מערכת COL | יום י' אייר ה׳תשס״ו 08.05.2006

כך החלו תהלוכות ל"ג בעומר בישראל

שבועות אחדים לפני ל"ג בעומר תש"מ, הרבי ביקש 60 תהלוכות, והמארגנים יזמו 167 תהלוכות, בהם השתתפו למעלה משמונים אלף ילדים. זה היה השנה הראשונה של תהלוכות בישראל ■ כיצד נודע על רצונו של הרבי, מה עשו תושבי כפר-חב"ד באותם ימים, כיצד עודד הרבי את הפעילים, מהם הקשיים שנערמו בפני מארגני התהלוכות וכיצד התגברו עליהם ■ לקראת ל"ג בעומר פותח COL בסדרת כתבות "התהלוכות" שתתפרסם בימים הקרובים, בה יסופר על דברי הימים ההם ■ לסיפור המלא■ בפרק הבא: על התוכנית שנרקמה במהלך האסיפה ועל הוראות הרבי למרכז צא"ח ולרב ישראל ליבוב ע"ה
כך החלו תהלוכות ל
כיום, אין פינה בארץ-הקודש שלא מתקיימת בה תהלוכת ל"ג בעומר של ילדי ישראל. לאורך השנים, המצעד היהודי הביא לרחובות ולתושבים את הגאווה והשמחה בשמירת התורה ומצוותיה. "כל אישה ובת מדליקה נרות שבת", "התורה היא חיינו" ועוד שלטים מסוג זה הונפו על-ידי ילדים וילדות, דתיים יותר ופחות.

שבועות ספורים קודם קיום התהלוכה, עסוקים השלוחים ומנהלי בתי-חב"ד בישראל בתכנון התהלוכה לפרטים רבים. לפני שלושים ואחת שנה, הדבר לא היה כה שגרתי. לא רבים יודעים כיצד החלו תהלוכות ל"ג בעומר בארץ-הקודש, כאשר רק ימים ספורים בלבד לפני יום ההילולא של רשב"י, הגיעה ההוראה מהרבי לקיים תהלוכות.

בימים הקרובים, יביא COL סקירה מפורטת ומיוחד מאותם ימים, תיעוד מהתהלוכות הראשונות שלוו בקשיים רבים ועוד שיכללו ראיונות עם האנשים שהיו מעורבים בדבר.

ההוראה:
"תהלוכות בכל העולם"

עם תחילת נשיאותו של הרבי החלו תהלוכות ל"ג בעומר להתקיים בשכונת קראון-הייטס בלבד. בארץ-הקודש התקיימו פעילויות עם העולים למירון, נסיעה מאורגנת לציון, פעילות עם חיילים ועוד – בהוראת הרבי, כפי שניתן לראות במכתבים רבים ב'אגרות-הקודש'. בשנת תש"מ, ימים ספורים לפני ל"ג בעומר, החל המהפך הגדול: הרבי יוצא בהוראה להעתיק את רעיון תהלוכת ל"ג בעומר לארץ-הקודש ולעולם כולו.

השמועה החלה להתפשט בארץ, לאחר שפרופסור ר' ירמיהו ברנובר הגיע לארץ מחצרות-קודשנו וסיפר שהרבי הורה לו הרבי להעביר לארץ 60 שטרות בני 50 לירה כל אחת, אותם יש לחלק לכל מי שיארגן בפועל תהלוכת ילדים לכבוד ל"ג בעומר, יום הסתלקותו של התנא האלוקי רבי שמעון בר-יוחאי.

כל מי ששמע על-דבר העניין, תמה. הרי בארץ מעולם לא התקיימו תהלוכות והדבר היה זר לחלוטין. ויותר מכך. באותם ימים, הציבור החרדי הסתגר מפני הרוחות הזרות שנשבו מהרחוב. המושג של "תהלוכות", היה לשיחת-היום.

עוד נקודה שחשוב להדגיש הוא שבנוסף לכסף שנתן הרבי לפרופ' ברנובר, הוצבו מספר תנאים לקיום תהלוכה: קיום תהלוכות בכל מקום ומדינה בעולם, בהדגישו שצריך להשתדל ולארגן לפחות 30 תהלוכות בכל מדינה, לציון "שנת השלושים" להסתלקותו של האדמו"ר הריי"צ נ"ע. כך בכל מקום בעולם, ואילו בארץ-הקודש, "כפליים לתושייה", יש לארגן לכל הפחות 60 תהלוכות בערים השונות.

הרבי הוסיף כי במדינות שבהם אין אפשרות להגיע למספר כה רב של תהלוכות, יחברו יחדיו מספר מדינות אזוריות כדי להגיע למספר הזה.

העידוד:
דמי השתתפות למארגנים


לאחר ששיגר הרבי דמי השתתפות לארץ-הקודש, ביום ראשון ד' באייר תש"מ, שיגר הרבי 120 דולר נוספים עבור ארגון של 120 תהלוכות בארצות-הברית, כאשר 30 דולר שוגרו לכל מדינה בה ייערכו 30 תהלוכות.

הרבי הוסיף: "אלה שלא יארגנו תהלוכות - ישתדלו לקיים לכל הפחות מסיבות". יחד עם זה הבהיר הרבי כי יש "לתת רק למי שמארגן תהלוכה ללא חוכמות", ולמי ש"מארגן בפועל". אם לא יגיעו למספר הזה, יש "להחזיר לכאן" את יתרת השטרות. באם יהיו יותר תהלוכות, הודיע הרבי, יישלחו שטרות נוספים...

במהלך הימים הבאים הרבי עודד והמריץ את כל העוסקים במלאכת-הקודש של ארגון התהלוכות. על היקף הפעילות אותה רצה הרבי, אפשר ללמוד מההוראה הבאה: "להשתדל שלא ישאר ילד יהודי בארצנו-הקדושה שלא יטול חלק בתהלוכה".

על החשיבות שייחס הרבי לתהלוכות, ניתן ללמוד מתשובה ששיגר: "..יהיה הצלחה וכו' וזכות הרשב"י ודאי היא גדולה במאוד מאוד. אזכיר על הציון".

חשוב לציין, כי העידוד שנתן הרבי לחסידים שישפיעו על ילדי ישראל, החלו כחודש קודם לכן, במהלך חודש ניסן. תחת הסיסמא "והשיב לב אבות על בנים", הורה הרבי להגביר את הפעילות בקרב ילדי ישראל. החסידים ראו בעידוד שנותן הרבי, דרך חדשה לפעולה עם ילדי ישראל.

***

יממה לאחר בואו של פרופ' ברנובר לארץ-הקודש, הרב משה סלונים ע"ה, מנהל 'רשת אוהלי יוסף-יצחק ליובאווויטש', ארגן אסיפת חירום בכפר-חב"ד.

"מטרת האסיפה", מספר ל-COL אחד מתושבי הכפר, "הייתה למעשה גיבוש תוכנית מסודרת שתכליתה היה להביא את רצונו של הרבי לידי מימוש. בקהל נכחו השתתפו כשלשה מנינים מעסקני רבני ושלוחי חב"ד מכל רחבי הארץ. לאסיפה הוזמנו גם אברכים צעירים ונמרצים.

אך בל נקדים את המאוחר.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
הרב משה סלונים ע"ה
י' אייר ה׳תשס״ו
הרב משה סלונים ע"ה, מנהל רשת אוהלי יוסף-יצחק ליובאווויטש, ארגן ופעל והפעיל במסירות ובפשטות חסידית אמיתית את כל הפעולות הברוכות של חב"ד וגם פעולות של צא"ח ועוד ופעל על פי הוראות שנתקבלו מהרבי לכל ארה"ק. ובלי פירסומת עצמית. כחסיד המסור לרבי בפשטות. הלוואי שהיום ילמדו ויפעלו לפחות כך !
2.
ישר כח
י' אייר ה׳תשס״ו
התמונות יפות מאוד,
תראו עוד תמונות מהימים ההם.
הרב הישריק אדם מיוחד.
מורה מיוחד.
שימשיך לחנך תלמידות רבות בבריאות נכונה.
תלמידה מהשנה הראשונה שלימד בסימינר בכפר.
פעם היו יחסים מצוינים בסימינר. היום הסימינר כמו שוק. המורים לא מכירים את התלמידות, נותנים ציון לפי תעודת זהות, ולא לפי אישיות התלמידות,
הרב הישריק בין המורים הנורמלים היחידים בסמינר.
3.
כל הכבוד
י' אייר ה׳תשס״ו
תמונות יפיפיות.
התמונות של פעם היו יפות.
תראו עוד תמונות של הימים ההם.
4.
איזה תופים!!!!!!!
י' אייר ה׳תשס״ו
אין כמו התופים בכפ"ח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.