מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תשס״ו 16.05.2006

ירושלים: רבבת ילדים בתהלוכה המרכזית

שנה אחרי שנה מהווה ירושלים אכסניה למפגן ענק וססגוני של יותר מרבבת ילדי הת"תים בירושלים, שכולו קידוש שם שמים ברבים ■ כיכר השבת והרחובות הסמוכים לה נסגרו על-ידי המשטרה כבר מהשעות המוקדמות של אחר הצהרים, ועוד בטרם החלו הילדים להגיע, נתמלאו שולי הכיכר בהמון אדם, שביקש לתפוס מקום טוב כדי לצפות בכינוס ■ בשנים האחרונות נעשה האירוע לאחד הדברים היפים והמרגשים שבירושלים ■ לסיפור המלא דיווח נרחב • גלרייה של צלם COL, י' בלינקו • לגלרייה שנייה: לחצו כאן
ירושלים: רבבת ילדים בתהלוכה המרכזית
רבבת הילדים גודשת את 'כיכר השבת' בירושלים • צילום: י. בלינקו, COL
בשעת צהריים מאירה של ל"ג בעומר התכנסה יותר מרבבת ילדי תתי"ם ברחבת סמינר יעקב שבמרומי שכונת גאולה בירושלים. הם באו כדי להשתתף בתהלוכה הגדולה והמרכזית שארגנו צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב, לפי הוראת הרבי מליובאוויטש.

מאות תהלוכות מתקיימות ביום זה ברחבי הארץ כולה, אבל התהלוכה בירושלים עולה על כולן. כאן מדובר במאורע ססגוני המתוכנן למופת, שעל הפקתו עמל צוות מיומן ב'מרכז חינוכי חסידותי' של צעירי-אגודת-חב"ד. שנה אחרי שנה מהווה ירושלים אכסניה למפגן ענק וססגוני של יותר מרבבת ילדי הת"תים בירושלים, שכולו קידוש שם שמים ברבים.

כיכר השבת והרחובות הסמוכים לה נסגרו על-ידי המשטרה כבר מהשעות המוקדמות של אחר הצהרים, ועוד בטרם החלו הילדים להגיע, כבר נתמלאו שולי הכיכר בהמון אדם, שביקשו לתפוס מקום טוב כדי לצפות בכינוס המיוחד. בשנים האחרונות נעשה האירוע הזה לאחד האירועים היפים והמרגשים שבירושלים.

התהלוכה עצמה יצאה מרחבת סמינר בית יעקב, לכאן התרכזו אלפי ילדים מכל חלקי העיר. בעבודת ארגון מסודרת למופת סודרו הילדים לקבוצות, כשבראשה מצעד מרהיב של דגלים בנושא יהדות ותזמורת תופים. השיירה האדירה של אלפי ילדי צאן קדשים עברה בצירי התנועה הראשיים בשכונת גאולה ומאה שערים כאשר אלפים ממלאים את המדרכות והמרפסות, כדי לצפות בתהלוכה הנאה.

את פני התהלוכה קידמה ככר השבת, כשהיא מקושטת בכתובות ענקיות לחיזוק תורה ומצוות. הכינוס שהיה מעמד של קידוש השם, נפתח באמירת כל התהילים מספר פעמים על-פי חלוקה של פרקים, שנאמרו מפי כל ילדי התשב"ר בהתעוררות עצומה.

דברי תורה וברכה השמיעו הגה"ח הרב זאב-דב סלונים, רב מרכז העיר וחבר בית-דין רבני חב"ד, שהזכיר בדבריו את זכות ילדי תשב"ר לביטול הגזרות על עולם התורה. הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד, שהביא בפני הילדים סיפורי מופת מהתהלוכות. כל הדוברים העלו על נס את המפגן האדיר של אחדות ישראל והזדהות עם מהות ל"ג בעומר, כפי שבא לביטוי בתהלוכות שהגה ויזם הרבי מליובאוויטש.

כמו-כן פיארו את המעמד בנוכחותם – רבנים, משפיעים ואישי ציבור מקרב היהדות החרדית. את הכנס הנחה בהצלחה מיוחדת הרב נפתלי הכהן רוט, שגם עמד בראש מלאכת הארגון.

במהלך הכינוס הופיעו בפני הילדים אומנים שונים שכל אחד העביר לילדים מסר חינוכי רב ערך. בין הילדים הוגרלו מאות ספרי קודש ביניהם שסי"ם רמב"ם ראשונים ועוד. האירוע לווה בתזמורתו המוצלחת של ר' מענדי כהן.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
התמונות אדירות!
כ' אייר ה׳תשס״ו
איזה יופי של תמונות!
2.
ירושלים של תשב"ר
כ' אייר ה׳תשס״ו
מדהים, מיוחד, מהמם !!!אפשר קצת פרטים איפה היתה התהלוכה עצמה
מה דיברו שם, קצת תמונות ברורות יותר וכמובן תודה על העדכון!
3.
יישר כוח
כ"ו אייר ה׳תשס״ו
לכול העוסקים במלאכה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.