל מה שאנחנו משלמים עד היום לחובות לא לנו. אז בבקשה ממך אדון 10 אל תזיז מדמנה כי בסופה שתעלה צחנה.
נראה אתכם גברים מפרסמים תגובה זו!
19.
על מה הרעש
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
תושבי כפר חבד היקרים ! מה אתם עושים רעש כזה גדול על הרעש ,
מפריעים לכם לישון ? רחמנות ,
לא נוח הרכבת ? עושה רעש ,
המטוסים קורעים את הדממה ?
הכביש המרעיש ?
קיצר אי אפשר להרדם ,
הרבי שאל פעם : איך יהודי יכול להרדם בשקט - אם משיח עדיין לא בא , חומר למחשבה .
20.
מה זה פה?
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
בשביל מה התנצלויות והסברים?
לא רוצים כביש מהיר מתחת לבית נקודה.
עובדה , פנו לבית משפט וזכו.
21.
די!
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
על כל דבר מתלוננים! יש כאלו שגרים ליד הכור בדימונה, יש כאלו שגרים במקום עתיר פיגועים, ויש כאלו שעוברת לידם רכבת מידי כמה דקות ומטוסים...מה אפשר לעשות?
אז אולי תרכבו על סוס ועגלה ודי.
22.
ל-COL
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
סחתיין על התמונה האווירית היפה!!!
23.
ל-7
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
מה קשר "שמאלנים"??
אולי גם בג"ץ שמאלני ולכן הדיון תקוע? ומה הם הנהג המונית שהתראיין? גם הוא שמאלני?

כולנו -כל מי שאינו תושב הכפר- סובל מהמעקפים המיותרים לגמרי בדרך לנתב"ג. קרה לך פעם שאיחרת טיסה בגלל הכביש המסורבל הזה?

הרכבת עושה הרבה יותר רעש מרכבים שיסעו בכביש הזה! נו, אז תבעתם להרחיק את נתיב הרכבת? לא! אולי זה בגלל שרוב תושבי הכפר לא בדיוק משתמשים בבניין הנקרא נתב"ג......
24.
כללי
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
ידידי אנ"ש שיחיו !!!

במהרה יבוא משיח ובא לציון גואל, אולם עד אז אנו חיים בממשל דמוקרטי המחוייב לשמירת זכויות המיעוט (ונכון - גם לבחירה על פי הרוב פעם ב18 חודש).

כל עוד כך המצב הוא לא רק שמותר לנו אלא חובה עלינו להשתמש בכל הכלים, הזכויות, המותרות שהחוק מתיר לנו.
אפילו אם היה זה בגדר של "נבל ברשות החוק..." הרי הפסיקה היא הייתה הרגע הקובע ותו לא, לא כל שכן שהזכות לאזרחים להתאגד נגד החלטות הממשל היא הזכות הכי לגיטית (וכדברי "ידידינו" הפורש אהרון ברק - זכות יסוד).

על כן ממש ובטח שאין צורך להתנצל, אולי מקסימום לתקוף.
יותר מזה, במקום שימי יעלה ויתנצל - רצוי כי ציבין (או כל עו"ד המתמחה במשפט מנהלי) יעלה לשידור בשם כפ"ח, ויסביר למאזינים גם את הזכות הנתונה לתושבי הכפר, וגם את החובות הנלוות לשדרן רדיו עם כל המשמעות של הוצאת דיבה (ואולי יש לחשוב להגיד נגדו תביעת הוצאת דיבה ייצוגית בשם כל תושב ותושב בכפ"ח).

ובאשר לאישיותו של גזית - בשביל זה לא יספיק ציבין אלא אולי דווקא מייזליש (הרבנית/פסיכולוגית) ומי יודע אם היא תספיק...

אגב... אני בכלל לא גר בכפר וממש לא מעניין אותי אם יסעו (ואני בתוכם) עוד 10 קלומטר או פחות, פשוט יהיה נחמד להעמיד את גזית במקומו.

אגב... אני כן חב"דניק.
25.
הוספה ל24
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
1.אם יש כסף וזמן ליסוע לחול - אז יש כסף וזמן ליסוע עוד 10 קילומטר.

2. בעלי המוניות מזילים דמעות תנין - הרי הם מקבלים טבין טקילין - אז על מה טענותיהם ?????
26.
תגובה ל -10
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
אילו הבלים....... כשכל המקטרגים למיניהם שדואגים להוציא את דיבת הכפר לכלי התקשורת יסתמו סוף סוף את פיותיהם לא יזדקקו לדוברים. ובכלל מי בנה את הסביונים על פסי הרכבת ולא דאג למיסוך? מתי נבנתה תחנת הרכבת? ועוד כהנה וכהנה רבות.....
28.
26
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
הרכבת זה גם לא טוב .אתה רוצה לחזור לקו 153 ...
29.
הרכבת מצילה אותנו
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
אין דבר יותר טוב מהרכבת והתחנה היפה והחניה והפרחים מי שדאג לזה שכרו רבה בשמיים . ואם עוד כהנה רבות כמו שכתבת 26 .אז הלוואי שיהיה כהנה רבות .
30.
פששששש
כ"ה אייר ה׳תשס״ו
יפה יפה אחלה של תמונה לא סתאם תמונה
חכו תנו לי לעקל את התמונה הזאת אני לא עומדת בזה עצילווווווווו......
31.
אוכל חינם
כ"ח אייר ה׳תשס״ו
אתם לא מבינים שכל האייטם הזה נועד בשביל שהקמצן הזה לא יצטרך לשלם עבור עוד כמה ק"מ בנסיעתו לנמל התעופה כדי להמריא לחו"ל?
אז בדרך מפישים את הדתיים ומשתמשים בנהג המונית על מנת שיצדיק את העניין. וה"אומלל" הזה לא מבין שמשתמשים בו.
אז "מייצרים" דרמה, עושים "רעש"
מקבלים "הנחה" ו.... "בורחים".
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.