מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תשס״ו 04.05.2006

שלוחי חב"ד ביש"ע - לעזרת התושבים

נוכח כוונת הממשלה החדשה לקדם מהלך נוסף של הרס יישובים וגירוש יהודים ביהודה ושומרון, התאספו שמונה שלוחי הרבי, מנהלי בתי חב"ד, הפועלים ברחבי יהודה ושומרון לאסיפת חירום כדי לטכס עצה, ולגבש המלצות לפעילות לחיזוק התושבים, הגברת חוסנם הרוחני, וחיזוק האמונה ■ המשתתפים העלו שורה של הצעות ורעיונות שיובאו לאישור בפני המוסדות הרישמיים של חב"ד ובית דין רבני חב"ד ■ לכתבה המלאה
שלוחי חב

באסיפה שנערכה ביישוב עלי השתתפו השלוחים:הרב יהודה אלהרר - עמנואל, הרב יהודה רובין - אלון מורה, הרב ניסן נחשון - אפרת, הרב דני כהן - חברון, הרב יצחק-יהונתן כהן - קרני שומרון, הרב רפאל סלומון - עלי, הרב דוד פישמן - קדומים, הרב גבריאל טורנק - נעלה-נילי, והרב אריאל מוסקוביץ - אריאל.

משתתפי הפגישה, כל אחד בתורו, סיפרו על המתרחש במקום מגוריו, על הדאגות והתחושות הקשות של התושבים, ועל הצורך לעודדם ולחזקם, כפי שהדריך אותנו הרבי במצבים קשים מעין אלו. הרב יהודה רובין דיווח על המצב הקשה במיוחד השורר ביישובו, אלון מורה, נוכח הכוונה להתחיל בשלב א' את הפינוי מיישוב זה. 

המשתתפים העלו שורה של הצעות ורעיונות, שיובאו לאישור בפני המוסדות הרישמיים של חב"ד ובית דין רבני חב"ד. בין ההצעות - להוסיף בשמחה, שכידוע "ממתקת כל גזירות קשות", לערוך התוועדויות ואירועים ברחבי יהודה ושומרון, לעורר את חסידי חב"ד לבקר במקומות המיועדים לגירוש, להדפיס את ספרי ה'תניא' בכל מאחז ויישוב שמדברים על החרבתם, ועוד.

"בקיץ האחרון אנשים היו קצת מנומנמים כי לא האמינו שאכן גוש קטיף יפונה מיהודים. כעת, לאחר השבר הגדול, רבים מכל רחבי הארץ יתגייסו לסייע לתושבים, לחזקם, ולהפיח בהם תקווה", ציינו המשתתפים.

שמחה ואמונה

הרב יגאל קירשנזפט, מנהל בית חב"ד בחבל עזה, המנהל היום את בית חב"ד ביישוב ניצן, שנבצר ממנו להשתתף במפגש החשוב, נשא דברים באמצעות הטלפון, ואמר כי למרבה הצער הוא כבר עבר את התהליך הקשה הזה וכי "אין  חכם כבעל הניסיון", אך חשוב להרבות בשמחה ובאמונה בה'. הרב קירשנזפט הציע אף הוא לעורר את חסידי חב"ד להגיע לביקורים ביישובים. 

במפגש, בו השתתף גם הרב דוד דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, הוזכרו גם דבריו של הרבי לעיתונאי החב"די גרשון יעקובסון ע"ה, שהקים את העיתון האידי "אלגעמיינר ז'ורנאל" כי "הם [הממשלות בישראל] ימסרו הכול, ואולי על-ידי מבצע נש"ק [נרות שבת קודש] יהיה ניתן לעצור בעדם".


לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד לשלוחי יש"ע
ז' אייר ה׳תשס״ו
אתם עושים את שליחות הרבי במסירות נפש ממש.
הרבה הצלחה לכולם ובמיוחד להרב יצחק כהן היקר שפועל הרבה בשומרון
2.
תצליחו!!
ד' שבט ה׳תשס״ז
המונמון הצלחה לבית חב"ד מערב בנימין-נחליאל ולאבי כהן בראשו!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.