מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשס״ו 01.05.2006

הבחירות לרבנות קראון-הייטס יימשכו היום

שיחות סוערות התנהלו אתמול (ראשון) בכניסה לקלפי לבחירת רבנים נוספים לבית-הדין של שכונת קראון-הייטס ■ 626 איש הצביעו עד 11 בלילה, וההצבעה תימשך שוב היום (שני) בעקבות "ההצקות והצעקות שכוונו נגד תושבים". המוחים טענו כי מדובר בפגישה וזלזול בכבודו של הרב אהרן-יעקב שוויי המתנגד לבחירות ■ לאחר ביקורו בקלפי, הרב אברהם אזדבא אישר להאריך את ההצבעה עד לסוף השבוע ■ להמשך הסיפור
הבחירות לרבנות קראון-הייטס יימשכו היום
ר' יוסל מוצקין ור' חנינא שפרלין מחלקים חומר נגד הבחירות, אמש
הבחירות להוספת רבנים לבית-הדין של קראון-הייטס יימשכו היום (שני) בשכונה, למרות הפרות הסדר שנעשו בכניסה לקלפי והניסיונות לדחות את תהליך הבחירה.

ראשי 'ועד הקהל' המארגנים את הבחירות מסרו כי 626 תושבים זכאי זכות בחירה הגיעו אתמול (יום ראשון) לעמדות הקלפי שהוצבו בכניסת עזרת הנשים ל-770 ובמשרדי הקהילה ברחוב קינגסטון. בועד טוענים כי מדובר במעל 60 אחוז מכמות המצביעים הצפוי.

הקלפי ביום שני ייפתח ב-770 בשעה 4 אחה"צ עד ל-10 בערב.

יו"ר הועד ר' משה רובשקין תלה את הסיבה להארכת הבחירות בכך ש"הרבה אנשים לא מרגישים נוח לבחור. הם מרגישים מאויימים מהצעקות של יוסל מוצקין ואחרים. הם מצלמים כל אדם שמגיע לקלפי. זה בלתי נסבל".

את התמיכה לכך הוא קיבל אמש מחבר הבד"צ הרב אברהם אזדבא התומך בקיום הבחירות. "הנני מאשר להמשיך הבחירות עד יום החמישי הבא עלינו לטובה - שישה באייר", נכתב. אולם לא ברור אם התהליך אכן יימשך עד סוף השבוע.

הרוחות התלהטו ברחבת הכניסה לקלפי ב-770 בשעות הבוקר. תושבים ועסקנים ניהלו שיחות סוערות, אברכים ובחורים התגודדו בקבוצות בעוד ששומרי חברת ECS מנסים להשגיח על הסדר והתפקוד בתא ההצבעה ומחוצה לה.

כזכור, חבר הבד"צ הרב אהרן-יעקב שוויי המתנגד לקיום הבחירות, אסר על התושבים ללכת לקלפי. "אלו שיילכו להשתתף בבחירות אלו - שעל-פי הלכה אין להן שום תוקף - יהיו מסייעים לעוברי עבירה", הרב כתב. בסביבת הקלפי, המוחים כינו את הבחירות פגיעה וזלזול בכבודו של הרב שוויי.

הרב אזדבא מכנה את הבחירות "דבר טוב מאוד" ומעודד את התושבים להצביע. הוא עצמו ניצב בקלפי אמש לקראת הצהריים, לאחר שבבוקר פורסם מכתב בחתימתו המודיע על דחיית הבחירות. הרב הסביר מאוחר יותר כי מדובר היה בהתייחסות לאפשרות הדחייה ולא בקביעת עובדות.

לקראת שעות הערב, הקהל התפזר וכמות המצביעים התמעטה.

ועד הקהל הודיע היום כי תושבים יוכלו כעת לבחור גם באמצעות הטלפון מקו הטלפון בביתם. יש לשוחח עם הגב' פיליס מינץ במשרדי הקהילה 718-778-8808, שלוחה 28. ונציג חברת ESC יגיע לבית עם קלפי חתום.


עוד בנושא:

+ 55% הצביעו בקראון-הייטס; מכתב הדחייה בוטל
+
"למען השלום והילדים, לכו להצביע ביום ראשון"
+ בחירות קראון-הייטס: "נגד ההלכה" או "דבר טוב"?
+ מחפשים מועמדים נוספים לבחירות בד"צ קראון-הייטס
+ בחירות לרבני קראון-הייטס ייערכו בב' אייר 
+ ועד הקהל תוקף: הייתה הצבעה, שפרלין מטעה 
+
שפרלין טוען: הרבי לא היה מסכים לבחירות כאלה
+ בקרוב: בחירות לרבני בית-הדין של קראון-הייטס

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
56 תגובות
1.
osdobanicks
ג' אייר ה׳תשס״ו
The terms Osdobanicks and his party keep coming back here. What are the 2 sides?
Is this about a specific issue or is it Rabbi osdoba who has been sitting on the bd for many years, backed by the Rebbe, against a newcomer who opposes everything he says. Who can be on a team that opposes the established b"d?
Do shweinicks violate every din in shulchan aruch automatically because rabbi osdoba says u have to keep them?
The only reason why i can imagine someon would be on shweis side is because he is more free thinking when it comes to tzniyus. After all he was the only rabbi ready to pose with a bunch of girls for their graduation site.
http://www.onlysimchas.com/galleries/index.cfm?fuseaction=viewgallery&SimchaID=37877&galleryID=24820&photoID=226971
2.
ישראל שם טוב
ג' אייר ה׳תשס״ו
באיזה צד הוא?
3.
ZIg Zag
ג' אייר ה׳תשס״ו
Rabbi Schwei said the following version of what transpired yesterday:

In the middle of the night (1:30 -2:30) two yungerleit came to him with the letter to sign which he did.

Rabbi OSdoba also agreed but refused to sign on the same letter.

Later Rabbi Osdoba retracted and Rabbi Schwei did not know of his retraction until after it came out.

The facts speak for themsleves.
4.
כל האמת על הבחירות בקראון הייטס
ג' אייר ה׳תשס״ו
לתועלת הציבור בארץ וגם בשביל אנ"ש בקראון-הייטס שגורמים אינטרסנטיים מונעים מהם את ידיעת האמת, הנני מביא פה את כל העובדות שקשורות לבחירות לבד"ץ של קראון הייטס:
1)בשנת תשמ"ו התקיימו הבחירות הראשונות לבד"ץ של קראון הייטס, בהם נבחרו הרבנים מרלאו אזדאבא והעלער לשמש כמארי-דאתרא וחברי-הבד"ץ ע"י רוב דיירי השכונה.
בחירות אלו התקיימו בעידודו וע"פ הוראתו של הרבי שייחס להם חשיבות עצומה ואף התבטא: "פונה אני מכל עניני ואיני עוסק אלא בזה", והרבי פנה לכל החסידים שיבואו להצביע,
2)עם זאת יש לציין שהרבי לא ראה ברבנים הנבחרים סמכות שאמורה לנהל את כל ענייני ליובאוויטש (גם לא אלו הנמצאים בקראון הייטס) אלא את ענייני הקהלה בקראון הייטס בלבד, ונתן לכך ביטוי בריבוי פתקים שבהם הבהיר שענייני ליובאוויטש (כולל המוסדות העולמיים כאגו"ח וצא"ח והמל"ח שנמצאים בקראון הייטס) יוכרעו רק ע"י בי"ד של וועד רבני ליובאוויטש הכללי שהוקם ע"י אגו"ח בהוראת הרבי.
3)גישה זו שנקט הרבי מובנת גם בשכל הפשוט שאין מקום שאנשי קראון הייטס ע"י בחירות לרבנים יכריעו בענייני ליובאוויטש שבשביל זה צריך רבנים חסידיים שמבינים בהנ"ל וד"ל, אם כי יש לציין שאין מניעה שרבני קראון הייטס יהיו חברים גם בבי"ד רבני ליובאוויטש ודוגמא לזה שהרבנים אזדאבא ומרלאו היו חברים גם בהנ"ל, ואת ההכרעה בזה מסר הרבי לאגו"ח העולמית.
ולכן גם ברור שלהודעה הנמצאת ב770 בקשר לאגו"ח אין שום תוקף וד"ל.
4)גם לנוכח הוראות ברורות אלו של הרבי פעלו גורמים אינטרסנטיים ועירבו את רבני קראון הייטס בענייני ליובאוויטש תוך כדי יצירת מחלוקת עם בי"ד רבני ליובאוויטש, וזה היה הגורם העיקרי שהרב העלער הפסיק לדון בדי"ת של הבד"ץ.
5)מי שניצל מצב זה היו בעיקר אנשי ה"מרכז לקבלת פני משיח" שעשו ככל העולה על רוחם, ופירסמו בעיתונם דברים הנוגדים את דעת הבתי דין הרשמיים של ליובאוויטש מתוך טענה שהם כפופים לבי"ד של קראון-הייטס.
6)לאחר פטירתו של הרב מרלאו היה כמה פעמים שהרב אזדאבא הוציא פסקי-דין שלא תאמו את רוח המשיחיסטים הקיצוניים, כגון בעניין ה"יחי" שבנעילה ובעניין השביל, וביחד עם זה פעל הרב אזדאבא להחזיר את השלום עם החסידים האחרים.
7)בעקבות כך החליטו אותם גורמים לפעול נגדו, ופעלו למנות רב נוסף מהחוג שלהם לשכונה ובכך להחליש את כוחו של הרב אזדאבא.
8)הרב אזדאבא שלא היה מודע לכוונותיהם של הנ"ל שמח להוסיף עוד חבר בבד"ץ שיעזור בעבודת הבי"ד, ובפרט שהמועמד רק סייע עד אז בעבודת הבי"ד.
9)כבר אז ידעתי את כוונותיהם של הנ"ל ופניתי לרב אזדאבא והזהרתי אותו שכל מטרתם היא לחרחר ריב נגדו, אך הרב לימד עליהם זכות ואישר את הבחירות.
10) יש לציין שרבים החרימו את הבחירות הלא דמוקרטיות שבהם היתה אפשרות להצביע רק לרב אחד, (בכך רצו אותם גורמים אינטרסנטיים שניהלו אז את קראון-הייטס לוודאות שהרב שלהם ייבחר בוודאי, שהרי יש הוראה מהרבי להצביע ומצד שני לא נעים להצביע "לא" לאישיות רבנית) ובכל זאת חלק הצביעו "לא" ובזה הביאו לבחירתו כי ביחד עם קולותיהם הגיעו המצביעים לכ50% מסך הקולות הנדרשים, ואם הם היו נשארים בביתם הוא לא היה מתמנה לרב.
11) עד היום רבים מתושבי קראון הייטס אינם מתייחסים לרב זה כחבר-הבד"ץ אלא כר"מ בתו"ת שזה היה תפקידו הקודם.
12) תושבי קראון הייטס שנקעה נפשם ממחרחרי ריב אלה הצביעו ברוב גדול (75%) לרשימתו של ר משה רובשקין שהבטיח לעשות ככל שבידו להחזיר את השלום לשכונה.
13) נאמן להבטחתו פעל ר משה רבות בעניין זה, וכדי להשלים את העניין הודיע על עריכת בחירות לרבנים חדשים שישלימו את הבי"ד שמורכב היום משני רבנים פעילים בלבד, שכאשר הם חלוקים ביניהם התושבים לא יודעים מה לעשות.
14) וועד הקהל הודיע שכל מי שמשמש כאישיות רבנית יוכל להגיש את מועמדותו לוועדת הבחירות, ואכן הרבנים (שלדעת הכול מצויים במרכז המפה ואינם מעורבים במחלוקת) רייטפורט סגל וזירקינד הגישו את מועמדותם לתפקיד.
15) אותם גורמים אינטרסנטיים שיודעים שהקהל נחוש בדעתו להביא לבחירת רבנים נוספים, החליטו לפעול בכל כוחם נגד הבחירות, ופעלו על הרב שקרוב אליהם להוציא מכתב שהמועמדים אינם מקובלים עליו, ולכן הבחירות הם נגד ההלכה, ובכך רוצים הם לבטל את הבחירות ולהמשיך את המחלוקת.
16) בתגובה למכתב זה טוען וועד הקהל שבדיוק בשביל זה נועדו הבחירות לקבוע אם המועמדים מקובלים על הקהל, והרשות נתונה לכל אישיות רבנית (כולל מי שקרוב לרב שווי) להתמודד בבחירות, ויבוא הקהל ויקבע.
17) אנשי השכונה בקראון הייטס שנאמנים להוראותיו של הרבי שקבע שוועד הקהל ינהל את הבחירות (הרבי רק ביקש מהם שלא יתערבו לטובת מי מהמועמדים) ושאחרים לא יתערבו בזה, התייצבו לימינו של ר משה ובאים להצביע בבחירות ההוגנות ולהחזיר את השלום לשכונת הרבי.
ולכן כל מי שהמצב בשכונה נוגע לו ורוצה להעמיד את הדברים על מקומם ולעשות נחת-רוח לרבי ילך להצביע.
להצביע בשביל לעשות נח"ר לרבי!
להצביע כדי להחזיר את השלום!
להצביע כדי להחזיר את כבוד הרבנות!
להצביע למען חינוך הילדים!
להצביע למען אחדות החסידים!
להצביע בשביל כבוד חב"ד!
כל קול נוסף שמצביע מחזק את צד הקדושה ומחליש את הצד של בעלי המחלוקת!
5.
Rubashlin Vs Herzog
ג' אייר ה׳תשס״ו
we all know Herzogs history, from the time he was a choson with a brace on his foot, because he was a low life & scandolus fellow, Moshe Rubashkin like the entire Rubashkin family are hearts of GOLD, respect those that put their money where their mouth is, vs those that dont have a penny because they are all day Mecharechaerai RIV, Long Live MR, we love you, and the whole shcunah knows what his intentions are, to love & care!
6.
רבנים
ג' אייר ה׳תשס״ו
תודה. ומכמים אתך רוב תושבי השכונה.

רק תיקון קל.

בכמה מקרים אודות עניני חב"ד כן הורה הרבי לפנות לרבני ק.ה.
כמו מחלוקת אגו"ח ותו"ת אודות חדרים שבקומה שלישית ב770. וכו.

ועוד- ידוע מה ומי הי מאחורי ארגון הזה שנקרא "ועד רבני חב"ד".

ולא כדאי לעורר עוה"פ את מחלוקת ישנה זו.

והאמת והשלום אהבו.
7.
צביעות ושקרים
ג' אייר ה׳תשס״ו
כמה אפשר לגבב דברי הבל וצביעות בריכוז כזה גדול? האחרון שפועל מתוך נאמנות וללא מניעים אישיים הוא ר משה רובשקין. אמנם איש חסד ובעל זכויות רבות, אך הכל אינן אלא על מנת להתייהר וכו, אחד הדברים הראשונים שייעשו יהיה איסור מכירת בשר מארגנטינה בקראון הייטס וכו כדי לא להחליש את עסקיהם של המשפחה הנותנת ומממנת טובות הנאה למי שאסור לתת לו, בתי חופש בקיץ נסיעות טראנסאנטלנטיות וכו. ואין להאריך בדבר הברור וידוע ומעל הכל דבר המצער.
יחי השלום!
8.
T0 # 4
ג' אייר ה׳תשס״ו
After reading your whole MEGILEH

Your head line should read

KOL HASHEKER
9.
Vote for a Shakran
ג' אייר ה׳תשס״ו
Osdoba signs a Ppaper and then he teaches our children not to keep their word

My children said to me: "Toty", I did have to keep my promises any more - I can do what ever I want - If the Rav kan break his promises then I can also

First Osdoba says he agrees to to an agreement to push off the elections and then he goes and cancels the check ?
10.
ישר כוח לתגובה 4 על ההבהרה
ג' אייר ה׳תשס״ו
כל תושב קראון הייטס שכבוד הרבי נוגע לו מוכרח להצביע
11.
Unbelievable
ג' אייר ה׳תשס״ו


I ask a simple question.

After hours and hours of talking and discussion, an agreement was signed by both rabonim

Why was this agreement negated

Shaye Boymelgreen, if you conduct your business like you conducted yourself with Rabbi Ozdobe, your investors are in deep, deep trouble.
12.
Bizoyon for Ozdobo
ג' אייר ה׳תשס״ו
for rabbi schwei there were 1046 votes

now only 1/2 of that because people lost all respect for Ozdobas Machlokes with the other rav
13.
Moishe Rubashkin
ג' אייר ה׳תשס״ו
Thank you Oishe for working non stop Ltovas haschunah. he wants Sholom but there are many who prefer maclokos. Chazak Moishe
14.
כל הכבוד לר משה רובאשקין
ג' אייר ה׳תשס״ו
ר משה, אם הדבר היחיד שאתה עושה כיו"ר ועד הקהל זה להוסיף רבנים אלו להבי"ד -- דיינו. רבנים אלו (במיוחד הרבנים צירקינד ורייטפארט) יוסיפו לבי"ד את הכבוד ואת המעמד שכל כך חסר עכשיו.
15.
Reb Dov
ג' אייר ה׳תשס״ו
I would like to urge everyone to listen to the Rov Shlita (that guided us for so many years with the blessing of the Rebbe ZY”A) and go vote
This election is a most in order for Sholom to come to our community

16.
to 2
ג' אייר ה׳תשס״ו
Israel Shemtov appeared at the elections strictly to stir the pot. He is against anything the Schechunah stands for. He makes no bones about it, he has so publicly more than once. The Rebbe emphatically had told him lifnei am veida by chakukas hadollarim to stop his underhanded ways (it is recorded on audio and video) but of course he was absolutely sure the Rebbe was referring to someone else. The Rebbe repeated that he meant him and no one else.
17.
Transparency?
ג' אייר ה׳תשס״ו
Last night at about 11:15-11:20 I walked past the poses that were in the process of closing up and I say that in the polling room – (kolel tiferes Levi Yitzchok) there were the Shikses that were running the poles (the Co.) and the only other people there were: Shaya Boimelgreen and his cousin Moshe Rubashkin.

Does this raise any suspicions? Moshe is the one that Pays them…. Couldn’t this lead to some non credibility? Who are the bi-partisan “poll watchers”? What stops the ‘chshad’ that they$$$$ the Shkotzim and Shikses there?

Shouldn’t there of been people from the “other” side there? Or at least other Yidishe ‘eidim’?
19.
כל הכבוד לכותב בשכר שהצליח להכניס כל כך...
ג' אייר ה׳תשס״ו
לתועלת הציבור בארץ וגם בשביל אנ"ש בקראון-הייטס שגורמים אינטרסנטיים מונעים מהם את ידיעת האמת, נביא פה את כל העובדות שקשורות לבחירות לבד"ץ של קראון הייטס – במענה לשקרים הרבים הנמצאים למעלה בתגובה שכותרתה "כל האמת על הבחירות בקראון הייטס":
1) בשנת תשמ"ו התקיימו הבחירות הראשונות לבד"ץ של קראון הייטס, בהם נבחרו הרבנים מרלאו אזדאבא והעלער לשמש כמארי-דאתרא וחברי-הבד"ץ ע"י רוב דיירי השכונה.
בחירות אלו התקיימו בעידודו וע"פ הוראתו של הרבי שייחס להם חשיבות עצומה ואף התבטא: "פונה אני מכל עניני ואיני עוסק אלא בזה", והרבי פנה לכל החסידים שיבואו להצביע.
באותה שיחה בה התבטא הרבי בלשון דלעיל ("פונה אני מכל וכו") אמר הרבי שמופרך לגמרי ש"עסקן" יקבע את המועמדים לרבנות. איפה נשמע דבר כזה בישראל? זעק הרבי. את המועמדים קבעו גדולי ישראל, רבנים, אך לא עסקנים.
ישנם גורמים אינטרסנטיים שמאד רוצים לשכוח ולהשכיח את דברי קודשו של הרבי.

2) כבר התפרסמו תשובות רבות של הרבי בכתי"ק (חלק מהן בקונטרס בשם "מי ברא אלה") שמהן עולה בצורה ברורה שהרבי ראה ברבנים הנבחרים של השכונה סמכות שאמורה לנהל לא רק את הענינים הפרטיים של תושבי השכונה, אלא גם את עניני המוסדות שבה, ועוד. על "וועד רבני ליובאוויטש הכללי שהוקם ע"י אגו"ח" התבטא הרבי בתשובה הידועה: "מי ברא אלה", והזהירם שלא לפגוע בסמכויות רבני השכונה.

3) ב770 כבר הרבה זמן שלא נמצאת כל הודעה בקשר ל"אגו"ח". אילו הרב אזדאבא היה רוצה שתהיה שם מודעה כזו, היא היתה נמצאת. גורמים אינטרסנטיים שכנעו אותו שכדי לחזק את מעמדו הנחלש, כתוצאה מכל מיני שערורויות כשרות, עדיף לו להיות טוב עם שונאי שונאיו.

4) הרב העלער הפסיק את פעילותו בבד"ץ לאחר שנקעה נפשו בהתנהגותו של הרב אזדאבא. עדים רבים שמעו זאת ממנו לא פעם אחת.

5) אין צורך להאמין שכל פרסום על "אישור" הבד"צ של קראון-הייטס הוא אכן כזה, והדברים ידועים. מאידך, הבד"צ של קראון-הייטס הוא שווה ערך לאותם "בתי דין הרשמיים של ליובאוויטש", בתוספת מעלה שעד עתה נבחרו חבריו בבחירות ע"י קהילה שלימה. מעלה זו הוזכרה ע"י הרבי בשיחותיו.

6-7) קצת עובדות: חלק גדול מתושבי השכונה הרחוקים מאד מ"רוח המשיחיסטים הקיצוניים", מעריכים ומכבדים דווקא את הרב שוויי. הם מחזיקים אותו לרב ישר ובלתי מושחת (להבדיל מהרב האחר), הם מקפידים להגיע לדיני תורה דווקא אצלו, מזמינים אותו לסידור קידושין לצאצאיהם ומגיעים לסדר מכירת חמץ דווקא במשרדו. כל זאת למרות שהם יודעים שהוא מאמין וממשיך באותה הדרך של קודמו בתפקיד, הרב מארלאוו. כך רואים כולם איך ארגון הכשרות OK, שהעומד בראשו רחוק עד מאד מכל הקשור ל"משיחיסטיים", עומד אתו בקשרי פעולה, מתוך הערכה ליושרו. לעומת זאת הרב אזדאבא, נחשב אצלם למוקצה מחמת מיאוס לאחר שראו אצלו התנהגות בלתי ישרה, נקמנות וחשבונאות שאינם מתאימים לרב בישראל.

8) הרב אזדאבא שמח להוסיף רב בבד"ץ שיעשה לבדו את כל עבודת הבי"ד, מלבד הכשרות המכניסה כסף שאותה שמר לעצמו. בפרט שהמועמד לא רק סייע עד אז בעבודת הבי"ד, אלא נטל חלק מכריע בעבודה, חוץ מענין הכשרות, שיש לו ענין ממוני בו. יחד עם זאת, הרב אזדאבא רצה מאד לארגן את הבחירות באופן שידגיש שרק הוא חבר הבד"צ המיתולוגי (וזה אחר שנים שהיה בצל, לעומת חברי הבד"צ הפעילים אזדאבא ויבל"ח העלער).

9) אלו שהיו שותפים לרב אזדאבא ברווחי הכשרות, חששו מאד מהתמנותו של רב ישר ואמין שלא יתן יד לשחיתות. כבר אז הם ידעו שנשקפת להם סכנה ממועמדותו של הרב שוויי, והם פנו לרב אזדאבא והזהירו אותו שתושבים רבים מוכנים לבחור ברב שוויי כדי למגר את השחיתות שמצאה לה קן בתעשיית הכשרות. אזדאבא לימד זכות על שותפיו בכשרות, ועשה ככל יכולתו כדי לסייע להם להכשלת הבחירות. כך הצליח לעכב במשך שנתיים, אחר פטירת הרב מארלאוו, את בחירתו של הרב שימלא את מקומו, ובמשך שנתיים אלו המשיכה השחיתות לחגוג.

10) באותה תקופה היו בקראון-הייטס 1600 בעלי זכות בחירה, ומתוכם הגיעו להצביע 1150 איש. הנותרים שלא השתתפו בבחירות עשו זאת מפני שסלדו מפעילות הבד"צ בו שלט אז הרב אזדאבא. אלו, המכונים "השמאל", לא הסכימו ליטול חלק בבחירות המאושרות ע"י הרב אזדאבא. אחרים לא השתתפו בבחירות מפני שהרב אזדאבא לא אישר אז ליותר מועמדים להשתתף בבחירות, אלא רק לרב אחד, תוך מתן אפשרות להצביע "לא" לאותו מועמד. אלו שבכל זאת הצביעו "לא" היו אזדאבא ואנשיו, ומספרם לא עלה על 200 איש. בפועל קיבל הרב שוויי כ-950 קולות המאשרים את בחירתו, שהם רוב עצום מכל תושבי השכונה דאז.

11) עד היום מתייחס אזדאבא – שמאז ומעולם סירב ליטל חלק בבד"צ בתפקיד מלאה והמשיך לעסוק חצי יום בעבודה כר"מ בתו"ת – אל הרב הנבחר, שהתמנה לרב בתפקיד מלא, כמי שאינו שווה ערך לו. שותפים לו ביחס זה אותה קבוצה של שותפיו בתעשיית הכשרות, שהוציאה לעצמה שם רע בכל העולם.

12) בצעד מבריק, שמשך ואיחד אליו את "המשיחסיטיים" של השכונה (רובשקין הוא היחיד מבין המועמדים שכלל בפרסומי הבחירות שלו את הכרזת "יחי" בצורה מובלטת), את קבוצת אנשי פישר (רובשקין הבטיח וקיים לתת להם כל שירצו) ואת אנשי "השמאל" (רובם איחלו מזמן לשכונה נציג מופרע כמוהו, שיהפוך את השכונה לסמרטוט), זכה רובשקין לבדו ב71% מקולות הבוחרים, שלא ידעו אז שאזדאבא הוא הדוחף ומריץ אותו לועד הקהל.

13) "נאמן להבטחתו" (צמד מילים שבדרך כלל אינו קיים בלקסיקון של רובשקין) הצליח רובשקין להבעיר ולהצית את אש המחלוקת בכל מוסד בשכונה. בבד"צ, בועד הקהל, בארגון הנציגים.

14) למרות שהוזמן לדין תורה על מעשי השחיתות שלו וסירב, רובשקין החליט לפעול נגד הוראת הרבי והודיע שהוא ורק הוא יהיה זה שיקבע מועמדים לרבנות. להאמין למשפט "שלדעת הכול מצויים במרכז המפה ואינם מעורבים במחלוקת", בהתייחס לרייטפורט סגל וזירקינד, יכול רק מי שאינו גר בקראון-הייטס ומעולם לא שמע על המחלוקת שבה. לעומת זאת, תושבי קראון-הייטס יודעים היטב ששלושת אלו, רייטפורט סגל וזירקינד, משמשים מכבר כחותמת גומי לכל שאיפותיו הממוניות של אזדאבא. חוץ מזה, זירקינד לא רק שלא "הגיש את מועמדתו" לתפקיד, אלא אף מכחיש נמרצות ואומר שהוא אינו רץ לבחירות. החשבון שלו פשוט: יזכה בבחירות, יסכים. יפסיד, יגיד שמעולם לא רץ.

15) רובשקין, כשאליו מצטרפים אותם גורמים אינטרסנטיים המעונינים בהמשך השחיתות בתעשיית הכשרות, החליטו להפטר מהרב שוויי. הם החליטו מעצמם על בחירות, הם אלו שקבעו את המועמדים, וסירבו בזלזול לסיים את המחלוקת בדין תורה, למרות שקיבלו הזמנות. במילים אחרות: מצד הלכה יש להם דין של מסרבים לדין.
כמי שסירבו לדין נפסק על רובשקין וחבריו שהם אינם משמשים יותר בתפקיד כלשהו בועד הקהל. אבל רובשקין מצפצף, כי הרב אזדאבא, שגם הוא הוזמן לדין תורה וסירב, תומך בו.
הרוב המכריע של תושבי השכונה (כיום, כ2300 משפחות) הבין שבחירות אלו לא רק שהן נגד הלכה ונגד רצון הרבי, הן גם אינן בחירות דמוקרטיות.

16) עד יומיים לפני הבחירות לא ידעו תושבי קראון-הייטס מי הם המועמדים! מעולם לא הציע רובשקין מכרז על המועמדים. להיפך, הוא הודיע בכתב שהוא זה שיקבע את המועמדים, מבלי להתחשב ברבנים (כוונתו, מבלי להתחשב ברב שוויי. שלושת המועמדים שלו הם "חותמות גומי" של אזדאבא, ואישורו מובטח). לאחר שהתפרסם שהרב מאנגעל, דמות פופלארית ביותר בקרב תושבי השכונה מכל הסוגים, הודיע שעל פי הלכה אין לבחירות של רובשקין כל תוקף, והמשתתפים בהם מסייעים לעוברי עבירה, פרסם רובשקין שהוא שלח אליו שליח לבקש ממנו שיציג את מועמדתו...
עד כדי כך מזלזל רובשקין באינטליגנציה של התושבים.

17) בעוד והבחירות בקראון-הייטס מתקיימות בדרך מהשעה 9 בבוקר עד 9 בערב, הודיע רובשקין שהוא מוסיף לעצמו עוד 3 שעות, והבחירות יערכו משעה 8 בבוקר עד 11 בלילה.
בצעד שהדהים רבים, הורה הרב אזדאבא שהבחירות יערכו במשך שבוע שלם... (להזכירכם, גם ברשות הפלסטינית נמשכו הבחירות רק יום אחד), לאחר שהיה ברור לו שבמשך יום בחירות אחד, גם לאחר התוספת של 3 שעות שהרשה רובשקין לעצמו, לא יגיע לרוב תושבי השכונה.
במשך שבוע מתכוון רובשקין להפעיל את תעשיית השוחד, לא רק טובות הנאה אלא ממון ממש, כדי ל"שכנע" בוחרים לבא וליטול חלק בבחירות נוסח עיראק של סאדאם וברית המועצות של סטאלין.
רובשקין הוא גם שקבע את אופן הבחירות: אי אפשר לסמן "לא" ליד שמות המועמדים. אתה חייב לבא ולבחור לאחד מהמועמדים שקבע רובשקין. כשנשאל מדוע ענה רובשקין: אני מפחד שהקהל יסמן איקס על כולם.
נכון לעכשיו, גם אלה שלא ירדו לעומקם של דברים, בחרו בשיטת "שב ואל תעשה עדיף".
רובשקין מנהל בחירות במשך שבוע שלם – וזה יכול גם להכניסו לספר השיאים של גינס – כדי לשחד בוחרים לשנות את דעתם.
הבחירות במתכונת הזאת, עם כל הפרסומים היקרים בהם השתמש רובאשקין, יעלו לתושבי השכונה כמאה אלף דולר!
לחברה המפקחת על הבחירות יש קשר רק עם אדם אחד: רובשקין. לא נציגים של אנשי שכונה, לא אף אחד אחר. רק רובשקין. כמה לדעתם צריך רובשקין לשלם (וייתכן מאד שכבר שילם) כדי להטות את תוצאות הבחירות? רבים יודעים כי הישיבה האחרונה בה שהה רובשקין עד שנת תשס"ג לא שכנעה אותו לחדול ממעשים מסוג זה.
הכל במטרה אחת, לשכנע אנשים:
להצביע בבחירות המנוהלות במפורש שלא כדעת הרבי!
להצביע כדי לארגן "שלום" בנוסח המזרח התיכון!
להצביע כדי לקבור סופית את כבוד הרבנות
להצביע למען חינוך הילדים בדרך הרסנית!
להצביע למען פילוג השכונה והקמת שני בתי דינים, איסור לא תתגודדו!
להצביע בשביל חילול שם חב"ד!
כל קול נוסף שמצביע מחזק את צד המחלוקת ומחליש את צד הקדושה!
20.
Elections ‘observers’
ג' אייר ה׳תשס״ו
Being that apparently the poles will be open until Thursday night I have several things I’d like to be enlightened about.

Does Moshe Rubashkin and supporters have access to the list of people that ACTUALY voted? If yes, is it available also to the apposing party? Because it seems that this type of list can be used and abused in several ways. 1 is by targeting all the ‘weaker’ people that hadn’t voted yet and “pressure/intimidate” or have them contacted by someone HE owes favors to – to “kindly” encourage him to vote. ($$$$$$$) - They can target their non-supporters in other ways as well.

Anyway, if this list IS indeed available to the organizers of the elections (Rubashkin etc) it should be made PUBLIC RECORD and available to EVERYONE immediately – or at least to the leaders of the opposing party.

Also – and more importantly – doesn’t this open up a very big opportunity for BLACKMAL – PRESSURE etc. Isn’t the whole voting process meant to be DISCREET and private – i.e. NONE of the party’s should have ANY access to these kinds of list? (aren’t elections supposed to be run FULLY by TOTALLY uninvolved parties – who DON’T give details to either party – only the final results – DEFINATLY any NAMES….?

Yes we have an INDEPENDENT company running the elections, but a) are they providing Rubashking with the list of ACTUAL voters or not?.

Also, HE is the one PAYING them – and therefore they are answerable to him alone…

Please help me understand….
21.
מאיר
ג' אייר ה׳תשס״ו
שאילת תם: מי יש לו השליטה על הליסט של אנשים שכבר בחרו ומי שעדיין לא? האם יש לר משה רובאשקין גישה לזה? ובאם כן, האם יש גם להצד השני גישה לזה?

כי הרי זה הדרך הכי קלה לפעול לחץ עצום על יחידים להגיע – אולי ללא רצונם הטוב לבחירות.
הוא יקבל שיחת טלפון - ממישהוא שהוא חייב לו טובה – שיבקשב ויפציר בו להגיע. אולי יחמיאו לו ($$$) כצת.... האם זהו בחירות?

האם כל הפרטים המזהים – כולל, מי הם הבוחרים בפועל – לא צריכים פרטיים ושזה לא ייפול בידיי שום צד?
22.
הפיצה הכי טובה בקראון הייטס
ג' אייר ה׳תשס״ו
אין כמו הפיצה של יוסל מוצקין וכל הצלחתה היא בגלל שאין לה הכשר של הרבנים
ועכשיו יוסל לך חלק פלאירים מי לא שומע לרבנים
23.
the Rebbes Rov?!
ג' אייר ה׳תשס״ו
I absolutely ‘cringe’ when I hear this: they Rebbe gave his approval…. For THIS rov and therefore he is stronger and should be heard to more.

This opinion obviously comes from people that have never heard the sichos from the Rebbe concerning the elections for rabbonim and what ensued.

In (almost) EVERY Sicha and Tzetil from the Rebbe concerning this matter the Rebbe stresses again and again – that its DAAS HAKOHOL – the koach of the Bais Din is that they were elected by a majority of the community! Nothing to do with the Rebbe’s Haskomo etc. just – and only just – if the majority of the community chooses a Rov – he has the highest level of koach- strength – beis din kavua etc. but this has nothing to do with any specific individuals…….

Were not both Rabbi Osdobo & Rabbi Shwey elected by the majority of eligible voters in Crown Heights? (Obviously it was different numbers because the number of eligible voters at rabbi Shwei’s elections were considerably higher (– in the end it makes no diference) – that makes them Morey D’asra of Crown Heights with equal credibility and Koach (as well as Rabbi Heller)!!! We are not allowed to denigrate either one!!!! Each one has equal say and input it what happened in this community.

In my opinion, anyone that disagrees with this is simply (making believe he is) ignorant regarding the overwhelming majority of communications from the Rebbe concerning this issue.

Please open the sichos and tzetlach and educate yourself….
24.
אינני מבין
ג' אייר ה׳תשס״ו
כל השנים עמדו אלו שלוחמים נגד הבחירות ,והגנו על הרבנים מפני שהרבי אמר עליהם שהם אביר שבאבירים.
כל טענה שהי ,התשובה הי איך אתה מעיז לדבר, הרי הרבי אמר עליהם אביר שבאבירים .
ואנשים אלו היום לוחמים באביר שבאבירים הרב אזדאבא, מה קרה רק כשיש לך נגיע הכל משתנה,
25.
List
ג' אייר ה׳תשס״ו
Nobody has the right to see the list.

The people who voted have privacy rights
26.
Thank you rabbi shwai
ג' אייר ה׳תשס״ו
as a teacher in lubavitezer yeshiva for 12 years I want to thank rabbi shwai for all the nights my children want to bad hungry and for all the nights that I had to run from kmach to kmach to try to get a loan to put bread on the table.
Thanks for when you said that you can’t force some one to come to a din torah only to zabla so the vaad of yeshiva can sit on over 3,000,000 dollars the same time that im owed over 12,000 dollars and struggling to put food on the table
Why than did you not but together mangel and bugumilsky to put them in “siruf”?
I was wondering how someone (not even a rabbi) can be so bad but I guess when its one of you supporters like cohen who signed on the latter that there should not be elections its allowed
Can you only force someone like (segel) to come to a din torah when it’s good for you? when you’re afraid that you are going to loss power, but when we came to you tens of times for a din torah you said you need a zablah
and when rabbi azdobah gave out a siruf you said its nothing and they (the vaad) don’t need to go to a din torah
That my kids and kids of 50 teachers of uly are going hungry is not a good reason for you to let this election?

im not writer and I don’t mix
in to politics but I mean every word

[email protected]
27.
תגובה ל24: תתחיל להבין
ג' אייר ה׳תשס״ו
הגיע הזמן להפסיק עם האגדות!!
לא כל רב בקראון הייטס או חבר בבד"צ זוכה אוטומטית לתואר "אביר שבאבירים"!

היחיד שהרבי כינה בתואר זה הוא הרב מארלאוו ע"ה
אין פה ענין של ירושה ואדמו"רות עם התואר הזה
28.
to 17:
ג' אייר ה׳תשס״ו
The ESC wouldnt dare to loose it good reputation for the small bucks (or even bigger ones) they are getting in CH

http://www.electionservicescorp.com/
29.
Rubashkin and Shiffrin
ג' אייר ה׳תשס״ו
Moshe, nice picture of you and schifrin. It is about time someone took a stand and showed the world who you stand side by side with such respectable people that have done so much for the tova of the schchuna. we need more people like rubashkin and shifrin. i just wonder where is zarchi and the rest of the ------.
30.
to 26
ג' אייר ה׳תשס״ו
If throw voting number 26 will get a din torah every body has a obligation to go vote
31.
Crown Heights Mr. Barber
ג' אייר ה׳תשס״ו
I was on Kingston and saw a father and son voting. The father an Ungarisher from birth has always been involved in trying to throw the Rabonim out of Crown Heights. He was involved in meetings trying to im peach the Beis Din. All of a sudden they are out and about voting in the election for Rabonim. This seems very odd to me. Being that they always mocked the Beis Din. How Strange.
32.
to - 25
ג' אייר ה׳תשס״ו
where are you getting your info from? (Nobody has the right to see the list.)
is this what you FEEL, or are you stating a fact that this is whats actually happening?

are they able to target - via telephone - all the people that hadnt voted yet (at least the ones they think they can sway)?

lets stick with FACTS and proof.

thank you.

33.
שאלת תם
ג' אייר ה׳תשס״ו
השאלה מופנית למערכת COL

מעניין לדעת ולהבין מדוע כאשר קיימת מחלוקת וסערה בארה"ק בין הזרמים החב"דים - טורחת המערכת למסננת את התגובות שרוח משיחיסטית נודפת מהן, ולעיתים (ויאמר זאת לזכות המערכת) לא מאשרת תגובות מכל סוג ומין שיש בהן רוח מחלוקת.

והנה פתאום בעניין הבחירות שמעבר לים ובעניין המחלוקת השורפת והורסת כל חלקה טובה בציבור אנ"ש ובמיוחד ב"כאן ציוה.." טורחת המערכת ומעדכנת אותנו ללא לאות... (וכל זאת למרות שהמחלוקת "שם" היא אותה המחלוקת - כסף+משיח, וד"ל) מאי שנא האי לישנא מחברתה? לאלוקים פתרונים... (מענין אם ההערה הזו תאושר ותועבר)
34.
תגובה למס 12
ג' אייר ה׳תשס״ו
:The1046 votes were not for Rabbi Schwei, but for adding a Rav to the Beis Din. If there had been even one other candidate, the vote would have definitely been split between the two, with a possibility to know how many really chose Rabbi Schwei, and be considered a mandate, even if a small one. But the way it was done, was so problematic, that one can’t say R. Schwei received any votes at all, but just was effectively installed, i.e. appointed by the Herzog administration. This is contrary to the Rebbe’s instructions that C.Sperlin was bandying about, that the Council cannot APPOINT Rabbonim].

As of now, if R. Schwei was on the ballot, of the mere 400 that listened to his order (it’s not a psak din, he cites no actual halachic references) and did not vote (and that number is dwindling), plenty would show up, if not for the harassment and intimidation. So maximum he would receive maybe 200, 150?

(not even all of the “1000” – read 50- signatories on the petition list are for R. Schwei either, they were just confused by the rhetoric, and felt that elections should take place when there is more clarity. Of course, pushing it off would be the delay factor that would just serve the interests of those who aim to destroy the Beis Din, but not everyone can believe that sadly people could be so wicked.)
35.
תגובה ל- 34
ג' אייר ה׳תשס״ו
do you take the community for idiots? was there or wasnt there an opportunity for the MEMBERS of the CH community to voice their opinion if Rabbi Shwei should become Rov or not?! hadnt the MAJORITY of eligible voters utilized their right?

now your trying to use fancy words and rhetoric to confuse people. there was an opportunity - and, more importantly -BEFORE the elections (for rabbi shwey) there wasnt a very considerable number of eligible voters that cried FOUL PLAY and that the election was corrupt.

so please dont throw dirt into Innocent peoples eyes and confuse the KNOWN facts.

Im 1000% sure that if a MUTUAL agreement was reached - AS WAS DONE ON MOTZOEY SHABBOS - and was KEPT to, more then and additional 1000 voters would come out and vote.
36.
re:transparency
ג' אייר ה׳תשס״ו
Its takeh sad that we have to bring in an independent goyishe company because we cant trust our own yungeleit. Like in the last Vaad HaKohol election, when Nash and Sperlin came in on the skin of their teeth, by manipulating the vote. Israeli bochrim and other illegals, like New Jersey residents etc. were ferried in past the glazed eyes of the agenda-ridden contingent of Nash/ Herzog/ R. Schwei supporter "guards to vote "

Still, the fraud didnt help, because Rubashkin, Lang and Plotkin won big. That didnt andt doesnt stop the frauds from crying fraud,....
37.
למספר 19
ג' אייר ה׳תשס״ו
נא להגיד לשמואל קראוס to get a job.
39.
ל27
ג' אייר ה׳תשס״ו
כתבת שרק על הרב מרלו אמר הרבי אביר שבאבירים, תגיד מה המקור לזה
תעיין בשיחת ש"פ משפטים תשמ"ז שאז אמר הרבי "אביר שבאבירים" ושם הרבי מדבר על שלשת הרבנים
ודבר זה אף אחד לא יכול לקחת מהם.
40.
to chabad 1997
ג' אייר ה׳תשס״ו
Sour grapes, eh? why dont you begin by getting yourself a REAL job instead of parasiting off other toishvay haschhunah who are struggling to pay sechar limud in order that you can live it up. Dont blame Rabbi Schwei for paskening that al pi Halacha those people are entitled to ZABLA and not collapsing under the pressure of a bus driver and a melamed dardeki to issue a siruv against the Vaad of the Yeshivah. Might I say that if you would do a better job being mechanech our children the Yeshivah would have a better reputation and wouldnt be in such dire straits. Chutzpeh, publicly condemning a Rov for sticking to his ruling which he feels is al pi Hallacha.
41.
ל23
ג' אייר ה׳תשס״ו

אתה אומר משהו
אבל אם יש לך מיהו שהרבי אמר עליו "אביר שבאבירים"
ויש לך מישהו שאתה לומד בבנין אב שגם לא ראוי לומר עליו גם תואר זה
יש חילוק גדול
מה שיצא מפי המלך יש לו התוקף הכי גדול בעולם
42.
dont get it
ד' אייר ה׳תשס״ו
if its so good why they need to continue the election in a fraudalent way? and even go to people houses to get their vote? its simple math. from the 600 you will probably get an 100 invalid ballots( like blank ballots if rubashkin doesnt fill them in) so you down to 500 voters from those 500 you have min 200 that came to vote for rubashkins deal with fisher ,well known anti rabbonim and anti rabbi osdoba so really we left with shamefull 300 votes supporting rubashkin, rabbi osdoba, segal reitport and zirkind !!! in only 3 yaers of dedicated work Rabbi schweis popularity is way way higher than rabbi osdobas which is here for 20 years!!!!
43.
הוספה ל33
ד' אייר ה׳תשס״ו
כל הכבוד למערכת שהייתה "שקופה" ופרסמה את התגובה.
"התם"
44.
Rabbi Heller Help us!
ד' אייר ה׳תשס״ו
Baruch wrote:

A call to Rabbi Heller!

It looks like you, Rabbi Heller, are the only one that could save the day.

You are one of the original rabbonim and you still have a very strong following in the community.

You cannot stand on the sideline in such a momentous time.

If you would re-join the Beis Din and by virtue of the majority (Osdoba-Heller vs Schwei) vote out all the messianic shenanigans perpetrated by the ms with the backing of Rabbi Schwei -- you would truly do your real calling.

Mordecha told Esther: mi yodea im loeis kazos higaat lmalchus--perhaps this is the reason you were led by the hasgacha haelyona to become a rav in such a difficult place.

Crown Heights is begging you to open your mouth and declare openly what you say privately.

Einei kol haeidah eleicha!

Please do not lose this last opportunity to bring sanity to our community.

If not now -- later, will surely be too late!
45.
the Numbers speak for themselves
ד' אייר ה׳תשס״ו
Even without the second day of voting r schwei camp lost just take the numbers 933 people voted for R schwei [without getting into if the elections were fair or not] by the end of the first day of voting over 620 people voted even while they "defied" R schwei that number is MORE than 50% of the amount of people that voted for him meaning that if his camp were to field a canditate that person would LOSE and NOT get over 50% of the votes!!!

NO wonder R Schweis camp is does not want the election to go foward for if they have elections they LOST FOR SURE !!!
46.
בחירות הבאות
ד' אייר ה׳תשס״ו
האם הבחירות הללו הינם הכנה / טעימה (בבחי "טועמיה חיים זכו...") למה שעתיד להתרחש בהבחירות הבאות של ה"וועד הקהל" (ואולי אפילו ל"גבאים") שכל הבחירות – כולל מי הם המעומדים, מועד הבחירות וכל הפרטים הקשורים לזה י"אורגנו" ע"י משה רובאשקין ביחד עם בן דודו שייע בוימלגרין (שאגב, רץ לפני כמה שנים ואבד) – על דעת עצמם – בלי להתחשב עם שום אחד אחר?
47.
THE REBBE WINS
ד' אייר ה׳תשס״ו
TO OSDOB FOR THE PAST TEN YEARS YOU AGINST THE REBBE / MERKOS & AGUCH

AT THE END THE REBBE DOSE NOT LET HIS TRUBEL MAKERS ON THE TOP
FOR THE NEXT TEN YEARS YOU WILL BE AT THE BOTTEM !!!
48.
the election is more or less fair
ד' אייר ה׳תשס״ו
if rabbi shvei said iwant this or that rov to be a candidate im sure rubashkin would put him on the ballot
49.
בחירות לוועד הקהל
ד' אייר ה׳תשס״ו
Is this election process an indications / preview / foretaste of what the next elections for Vaad Hakohol (and perhaps also gaboim) will look like? (“toiameha chaim zachu…”)

Where Rubashkin / Boymelgreen (who ran last time and lost) will decide who could run and FULLY control the elections process?

What ever happened to democracy? Where the PEOPLE – of all parties – have a hand and say in the process?!
Is this a foretaste?
51.
to 40
ד' אייר ה׳תשס״ו
How can rav force segel to come and if not put out a siruv but the vaad you cant force is there a different shulchan aruch when its good for him
52.
I voted seven times
ד' אייר ה׳תשס״ו
1. I voted seven times. The ladies are eager to get more voters because thats what Rubashkin wants.

2. I think it is perfectly legal for Rubashkin to give out to every voter a fresh chicken or turkey or even $100 bills. The Rebbe himself was giving dollars to everyone who voted.
53.
to 34
ד' אייר ה׳תשס״ו
You have a very valid point but I dont think Rabbi Heller goes online. Why not go to him in person and tell him what you wrote on here.
54.
Inaccurate Percentage !!!!!
ד' אייר ה׳תשס״ו
:
Since Rabbi Schwei was elected there were approximately 630 weddings in Crown Heights B"H. Kain Yirbu.

So if we are to be honest with ourselves and count the results with dignity, then we should not go by the numbers that elected Rabbi Schwei. There are an additional 630 yungerleit that are not being counted to state the percentage of residents that came out to vote.

This is not including all those that moved to Crown Heights in the last 3 years.

The fact that there are only 600 out of 2300 is the reality rubashkin has to face.
55.
Reb Dov
ד' אייר ה׳תשס״ו
I do not understand how people have the Chutzpah to write Loshon Horah and Rechilus about the Rov Shlita, that had the Rebbe ZY”A’s blessings to be the Rov of our Shechuna
In my opinion all of you who wrote nasty things about our Rav, should ask Mechila
Lets hope with the help of our new Rabonim their will be peace in our community
56.
תגובה ל 19
ד' אייר ה׳תשס״ו
אתה הולך רחוק מדי. אף אחד לא קיבל שכר באופן ישיר לכתיבת המודעה.
ה"עט להשכיר" של הרב אזדאבא ושותפיו הוא לא אחר ממיודענו ר יוסל ברוק שמנהל את כל המערכה הזו דרך משה רובאשקין, הרב אזדאבא וכל שאר המשתתפים בחינגה הזאת.
אך לך בזהירות, הטרור בפתח!
ברוק הוא אדם חכם ומבריק שמושך בכל החוטים הקשורים בפוליטיקה השכונתית.
אם אחרי כל כך הרבה שנים של עשיה ברוק עדיין בעמדת כח, מגיע לקראון הייטס לסבול ממנו. היו צריכים להתפטר ממנו עוד כשהיה קטן. היום כבר מאוחר מדי.
חשוב לזכור! פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים.
אם צריך להוריד את הכובע בפני מאן דהוא, הרי זה ברוק. המניפולציות שלו, האיומים שלו, הטרור שלו, והוא עדיין שולט. ממלכת פידל קסטרו הקטנה של חב"ד. (נדמה לי שהם לובשים את אותו קסקט....)
57.
to number 40
ד' אייר ה׳תשס״ו
i sincerely hope you are either a kid thats been exposed to too much politics who are you to judge a person struggling for bread on his table to tell him he should do a better job if he wants to get paid are you mad? a person that spends his day taking care of our kids deserves your utmost respect shame on the yeshivah that doesnt pay its staff and i commend the teaches mesiras nefesh and say THANK YOU
58.
to 27 and 39
ד' אייר ה׳תשס״ו
abir shebabirim comes from shulchan aruch!
it says that anyone who is appointed as rav even if he is the biggest idiot is considered abir shebeabirim.
59.
Your counting method is incorect
ד' אייר ה׳תשס״ו
First of all, the amount of people that came out to vote three and a half years ago is not the amount needed to come out this yearto vote, being that there are an additional 630 men living in our comunity. so your counting is flawed.
secondly the amount of people that came out to vote didnt vote for all the candidates (unless you ozdoboniks really pay off the election people really well)
Otherwise candidates could receive only a few votes and Rabbi Schwei got 933 out of 1064, but the comunity has another 630 men since the last election so you need to add that figure in to the equation.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.