הבחירות לרבנות קראון-הייטס יימשכו היום

ראשי 'ועד הקהל' המארגנים את הבחירות מסרו כי 626 תושבים זכאי זכות בחירה הגיעו אתמול (יום ראשון) לעמדות הקלפי שהוצבו בכניסת עזרת הנשים ל-770 ובמשרדי הקהילה ברחוב קינגסטון. בועד טוענים כי מדובר במעל 60 אחוז מכמות המצביעים הצפוי.
הקלפי ביום שני ייפתח ב-770 בשעה 4 אחה"צ עד ל-10 בערב.
יו"ר הועד ר' משה רובשקין תלה את הסיבה להארכת הבחירות בכך ש"הרבה אנשים לא מרגישים נוח לבחור. הם מרגישים מאויימים מהצעקות של יוסל מוצקין ואחרים. הם מצלמים כל אדם שמגיע לקלפי. זה בלתי נסבל".
את התמיכה לכך הוא קיבל אמש מחבר הבד"צ הרב אברהם אזדבא התומך בקיום הבחירות. "הנני מאשר להמשיך הבחירות עד יום החמישי הבא עלינו לטובה - שישה באייר", נכתב. אולם לא ברור אם התהליך אכן יימשך עד סוף השבוע.
הרוחות התלהטו ברחבת הכניסה לקלפי ב-770 בשעות הבוקר. תושבים ועסקנים ניהלו שיחות סוערות, אברכים ובחורים התגודדו בקבוצות בעוד ששומרי חברת ECS מנסים להשגיח על הסדר והתפקוד בתא ההצבעה ומחוצה לה.
כזכור, חבר הבד"צ הרב אהרן-יעקב שוויי המתנגד לקיום הבחירות, אסר על התושבים ללכת לקלפי. "אלו שיילכו להשתתף בבחירות אלו - שעל-פי הלכה אין להן שום תוקף - יהיו מסייעים לעוברי עבירה", הרב כתב. בסביבת הקלפי, המוחים כינו את הבחירות פגיעה וזלזול בכבודו של הרב שוויי.
הרב אזדבא מכנה את הבחירות "דבר טוב מאוד" ומעודד את התושבים להצביע. הוא עצמו ניצב בקלפי אמש לקראת הצהריים, לאחר שבבוקר פורסם מכתב בחתימתו המודיע על דחיית הבחירות. הרב הסביר מאוחר יותר כי מדובר היה בהתייחסות לאפשרות הדחייה ולא בקביעת עובדות.
לקראת שעות הערב, הקהל התפזר וכמות המצביעים התמעטה.
ועד הקהל הודיע היום כי תושבים יוכלו כעת לבחור גם באמצעות הטלפון מקו הטלפון בביתם. יש לשוחח עם הגב' פיליס מינץ במשרדי הקהילה 718-778-8808, שלוחה 28. ונציג חברת ESC יגיע לבית עם קלפי חתום.
עוד בנושא:
+ 55% הצביעו בקראון-הייטס; מכתב הדחייה בוטל
+ "למען השלום והילדים, לכו להצביע ביום ראשון"
+ בחירות קראון-הייטס: "נגד ההלכה" או "דבר טוב"?
+ מחפשים מועמדים נוספים לבחירות בד"צ קראון-הייטס
+ בחירות לרבני קראון-הייטס ייערכו בב' אייר
+ ועד הקהל תוקף: הייתה הצבעה, שפרלין מטעה
+ שפרלין טוען: הרבי לא היה מסכים לבחירות כאלה
+ בקרוב: בחירות לרבני בית-הדין של קראון-הייטס

Is this about a specific issue or is it Rabbi osdoba who has been sitting on the bd for many years, backed by the Rebbe, against a newcomer who opposes everything he says. Who can be on a team that opposes the established b"d?
Do shweinicks violate every din in shulchan aruch automatically because rabbi osdoba says u have to keep them?
The only reason why i can imagine someon would be on shweis side is because he is more free thinking when it comes to tzniyus. After all he was the only rabbi ready to pose with a bunch of girls for their graduation site.
http://www.onlysimchas.com/galleries/index.cfm?fuseaction=viewgallery&SimchaID=37877&galleryID=24820&photoID=226971
In the middle of the night (1:30 -2:30) two yungerleit came to him with the letter to sign which he did.
Rabbi OSdoba also agreed but refused to sign on the same letter.
Later Rabbi Osdoba retracted and Rabbi Schwei did not know of his retraction until after it came out.
The facts speak for themsleves.
1)בשנת תשמ"ו התקיימו הבחירות הראשונות לבד"ץ של קראון הייטס, בהם נבחרו הרבנים מרלאו אזדאבא והעלער לשמש כמארי-דאתרא וחברי-הבד"ץ ע"י רוב דיירי השכונה.
בחירות אלו התקיימו בעידודו וע"פ הוראתו של הרבי שייחס להם חשיבות עצומה ואף התבטא: "פונה אני מכל עניני ואיני עוסק אלא בזה", והרבי פנה לכל החסידים שיבואו להצביע,
2)עם זאת יש לציין שהרבי לא ראה ברבנים הנבחרים סמכות שאמורה לנהל את כל ענייני ליובאוויטש (גם לא אלו הנמצאים בקראון הייטס) אלא את ענייני הקהלה בקראון הייטס בלבד, ונתן לכך ביטוי בריבוי פתקים שבהם הבהיר שענייני ליובאוויטש (כולל המוסדות העולמיים כאגו"ח וצא"ח והמל"ח שנמצאים בקראון הייטס) יוכרעו רק ע"י בי"ד של וועד רבני ליובאוויטש הכללי שהוקם ע"י אגו"ח בהוראת הרבי.
3)גישה זו שנקט הרבי מובנת גם בשכל הפשוט שאין מקום שאנשי קראון הייטס ע"י בחירות לרבנים יכריעו בענייני ליובאוויטש שבשביל זה צריך רבנים חסידיים שמבינים בהנ"ל וד"ל, אם כי יש לציין שאין מניעה שרבני קראון הייטס יהיו חברים גם בבי"ד רבני ליובאוויטש ודוגמא לזה שהרבנים אזדאבא ומרלאו היו חברים גם בהנ"ל, ואת ההכרעה בזה מסר הרבי לאגו"ח העולמית.
ולכן גם ברור שלהודעה הנמצאת ב770 בקשר לאגו"ח אין שום תוקף וד"ל.
4)גם לנוכח הוראות ברורות אלו של הרבי פעלו גורמים אינטרסנטיים ועירבו את רבני קראון הייטס בענייני ליובאוויטש תוך כדי יצירת מחלוקת עם בי"ד רבני ליובאוויטש, וזה היה הגורם העיקרי שהרב העלער הפסיק לדון בדי"ת של הבד"ץ.
5)מי שניצל מצב זה היו בעיקר אנשי ה"מרכז לקבלת פני משיח" שעשו ככל העולה על רוחם, ופירסמו בעיתונם דברים הנוגדים את דעת הבתי דין הרשמיים של ליובאוויטש מתוך טענה שהם כפופים לבי"ד של קראון-הייטס.
6)לאחר פטירתו של הרב מרלאו היה כמה פעמים שהרב אזדאבא הוציא פסקי-דין שלא תאמו את רוח המשיחיסטים הקיצוניים, כגון בעניין ה"יחי" שבנעילה ובעניין השביל, וביחד עם זה פעל הרב אזדאבא להחזיר את השלום עם החסידים האחרים.
7)בעקבות כך החליטו אותם גורמים לפעול נגדו, ופעלו למנות רב נוסף מהחוג שלהם לשכונה ובכך להחליש את כוחו של הרב אזדאבא.
8)הרב אזדאבא שלא היה מודע לכוונותיהם של הנ"ל שמח להוסיף עוד חבר בבד"ץ שיעזור בעבודת הבי"ד, ובפרט שהמועמד רק סייע עד אז בעבודת הבי"ד.
9)כבר אז ידעתי את כוונותיהם של הנ"ל ופניתי לרב אזדאבא והזהרתי אותו שכל מטרתם היא לחרחר ריב נגדו, אך הרב לימד עליהם זכות ואישר את הבחירות.
10) יש לציין שרבים החרימו את הבחירות הלא דמוקרטיות שבהם היתה אפשרות להצביע רק לרב אחד, (בכך רצו אותם גורמים אינטרסנטיים שניהלו אז את קראון-הייטס לוודאות שהרב שלהם ייבחר בוודאי, שהרי יש הוראה מהרבי להצביע ומצד שני לא נעים להצביע "לא" לאישיות רבנית) ובכל זאת חלק הצביעו "לא" ובזה הביאו לבחירתו כי ביחד עם קולותיהם הגיעו המצביעים לכ50% מסך הקולות הנדרשים, ואם הם היו נשארים בביתם הוא לא היה מתמנה לרב.
11) עד היום רבים מתושבי קראון הייטס אינם מתייחסים לרב זה כחבר-הבד"ץ אלא כר"מ בתו"ת שזה היה תפקידו הקודם.
12) תושבי קראון הייטס שנקעה נפשם ממחרחרי ריב אלה הצביעו ברוב גדול (75%) לרשימתו של ר משה רובשקין שהבטיח לעשות ככל שבידו להחזיר את השלום לשכונה.
13) נאמן להבטחתו פעל ר משה רבות בעניין זה, וכדי להשלים את העניין הודיע על עריכת בחירות לרבנים חדשים שישלימו את הבי"ד שמורכב היום משני רבנים פעילים בלבד, שכאשר הם חלוקים ביניהם התושבים לא יודעים מה לעשות.
14) וועד הקהל הודיע שכל מי שמשמש כאישיות רבנית יוכל להגיש את מועמדותו לוועדת הבחירות, ואכן הרבנים (שלדעת הכול מצויים במרכז המפה ואינם מעורבים במחלוקת) רייטפורט סגל וזירקינד הגישו את מועמדותם לתפקיד.
15) אותם גורמים אינטרסנטיים שיודעים שהקהל נחוש בדעתו להביא לבחירת רבנים נוספים, החליטו לפעול בכל כוחם נגד הבחירות, ופעלו על הרב שקרוב אליהם להוציא מכתב שהמועמדים אינם מקובלים עליו, ולכן הבחירות הם נגד ההלכה, ובכך רוצים הם לבטל את הבחירות ולהמשיך את המחלוקת.
16) בתגובה למכתב זה טוען וועד הקהל שבדיוק בשביל זה נועדו הבחירות לקבוע אם המועמדים מקובלים על הקהל, והרשות נתונה לכל אישיות רבנית (כולל מי שקרוב לרב שווי) להתמודד בבחירות, ויבוא הקהל ויקבע.
17) אנשי השכונה בקראון הייטס שנאמנים להוראותיו של הרבי שקבע שוועד הקהל ינהל את הבחירות (הרבי רק ביקש מהם שלא יתערבו לטובת מי מהמועמדים) ושאחרים לא יתערבו בזה, התייצבו לימינו של ר משה ובאים להצביע בבחירות ההוגנות ולהחזיר את השלום לשכונת הרבי.
ולכן כל מי שהמצב בשכונה נוגע לו ורוצה להעמיד את הדברים על מקומם ולעשות נחת-רוח לרבי ילך להצביע.
להצביע בשביל לעשות נח"ר לרבי!
להצביע כדי להחזיר את השלום!
להצביע כדי להחזיר את כבוד הרבנות!
להצביע למען חינוך הילדים!
להצביע למען אחדות החסידים!
להצביע בשביל כבוד חב"ד!
כל קול נוסף שמצביע מחזק את צד הקדושה ומחליש את הצד של בעלי המחלוקת!
רק תיקון קל.
בכמה מקרים אודות עניני חב"ד כן הורה הרבי לפנות לרבני ק.ה.
כמו מחלוקת אגו"ח ותו"ת אודות חדרים שבקומה שלישית ב770. וכו.
ועוד- ידוע מה ומי הי מאחורי ארגון הזה שנקרא "ועד רבני חב"ד".
ולא כדאי לעורר עוה"פ את מחלוקת ישנה זו.
והאמת והשלום אהבו.
יחי השלום!
Your head line should read
KOL HASHEKER
My children said to me: "Toty", I did have to keep my promises any more - I can do what ever I want - If the Rav kan break his promises then I can also
First Osdoba says he agrees to to an agreement to push off the elections and then he goes and cancels the check ?
I ask a simple question.
After hours and hours of talking and discussion, an agreement was signed by both rabonim
Why was this agreement negated
Shaye Boymelgreen, if you conduct your business like you conducted yourself with Rabbi Ozdobe, your investors are in deep, deep trouble.
now only 1/2 of that because people lost all respect for Ozdobas Machlokes with the other rav
This election is a most in order for Sholom to come to our community
Does this raise any suspicions? Moshe is the one that Pays them…. Couldn’t this lead to some non credibility? Who are the bi-partisan “poll watchers”? What stops the ‘chshad’ that they$$$$ the Shkotzim and Shikses there?
Shouldn’t there of been people from the “other” side there? Or at least other Yidishe ‘eidim’?
1) בשנת תשמ"ו התקיימו הבחירות הראשונות לבד"ץ של קראון הייטס, בהם נבחרו הרבנים מרלאו אזדאבא והעלער לשמש כמארי-דאתרא וחברי-הבד"ץ ע"י רוב דיירי השכונה.
בחירות אלו התקיימו בעידודו וע"פ הוראתו של הרבי שייחס להם חשיבות עצומה ואף התבטא: "פונה אני מכל עניני ואיני עוסק אלא בזה", והרבי פנה לכל החסידים שיבואו להצביע.
באותה שיחה בה התבטא הרבי בלשון דלעיל ("פונה אני מכל וכו") אמר הרבי שמופרך לגמרי ש"עסקן" יקבע את המועמדים לרבנות. איפה נשמע דבר כזה בישראל? זעק הרבי. את המועמדים קבעו גדולי ישראל, רבנים, אך לא עסקנים.
ישנם גורמים אינטרסנטיים שמאד רוצים לשכוח ולהשכיח את דברי קודשו של הרבי.
2) כבר התפרסמו תשובות רבות של הרבי בכתי"ק (חלק מהן בקונטרס בשם "מי ברא אלה") שמהן עולה בצורה ברורה שהרבי ראה ברבנים הנבחרים של השכונה סמכות שאמורה לנהל לא רק את הענינים הפרטיים של תושבי השכונה, אלא גם את עניני המוסדות שבה, ועוד. על "וועד רבני ליובאוויטש הכללי שהוקם ע"י אגו"ח" התבטא הרבי בתשובה הידועה: "מי ברא אלה", והזהירם שלא לפגוע בסמכויות רבני השכונה.
3) ב770 כבר הרבה זמן שלא נמצאת כל הודעה בקשר ל"אגו"ח". אילו הרב אזדאבא היה רוצה שתהיה שם מודעה כזו, היא היתה נמצאת. גורמים אינטרסנטיים שכנעו אותו שכדי לחזק את מעמדו הנחלש, כתוצאה מכל מיני שערורויות כשרות, עדיף לו להיות טוב עם שונאי שונאיו.
4) הרב העלער הפסיק את פעילותו בבד"ץ לאחר שנקעה נפשו בהתנהגותו של הרב אזדאבא. עדים רבים שמעו זאת ממנו לא פעם אחת.
5) אין צורך להאמין שכל פרסום על "אישור" הבד"צ של קראון-הייטס הוא אכן כזה, והדברים ידועים. מאידך, הבד"צ של קראון-הייטס הוא שווה ערך לאותם "בתי דין הרשמיים של ליובאוויטש", בתוספת מעלה שעד עתה נבחרו חבריו בבחירות ע"י קהילה שלימה. מעלה זו הוזכרה ע"י הרבי בשיחותיו.
6-7) קצת עובדות: חלק גדול מתושבי השכונה הרחוקים מאד מ"רוח המשיחיסטים הקיצוניים", מעריכים ומכבדים דווקא את הרב שוויי. הם מחזיקים אותו לרב ישר ובלתי מושחת (להבדיל מהרב האחר), הם מקפידים להגיע לדיני תורה דווקא אצלו, מזמינים אותו לסידור קידושין לצאצאיהם ומגיעים לסדר מכירת חמץ דווקא במשרדו. כל זאת למרות שהם יודעים שהוא מאמין וממשיך באותה הדרך של קודמו בתפקיד, הרב מארלאוו. כך רואים כולם איך ארגון הכשרות OK, שהעומד בראשו רחוק עד מאד מכל הקשור ל"משיחיסטיים", עומד אתו בקשרי פעולה, מתוך הערכה ליושרו. לעומת זאת הרב אזדאבא, נחשב אצלם למוקצה מחמת מיאוס לאחר שראו אצלו התנהגות בלתי ישרה, נקמנות וחשבונאות שאינם מתאימים לרב בישראל.
8) הרב אזדאבא שמח להוסיף רב בבד"ץ שיעשה לבדו את כל עבודת הבי"ד, מלבד הכשרות המכניסה כסף שאותה שמר לעצמו. בפרט שהמועמד לא רק סייע עד אז בעבודת הבי"ד, אלא נטל חלק מכריע בעבודה, חוץ מענין הכשרות, שיש לו ענין ממוני בו. יחד עם זאת, הרב אזדאבא רצה מאד לארגן את הבחירות באופן שידגיש שרק הוא חבר הבד"צ המיתולוגי (וזה אחר שנים שהיה בצל, לעומת חברי הבד"צ הפעילים אזדאבא ויבל"ח העלער).
9) אלו שהיו שותפים לרב אזדאבא ברווחי הכשרות, חששו מאד מהתמנותו של רב ישר ואמין שלא יתן יד לשחיתות. כבר אז הם ידעו שנשקפת להם סכנה ממועמדותו של הרב שוויי, והם פנו לרב אזדאבא והזהירו אותו שתושבים רבים מוכנים לבחור ברב שוויי כדי למגר את השחיתות שמצאה לה קן בתעשיית הכשרות. אזדאבא לימד זכות על שותפיו בכשרות, ועשה ככל יכולתו כדי לסייע להם להכשלת הבחירות. כך הצליח לעכב במשך שנתיים, אחר פטירת הרב מארלאוו, את בחירתו של הרב שימלא את מקומו, ובמשך שנתיים אלו המשיכה השחיתות לחגוג.
10) באותה תקופה היו בקראון-הייטס 1600 בעלי זכות בחירה, ומתוכם הגיעו להצביע 1150 איש. הנותרים שלא השתתפו בבחירות עשו זאת מפני שסלדו מפעילות הבד"צ בו שלט אז הרב אזדאבא. אלו, המכונים "השמאל", לא הסכימו ליטול חלק בבחירות המאושרות ע"י הרב אזדאבא. אחרים לא השתתפו בבחירות מפני שהרב אזדאבא לא אישר אז ליותר מועמדים להשתתף בבחירות, אלא רק לרב אחד, תוך מתן אפשרות להצביע "לא" לאותו מועמד. אלו שבכל זאת הצביעו "לא" היו אזדאבא ואנשיו, ומספרם לא עלה על 200 איש. בפועל קיבל הרב שוויי כ-950 קולות המאשרים את בחירתו, שהם רוב עצום מכל תושבי השכונה דאז.
11) עד היום מתייחס אזדאבא – שמאז ומעולם סירב ליטל חלק בבד"צ בתפקיד מלאה והמשיך לעסוק חצי יום בעבודה כר"מ בתו"ת – אל הרב הנבחר, שהתמנה לרב בתפקיד מלא, כמי שאינו שווה ערך לו. שותפים לו ביחס זה אותה קבוצה של שותפיו בתעשיית הכשרות, שהוציאה לעצמה שם רע בכל העולם.
12) בצעד מבריק, שמשך ואיחד אליו את "המשיחסיטיים" של השכונה (רובשקין הוא היחיד מבין המועמדים שכלל בפרסומי הבחירות שלו את הכרזת "יחי" בצורה מובלטת), את קבוצת אנשי פישר (רובשקין הבטיח וקיים לתת להם כל שירצו) ואת אנשי "השמאל" (רובם איחלו מזמן לשכונה נציג מופרע כמוהו, שיהפוך את השכונה לסמרטוט), זכה רובשקין לבדו ב71% מקולות הבוחרים, שלא ידעו אז שאזדאבא הוא הדוחף ומריץ אותו לועד הקהל.
13) "נאמן להבטחתו" (צמד מילים שבדרך כלל אינו קיים בלקסיקון של רובשקין) הצליח רובשקין להבעיר ולהצית את אש המחלוקת בכל מוסד בשכונה. בבד"צ, בועד הקהל, בארגון הנציגים.
14) למרות שהוזמן לדין תורה על מעשי השחיתות שלו וסירב, רובשקין החליט לפעול נגד הוראת הרבי והודיע שהוא ורק הוא יהיה זה שיקבע מועמדים לרבנות. להאמין למשפט "שלדעת הכול מצויים במרכז המפה ואינם מעורבים במחלוקת", בהתייחס לרייטפורט סגל וזירקינד, יכול רק מי שאינו גר בקראון-הייטס ומעולם לא שמע על המחלוקת שבה. לעומת זאת, תושבי קראון-הייטס יודעים היטב ששלושת אלו, רייטפורט סגל וזירקינד, משמשים מכבר כחותמת גומי לכל שאיפותיו הממוניות של אזדאבא. חוץ מזה, זירקינד לא רק שלא "הגיש את מועמדתו" לתפקיד, אלא אף מכחיש נמרצות ואומר שהוא אינו רץ לבחירות. החשבון שלו פשוט: יזכה בבחירות, יסכים. יפסיד, יגיד שמעולם לא רץ.
15) רובשקין, כשאליו מצטרפים אותם גורמים אינטרסנטיים המעונינים בהמשך השחיתות בתעשיית הכשרות, החליטו להפטר מהרב שוויי. הם החליטו מעצמם על בחירות, הם אלו שקבעו את המועמדים, וסירבו בזלזול לסיים את המחלוקת בדין תורה, למרות שקיבלו הזמנות. במילים אחרות: מצד הלכה יש להם דין של מסרבים לדין.
כמי שסירבו לדין נפסק על רובשקין וחבריו שהם אינם משמשים יותר בתפקיד כלשהו בועד הקהל. אבל רובשקין מצפצף, כי הרב אזדאבא, שגם הוא הוזמן לדין תורה וסירב, תומך בו.
הרוב המכריע של תושבי השכונה (כיום, כ2300 משפחות) הבין שבחירות אלו לא רק שהן נגד הלכה ונגד רצון הרבי, הן גם אינן בחירות דמוקרטיות.
16) עד יומיים לפני הבחירות לא ידעו תושבי קראון-הייטס מי הם המועמדים! מעולם לא הציע רובשקין מכרז על המועמדים. להיפך, הוא הודיע בכתב שהוא זה שיקבע את המועמדים, מבלי להתחשב ברבנים (כוונתו, מבלי להתחשב ברב שוויי. שלושת המועמדים שלו הם "חותמות גומי" של אזדאבא, ואישורו מובטח). לאחר שהתפרסם שהרב מאנגעל, דמות פופלארית ביותר בקרב תושבי השכונה מכל הסוגים, הודיע שעל פי הלכה אין לבחירות של רובשקין כל תוקף, והמשתתפים בהם מסייעים לעוברי עבירה, פרסם רובשקין שהוא שלח אליו שליח לבקש ממנו שיציג את מועמדתו...
עד כדי כך מזלזל רובשקין באינטליגנציה של התושבים.
17) בעוד והבחירות בקראון-הייטס מתקיימות בדרך מהשעה 9 בבוקר עד 9 בערב, הודיע רובשקין שהוא מוסיף לעצמו עוד 3 שעות, והבחירות יערכו משעה 8 בבוקר עד 11 בלילה.
בצעד שהדהים רבים, הורה הרב אזדאבא שהבחירות יערכו במשך שבוע שלם... (להזכירכם, גם ברשות הפלסטינית נמשכו הבחירות רק יום אחד), לאחר שהיה ברור לו שבמשך יום בחירות אחד, גם לאחר התוספת של 3 שעות שהרשה רובשקין לעצמו, לא יגיע לרוב תושבי השכונה.
במשך שבוע מתכוון רובשקין להפעיל את תעשיית השוחד, לא רק טובות הנאה אלא ממון ממש, כדי ל"שכנע" בוחרים לבא וליטול חלק בבחירות נוסח עיראק של סאדאם וברית המועצות של סטאלין.
רובשקין הוא גם שקבע את אופן הבחירות: אי אפשר לסמן "לא" ליד שמות המועמדים. אתה חייב לבא ולבחור לאחד מהמועמדים שקבע רובשקין. כשנשאל מדוע ענה רובשקין: אני מפחד שהקהל יסמן איקס על כולם.
נכון לעכשיו, גם אלה שלא ירדו לעומקם של דברים, בחרו בשיטת "שב ואל תעשה עדיף".
רובשקין מנהל בחירות במשך שבוע שלם – וזה יכול גם להכניסו לספר השיאים של גינס – כדי לשחד בוחרים לשנות את דעתם.
הבחירות במתכונת הזאת, עם כל הפרסומים היקרים בהם השתמש רובאשקין, יעלו לתושבי השכונה כמאה אלף דולר!
לחברה המפקחת על הבחירות יש קשר רק עם אדם אחד: רובשקין. לא נציגים של אנשי שכונה, לא אף אחד אחר. רק רובשקין. כמה לדעתם צריך רובשקין לשלם (וייתכן מאד שכבר שילם) כדי להטות את תוצאות הבחירות? רבים יודעים כי הישיבה האחרונה בה שהה רובשקין עד שנת תשס"ג לא שכנעה אותו לחדול ממעשים מסוג זה.
הכל במטרה אחת, לשכנע אנשים:
להצביע בבחירות המנוהלות במפורש שלא כדעת הרבי!
להצביע כדי לארגן "שלום" בנוסח המזרח התיכון!
להצביע כדי לקבור סופית את כבוד הרבנות
להצביע למען חינוך הילדים בדרך הרסנית!
להצביע למען פילוג השכונה והקמת שני בתי דינים, איסור לא תתגודדו!
להצביע בשביל חילול שם חב"ד!
כל קול נוסף שמצביע מחזק את צד המחלוקת ומחליש את צד הקדושה!
Does Moshe Rubashkin and supporters have access to the list of people that ACTUALY voted? If yes, is it available also to the apposing party? Because it seems that this type of list can be used and abused in several ways. 1 is by targeting all the ‘weaker’ people that hadn’t voted yet and “pressure/intimidate” or have them contacted by someone HE owes favors to – to “kindly” encourage him to vote. ($$$$$$$) - They can target their non-supporters in other ways as well.
Anyway, if this list IS indeed available to the organizers of the elections (Rubashkin etc) it should be made PUBLIC RECORD and available to EVERYONE immediately – or at least to the leaders of the opposing party.
Also – and more importantly – doesn’t this open up a very big opportunity for BLACKMAL – PRESSURE etc. Isn’t the whole voting process meant to be DISCREET and private – i.e. NONE of the party’s should have ANY access to these kinds of list? (aren’t elections supposed to be run FULLY by TOTALLY uninvolved parties – who DON’T give details to either party – only the final results – DEFINATLY any NAMES….?
Yes we have an INDEPENDENT company running the elections, but a) are they providing Rubashking with the list of ACTUAL voters or not?.
Also, HE is the one PAYING them – and therefore they are answerable to him alone…
Please help me understand….
כי הרי זה הדרך הכי קלה לפעול לחץ עצום על יחידים להגיע – אולי ללא רצונם הטוב לבחירות.
הוא יקבל שיחת טלפון - ממישהוא שהוא חייב לו טובה – שיבקשב ויפציר בו להגיע. אולי יחמיאו לו ($$$) כצת.... האם זהו בחירות?
האם כל הפרטים המזהים – כולל, מי הם הבוחרים בפועל – לא צריכים פרטיים ושזה לא ייפול בידיי שום צד?
ועכשיו יוסל לך חלק פלאירים מי לא שומע לרבנים
This opinion obviously comes from people that have never heard the sichos from the Rebbe concerning the elections for rabbonim and what ensued.
In (almost) EVERY Sicha and Tzetil from the Rebbe concerning this matter the Rebbe stresses again and again – that its DAAS HAKOHOL – the koach of the Bais Din is that they were elected by a majority of the community! Nothing to do with the Rebbe’s Haskomo etc. just – and only just – if the majority of the community chooses a Rov – he has the highest level of koach- strength – beis din kavua etc. but this has nothing to do with any specific individuals…….
Were not both Rabbi Osdobo & Rabbi Shwey elected by the majority of eligible voters in Crown Heights? (Obviously it was different numbers because the number of eligible voters at rabbi Shwei’s elections were considerably higher (– in the end it makes no diference) – that makes them Morey D’asra of Crown Heights with equal credibility and Koach (as well as Rabbi Heller)!!! We are not allowed to denigrate either one!!!! Each one has equal say and input it what happened in this community.
In my opinion, anyone that disagrees with this is simply (making believe he is) ignorant regarding the overwhelming majority of communications from the Rebbe concerning this issue.
Please open the sichos and tzetlach and educate yourself….
כל טענה שהי ,התשובה הי איך אתה מעיז לדבר, הרי הרבי אמר עליהם אביר שבאבירים .
ואנשים אלו היום לוחמים באביר שבאבירים הרב אזדאבא, מה קרה רק כשיש לך נגיע הכל משתנה,
The people who voted have privacy rights
Thanks for when you said that you can’t force some one to come to a din torah only to zabla so the vaad of yeshiva can sit on over 3,000,000 dollars the same time that im owed over 12,000 dollars and struggling to put food on the table
Why than did you not but together mangel and bugumilsky to put them in “siruf”?
I was wondering how someone (not even a rabbi) can be so bad but I guess when its one of you supporters like cohen who signed on the latter that there should not be elections its allowed
Can you only force someone like (segel) to come to a din torah when it’s good for you? when you’re afraid that you are going to loss power, but when we came to you tens of times for a din torah you said you need a zablah
and when rabbi azdobah gave out a siruf you said its nothing and they (the vaad) don’t need to go to a din torah
That my kids and kids of 50 teachers of uly are going hungry is not a good reason for you to let this election?
im not writer and I don’t mix
in to politics but I mean every word
chabad1997@yahoo.com
לא כל רב בקראון הייטס או חבר בבד"צ זוכה אוטומטית לתואר "אביר שבאבירים"!
היחיד שהרבי כינה בתואר זה הוא הרב מארלאוו ע"ה
אין פה ענין של ירושה ואדמו"רות עם התואר הזה
http://www.electionservicescorp.com/
is this what you FEEL, or are you stating a fact that this is whats actually happening?
are they able to target - via telephone - all the people that hadnt voted yet (at least the ones they think they can sway)?
lets stick with FACTS and proof.
thank you.
מעניין לדעת ולהבין מדוע כאשר קיימת מחלוקת וסערה בארה"ק בין הזרמים החב"דים - טורחת המערכת למסננת את התגובות שרוח משיחיסטית נודפת מהן, ולעיתים (ויאמר זאת לזכות המערכת) לא מאשרת תגובות מכל סוג ומין שיש בהן רוח מחלוקת.
והנה פתאום בעניין הבחירות שמעבר לים ובעניין המחלוקת השורפת והורסת כל חלקה טובה בציבור אנ"ש ובמיוחד ב"כאן ציוה.." טורחת המערכת ומעדכנת אותנו ללא לאות... (וכל זאת למרות שהמחלוקת "שם" היא אותה המחלוקת - כסף+משיח, וד"ל) מאי שנא האי לישנא מחברתה? לאלוקים פתרונים... (מענין אם ההערה הזו תאושר ותועבר)
As of now, if R. Schwei was on the ballot, of the mere 400 that listened to his order (it’s not a psak din, he cites no actual halachic references) and did not vote (and that number is dwindling), plenty would show up, if not for the harassment and intimidation. So maximum he would receive maybe 200, 150?
(not even all of the “1000” – read 50- signatories on the petition list are for R. Schwei either, they were just confused by the rhetoric, and felt that elections should take place when there is more clarity. Of course, pushing it off would be the delay factor that would just serve the interests of those who aim to destroy the Beis Din, but not everyone can believe that sadly people could be so wicked.)
now your trying to use fancy words and rhetoric to confuse people. there was an opportunity - and, more importantly -BEFORE the elections (for rabbi shwey) there wasnt a very considerable number of eligible voters that cried FOUL PLAY and that the election was corrupt.
so please dont throw dirt into Innocent peoples eyes and confuse the KNOWN facts.
Im 1000% sure that if a MUTUAL agreement was reached - AS WAS DONE ON MOTZOEY SHABBOS - and was KEPT to, more then and additional 1000 voters would come out and vote.
Still, the fraud didnt help, because Rubashkin, Lang and Plotkin won big. That didnt andt doesnt stop the frauds from crying fraud,....
תעיין בשיחת ש"פ משפטים תשמ"ז שאז אמר הרבי "אביר שבאבירים" ושם הרבי מדבר על שלשת הרבנים
ודבר זה אף אחד לא יכול לקחת מהם.
אתה אומר משהו
אבל אם יש לך מיהו שהרבי אמר עליו "אביר שבאבירים"
ויש לך מישהו שאתה לומד בבנין אב שגם לא ראוי לומר עליו גם תואר זה
יש חילוק גדול
מה שיצא מפי המלך יש לו התוקף הכי גדול בעולם
"התם"
A call to Rabbi Heller!
It looks like you, Rabbi Heller, are the only one that could save the day.
You are one of the original rabbonim and you still have a very strong following in the community.
You cannot stand on the sideline in such a momentous time.
If you would re-join the Beis Din and by virtue of the majority (Osdoba-Heller vs Schwei) vote out all the messianic shenanigans perpetrated by the ms with the backing of Rabbi Schwei -- you would truly do your real calling.
Mordecha told Esther: mi yodea im loeis kazos higaat lmalchus--perhaps this is the reason you were led by the hasgacha haelyona to become a rav in such a difficult place.
Crown Heights is begging you to open your mouth and declare openly what you say privately.
Einei kol haeidah eleicha!
Please do not lose this last opportunity to bring sanity to our community.
If not now -- later, will surely be too late!
NO wonder R Schweis camp is does not want the election to go foward for if they have elections they LOST FOR SURE !!!
AT THE END THE REBBE DOSE NOT LET HIS TRUBEL MAKERS ON THE TOP
FOR THE NEXT TEN YEARS YOU WILL BE AT THE BOTTEM !!!
Where Rubashkin / Boymelgreen (who ran last time and lost) will decide who could run and FULLY control the elections process?
What ever happened to democracy? Where the PEOPLE – of all parties – have a hand and say in the process?!
Is this a foretaste?
2. I think it is perfectly legal for Rubashkin to give out to every voter a fresh chicken or turkey or even $100 bills. The Rebbe himself was giving dollars to everyone who voted.
Since Rabbi Schwei was elected there were approximately 630 weddings in Crown Heights B"H. Kain Yirbu.
So if we are to be honest with ourselves and count the results with dignity, then we should not go by the numbers that elected Rabbi Schwei. There are an additional 630 yungerleit that are not being counted to state the percentage of residents that came out to vote.
This is not including all those that moved to Crown Heights in the last 3 years.
The fact that there are only 600 out of 2300 is the reality rubashkin has to face.
In my opinion all of you who wrote nasty things about our Rav, should ask Mechila
Lets hope with the help of our new Rabonim their will be peace in our community
ה"עט להשכיר" של הרב אזדאבא ושותפיו הוא לא אחר ממיודענו ר יוסל ברוק שמנהל את כל המערכה הזו דרך משה רובאשקין, הרב אזדאבא וכל שאר המשתתפים בחינגה הזאת.
אך לך בזהירות, הטרור בפתח!
ברוק הוא אדם חכם ומבריק שמושך בכל החוטים הקשורים בפוליטיקה השכונתית.
אם אחרי כל כך הרבה שנים של עשיה ברוק עדיין בעמדת כח, מגיע לקראון הייטס לסבול ממנו. היו צריכים להתפטר ממנו עוד כשהיה קטן. היום כבר מאוחר מדי.
חשוב לזכור! פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים.
אם צריך להוריד את הכובע בפני מאן דהוא, הרי זה ברוק. המניפולציות שלו, האיומים שלו, הטרור שלו, והוא עדיין שולט. ממלכת פידל קסטרו הקטנה של חב"ד. (נדמה לי שהם לובשים את אותו קסקט....)
it says that anyone who is appointed as rav even if he is the biggest idiot is considered abir shebeabirim.
secondly the amount of people that came out to vote didnt vote for all the candidates (unless you ozdoboniks really pay off the election people really well)
Otherwise candidates could receive only a few votes and Rabbi Schwei got 933 out of 1064, but the comunity has another 630 men since the last election so you need to add that figure in to the equation.