מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשס״ו 27.04.2006

תפילות לרפואת הפצועים בר"ח אייר – אני ה' רופאך

לבקשתם הנפשית של הפצועים מהפיגוע בתל אביב הציבור נקרא להרבות בתפילה לרפואתם ביום סגולה ראש חודש אייר – אני ה' רופאך, ובמיוחד ביום השבת קודש להזכיר את שמות כל הפצועים בברכת "מי שברך" בבית הכנסת וקריאת פרק תהילים בציבור לרפואתם השלימה. ממטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור נמסר כי בשעות הקרובות יערכו הרופאים ניתוח לחסיד חב"ד אבישי בן בת ציון להוצאת רסיסים מרגליו, שנפצע בפיגוע יחד עם רעייתו לאה בת שרה ששוחררה לביתה. נכון לשעה זו נותרו 16 פצועים בבתי הרפואה. לסיפור המלא
תפילות לרפואת הפצועים בר
הרב מנחם קוטנר מגיש סיוע לאחד הפצועים
לבקשתם הנפשית של הפצועים מהפיגוע בתל אביב הציבור נקרא להרבות בתפילה לרפואתם ביום סגולה ראש חודש אייר – אני ה' רופאך, ובמיוחד ביום השבת קודש להזכיר את שמות כל הפצועים בברכת "מי שברך" בבית הכנסת וקריאת פרק תהילים בציבור לרפואתם השלימה.

סיום חירום

בימים אלו מסכמים בצעירי חב"ד את פעילות הגשת סיוע החירום הראשונית לפצועים ולמשפחות השכולות, ובוחנים את המשך הסיוע לטווח הארוך על פי המלצות המתקבלות מהגורמים המקצועיים עובדות השיקום בביטוח לאומי ועובדות הסוציאליות בבתי הרפואה השונים.

מיד עם היוודע הפיגוע התגייסו שלוחי חב"ד לפעולות הסיוע בהכוונתם של מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור וביקרו בבתי הרפואה, הם העניקו להם שי מיוחד מצעירי חב"ד ועודדו את רוחם. ולאחר בדיקת הצרכים הראשונית העניקו קרן החירום של צעירי חב"ד סיוע כספי של אלפי שקלים לרבים מבני משפחתם של הפצועים למימון רכישת מזון ותשלום למוניות לשבועיים הבאים עבור משפחות המתגוררות בישובים מרוחקים.

ביקור חולים

ליאור שי' בן איבון תושב חולון בגיל 28 חתן טרי שנישא אך שבוע קודם הפיגוע מחוסר הכרה ופצוע קשה מאוד, בביקור של צוות צעירי חב"ד בטיפול נמרץ באיכילוב פנה הרופא וביקש שנתפלל להצלחתם כי הפציעה של ליאור קשה מאוד, כלתו יושבת בחדר ההמתנה ומצפה לקבל מליאור איתות חיים כל שהוא.

חיים מאיר נפתלי שי' בן שרה בן 16 תושב ווסטון שבפלורידה, תלמיד מוסדות חב"ד פצוע אנוש. אביו יקותיאל שי' בן לאה פצוע בינוני ברגליו. הילה תחי' בת חנה תושבת יפו אם לשלוש בנות פצועה קשה.

רות תחי' בת סעדה תושבת נהריה פצועה בינוני. צח שי' בן לילי בגיל 10 תושב אורנית אימו לילי הי"ד נרצחה בפיגוע.
ברק שי' בן רוחמה תושב טירת הכרמל נשוי ואב לתינוקת בת שנתיים, יצחק שי' בן רחל מנהריה, משה שי' בן טובה תושב גדרה, יעקב שי' בן דינה תושב חולון, דניאל שי' בן סמירה מאור יהודה, יוסף שי' בן מיכל תושב חולון בגיל 73 לפני כמה חודשים עבר אירוע מוחי ונחלץ ממנו בגבורה מאושפז כעת בטיפול נמרץ בבית הרפואה וולפסון.

שניר שי' בן תמר מרמלה, דוד שי' בן עדנה אביו נרצח בפיגוע בחג הפורים ברח' דיזינגוף בתל אביב לפני יותר מעשור, אימו מספרת כי רק לאחרונה הוא התחיל להתאושש מהטרגדיה על הירצחו של אביו, וכעת הוא נאלץ להתמודד שוב עם פציעה בעקבות הפיגוע. דוד יצחק שי' בן גאולה תושב צפת פצוע בינוני עליו לעבור עוד 3 ניתוחים להוצאת רסיסים מגופו.
ניחום אבלים

השליח בחולון הרב ירחמיאל גורליק היה עם משפחת שאולוב שבנם דוד ז"ל בן 29 נרצח בפיגוע, דוד הותיר אחריו אישה בהריון בחודש ה-9 ושני ילדים קטנים. המשפחה עלתה ארצה בשנת 1990 מטשקנט והצליחו להשתלב בארץ, האבא תיאר באוזננו כי החיים בארץ האירו להם פנים מכל הבחינות אך ברגע אחד הכל נעלם.

השליח בשכונה ט' באשדוד הרב יוסף יצחק פרידמן יחד עם השליח הרב מרדכי לאופר ביקרו בבית משפחת ההרוג פיליפ ז"ל בלהסן, בן 45. המשפחה עדיין לא סיימה את השנה על פטירת אביו של פיליפ וכעת הם מוצאים את עצמם שוב באבל על הירצחו של פיליפ, השלוחים שמעו מהמשפחה על עלייתם ארצה מפריז שבצרפת, ועל אופיו המיוחד של פיליפ ז"ל, הרב לאופר המקורב למשפחה סיפר כי פיליפ התקבל לפני שבוע לעבודה חדשה לאחר שהיה מובטל בזמן האחרון, פיליפ ידע להתחבר לאנשים במהירות וראינו בהלוויה את כל העובדים בוכים בכאב למרות שהכירו אותו רק שבוע ימים בלבד. הוא הותיר אחריו אשה וילדים, הבן הקטן דוד אורי עומד לחגוג יום הולדת גיל 12 בחג השבועות הקרוב, לשאלתנו מה תרצה מתנה ליום הולדת? הוא ענה "החלום שלי שיהיה לי מחשב". בצעירי חב"ד יעשו את ההשתדלות לשמח אותו עם מחשב חדש ליום הולדת.

ויקטור ז"ל ארז, בן 60 מגבעתיים, הותיר אחריו אשה וילדים, ויקטור היה קטוע רגל מפציעה במהלך קרב מחבלים לפני עשרים שנה, למרות זאת הוא השתקם ולפרנסתו עבד כנהג מונית, גיסו של ויקטור אף הוא "ממצויני צה"ל" איבד את מאור עיניו במלחמת ששת הימים סיפר בהתרגשות לשליח בגבעתיים הרב יוסף יצחק בקרמן על ביקורו אצל הרבי יחד עם קבוצה גדולה של "מצוייני צה"ל".

בנימין ז"ל חפוטה, בן 47 מלוד הותיר אחריו ששה אחים, בנימין היה המאבטח במסעדה, פצועים רבים תיארו בפנינו את גבורתו שבגופו הוא הציל אותם מפגיעות חמורות יותר אך שילם על כך בחייו.

השליח בישוב אורנית הרב ינאם בן ארוש מגיע מידי יום לבית משפחתה של לילי ז"ל יונס, בת 42 מאורנית, השליח מארגן את התפילות ומלווה את המשפחה באופן צמוד בכל מהלך השבעה, הבן הקטן צח בן העשר נפצע אף הוא בפיגוע, האבא מנחם יונס סיפר כי אשתו ידעה שהיא לא תאריך ימים, בשבועות האחרונים אשתו אמרה להם כמה פעמים כי היא מרגישה שהיא הולכת למות, אך הם כעסו על דבריה ולא נתנו לה לדבר על כך, והיא בתגובה אמרה להם ספק ברצינות ספק בצחוק "תכינו לי ביטוח חיים גדול כדי שלפחות ישאר לכם כסף אחרי לכתי". האבא מספר על מעשי החסד והצדקה של אשתו בכך שעזרה בסתר לנזקקים.

בבית משפחת אריאל ז"ל דרחי, בן 31 מבת ים, יושבת שבעה האמא יחד עם שני אחיו של אריאל (האבא נפטר לפני כמה שנים), מדובר במשפחה דתית ועל פי מסורת יהודי תימן הם יושבים ומזכים את הבאים בשבעה לקרוא פרקי משניות בקול לעילוי נשמתו. צוות צעירי חב"ד ביקר אותם ועומד לימינם בשעתם הקשה.

נא לומר תהילים לרפואתם של:

ליאור בן איבון
חיים מאיר נפתלי בן שרה
יקותיאל בן לאה
צח בן לילי
ברק בן רוחמה
יצחק בן רחל
משה בן טובה
יעקב בן דינה
דניאל בן סמירה
יוסף בן מיכל
שניר בן תמר
דוד בן עדנה
דוד יצחק בן גאולה

רות בת סעדה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יפסיק עבודה
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
מתי יפסיק העבודה למטה עד מתי.?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.