מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשס״ו 30.04.2006

רגישות יהודית מול אטימות אוקראינית

לפני מספר ימים התקבלה שיחת טלפון בהולה מישראל בלשכתו של הרב משה-ראובן אסמן. המטלפנת סיפרה על אסון טראגי שארע במשפחתה: אחיה ששהה באוקראינה נהרג בתאונת-דרכים. שבוע לאחר פטירתו זוהתה גופתו ואותרה משפחתו ■ המשפחה שביקשה להטיס את גופת יקירם ארצה, פנתה לשלטונות לברר ההליכים הכרוכים בהעברת הגופה לישראל ולתדהמתם, נענו בשלילה: "לפי החוק האוקראיני גופה שזוהתה יותר משבוע לאחר מיתתה נקברת באוקראינה בלבד! ניתן יהיה לשחררה רק שנה לאחר הקבורה באדמת אוקראינה" ■ לסיפור המלא
רגישות יהודית מול אטימות אוקראינית
(ארכיון)
לפני מספר ימים התקבלה שיחת טלפון בהולה מישראל בלשכתו של הרב משה-ראובן אסמן. המטלפנת היא עורכת-דין ידועה בארץ שסיפרה בכאב על אסון טראגי שארע במשפחתה: אחיה ששהה באוקראינה נהרג בתאונת דרכים.

רק שבוע לאחר פטירתו זוהתה גופתו ואותרה משפחתו. המשפחה שביקשה להטיס מיד את גופת יקירם ארצה כדי שיוכלו לפחות לעלות על קברו - פנתה לשלטונות לברר את ההליכים הכרוכים בהעברת הגופה לקבר ישראל בארץ. לתדהמתם, נענו בשלילה: "לפי החוק האוקראיני גופה שזוהתה יותר משבוע לאחר מיתתה נקברת באוקראינה בלבד! ניתן יהיה לשחררה רק שנה לאחר הקבורה באדמת אוקראינה".

המשפחה הנואשת פנתה לרב אסמן כדי שיעזור לה להתמודד מול האטימות המימסדית. הרב אסמן חש מיד לעזרה. הוא נפנה מכל עיסוקיו הרבים ונסע לחדר המתים בלווית עוזרו האישי ר' יעקב זילברמן.

מול עמידתו האיתנה של הרב נמסה חומת האטימות של השלטון; הגופה תשוחרר בע"ה בתחילת שבוע הבא, ובני המשפחה יוכלו לקברה בישראל. המשפחה הודתה רבות: "זוהי מסירות ואכפתיות של רב אמיתי היוצא מגדרו, וללא כל תמורה שהיא, מסייע לכל פונה הנמצא במצוקה", אמרו. 
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הייתי מעורב בסיפור,
ב' אייר ה׳תשס״ו
פנו אלי מהארץ שאעזור ועד שיצרתי קשר עם בת המשפחה שהגיע לאוקראינה לטפל בהעברת הגופה לארץ, נודע לי מפיה שהרב אסמן מטפל בדברים. כל הכבוד לרב אסמן, איש אמת ובעל מידות טובות!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.