מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תשס״ו 04.05.2006

"לא נירתע ממעשי האנטישמיות בעיר"

"זו לא הפעם הראשונה שמרוססים צלבי קרס בעיר, אך לא נירתע ממעשי האנטישמיות", כך אומרים היום (חמישי) בבית חב"ד פתח-תקווה, בתגובה לצלבי קרס שרוססו על קירות בית הכנסת הגדול בפתח-תקווה. "היו בעבר מספר אירועים בהם הותקפו בחורים חרדיים, אך הפעם נחצו כל הקווים. אנחנו המומים וכואבים". גורמים בעיר מאשימים כי האירוע הוא "תוצאה ישירה מהאווירה של הממשלה הקודמת שפירקה את מערך שירותי הדת במדינה והעבירה בכך מסר שאין צורך בשמירה על קדושת בתי כנסת ושאר סממנים יהודיים". יש לציין, כי הרבי הריי"צ ביקר בבית-הכנסת זה במהלך מסעו בארץ-הקודש.לצפייה בסרטון: לחצו כאן
צלבי הקרס שרוססו בבית הכנסת. צילום: ברוך-זאב לנקין. משמאל: הרב אשר דייטש
מתפללים שהגיעו הבוקר (יום ה') לבית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון בפתח תקוה נדהמו לגלות שאלמונים פרצו במהלך הלילה למקום וריססו צלבי קרס על קירות המבנה, ארון הקודש ועל הריהוט בבית הכנסת. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בחקירת האירוע. בתחילת חודש מרץ רוססו צלבי קרס על קירות בית כנסת אחר בעיר.

המתפללים שהגיעו לתפילת שחרית הזדעזעו לראות את הצלבים שמצוירים על המבנה, אך הזוועה הייתה קשה יותר כאשר נכנסו לתוך בית הכנסת וגילו כי שצלבים רוססו גם בפנים - על ארון הקודש בו נמצאים ספרי התורה. משטרת פתח תקוה שיגרה למקום צוות זיהוי פלילי על מנת לאסוף ממצאים בשטח, שאולי יובילו לאיתור זהותם של מחללי בית הכנסת.

ככל הנראה, המשחיתים שהגיעו הלילה לבית הכנסת ידעו היטב מה הם מתכננים. הם פרצו דרך החלון שנמצא סמוך לדלת הכניסה וכבר בלובי ציירו צלב קרס גדול ולידו שם של להקת רוק גרמנית. על דלת הברזל הגדולה נכתב בגדול "היטלר" ועל קופת הצדקה הקבועה במשקוף צוייר צלב נוסף.

האלמונים המשיכו לרסס צלבי קרס גם על הריהוט בבית הכנסת, על הבמה של קריאת ספר התורה ועל עמודי ארון הקודש בו נמצאים ספרי התורה. המחללים לא פסחו גם על ספר הפטרות עשוי קלף שהיה מונח על שולחן הבמה וריססו אותו בשחור.

עם היוודע הידיעה על חילול בית הכנסת החלו להגיע למקום עשרות נשים, גברים ונערים שבהביעו זעזוע רב ממראה עיניהם. תושב העיר, ניצול השואה שאול הרשקוביץ, עמד בכניסה כשהוא ונחרד. "אין לי מה להגיד", הוא אמר בשקט, "אני סבלתי מהשואה, ועכשיו אני רואה צלב קרס פה בישראל".

ynet
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
פשוט מגעיל
ו' אייר ה׳תשס״ו
פשוט מגעיל
2.
אחים
ו' אייר ה׳תשס״ו
אחים יקרים בית חב"ד הו מקום יקר וראוי לפרסם את החשש . אך אולי עדיף לשנות את הכותרת ... ניראה שהעיקר זה מה שקרה בבית הכנסת עצמו בית מקדש מעט...ויהיה רצון שנחזור בתשובה שלימה ברחמי ה ולא נזדקק עוד לאסונות כאלה.
3.
הכול בגלל חוסר האחדות בממסד הרבני בפתח-ת...
ו' אייר ה׳תשס״ו
בדרך כלל אירועים כאלו מתרחשים במקומות שבהם הציבור הדתי מנהל מאבקים "לשם שמים".
הנוער שרואה את הרבנים שלא מוכנים לבוא אחד לקראת השני ומנהלים מאבקים בנוסח "מי בראש", מבין שגם הדת זה עוד מוסד פוליטי איטרסנטי, ואין פלא שאלו התוצאות.
אם בשביל שציבור גדול מתושבי פתח-תקוה צריך להגיש בג"ץ! נגד רב העיר שמונע בניית מקוה בעיר שיאפשר להם לטבול ע"פ שיטת הפוסקים שלהם (גם מי שלא מהדר לטבול במקוה של "בור ע"ג בור" מודה שזה רק יותר מהודר) בגלל שציבור זה אינו נמנה על החוג שלו, הרי שלא פלא שבני הנוער מתייחסים לענייני הדת בהתאם, ומביעים את הבוז שהם חשים ע"י חילול מרכזי-הדת.
רק אם נשכיל לתת לענייני הדת את החשיבות המגיעה להם בלי לערב אינטרסים אישיים, נמנע תופעות דומות בעתיד!
4.
חרפה
ו' אייר ה׳תשס״ו
חרפה שכזאת צריך להכרית מהם כל זכר ישאומרים שזה הגויים הרוסים הכרת תכריתםוג
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.