מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשס״ו 07.05.2006

שרת החינוך: מפעל הזנה לחרדים - למרות בג"ץ

לפני מספר חודשים, דווח ב-COL שעיריית ביתר-עילית הגישה עתירה לבית-המשפט לאשר העברת תקציב להזנת התלמידים הלומדים בבתי-הספר היסודיים בעיר וגם בקשה לבחון מחדש את פרשיית "גני חב"ד" בביתר-עילית שלא זוכים לתקצוב ארוחות. בית-המשפט דחה את העתירה ■ היום (ראשון) שרת החינוך יולי תמיר, שנכנסה לתפקידה, אמרה דקות לפני כניסתה לתפקיד: "אפעל להרחיב את מפעל ההזנה לכל ילדי ישראל. כל ילד בעיני הוא ילד, בין אם הוא יהודי, ערבי, או חרדי. אני מאמינה שכל ילד בישראל זכאי לקבל ארוחה חמה" ■ לסיפור המלא• לקריאת הפסק המלא שפורסם ב-COL: לחץ כאן
שרת החינוך: מפעל הזנה לחרדים -  למרות בג
ילדי מוסד חב"די לומדים בכיתתם. למטה: שרת החינוך יולי תמיר
נכשל נסיון לבחון מחדש את פרשיית "גני חב"ד"

מאת חיים ברון ו-ynet

לפני מספר חודשים השופטת דורית בינייש החליטה לדחות את בקשתה של עיריית בית"ר עילית, לדיון נוסף בעתירתה נגד הממשלה ומשרד החינוך בראשה, על ההחלטה המקוממת, למנוע ארוחות יומיות מתלמידי חלק מבתי-הספר בעיר. עוד טוען בית המשפט, שהלכת בית"ר עלית עולה בקנה אחד עם הלכת גני חב"ד (אשר לכשעצמה נפסקה בניגוד בולט ובוטה ללשון החוק).

בין-היתר עוד נכתב: "העותרת טענה בעתירתה כי יש לבחון מחדש את הלכת גני חב"ד ולקבוע כי חוק יום חינוך ארוך חל גם על בתי ספר שאינם ממלכתיים. כפועל יוצא מכך, כך נטען, יחול חוק ארוחה יומית גם על בתי-הספר שאינם ממלכתיים. בית המשפט דחה את עתירת העותרת".

"כל ילד זכאי לארוחה חמה"

היום (ראשון) שרת החינוך החדשה לעזרת החרדים, בניגוד לפסיקת בג"ץ: השרה יולי תמיר, שנכנסה היום (א') לתפקידה, אומרת ל-ynet דקות לפני כניסתה לתפקיד: "אפעל להרחיב את מפעל ההזנה לכל ילדי ישראל. כל ילד בעיני הוא ילד, בין אם הוא יהודי, ערבי, או חרדי. אני מאמינה שכל ילד בישראל זכאי לקבל ארוחה חמה".

השרה תמיר פעלה בקדנציה האחרונה בכנסת לקידום מפעל ההזנה בבתי הספר. בין השאר, הייתה חברת הוועדה המשותפת לחינוך וכספים אשר פעלה לקידום החוק.

במאי 2004 הושק "פיילוט" של מפעל ההזנה שכלל 22 אלף תלמידי ברחבי הארץ, חמשת אלפים מתוכם תושבי העיר החרדית בית"ר עילית. לקראת שנת הלימודים 2005 החליט משרד החינוך שלא לכלול את תלמידי המוסדות החרדיים במפעל בטענה לבעיות משפטיות. בעקבות החלטת משרד החינוך הגישה עיריית בית"ר עילית עתירה לבג"ץ בסוף אוגוסט 2005, עליו דיווחנו ב-COL.

באוקטובר 2005 החליט בית-המשפט העליון, בראשות השופט מישאל חשין, כי מוסדות מוכרים שאינם רשמיים או מוסדות פטור, כלומר, אותם מוסדות בהם לומדים התלמידים החרדים, לא זכאים לארוחת צהריים במימון המדינה אלא רק ילדים הלומדים בבתי ספר ממלכתיים.

השופט חשין אמר אז כי "אם יבחרו הוריהם של ילדים שלא להידרש לחינוך הממלכתי אלא לחינוך הניתן במוסדות אחרים שאין הם ממלכתיים, אל יבואו בטענה כי אין מזכים אותם בארוחה חמה כהוראות חוק ארוחה יומית לתלמיד".

ח"כ תמיר מתחה כבר אז ביקורת על החלטת בג"ץ וטענה כי "המדינה מאפשרת את קיומם של זרמי חינוך שונים וכל עוד היא לא מפעילה חינוך ציבורי אחיד אסור להפלות ולמנוע ארוחה חמה מילד חרדי. זה נראה לי בלתי סביר ולא אחראי למנוע מהילדים ארוחה חמה כאשר אין להם אפשרות ללכת למוסד ממלכתי כי אין כזה בבית"ר עלית". תמיר הוסיפה: "יורה כבוד השופט חשין לפתוח בבית"ר עלית בית ספר ממלכתי ואני אהיה הראשונה לתמוך במהלך אך כל עוד אין דבר כזה אז אסור למנוע מילד ארוחה חמה ביום".

החרדים: "מינוי יולי - יום חגיגי"

כבר לקראת סוף השבוע האחרון הביעו גורמים במגזר החרדי שמחה על מינויה של תמיר כשרת החינוך. "אין ספק שאנחנו מאוד שמחים שאישה שהובילה מאבק של שוויון נכנסת למשרד החינוך. בשבילי זהו יום חגיגי שיולי מתמנה לתפקיד", אמר ראש-עיריית בית"ר עילית יצחק פינדרוס.

"הבעיה שלנו במשרד החינוך עם פרויקט מפעל ההזנה מהווה סימפטום להתייחסות של משרד החינוך למגזר החרדי עד כה. הפרויקט חשוב לנו ולו בשל העובדה ששתי הרשויות המקומיות הנמצאות במצב סוציו-אקונומי הכי נמוך בארץ ביישובים היהודים הן הערים החרדיות בית"ר עילית ומודיעין עילית".
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
פששששש........
ט' אייר ה׳תשס״ו
שנה שעברה היתה לנו האזנה -כשרה
וזה מזה טעים וזול-(הכול יחסית)
יופי אני מקווה שהאישה הזאת .......................

אחת מלוד
2.
יהודי ערבי או חרדי
י' אייר ה׳תשס״ו
גב שרת החינוך , יהודי וחרדי זה אותו הדבר בדיוק.
3.
וואלה
י' אייר ה׳תשס״ו
טוב ליראות פה את הבן של חנהלה (: (: (:
4.
to-2
י' אייר ה׳תשס״ו
That is not the point,
the point is that she is saing arab efore religues. makes you think that she thinks about them as more than us
5.
איזה חבל....................
י"ב אייר ה׳תשס״ו
אנחנו עדיין זוכרות את ה"פרויקט הזנה" לפני שנתים. עכשיו כבר לא נזכה לטעום כל יום מהמעדנים של מ.א.כ.ל...........
ממני ------------בוגרת בית חיה:-)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.