מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשס״ו 11.05.2006

מאמץ אחרון למנוע הכרה בגיורים רפורמים

המאבק האחרון בפרשת "מיהו יהודי" הולך ומתקרב. ביום כ"ו אייר ידון בג"ץ בעתירה שהגישו ארגונים רפורמים וקונסרבטיביים על מנת שגיור רפורמי יוכר בישראל לצורך חוק השבות. מולם תתייצב ב"כ משרד הפנים וכן מרדכי איזנברג, יו"ר התנועה להגינות שלטונית בשם התנועה ועו"ד נחמה ציבין ■ עו"ד נחמה ציבין אמרה ל-COL כי "הסכנה היא שבסופו של הליך, עלול בג"צ להוביל להקמתו של מערך "גיור" ובתי דין לגיורים רפורמיים ברחבי ישראל". מרדכי איזנברג אומר: "זהו בעצם המאבק האחרון בבג"צ וקו ההגנה האחרון". לסיפור המלא
מאמץ אחרון למנוע הכרה בגיורים רפורמים
ההפגה נגד חוק 'מיהו יהודי' מול בניין רה"מ בתחילת שנות הל'מדים (צילום ארכיון: שמואל בן צבי)

התנועה להגינות שלטונית מוכרת על-ידי מערכת בתי המשפט, כבעלת מעמד של עותר ציבורי, אשר איפשר לה לטעון טענות בשם הציבור.

עד כה הכירה המדינה בגיורים רפורמים אשר נעשו בחו"ל. לפני כשנה הורחבה ההכרה בגיורים רפורמיים הנערכים בישראל בכך שגיורים אלה הוכרו לגבי תושב ישראל אשר נסע לחו"ל, גויר שם וחזר ארצה ("גיורי קפיצה"). המצב, נכון להיום, הוא כי בישראל לא מוכרים גיורים רפורמים הנערכים במדינה. על כך מנהלת התנועה הרפורמית מאבק ולצורך כך הם - ואחרים אשר הצטרפו אליהם – עתרו לבג"צ. למעשה, הרפורמים מנהלים מאבק על מנת לקבל הכרה מושלמת וכלל עולמית בגיורים אשר נערכים על ידם. הפעם מתמקד מאבקם בישראל, דבר אשר יעניק להם הכרה רחבה וזאת אף ביחס לקבלת סיוע כספי מהמדינה, לצורך מימון פעילותם בתחום הגיור.

מרדכי אייזנברג אומר: "אינני מבין את אדישות הציבור והעסקנים. עדיין יש מה להתגונן בענין זה בבג"צ.כמו כן - עוד לא אבדה תקוותנו לשינוי חוק ההמרה וחוק השבות באופן שייקבע במפורש שרק גיורי הרבנות הראשית לישראל תקפים לענין חוקים אלו. חבל שהמפלגות הדתיות לא כללו ענין זה על סדר היום במשא ומתן הקואליציוני. הדבר חשוב לא פחות מנושא התקציב.

לכל השאננים אומר כי השלב הבא במאבקם של הרפורמים יהיה ללא ספק ערעור על האוטונומיה של בתי הדין הרבניים בענייני המעמד האישי במדינת ישראל" מוסיף איזנברג אזהרה מפוכחת.

עו"ד נחמה ציבין הוסיפה "חבל שהמדינה לא טורחת להציג בפני בית המשפט חוות דעת מחכמי ישראל ברחבי  העולם כפי שנהג בן גוריון בשנות החמישים. חבל עוד יותר כי רבנים ומנהיגים יהודיים, אשר נושא זה בהכרח שיהא קרוב ללבם, עומדים בשעה גורלית זו ומחרישים", "מדובר ברגע היסטורי בו עומדים חלילה לפרוץ את הסכרים האחרונים מפני התפשטות פעילות התנועה הרפורמית בישראל ובעיקר חשש קרוב לנשואי תערובת ולמגפת התבוללות דווקא בארץ הקודש", מדגישה ציבין.

התנועה להגינות שלטונית שולחת בימים אלו מכתב (מצורף לכתבה זו) לבתי חב"ד, לארגונים יהודיים, ליו"ר ונשיאי בתי כנסת ברחבי העולם, לרבנים ולמנהיגים יהודיים באירופה, ארה"ב, אוסטרליה ודרום אפריקה. בפנייתה מבקשת התנועה "להצטרף אלינו ולהושיט לנו עזרה במאבק זה". עוד מבקשת התנועה "להעביר אלינו תיאורים מפורטים כולל שמות, מקומות וכו' של מקרים מגוחכים של "גיור" שנעשה על ידי רפורמים, אשר יש בהם כדי להסיר את המסווה ההלכתי שהם מנסים לעטות". התנועה מבקשת לקבל סיוע למאבקה בכל דרך אפשרית. אייזנברג אומר כי חומר זה עשוי לסייע רבות להצגת תמונה אמיתית של "גיורי" התנועה הרפורמית בפני בג"ץ, זאת בנוסף לטיעונים משפטיים עליהם שוקדת התנועה להגינות שלטונית זמן רב. לתגובות והצעות - התנועה להגינות שלטונית: [email protected]

-------------------------

המכתב שנשלח לרבנים:

לכבוד
רבני חב"ד די בכל אתר ואתר
רבנים וידידים יקרים, שלום וברכה.
הנדון: הכרה בגיור רפורמי בישראל רח"ל

לצערנו הגדול, המצב בנושא הגיור מידרדר והולך. בעבר פסק בג"צ בענין הכרה בגיור רפורמי שנערך בחו"ל לענין זכאות לפי חוק השבות גם לאלו שהתגיירו בחו"ל לאחר שעלו לישראל ("גיורי קפיצה", להבדיל מעולים שעלו כגרים). ובעבר הרחוק הכיר בג"צ ב"גרים" הרפורמים כזכאים לענין מרשם התושבים.

למרות התקדימים, עדיין בג"צ לא אמר את דברו לגבי סוג הגיור שיוכר. עתה, הבקשה המרכזית ב-11 תיקי בג"צ שהגישו הרפורמים והקונסרבטיבים, היא להכיר ב"גיורים" הרפורמים, כאן בארץ הקודש, גם לענין חוק השבות.

הדיון בעתירות, נקבע ליום 24.5.06 והסכנה היא שבסופו של הליך, עלול בג"צ להוביל להקמתו של מערך "גיור" ובתי דין לגיורים רפורמיים ברחבי ישראל. זהו בעצם המאבק האחרון בבג"צ וקו ההגנה האחרון.

הכתובת רשומה על הקיר ובכל זאת הכול שאננים, כמו בימי המאבק על "מיהו יהודי".
במקום שאין איש, פעלנו אנו בתנועה להגינות שלטונית, תמיד ללא קבלת שכר, באמצעות בקשת הצטרפות כמשיבים לעתירה (כך עשינו בעבר, במקרים אחרים, תמיד בהתנדבות ושופטי בג"צ העניקו לנו מעמד של עותר ציבורי), זאת משום חובת ההשתדלות והצורך לומר את דברה של היהדות הנאמנה. זאת נעשה בעזהי"ת על אף ההיסטוריה הפסיקתית בבג"צ אשר מובילה חלילה להכרה גם הפעם בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי.

אנו היחידים המבקשים להצטרף. אף מפלגה דתית ואף גוף אורתודוכסי אחר, בישראל ובעולם, אשר באופן טבעי נושא זה צריך להיות קרוב ללבם, לא ביקשו להגיד את דברם לפני בית המשפט. לצורך נצחון בבג"צ טוענים הם, כי הליכי הגיור שלהם נעשים בבית דין של 3 דיינים והם דורשים טבילה במקווה ו"קבלת מצוות עפ"י דרכה של התנועה הרפורמית".

הננו פונים אליכם באשר הענין קרוב ללבכם, כאמונים על מאבקו רב השנים של הרבי בנושא "מיהו יהודי", והואיל ומכירים אתם באורחותיהם של הרפורמים בחו"ל, להצטרף אלינו ולהושיט לנו עזרה במאבק זה. אנו מבקשים להעביר אלינו תיאורים מפורטים, כולל שמות, מקומות וכו' של מקרים מגוחכים של "גיור" ע"י רפורמים, אשר יש בהם כדי להסיר את המסווה ההלכתי שהם מנסים לעטות. ותשועה ברב יועץ.

בברכה,
מרדכי איזנברג - יו"ר התנועה להגינות שלטונית
נחמה ציבין, עו"ד - ציבין ושות' – משרד עו"ד
[email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.