מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשס״ו 02.05.2006

בית הרפואה 'אסף הרופא': אין כניסה לדתיים

לפני כשבועיים נפתחה מחלקת יולדות חדשה במרכז הרפואי 'אסף הרופא'. המחלקה חדישה ומשוכללת. כל דלתות המחלקה נפתחות אך ורק על-ידי כרטיס מגנטי חשמלי, ואין כלל אפשרות לפתוח באמצעות מפתח. כמובן שהדבר מהווה בעיה חמורה בשבת לקהל הדתי, שאינו יכול לנוע בשטח המחלקה כלל, כך חושף אתר 'בחדרי חרדים' ■ תושב כפר חב"ד, שאשתו ילדה במזל טוב ב'אסף הרופא' ונאלץ לשהות שם בשבת, נענה בפשטות: "לא חשבנו על זה" ■ יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ אומר ל-COL: "אני בטוח שבהידברות ניתן יהיה למצוא פתרונות שיאפשרו לתושבים מכפר-חב"ד להמשיך ולבקר במחלקת היולדות" ■ לסיפור המלא
בית הרפואה 'אסף הרופא': אין כניסה לדתיים
לא מתחשבים. מחלקת היולדות ב'אסף הרופא'

כל בתי הרפואה בארץ, מתחשבים בצרכיהם של שומרי השבת ומאפשרים להם לשהות בבית החולים ללא שיאלצו לחלל אותה. לא כך המרכז הרפואי 'אסף הרופא' בצריפין. הם, מסתבר, לא מתחשבים בציבור הדתי ושומר המסורת יתר על המידה. לפני כשבועיים נפתחה מחלקת יולדות חדשה ב'אסף הרופא'.

המחלקה חדישה ומשוכללת, אולי מעבר לנדרש. כל דלתות המחלקה נפתחות אך ורק על-ידי כרטיס מגנטי חשמלי, ואין כלל אפשרות לפתוח באמצעות מפתח. כמובן שהדבר מהווה בעיה חמורה בשבת לקהל הדתי, שאינו יכול לנוע בשטח המחלקה כלל.

תושב כפר חב"ד, שאשתו ילדה במזל טוב ב'אסף הרופא' ונאלץ לשהות שם בשבת, ביקש לברר אצל צוות בית החולים מה עליו לעשות, ונענה בפשטות: "לא חשבנו על זה".

גם רב בית-החולים, הרב אליעזר מלכה, אליו פנה הבעל המבולבל, השיב לו בתום לב: "תבקש מפתח!". הבעל מיהר להבהיר לו, כי אין כלל חור להכנסת המפתח, והפתיחה היא רק באמצעות כרטיס מגנטי. הוא גם תמה בפניו על-כך שרב בית החולים עצמו לא מודע לאופן התנהלות בית החולים, כאילו לא ביקר שם כלל. הרב ניסה לתרץ את דבריו באמרו כי זו רק השבת השנייה בה המחלקה החדשה פעילה.

בלית ברירה, נאלץ הבעל לקשור מגבות לדלת כדי שזו לא תיסגר, או להמתין עד אשר מישהו מבפנים יכנס ויפתח את הדלת.

המרכז הרפואי 'אסף-הרופא', משרת ציבור רחב של שומרי תורה ומצוות, המתגורר בערים: ראשון-לציון, לוד, רמלה, באר-יעקב ואפילו ממודיעין-עילית.

בשיחה עם 'בחרדי חרדים' אומר רב בית החולים, הרב אליעזר מלכה: "אנחנו נלך לבדוק את הדברים ולעבור לשלב העשייה. אם זה לא יטופל, אין לציבור החרדי מה לבוא לכאן".

עוד הוסיף הרב מלכה, כי בחדרי הפגייה ובילודים, וכן בחדרי ההנקה, כן קיימת אפשרות לפתוח באמצעות מפתח. לדבריו, השוהים במחלקות אלו מקבלים מפתחות לקראת השבת.

יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ אומר ל-COL: "תושבי כפר-חב"ד נהנים מיחס מעולה ועומדים בקשר טוב עם בית הרפואה 'אסף הרופא'. אני בטוח שבהידברות ניתן יהיה למצוא פתרונות שיאפשרו לתושבים מכפר-חב"ד להמשיך ולבקר במחלקת היולדות".

אתר 'בחדרי חרדים'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.