מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תשס״ו 16.05.2006

הרב ישראל שפלטר: "קשה להיפרד מדניאל"

לפני שעה קלה הובא למנוחות הנער דניאל וולז שנפטר בתחילת השבוע מפצעיו הקשים כתוצאה מהפיגוע הקשה ברחוב 'נווה-שאנן' בתל-אביב ■ אתמול (שני) הוטסה הגופה מישראל לווסטון, פלורידה שם המתינו כלי-תקשורת רבים שסיקרו את ההלוויה. בעיתון המרכזי של מיאמי אף הובא צילום בעמוד השער של הארון בשדה-התעופה (צילום השער ב'כתבה המלאה') ■ "קשה עלינו הפרידה מדניאל", אמר שליח חב"ד הרב ישראל שפעלטר בשיחה ל-COL ■ לסיפור המלא
הרב ישראל שפלטר:
"היית גיבור ולוחם". אביו של דניאל ממאן להיפרד, היום • צילום: AP

"קידש שם שמים בחייו ובמותו"

הנער דניאל וולז מפלורידה שנפצע אנוש בפיגוע הקטלני ברחוב 'נווה-שאנן' בתל-אביב לפני כחודש ימים, הובא למנוחות לפני שעה קלה. במשך חודש ימים, נאבק דניאל על חייו וביום ראשון בצהוריים, השיב את נשמתו.

בני משפחתו וחבריו של דניאל וולץ התאספו אתמול (שני) בירושלים כדי לחלוק כבוד אחרון לדניאל. הוא הותיר אחריו הורים, יקותיאל ושריל, ואחות, אמנדה. "לדניאל היה לב ענק והוא היה שמח לראות שכל כך הרבה אנשים התכנסו כאן ביחד", אמרה אמו. שגריר ארצות-הברית בישראל, ריצרד ג'ונס השתתף אף הוא באזכרה.

קשה להיפרד

בהלוויה משתתפים אלפים שהכירו את דניאל והתפעלו מאישיותו. "קשה, קשה להיפרד מדניאל", אומר ל-COL הרב ישראל שפלטר. "הוא היה בחור מיוחד. אני עדיין לא מאמין שזה קרה".

לפני יומיים, סיפר השליח ל-COL על היכרותו עם דניאל. "בשנה וחצי האחרונות, התחברתי מאוד אל דניאל", הוא מספר, "מול עיני עומדת עדיין דמותו של דניאל, שואל את שאלותיו בהלכה בתמימות האופיינית לו... היה לו אופי נחוש והחלטתי. אם הוא החליט מהיום ואילך להקפיד על הקפדה כזו או אחרת, הוא היה עומד בזה".

האהדה הרבה שהייתה לדניאל בקרב הקהילה בפלורידה, מעידה יותר מכל על-כך שדניאל היה נער חברותי שהיה אהוד על כולם, ללא יוצא מן הכלל. הרב שפעלטר: "לא עבר יום, כאן בפלורידה, שלא הזכירו את דניאל בעיתונות הכתובה והמשודרת. דניאל קידש שם שמים בחיים ובמוות".

האם הוזכר בתקשורת בפולרידה דבר היותו יהודי מאמין בעל עקרונות, אנו שואלים את השליח והוא עונה: "וודאי. האמונה היוקדת של דניאל באלוקים הייתה ברורה לכל".

עמוד התווך

פטירתו של דניאל קשה מאוד עבור השליח. "זה נורא ואיום", הוא אומר, "לא רק בשבילי ובני הקהילה, אלא גם בשביל המשפחה שדניאל היה עמוד-התווך שלה. במשך חודש שלם הם שהו על-יד מיטתו, דואגים, מוטרדים וכואבים. כל כמה זמן , הודעה חדשה. מאז הפיגוע הכל השתבש אצלם".

כשאונ שואלים את השליח על שיחתו האחרונה עם דניאל, הוא אומר שזה דווקא היה בפגישה שקיימו יחד. באותה פגישה, כמו בפעמים הקודמות, דניאל שאל שאלות על הלכות כאלה ואחרות בשולחן-ערוך. "הוא כל הזמן רצה לדעת עוד ועוד", מעיד השליח.

בשבועות שלאחר הפיגוע, קמו שיעורי-תורה לזכותו של דניאל שיבריא מפציעתו. כמו-כן הוקמו גמ"חים ועוד. "כעת כל הדברים הנפלאים הללו יהיו לעילוי-נשמתו", אומר השליח ונאנח בכאב-רב.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הפקרות!!!
י"ח אייר ה׳תשס״ו
מתי יעמידו לדין את האחראים לטבח שנעשה כאן ביהודים הי"ד ב 14!!!!!! שנים האחרונות???
מתי? מתי? מתי?
2.
הלב נקרע
י"ח אייר ה׳תשס״ו
אי אפשר להמשיך להתבונן מהצד,
אלא ליזעוק חזק עד מתי??????
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.