מערכת COL | יום ה' אייר ה׳תשס״ו 03.05.2006

השליח בסוצ'י גילה יהודי שנהרג בהתרסקות מטוס

המטוס, שהיה בדרכו לעיירת נופש על גבול גרוזיה, נעלם ממסכי המכ"ם. מסוק חילוץ שנשלח לחפשו גילה את שרידיו צפים על פני הים. כוחות החילוץ משו מהמים 26 גופות, אולם הודיעו כי אין ניצולים באסון ■ שליח חב"ד בסו'צי, הרב אריה אידלקופ, נסע לשטח האסון לברר האם ישנם יהודים על המטוס, וגילה כי בין ההרוגים ישנו יהודי אחד, תושב ארמניה ■ "אנחנו כעת בודקים עם הגורמים את זהות היהודי ונעשה הכל להביאו לקבר ישראל", אומר השליח בשיחה מיוחדת ל-COL ■ לסיפור המלא
השליח בסוצ'י גילה יהודי שנהרג בהתרסקות מטוס
התרסקות מטוס בים (צילום: איי-פי) משמאל: הרב איידלקופ
מטוס ארמני ועליו 113 נוסעים התרסק הלילה (ד') בים השחור. כך נמסר משירותי החירום ברוסיה. צוותי החילוץ הודיעו כי כל נוסעי המטוס נספו בהתרסקות, בינהם ככל הנראה לפחות חמישה ילדים.

המטוס, מדגם "איירבוס 320" השייך לחברת התעופה הארמנית "ארמביה", היה בדרכו מהעיר ירוון שבארמניה לאתר הנופש סוצ'י הסמוך לגבול עם גרוזיה. הוא נעלם מעל מסכי המכ"ם זמן קצר לאחר שהגיע לאזור הים השחור שבדרום רוסיה.

שירותי החירום הרוסיים שלחו לאזור מסוק שאמור היה לחפש אחריו, אולם הטייסים גילו את שברי המטוס כשהם צפים על פני הים. עדי ראייה דיווחו כי באזור נמצאו גם חלקי מזוודות וחליפות הצלה, שהיו אמורות לסייע לנוסעים במקרה של בעיה במטוס. "השברים נמצאו כשישה קילומטרים מהחוף, ומאמצי החילוץ והחיפושים נמשכים", אמר דובר המשרד למצבי חירום. צוותי החילוץ שהגיעו למקום הצליחו למשות מהמים עד כה 26 גופות בלבד, בגלל תנאי מזג האוויר הקשים השוררים באזור.

הכוחות מסרו כי אף אחת מהגופות שנמשו מן המים לא לבשה חליפת הצלה והדבר מעיד כי למטוס ככל הנראה לא היה די זמן להתכונן לנחיתת אונס. גורמים בחברת התעופה סיפרו כי המטוס התקרב לנחיתה בשדה תעופה הנמצא על שפת הים השחור, והספיק ליצור קשר עם מגדל הפיקוח. בשל הגשם הכבד התבקש הצוות להמתין מעט לפני הנחיתה, אולם אז נותק עמו הקשר.

סיבת התרסקות של המטוס היא ככל הנראה מזג האוויר הסוער ששרר באזור. הצוותים הנמצאים במקום מנסים לאתר את הקופסה השחורה המתעדת את תנועותיו בניסיון לחקור את התאונה עד תומה.

שליח חב"ד בסוצ'י, הרב אריה איידלקופ, הגיע במהירות למקום, לאחר שדווח על האסון. "נסעתי בכדי לבדוק עם הגורמים המתעסקים בעניין, האם ישנם יהודים על המטוס. לאחר בדיקה מעמיקה, הם גילו כי אכן ישנו יהודי אחד במטוס, המתגורר בארמניה. אני כעת בודק מה ניתן לעשות בכדי להביאו לקבר ישראל".

במקביל, שליח חב"ד בארמניה - משם יצא המטוס - הרב מאיר בורשטיין עומד בקשר הדוק עם משפחתו של היהודי שנספה באסון.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אוי ווי....
ה' אייר ה׳תשס״ו
אריה תגיד לא הייתה במקום התרסקות לפני שנתיים או שלוש ממש כשנסעת לשליחות מאד מעניין יכול להיות שישנה השפעה של משולש ברמודה ......
2.
אריה כל הכבוד
ז' אייר ה׳תשס״ו
עבודה ניפלאה תמשיך נך אנחנו איתך אחיך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.