מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשס״ו 30.04.2006

30 מחבריו של דניאל וולץ הגיעו ארצה

דניאל וולץ, מקהילת חב"ד בווטסון שבפלורידה, היה אמור להגיע השבוע לישראל במסגרת טיול מסורתי שתוכנן בתחילת השנה לבני כיתתו בבית הספר היהודי "דייויד בוזנק". במקום זאת, הגיעו היום חבריו לכיתה - כשלושים תלמידים - אל בית החולים כדי לשאת תפילת "רפואה שלמה". מאז נפצע בפיגוע, הכינו תלמידי בית הספר צמידים לבנים עם חרוז כחול, המסמלים את דאגתם לדניאל.
30 מחבריו של דניאל וולץ הגיעו ארצה
מתפללים ומקווים לנס * צילום: עופר עמרם
לפני כשבועיים נפצע אנושות דניאל וולץ בן ה-16 בפיגוע בתחנה המרכזית בתל אביב. כשהגיע לבית החולים איכילוב מלווה באביו הפצוע, ביקש מהרופאים "תשאירו אותי בחיים" ומיד לאחר מכן איבד את הכרתו. הוא עבר ניתוח חירום בן 12 שעות ולאחר מכן ארבעה ניתוחים נוספים. לפני ימים אחדים התעורר מהתרדמת בה היה שקוע מאז הפיגוע ומיד הוכנס לניתוח נוסף.

"מצבו של דניאל קשה מאד בשל פציעות במספר מערכות בגופו", אמר הבוקר ד"ר דרור סופר, מנהל מערכת הטראומה באיכילוב. "זו פציעה משולבת שדורשת התייחסות של צוות רב משתתפים ורב מומחים".

דניאל, תושב ווטסון שבפלורידה, ארצות הברית, היה אמור להגיע השבוע לישראל במסגרת טיול מסורתי שתוכנן בתחילת השנה לבני כיתתו בבית הספר היהודי "דייויד בוזנק". במקום זאת, הגיעו היום חבריו לכיתה - כשלושים תלמידים - אל בית החולים כדי לשאת תפילת "רפואה שלמה". המשלחת, שנחתה ביום רביעי, תישאר בארץ כשבועיים במהלכם יבקרו התלמידים באתרים שונים בישראל.

מאז נפצע בפיגוע, הכינו תלמידי בית הספר צמידים לבנים עם חרוז כחול, המסמלים את דאגתם לדניאל. לורנס הטלר, מנהל בית הספר שהתלווה לטיול, אמר לאחר התפילה: "כל אנשי הצוות והתלמידים עונדים צמיד ונשבענו לענוד אותו עד שדניאל יחלים ויחזור אלינו לבית הספר. כולנו משפחה אחת. באנו להראות תמיכה במשפחתו של דניאל. אנחנו חשים כבוד על כך שהרשתם לנו להתפלל כאן ומקווים שתפילותינו יגיעו לדניאל ויתנו לו כוח".


כשהוא עדיין סובל מפציעה ומתקשה בהליכה, הודה בדמעות יקותיאל (טולי) וולץ, אביו של דניאל, לתלמידים שהגיעו אל בית החולים. "מאד קשה לי לדבר", אמר. "רציתי להודות לכם על התמיכה והתפילות. דניאל זקוק להרבה אנרגיה כדי להילחם על חייו. אנחנו ברי מזל שאנחנו כאן בבית החולים הזה, שעושה מאמץ ונלחם מאד קשה על חייו. דניאל חזק, אבל אל תפסיקו להתפלל עד שנדע שיצא מכלל סכנה".

בשיחה עם ynet אמר וולץ: "דניאל הוא ילד חם מאד, אתלט, חזק, בעל רצון ומאמין גדול באלוקים. קשה לנו, אבל יחד עם זאת יש בנו אמונה גדולה". על רגעי האימה סיפר: "כשהמחבל התפוצץ דניאל היה על הריצפה. ביקשתי ממנו שיישאר על הקרקע עד שיגיע האמבולנס, למרות שביקש שארים אותו. החזקתי את ידו, אמרתי לו שאני אוהב אותו, הוא אמר שהוא אוהב אותי ואז איבד את ההכרה".

התפילות בבית החולים ריגשו גם את מנהל איכילוב, פרופסור גבי ברבש, שכבר ידע מספר פיגועים בקריירה המקצועית שלו. "טיפלנו כאן ביותר מאלף נפגעי טרור", אמר היום לתלמידים. "ראיתי הרבה מראות קשים, הרבה רגעים קשים ומרגשים. ביקורכם כאן והתפילות שלכם הם בהחלט אחד הרגעים המרגשים ביותר שחוויתי".

פרופסור ברבש סיפר שדניאל היה הפצוע הראשון שנכנס לניתוח קשה ומורכב בן 12 שעות לאחר הפיגוע: "לא איבדנו תקווה, למרות שנזקקנו לכמאה מנות דם. אנחנו מקווים שיחלים מהר, למרות שיש לפניו עוד קרב ארוך וקשה".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
3.
עצוב ומרגש
ב' סיון ה׳תשס״ז
. .

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.