מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשס״ו 21.05.2006

דור העתיד של שלוחי הרבי התכנס בכפר-חב"ד

כמאה ושמונים ילדי השלוחים, מנהלי ופעילי בתי-חב"ד בישראל, השתתפו בשבת מיוחדת של 'התקשרות וחוויה חסידית' שנערכה עבורם בכפר-חב"ד בארגון אגף הסניפים של צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. למפגש הגיעו ילדים ממטולה שבצפון, ועד הר חברון וקריית ארבע שבהרי יהודה מחיפה והקריות ועד דימונה ■ במהלך השבת שוחחו הילדים על ההווי החיים היום-יומי בשליחות, העלו דילמות, והציעו דרכי התמודדות לאתגרים בפניהם הם עומדים. במוצאי שבת, נערך ערב הצדעה לשלוחים הצעירים ■ לסיפור המלא וגלריית תמונות מאת י. בלינקו צלם COL ב'כתבה מלאה'לגלרייה נוספת: לחצו כאן
דור העתיד של שלוחי הרבי התכנס בכפר-חב
הת' אלימלך הר-שפר נושא דברים. מימינו: הרב ליפסקר והרב אהרונוב
כ-180 שלוחים צעירים, ילדיהם של שלוחי הרבי מנהלי בתי חב"ד בארץ הקודש התכנסו בשבת האחרונה למפגשם השנתי בכפר-חב"ד. אין מדובר בעוד התכנסות של ילדי בית ספר החווים שבת בכפר-חב"ד, כי אם במפגש השנתי של דור העתיד של שלוחי הרבי, המשמשים כבר היום שלוחים לכל דבר. הם מארגנים פעילויות ושיעורי תורה לילדים בשכונה, עוזרים להוריהם, השלוחים, בפעילות העניפה בחגי ישראל, ומתמודדים יום-יום, עם האתגרים והקשיים המיוחדים לשלוחים צעירים.

ריפרוף מהיר ברשימת השלוחים הצעירים מגלה כי למפגש הגיעו ילדים ממטולה שבצפון, ועד הר חברון וקריית ארבע שבהרי יהודה. מחיפה והקריות ועד דימונה. מפה של היקף השליחות של חב"ד בישראל תיפרס בפניכם בשעה שתביטו בילדים הצעירים, שבעוד עשרים שנה לערך - יהיו חוד החנית של שלוחי חב"ד הפועלים במסגרת צעירי-חב"ד בארץ הקודש בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב.

המפגש מאורגן, על-ידי אגף הסניפים בצעירי-חב"ד בראשות הרב נפתלי ליפסקר. לאחר רישום קל בצעירי-חב"ד, וחלוקה לקבוצות השתתפו הילדים בפעילות יצירה אתגרית, ומשם פנו לביקור ב"חדרו של הרבי" בבית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד. השלוחים הצעירים נשאו במקום תפילה להצלחת שליחותם ולזירוז הגאולה.

הילדים התארחו אצל משפחות קרובים וידידים, סעדו יחדיו את סעודות השבת, והשתתפו במגוון פעילויות. במהלך השבת היו הילדים בהשגחת מדריכים חסידיים מנוסים ואחראיים מישיבת 'תומכי-תמימים' מכפר-חב"ד, ובאירגונם של המרכזים הת' אריק ליפסקר והת' פיני אלטהויז. יצויין, כי בעבר, היו מתקיימים מפגשים אלו בשבתות החורף, והשנה, היה זה נסיון ראשון לארגן את המפגש בקיץ ולהינות מיום שישי ומיום שבת ארוכים, בהם ניתן לקיים פעילויות רבות ומגוונות.


10,000 שורות 'תניא' בעל-פה

לאחר הדלקת נרות, התכנסו השלוחים הצעירים בהיכל ישיבת 'תומכי-תמימים' בכפר-חב"ד לתפילת ליל שבת. לפני התפילה, נשא בפניהם דברים הרב נפתלי ליפסקר. ובתום תפילת השבת המרגשת והמיוחדת של השלוחים הצעירים, הם יצאו בשירה ובריקודים ברחובות כפר-חב"ד לעיניהם המשתאות של תושבי הכפר. הילדים נחלקו לשתי קבוצות: הגדולים שסעדו את סעודות השבת בצוותא בישיבה, והקטנים יותר שסעדו בבתי מארחיהם. בתום סעודת השבת לילדים הבוגרים נערכה התוועדות חסידית עם הרב זאב סלווין משלוחי הרבי מליובאוויטש לארץ הקודש.

בבוקר, השכימו הילדים ללימוד חסידות בקבוצות, ובמהלך תפילת שחרית "קנו" השלוחים הצעירים "עליות" לתורה לצוות המדריכים. את ה"עליות" לא רכשו הילדים בכסף, כי אם בלימוד ושינון כ-10,000 שורות בעל-פה מספר ה'תניא'...

בשעת צהריים, שבו השלוחים הצעירים למפגש שעסק בנושא השבת: 'התקשרות וחוויה חסידית'. הילדים השתתפו בחידון, ענו על שאלות, והתמודדו במשימות שעסקו גם בנושא 'תורת חב"ד ושליחות'. בתום תפילת מנחה, נערכו חידונים על 'פרקי אבות', והילדים ניגנו בצוותא את 'ניגוני הרבי' (אותם לימד הרבי מליובאוויטש לחסידים בהתוועדיות), והתפללו תפילת ערבית.


ערב הצדעה לשלוחים הצעירים

שעה קלה לאחר צאת השבת, מתאספים הילדים לערב הצדעה חגיגי שהוא גם סעודת מלווה-מלכה – לשלוחים הצעירים, משתתפי השבת. במהלך הערב, נושא דברים, נציג השלוחים הצעירים, הת' אלימלך הר-שפר מנס ציונה שמצליח לרגש את הקהל הרב, במחוייבות שלו כשליח ובקשיים היום-יומיים לצד ההצלחות שהם מנת-חלקו.

יו"ר צעירי-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב נשא דברי ברכה קצרים, והודה למדריכים. הרב נפתלי ליפסקר בירך אף הוא את משתתפי המפגש, ואמר כי "השלוחים הצעירים הם המובחרים", וכי הוא בטוח שמהמפגש הזה ישובו הילדים למקומות שליחותם עם כוחות חדשים. במהלך הערב, נערכה הגרלת פרסים, והוכרז על הקבוצה המנצחת של השבת.

השעה מאוחרת, לרבים מהשלוחים הצעירים נכונה נסיעה ארוכה לביתם, והילדים מתחילים להתפזר. הפרידה קשה, השלוחים הצעירים מחליפים כתובות ומספרי טלפון עם חבריהם ומדריכיהם ומבטיחים להתגבר על כל הקשיים, להמשיך ולפעול בעבודת השליחות כרצון הרבי מליובאוויטש.


צעירי-חב"ד למען משפחת השלוחים

אגף הסניפים שבצעירי-חב"ד מקיים שבתות מעין אלו עבור השלוחים ובני משפחותיהם מספר פעמים בשנה. מטרת שבתות אלו הוא לתת הזדמנות לשלוחים ולבני משפחותיהם להתכנס, להיוועד, ולהתייעץ יחדיו, מתוך מטרה לחזק את ה'גאווה יחידה' ואת תחושת הגאווה בהיותם שלוחיו של הרבי מליובאוויטש.

לכל אורך הדרך, מקדישים בצעירי-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב פעולות מיוחדות בקרב ילדי השלוחים, כאשר גולת הכותרת הם השבתות המאורגנות עבורם מספר פעמים בשנה בכפר-חב"ד. הילדים חווים שבת מיוחדת במינה, בניגוד לכל שאר ימות השנה, בהם הם מצויים בערי השדה מנותקים מכל קהילה חיה ותוססת.
לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
17 תגובות
1.
אריק!
כ"ב אייר ה׳תשס״ו
אתה ענק.
ב. נתניה
2.
כל הכבוד
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
יודי בלוי, ידעתי שאתה אחלה גבר, לא ידעתי שאתה גם ילד מצטיין... איחולי
3.
ר ישראל ברוד
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
ר ישראל ברוד הייתה חסר לנו בגעגועים ילדי השלוחים .
4.
אריק
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
נראה לי שאתה צריך להיות עסוק.....
5.
תיקון קל
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
אמנם המדריכים הפיקו אנרגיה כמו ילדים צעירים ורכים, והם בהחלט היו קבוצת מצטיינת, אבל הם לא כל כך ילדים...
6.
אריק ליפסקר
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
האמת היא שהפתעת בגדול. היינו בטוחים שאחרי שאתה כבר חתן תפרוש מכל הפעילויות האלה, אבל אתה צעיר בנשמה, עושה רושם שעוד שנים ארוכות חב"ד באה"ק תיהנה ממך.

בכל זאת, תנצל קצת את הזמן גם להכנות...

חבר קרוב
7.
לפיני אלטהויז
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
יפה לראות אותך עלה והצלח
חבר מבלגיה!!!!!!!!
8.
הצעה
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
אולי בתמונות המרכזיות אפשר לכתוב הרבנים ליפסקר? אריק כבר לא ממש בחור...

בכל מקרה, כתושב כפר חב"ד, אני חייב לציין שמרגש היה לראות את ילדי החמד צעירי השלוחים פה. אשרינו שזכינו. ותודה לצוות המסור שבזכותו זכה הכפר לארח את הכנס המפואר.
9.
מנדי גליס החברמן
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
עכשה חייל!מדריך לענין!
10.
מהבני דודים...
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
ישר כח לאלי הר שפר, הוא באמת מייצג את ילדי השלוחים!!!!!!
תמשיך ותצליח לעזור לאבא...
11.
אולי שה"שלוחים" ילמדו מילדיהם
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
רואים כאן ילדים ללא כיפות "יחי, וכאלו שכן יש להם,

רואים כאן ילדים עטורי דגל צהוב, וכאלו שלא,

וכולם יושבים יחד ! פשוט יחד! שרים יחד ומתוועדים ביחד!!!

ולא נראה שהדבר מפריע למארגנים או למדריכים...

נקודה למחשבה !
12.
יודי
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
יודי,
אתה גדול. חברי קבוצה ה
13.
היי ליפקין!!!!!!!!!!!
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
אתה מגניב כמעט כמו מושקי............ אין עליה......
14.
לאלי מלך הר-שפר
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
ישר כח לאלי הנאום היה נפלא מקבוצה ו
15.
לאלי מלך הר-שפר
כ"ג אייר ה׳תשס״ו
יישר כח עלה והצלח שתלך בדרכי אביך הרב הראשי לנס ציונה הרב שגיא הר שפר שליט"א נהנו לשמוע את הנאום שלך ומיוחד שקבוצתך ניצחה {קבוצה ו} וברוך ה הינך הולך בדרכי הרבי .ובקיצור : יישר כח יחי המלך
16.
הת אריק ליפסקר!
כ"ד אייר ה׳תשס״ו
אריק,תמשיך לעשות חיל עם השלוחים הצעירים,שמחנו לראותך!!!!
הבני דודים,מצד האמא..
17.
לאלי
ה' תשרי ה׳תשס״ז
טוב לראות אותך
מקרית מלאכי-נחלה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.