מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשס״ו 27.04.2006

קבוצה חדשה ביום השנה ה-20 לאסון צ'רנוביל

זה חמש עשרה שנים מעלים צעירי-אגודת-חב"ד לארץ ילדים יהודים מאזור האסון הגרעיני בצ'רנוביל בהוראת הרבי מליובאוויטש. ביום בו מציין העולם 20 שנה לאסון - הועלו ארצה 23 ילדים נוספים, בגילאי 8-14 מביילורסיה. הקבוצה האחרונה מצטרפת אל 2,348 ילדים שהועלו עד כה ב-71 קבוצות ■ את האושר שקרן מפניהם של הילדים שהתבשרו שיועלו ארצה - אי אפשר לתאר במילים. הקבוצה האחרונה שיצאה מהאיזור היתה לפני כחצי שנה. עבור הילדים כל יום נוסף על אדמת ביילורסייה הרוויה בשאריות הקרינה הרדיואקטיבית הם סבל, חולי, וצער ■ בקבוצה שהגיעה היום כחמישה יתומים מאב ומאם שגדלו בבתי יתומים גויים באיזור מינסק ■ לסיפור המלא
קבוצה חדשה ביום השנה ה-20 לאסון צ'רנוביל
חלק מקבוצת הילדים עולים לארץ כשהם מלווים ביו"ר אגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב
20 שנה חלפו מאותו יום נורא, ה-26 באפריל 1986, כאשר פיצוץ אדיר אירע בכור האטומי בצ'רנוביל שברוסיה הלבנה והעיף לאויר את גג הביטון שכיסה את הכור. גשם רדיואקטיבי שטף את רוסיה הלבנה, אוקראינה וסביבותיהם ובמשך עשרה ימים שלמים דללפו החומרים הרדיו האקטיביים באין מפריע. גם כיום, עשרים שנה אחרי, ההשפעה על בריאותם של הילדים הגרים באיזורים הסמוכים ממשיכה לסכן את חייהם.

זה שש עשרה שנים מעלים צעירי-אגודת-חב"ד לארץ ילדים יהודים מאזור האסון הגרעיני בצ'רנוביל. כזכור, בשנת תש"נ הורה הרבי מליובאוויטש לעוסקים בדבר – "טלו עליכם את האחריות והביאו את הילדים לארץ-ישראל". ביום בו מציין העולם 20 שנה לאסון - הועלו ארצה 23 ילדים נוספים, בגילאי 8-14 מביילורסיה. הקבוצה האחרונה מצטרפת אל 2,348 ילדים שהועלו עד כה ב-71 קבוצות.

צעירי-חב"ד מפעילים משרדים בערים הגדולות באוקראינה ובבלרוסייה אליהם פונים הורים לילדים המתגוררים באיזורי הקרינה, ומפצירים באנשי צעירי-חב"ד להעלות את ילדיהם ארצה, ולהצילם מההשפעה הרדיואקטיבית השוררת באיזור, גם כיום - 20 שנה לאחר אותו פיצוץ.

לאחר מיונים קפדניים, הכוללים ראיונות אישיים עם אנשי צעירי-חב"ד, ועם יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף-יצחק אהרונוב, העומד בראש הפרוייקט - נבחרים ילדים וילדות מתוך עשרות נוספים שימתינו בסבלנות לקבוצות הבאות. "אם היו לנו מספיק משאבים היינו מעלים הרבה יותר ילדים", מודים בצעירי-חב"ד. הילדים עם הבעיות הרפואיות הדחופות יותר זוכים להצטרף לקבוצה זו, לאחר שיהדותם נבדקת בקפדנות.

את האושר שקרן מפניהם של הילדים שהועלו ארצה - אי אפשר לתאר במילים. הקבוצה האחרונה שיצאה מהאיזור היתה לפני כחצי שנה. עבור הילדים, כל יום נוסף על האדמה הרוויה בשאריות הקרינה הרדיואקטיבית, הוא סבל, חולי, וצער. בקבוצה שהגיעה היום כחמישה יתומים מאב ומאם שגדלו בבתי יתומים גויים באיזור מינסק. סיפור חילוצם המסובך מבתי היתומים על-ידי צעירי-חב"ד יכול למלא ספר שלם.

הילדים סובלים ברובם מבעיות רפואיות כאלו ואחרות, הקשורות לבעיות הקרינה הרבה במקום. כן יעברו בדיקות רפואיות מקיפות, ויזכו בע"ה לפתוח חיים חדשים, בריאים ומאושרים, כאלפי הילדים שניצלו לפניהם.


דמעות והתרגשות

אמש (רביעי) בשעת לילה מאוחרת ניצבו 23 הילדים הנרגשים בנמל התעופה של מינסק בדרכם ארצה. עימם היו באותה השעה הרב יוסף-יצחק אהרונוב, הרב יצחק רסקין הממונה על פעילות צעירי-חב"ד בקייב, ור' גבריאל גורדון משלוחי חב"ד בקייב.

לצידם של הילדים המתינו דרוכים הורי הילדים. חמשת הילדים היתומים מאב ומאם אומצו בחום על-ידי צעירי-חב"ד. הפרידה קשה וכואבת. אך ההורים שלמים עם ההחלטה להציל את ילדיהם מפגעי הקרינה. הם מקווים להתאחד עם ילדיהם בישראל.  

במטוס, בדרך לישראל, עובר הרב אהרונוב בין הילדים, מנהל שיחה עם כל אחד ואחד, מחלק משחקים וממתקים, ונוסך בהם תקווה לעתיד טוב יותר. לקראת הנחיתה ההתרגשות גואה שוב בילדים. בנמל התעופה 'בן גוריון' ממתינים להם ילדים שהועלו בקבוצות הקודמות. על אף השעה (2 לפנות בוקר), ממתינים במקום הצוות המורחב של 'פרוייקט ההצלה', הרב יוסף-יצחק רייטשיק מנהל הפרוייקט, הרב יצחק הר-צבי מנהל המוסד, המדריכים והמדריכות, ואנשי צעירי-חב"ד.

צוות הכלייזמרים של צעירי-חב"ד ועימם ליצן מגיעים אף הם לשמח את הילדים. למקום הגיעה בהפתעה נערה שהועלתה ארצה לפני שנים אחדות, שבאה לקבל את פניו של אחיה שהגיע בטיסה. משם פנו הילדים לשנת לילה במעון הקליטה בכפר-חב"ד, ועם שחר נסעו לעבור בדיקות רפואיות במרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים.

הילדים נקלטים במוסדות המיוחדים שהקימו למענם צעירי-חב"ד - בכפר-חב"ד. נהנים ממעקב רפואי צמוד, מתזונה ומאוויר בריאים ומחינוך יהודי, המחזיר בנים שנותקו מיהדותם אל שורשיהם. הפרוייקט כולו זוכה להערכה רבה מצד מנהיגים חשובים רבים בעולם וגורם קידוש שם שמים ושם חב"ד.

בצעירי-חב"ד מציינים בסיפוק כי העלאת הילדים גוררת בעקבותיה גם את עלייתם ארצה של רבים מהוריהם. את אלפי הילדים, שהועלו במרוצת השנים, ניתן כיום למצוא בכל פינה בארץ ובכל תחומי החיים. חלקם בחרו להמשיך את דרכם בישיבות חב"ד ואף הקימו בתים חסידיים. אחרים פנו לישיבות תיכוניות, לשירות צבאי או ללימודים אקדמיים.

עוד בנושא:
+ אסון הכור בצ'רנוביל הוביל להצלה רוחנית של מאות ילדים
+ 20 שנה לצ'רנוביל: צעירי-חב"ד מצילים חיים

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
יוסי תמונות מהממות.
ל' ניסן ה׳תשס״ו
תמשיך להפתיע בשעות לא שיגרתיות[03.00]
2.
יוסי רייכמן תמונות יפות.
ל' ניסן ה׳תשס״ו
עלה והצלח
3.
ישר כח!
ל' ניסן ה׳תשס״ו
ישר כח לרב הר צבי הרואה בכל ילד שהגיע את הבן שלו!
מה עם איזה גיבושון קטן נוסף נוסח חנוכה תשס"ד?

בברכה שאול אייזנברג - קרית שמונה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.