מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשס״ו 01.05.2006

ב' אייר: שלוחי חב"ד בניו-יורק התכנסו בקראון-הייטס

הם נקבצו ובאו כולם יחד מכל שכונות העיר ניו-יורק וסביבותיה להתוועדות חברים, ומסיבת מרעים לרגל יום ב' אייר, 'לכתחילה אריבער' - יום בו ייסד הרבי את צעירי אגודת חב"ד המרכזית לפני חמישים ושתיים שנה. השלוחים דיווחו על שיעורי תורה, בתי חב"ד, בתי ספר, מקוואות, מחנות קיץ, מבצעים, חוגי נוער, פעילות עם קשישים ובתי אבות, בתי רפואה, פעילות עם אסירים, חוגי בר מצוה, ועל פעילויות נוספות הקשורות בהפצת יהדות ■ לכתבה המלאה וגלריית תמונות
ב' אייר: שלוחי חב
מימין: הרב כתריאל ברוך קסטל, הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, הרב דוד רסקין, הרב משה פסח גולדמן, הרב חיים מאיר ליברמן.
הם באו, יותר ממאה שלוחים, משכונות ברוקלין, קווינס, מנהטן, סטטן איילנד, ברונקס, נאסאו קאונטי, סופלק קאונטי, ווסטשסטר קאונטי וסטטן איילנד. הם דיווחו על שיעורי תורה, בתי חב"ד, בתי ספר, מקוואות, מחנות קיץ, מבצעים, חוגי נוער, פעילות עם קשישים ובתי אבות, בתי רפואה, פעילות עם אסירים, חוגי בר מצוה, סוכות, מנורות, מצות, סדרים וכל ענינן הקשור עם החיים היהודיים במקומם.

הכינוס המיוחד נפתח בדבר מלכות, מראות הקודש, שיחת הרבי בהנוגע לב' אייר, לכתחילה אריבער.

המנחה, הרב ירחמיאל בנימינסאהן, מנהל צבאות השם, אירגון שנוסד על ידי צעירי אגודת חב"ד המרכזית, עמד בדבריו על החוב לעזור לכל יהודי מבלי הבט על מעמדו, מצבו ומוצאו.

המנחה הציג את הרב דוד ראסקין, יושב ראש צעירי אגודת חב"ד המרכזית למן היום הוסדה. הרב ראסקין דיבר על ימי הבראשית של צעירי אגודת חב"ד ועל הזכות, ויחד עם זה האחריות, המוטלת על כל אחד ואחד. הרב ראסקין הדגיש שכל שליח הוא שגרירו של הרבי במקום המצאו. הרב ראסקין הדגיש שכל שליח הוא האחראי לכל החיים היהודיים בקהילתו ועליו לדעת תמיד מה היא האחריות המוטלת עליו ומה הרבי דורש ממנו. השלוחים ישבו דרוכים בעת נאומו והי' ניכר שדבריו נשמעין.

הרב משה פסח גאלדמאן, מזכיר וחבר ועד צעירי אגודת חב"ד המרכזית השמיע תוכנית שצעירי אגודת חב"ד יבצע. התוכנית כוללת, קרן גמילות חסדים בשביל השלוחים על שם הרב החסיד התמים ר' מנחם מענדל בהרב החסיד התמים ר' בן ציון ז"ל חבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד המרכזית, קרן נש"ק לעילוי נשמת הרב החסיד התמים ר' יהושע זליג בהרב החסיד התמים ר' משה הכהן כצמן, סידור על חשבון הועד של עמוד שלם פעמיים בשנה של פעולות השלוחים לפני ראש השנה וחג הפסח, וחיזוק של השתתפות אנ"ש בפעולות השלוחים.

רגעים מרגשים במיוחד היו עת דיבר הרב ראסקין על ידידו עמיתו הרב ר' מנחם מענדל שם טוב ז"ל שנפטר בערב חג הפסח. הרב ראסקין אמר שהרב מענדל שם טוב הי' בעל לב טהור ונפש זכה ומי יתן לנו תמורתו. הרב ראסקין העניק לבנו, יבלחט"א, הרב כתריאל שם טוב תמונה נהדרת של הרבי, כאות הוקרה על מפעליו של הרב מנחם מענדל שם טוב ז"ל, כחבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד המרכזית וכעסקן עולמי בפעולות הרבי וסיוע לשלוחי הרבי באהבה וחום ובמסירה נפשית ונתינה מופתית. גם במשך הערב נשמעו מכמה וכמה מהנואמים דברי שבח, יקר והכרת הטוב לאדיבותו וטוב ליבו של הרב ר' מנחם מענדל שם טוב זכרונו לברכה.

בהדגישו את היום המיוחד בו נמצאים הביא הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, את שיחת הרבי על המשנה הראשונה בפרק שני של פרקי אבות שנאמר השבת. רבי אומר איזה היא הדרך הישרה שיבור לו לאדם כל שהיא תפארת לעושי' ותפארת לו מן האדם, ש"רבי" הכוונה לנשיא הדור, רבינו הקדוש, שעליו אומרת הגמרא שאם משיח הוא מן החיים הוא כגון רבינו הקדוש. ואולי, אמר הרב בוטמאן, יש כאן רמז לצעירי אגודת חב"ד שהמשנה אומרת קודם "תפארת לעושי'" ואחרי זה עוד פעם תפארת "ותפארת לו מן האדם" –הרי שיש כאן "תפארת שבתפארת" - יום התייסדות צעירי אגודת חב"ד המרכזית על ידי הרבי.

הרב כתריאל ברוך קסטל, מנהל הפעולות של צעירי אגודת חב"ד, אמר שבמשך השנה נתוספו יותר מעשרים שלוחים חדשים לצבא השלוחים של צעירי אגודת חב"ד. הוא גם הדגיש פעולות של הפגישות עם חב"ד שמארגנים כמה וכמה פעמים בשנה, בשכונת קראון הייטס, כאן צוה ה' את הברכה, שפועלות גדולות ונצורות ומביאים הרבה מאחינו בני ובנות ישראל תחת כנפי התורה והמצוה, ורואים במוחש משפחות שלימות שומרי תורה, חסידים ואנשי מעשה ששייכותם הראשונה ליהדות היתה על ידי הפגישות עם חב"ד. הרב קאסטעל גם הציע לשלוחים לעשות פגישות עם חב"ד במקומות אזוריהם. לא חשוב מה תהי' כמות המשתתפים, אפילו אם רק יבואו כמה הרי שיש בזה כדי הצלת נפשות באופן ממשי.

כעת דברו השלוחים מהאזורים השונים והאירו בפעולותיהם הברוכות. בשם שלוחי אזור ברוקלין: הרב יקותיאל פלדמן. בשם שלוחי אזור קווינס: הרב פסח שמערלינג. בשם שלוחי אזור מנהטן: הרב נפתלי רוטנשטרייך. בשם שלוחי אזור נאסאו קאונטי בלונג איילנד: הרב אנשיל פערל. בשם שלוחי אזור סופלק קאונטי בלונג איילנד: הרב רפאל יונה קוניקוב. בשם שלוחי אזור סטטן איילנד הרב משה הכהן כצמן. בשם שלוחי אזור ווסטשסטר: הרב דוד הלוי לבקובסקי. בשם שלוחי אזור ברונקס וגם שלוחי המכללות (קמפוסים) הרב שניאור זלמן טייטילבוים.

תם ולא נשלם. ערב מרגש ונלבב בשבת אחים גם יחד באוירה חמה ונעימה, שנותן כח לחזור ולגמור את שארית העבודה ברגעים הכי אחרונים לפני האור הגדול של הגאולה השלימה הממשמשת ובאה תיכף ומיד ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.