מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשס״ו 30.04.2006

55% הצביעו בקראון-הייטס; מכתב הדחייה בוטל

הקלפי לרבנות קראון-הייטס שנפתח היום (ראשון) בניו-יורק עומד במוקד תשומת הלב בקראון-הייטס. עסקנים, בחורים, תושבים סקרנים והזכאים לבחור דנים בבחירות השנויות במחלוקת, שהעסיקה רבים בשבוע האחרון ■ לאחר מכתב הרבנים על דחיית הבחירות כביכול, הרב אברהם אזדבא הגיע בעצמו לקלפי ואף הורה לוועד הקהל להאריך את ההצבעה עד יום חמישי ■ יו"ר ועד הקהל ל-COL: "קרוב ל-550 איש כבר הצביעו. אנשים מרגישים מאויימים" ■ לסיפור המלא וגלריית תמונות
55% הצביעו בקראון-הייטס; מכתב הדחייה בוטל
הרב אזדבא נרשם בקלפי, היום בקראון-הייטס * צילומים: בנימין ליפשיץ

נושא השיחה של תושבי קראון-הייטס במהלך השבת והשבוע האחרון היה הבחירות להוספת רבנים נוספים לבד"צ של השכונה בברוקלין. הדיונים נסבו האם יש לקיים את הבחירות, מי צריך לארגן אותן, באלו תנאים ועם איזה מועמדים. אולם על נושא אחד הכול יסכימו: אדישים לנושא כמעט ואין.

דעות שונות ורגשות מעורבים אפשר למצוא עכשיו ליד עמדת הקלפי בחדר הכולל "תפארת זקנים לוי יצחק", הכניסה ברחוב קינגסטון ל-770.

על התהליך מפקחים ה'נציגים' של בתי-הכנסת בשכונה וחברת Election Services Corporation, אנשי מקצועי מניו-יורק הנותנים שירותי פיקוח ותיאום בבחירות בקהילות וארגונים לא-ממשלתיים. הם הושכרו במיוחד כדי להבטיח שקיפות מקסימלית בהצבעה בקלפי ולאחריו.

לאחר סופשבוע של מכתבים, מודעות ומספר פאשקווילים, התושבים התעוררו הבוקר (ראשון) למכתב מפתיע שנתלה על עמודי הברזל ברחובות השכונה. "הוחלט לדחות את הבחירות לחברי הבד"צ דשכונת קראון-הייטס עד כ"ב סיון", נכתב מעל חתימתם של הרב אברהם אזדבא והרב אהרן-יעקב שוויי, חברי הבד"צ החלוקים בדעותיהם בנושא הבחירות. (הראשון טוען כי זה "דבר טוב" והשני אומר זה "נגד ההלכה").

אלא, שהשמחה על אחדות הדעים הרצוייה בין שני הרבנים הבכירים התפוגגה במהרה. אחד המועמדים לרבנות, הרב יצחק זירקינד, גילה מיד כי מדובר באי-הבנה. הוא עצמו היה מעורב בדיבורים ובמשא-ומתן על דחיית הבחירות, אולם לטענתו, הצדדים לא הגיעו להסכמה משותפת לעצם ביטול הבחירות.

ועד הקהל: אנשים מרגישים מאויימים

ראשי 'ועד הקהל', שמהווים הרוח-החיה מאחורי קיום הבחירות, החליטו לפתוח את הקלפי בזמן, מהשעה שמונה בבוקר ועד 11 בערב. עמדה נוספת הוצבה במשרדי הקהילה - 392 קינגסטון פינת קראון. ברחוב קינגסטון פינת איסטרן-פארקוויי, מחוץ לקלפי, אפשר למצוא את עסקנים מטעם הציבור (יו"ר הועד ר' משה רובשקין, סגנו הד"ר צבי לאנג), עסקנים מטעם עצמם (ר' יוסל מוצקין ועוד בחור 'קבוצה' מ-770), עוברי-אורח וסקרנים. הבוחרים מתקבלים בקריאות משני המחנות, אחת יותר קולנית מהשנייה (מחנה המתנגדים לבחירות).

"יותר מ-550 איש הצביעו שזה לערך 55 מאחוז המצביעים", אמר רובשקין לכתב COL בניו-יורק בשעה 8 בערב בשעון המקומי. את האחוזים הוא משקלל לפי ההצבעה בבחירות שהוסיפו את הרב שוויי לבד"צ. אלף איש הצביעו אז.

הוא טוען שהוא "מרוצה" מהתהליך ההצבעה וההיענות, אולם מציין בצער כי "הרבה אנשים לא מרגישים נוח לבחור. יש מבולבלים מהמכתב שבוטל, ויש מרגישים מאויימים מהצעקות של יוסל מוצקין ואחרים. הם מצלמים כל אדם שמגיע לקלפי. זה בלתי נסבל".

הרב בקלפי; מאבטחים וצלמים נאבקים

"המכתב שבוטל", כך מכנים את הקריאה המשותפת של הרבנים אזדבא ושוויי. במכתב המוזכר נטען כי היתה הסכמה מוועד הבחירות לדחיית הבחירות, אי-התערבות של חברי ועד הקהל, שהרבנים אזדבא ושוויי יוכלו לאשר כל מועמד לבחירות "והרב השני לא יוכל לערער עליו" ועוד אי-אלו פרטים.

ניסיונות של ועדת הקלפי ופעילי ועד הקהל להסביר לתושבים כי מדובר במידע מוטעה נפל על אוזניים אטומות ועיניים חשדניות. זאת עד הגעתו של הרב אזדבא בעצמו לקלפי. מאבטחי הארגון ECS לא ששו למראה הצלמים, שנאבקו להשיג תמונה של הרב מצביע בקלפי.

לפני שעה קלה נשלח למערכת COL מכתב מעודכן בכתב-ידו של הרב אזדבא, ובו הוא מאשר כי המכתב המשותף עם הרב שוויי התייחס רק לתהליך הבחירות, ולא לגבי ביטול התהליך לגמרי או דחייתו. "מכיוון שהיו אי הבנות בין המועמדים לגבי צורת הבחירות לבד"צ, לכן יצא פתק מאתי בנוגע לדחיית הבחירות, ולאחר קבלת ידיעות באתי להחלטה אשר לא שייך שום איסור על הבחירות ושימשיכו את הבחירות במלוא התוקף", כתב הרב לצד חתימתו.


הבחירות יימשכו עד יום חמישי

נקודה נוספת מעניינת במכתבו השני הרב אזדבא: "כמו-כן הנני מאשר להמשיך הבחירות עד יום החמישי הבע"ל - שישה באייר", נכתב. בשיחה עם COL, אישר רובשקין את המידע. "אנחנו לא לחוצים לסיים את הבחירות. נרשה לתושבים להצביע עד יום חמישי בלילה, בכל זמן שנוח להם. צריך לוודא שהרבנים ייכנסו לבית-הדין עם מנדט מהציבור".

זוהי התשובה שלו למתנגדי הבחירות. "הרבה מוסדות שאינני יכול לפרסם את שמם אמרו לעובדיהם להצביע בבחירות, אך רבים חוששים להגיע בגלל תגובות פרובוקטיוויות".

חברת ECS מצידה הסכימה להארכת הבחירות, ודרשה שהפתקים בקלפי יישארו סגורים תחת פיקוחם. היא גם תקבל תשלום נוסף עבור ימי עבודה נוספים. מתי ניתן לצפות לתוצאות? בשעות הבוקר של יום שישי, כך הם מבטיחים.

עוד בנושא:

+ "למען השלום והילדים, לכו להצביע ביום ראשון"
+
בחירות קראון-הייטס: "נגד ההלכה" או "דבר טוב"?
+ מחפשים מועמדים נוספים לבחירות בד"צ קראון-הייטס
+ בחירות לרבני קראון-הייטס ייערכו בב' אייר 
+ ועד הקהל תוקף: הייתה הצבעה, שפרלין מטעה 
+
שפרלין טוען: הרבי לא היה מסכים לבחירות כאלה
+ בקרוב: בחירות לרבני בית-הדין של קראון-הייטס

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
32 תגובות
1.
ה יעזור לנו!!
ב' אייר ה׳תשס״ו
אמן
2.
Elections
ב' אייר ה׳תשס״ו
What you are writing now is an outrageous lie, it is now 4:00 New York Time and by the vaad hakohols own addmission only about 300 people voted. Why are you disrorting the truth?
3.
770
ב' אייר ה׳תשס״ו
nu, michnosayim b770 bofen rasmi, zachinu
4.
Rabbanim
ב' אייר ה׳תשס״ו
Are the pants in 770 also okd by the Rabbanim?
5.
למה ממשיכים את הבחירות עד יום חמישי? טרי...
ג' אייר ה׳תשס״ו
זהו טריק מבריק של קוני הפיצה באולבני. נמאס להם לראות את יוסל מאצקין, אז הם שיחדו את משה רובשקין שיאריך את הבחירות, דבר שישאיר את מאצקין בקינגסטון עד סוף השבוע.

מקורות אחרים מוסרים לנו כי להיפך, זהו טריק של יוסל ברוק, ברצותו לגרום הפסד לפיצה, דבר שיביא קונים לפיצה בקינגסטון בהכשר הבד"צ.

שייע בוימלגרין סירב להגיב לידיעות.
6.
to #2
ג' אייר ה׳תשס״ו
COL is just quoting Moshe Rubashkin. They are not saying that they checked. Go to Kingston and complain to his why he said that.
7.
פנ
ג' אייר ה׳תשס״ו
לכק אמור מהמ

הנני לבקש מחילה כפרה וסליחה
שבחרתי באיש הזה לוועד הקהל

עשיתי זאת מתוך רחמנות עליו וחשבתי שזה יתן לו ההזדמנות לצאת ממיצר למרחב
וזה יתן לו קצת אימון בעצמו לעזור לאנשי השכונה


חרב והחריב בכרם חבד

כפר לעמך


8.
Elections
ג' אייר ה׳תשס״ו
Just been told bt someone on the scene, it has dwindled down to maybe 2 or 3 an hour tops
9.
It doesnt matter
ג' אייר ה׳תשס״ו
No matter who wins, Only the Ozdobanikes, will respect the currupt electins, so who cares anyway

Why Bother fighting, no one on "the other" team respects the results anyway......

Vote Till Next Year if you want....

As Eliyahu Behar Hakarmel Said

"maybe it it can help .....maybe your god is "old" and cant hear so good...so scream louder maybe he will wake up if he is sleeping
10.
to 6
ג' אייר ה׳תשס״ו
oh, ok, sorry thought those actual numbers you where reporting, typical moshe, like the russians prapogandonists
11.
מחזק את ידי רובשקין
ג' אייר ה׳תשס״ו
המכתבים ההולכים וחוזרים הוכיחו כי הרבנים לא מסוגלים לעשות שלום או סדר בעצמם
ישר כוח לרובשקין על לקיחת יוזמה ועשית סדר בשכונה הקדושה
ככה הרבנים יתחילו לדעת שנגמר המשחקים ויש פה ענין של קהילה, חינוך, הלכה ותורת ה
12.
11 to
ג' אייר ה׳תשס״ו
wrong, les din vles dayan
13.
Go out and vote!!
ג' אייר ה׳תשס״ו
Whats the diference, you people are all sick. Go out and vote, what dyou care about what others do, do something with your own lives!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14.
ל11 לא נכון.
ג' אייר ה׳תשס״ו
זה רק מחזק צד אחד. רובאשקין מנסה לחזק את אוזדובא בגלל שהוא רוצה לחזק את ההכשר, כי הרובשקינים מרגישים שאין תוקף לCHK ואנשים מפסיקים לקנות מהם, קונים בשר מארגנטינה תחת הOK. והם מפחדים שיפסידו את המונופול. לא אכפת להם בכלל לנקות את הזבל מהשכונה.
15.
TO 14
ג' אייר ה׳תשס״ו
WELL SAID, MOSHE RUBASHKIN DOSNT CARE ABOUT THE SCHECHUNAH, HE CARES ABOUT HIMSELF AND HIS OWN EGO. HOW ELSE CAN YOU EXPLAIN THE CIRCUS HE MADE OUT OF THE RABBANIM TODAY. IF HE CARED AN IOTA ABOUT THE BADATZ, HE WOULDNT HAVE SUBJECTED THE BADATZ TO THIS ZOO.
16.
to 11 lo nachon
ג' אייר ה׳תשס״ו
you are so right without the crown heights people Rubashkin could close down the business
17.
Getzl
ג' אייר ה׳תשס״ו
Keeping the Election going for a week?

Now I dont even have any question that they will cheat. Whos gona stay up all day and night to prevent a convicted felon from cheating?
18.
Numbers do not lie
ג' אייר ה׳תשס״ו
As of 10:00 pm there were 598 votes

What a BUSHA. 300 were LINKE, friends and family of the MENUDE

So all in all 298 people who truly care about the Bais Din voted

יושב על הראש
of the Vaad Hakohol you will see how many
BLANK sheets will be in the voting box, or even worse then blank sheets

So all in all 298 were people who truly care about the Basis Din.

19.
Rubashlin Vs Herzog
ג' אייר ה׳תשס״ו
we all know Herzogs history, from the time he was achoson with abrce on his foot, because he was a low life & scandolus fellow, Moshe Rubashkin like the entire Rubashkin family are hearts of GOLD, respect thos that put their money where their mouth is, vs those that dont have a penny because they are all day Mecharechaerai RIV, Long Live MR, we love you, and the whole hscunah knows what his intentions are, to love & care!
20.
Reb Dov
ג' אייר ה׳תשס״ו
Those that stood in front of the poling place screaming at every one not to vote are anti democratic.
These same Baal Machlokes a few years ago screamed about listening to the Rebbe ZY”A’s Rov, now when he is not doing what ever they want him to do they fight the Rov Shlita.
21.
Rabbi
ג' אייר ה׳תשס״ו
Rabbi Schwei has no smicha and no dayonis and never sat on a din torah for the first 72 years of his life. How can you appoint a fine 9th grade Mashpia to ROV??

I also dont like Rabbi O for many reasons but at least he has learned and been a rov and has shimush Rabbi SCHWEI HAS NOTHING.
22.
למי איכפת מה קורה בקהילה?
ג' אייר ה׳תשס״ו
מה עשו הרבנים ו/או העסקנים למצב הצניעות בקהילה? מה עשו בקשר למצב החינוך בקהילה, מדי שנה נושרים לרחובות עשרות ילדים ובחורים? רובשקין רוצה בשר, הרב רוצה ששי ואנחנו נשארים עם הזנב!
אין עניות במקום עשירות, הגיע הזמן שלקראון הייטס יהיו רבנים ועסקנים בעלי חוש מפותח, פקחים היודעים לא להיכנס למצב שהחכמים יודעים לצאת ממנו, עסקנים מהשורה הראשונה ולא סוג ג וד, אמנם אין אדם מתמנה פרנס על הציבור אלא כשיש קופה של שרצים תלויה על גבו, אך לא צריך להדר בקופה של השרצים כפי שזה היום.
הצדק צריך להיראות ולא רק להיעשות. הרבי תבע משרי ממשלה להתפטר ולא לדבוק בכסא כשהוכח שאין הם יכולים להיות הנציגים הנאמנים של בוחריהם. הרבי בעצמו פיזר את נציגי המוסדות בארה"ק כשפעלו שלא על פי שיקול דעת נכון (ארגון גג), הרבי תבע פסקי דין צדק על פי שולחן ערוך ולא פסקי דין הנובעים משיקולים פוליטיים.. אבער ארום דעם ים איז טרוקן... המקום היחידי בעולם שעסוקים באני ואפסי עוד וכוחי ועוצם ידי שעל זה נאמר אין אני והוא יכולים לדור זה דוקא בשכונת המלך, המקום הכי פחות מוכן לקבל את פני הרבי.
הגיע הזמן להכניס אנשים רציניים למערכה, לבית הדין, לנציגים, לועד הקהל ולהתחיל הכל מחדש
23.
ל-22
ג' אייר ה׳תשס״ו
פני ההנהגה כפני הדור. הם ראויים לנו ואנחנו ראויים להם
אוי, כמה שהרבי חסר!!!!! עד מתי?!!!
24.
to 17
ג' אייר ה׳תשס״ו
The ballots are kept in the hands of the ECS Company
25.
to # 19
ג' אייר ה׳תשס״ו
Its amazing how low you can fall with your hatred. I know Yanki Herzog very well and would not compare him to Rubashkin. Maybe he was on probation once like many others have been , but unlike Rubashkin he did not sit in jail for 15 months for bank fraud. Nor did he turn over the whole neighborhood with the biggest machloikes in Crown Heights history. To COL, if you are a neutral web site than post my comment, just like you did with the stupid comment on Herzog.
26.
Results
ג' אייר ה׳תשס״ו
550 votes is
NOT 55% or even 45% of the eligible voters. Its a lot closer to 25% of the vote. Its a busha to have such a small showing. Never has there been an election with under 1000 votes in Crown Heights and todays population is bigger. Thats what happens when you ignore Horav Shwei and make a crooked election full with voter fraud.
27.
משה! מחזיקים לך אצבעות
ג' אייר ה׳תשס״ו
כולנו זוכרים איך התחילו לרדוף אותך כשהשכנת שלום בשמחת בית השואבה
28.
Sad to See
ג' אייר ה׳תשס״ו
It breaks my heart to see fighting among Lubavitchers

-Brothers and Sisters it is time tro UNITE
29.
Zig zag
ג' אייר ה׳תשס״ו
Rabbi Schwei said the following version of what transpired yesterday:

In the middle of the night (1:30 -2:30) two yungerleit came to him with the letter to sign which he did.

Rabbi OSdoba also agreed but refused to sign on the same letter.

Later Rabbi Osdoba retracted and Rabbi Schwei did not know of his retraction until after it came out.

The facts speak for themsleves.
30.
Ayehka
ג' אייר ה׳תשס״ו
Look what has happened to us.The so called Meshichistim aka yechinikim with so much Sinas Chinam. Thats going to bring Moshiach??!! What is all this noise about Schwei or Osdoba? The community is on fire. Kids are becoming frei everyday. There are 500 kids in the neighborhood at differentlevels of freikeit and were busy with two people that need to be institutionalised (ladigayers) standing on Kingston screaming like the Mishugoim that they are.We need new Rabbonim fresh blood that will be able to address the ills of our society. So for the sake of the future to the Vaad Hakohol keep up the good work!
31.
the Rebbes Rov
ג' אייר ה׳תשס״ו
I absolutely ‘cringe’ when I hear this: they Rebbe gave his approval…. For THIS rov and therefore he is stronger and should be heard to more.

This opinion obviously comes from people that have never heard the sichos from the Rebbe concerning the elections for rabbonim and what ensued.

In (almost) EVERY Sicha and Tzetil from the Rebbe concerning this matter the Rebbe stresses again and again – that its DAAS HAKOHOL – the koach of the Bais Din is that they were elected by a majority of the community! Nothing to do with the Rebbe’s Haskomo etc. just – and only just – if the majority of the community chooses a Rov – he has the highest level of koach- strength – beis din kavua etc. but this has nothing to do with any specific individuals…….

Were not both Rabbi Osdobo & Rabbi Shwey elected by the majority of eligible voters in Crown Heights? (Obviously it was different numbers because the number of eligible voters at rabbi Shwei’s elections were considerably higher (– in the end it makes no diference) – that makes them Morey D’asra of Crown Heights with equal credibility and Koach (as well as Rabbi Heller)!!! We are not allowed to denigrate either one!!!! Each one has equal say and input it what happened in this community.

In my opinion, anyone that disagrees with this is simply (making believe he is) ignorant regarding the overwhelming majority of communications from the Rebbe concerning this issue.

Please open the sichos and tzetlach and educate yourself….
32.
OZDOBA--ABIR SHEBABIRIM? A
ד' אייר ה׳תשס״ו
When the Rebbe said Ozdoba (and the other two Rabbonim) are "abirim" did he mean that they can never fail? As always, when the Rebbe says such words about someone, its a nesinas koach, like a brocho: if you use it the right way, you will succeed. Abir is strong, and a Rov cannot be intimidated by anyone. Rabbi Ozdoba changed his mind after contacting Rubashkin and issued a new letter "after checking the new information" (according to trustworty witnesses). Rubashkins order was his new information! Remember that Ozdoba is employed by the Rubashkin family (as the hechsher giver, etc.), and he is mamosh meshubad to them.
However, this is not Abir shebabirim that the Rebbe meant.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.