מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשס״ו 27.04.2006

15 מדינות, 450 קהילות, 300 בחורים, 64 סדרים

קרוב למילון חבילות מצות חולקו על-ידי שלוחי איגוד הקהילות בחבר-העמים, וכן רבע מליון בקבוקי יין ומיץ ענבים במבצע שהקיף 15 מדינות ובהן 450 קהילות ■ 300 בחורי ישיבה תיגברו את מערך השלוחים ודאגו לסדרים מרכזיים בכל אתר ואתר ■ לסיכום המלא
15 מדינות, 450 קהילות, 300 בחורים, 64 סדרים
"חייב כל אדם"...
'מבצע פסח' באיגוד הקהילות החל כבר בתחילת חודשי החורף. מכולות ענק הנושאות רבע מליון בקבוקי יין ומיץ ענבים, עשרות טונות של בקבוקי שמן, וחבילות סוכר עשתה את דרכה אל מרכזי הקהילות בערית המרכזיות בחבר-העמים ומשם חולקו בסדר מופתי ומאורגן לכל הקהילות הרבות.

אם מדברים במספרים אז קרוב למיליון (!) חבילות מצות חולקו לכל דכפין כאשר נתח נכבד מהכמות נאפה במאפייה החדשה שהוקמה השנה בבירת מוסקבה.

בבניין המרכז הקהילתי 'מארינה רושצ'ה' במוסקבה בלבד, נערכו 64 סדרים עבור 3,000 יהודים.

חשיבה רצינית הושקעה בגיבוש הקבוצות והחלוקה בסדרים על-פי סקטורים: צעירים, מבוגרים, אקדמאים ופשוטי-עם. "מי שנקלע לבניין 'מארינה רושצ'ה' חזה במו עיניו בקיבוץ גלויות של ממש", אומר לנו הרב מרדכי ויסברג מנהל המרכז הקהילתי היהודי. "הסדרים הרבים נערכו בשלל שפות וניבים מדוברי רוסית כמובן דרך דוברי עברית, אנגלית, ועד צרפתית, ספרדית ואף אידיש..."

יצויין כי מאות עורכי הסדרים עברו הדרכה והכשרה ע"י מומחים בראשותו של הרב בערל לאזר.

באיגוד הקהילות היהודיות התקבלה השנה החלטה אסטרטגית ובמסגרתה נפרסו השנה פי שניים מכל שנה, הפעילות ועריכת הסדרים ליהודי הקהילות הקטנות והמרוחקות, נשלחו בחורי ישיבות, שביקרו בבתי היהודים טרם החג, חיזקו אותם בדברים, קבעו מזוזות, הניחו להם תפילין, ציידו אותם בחבילות מזון כשר לפסח ובישרו להם כי השנה יוכלו להשתתף בסדר שנערך בקהילתם מבלי להיטלטל לערים הגדולות.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
הכל טוב ויפה אבל...
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
אבל, כידוע, כל הרביים התנגדו בתוקף לעניין של "מצות מכונה", והרי לא סוד, ש"חלוקת מצות" פירושה - מכירת מצות מכונה!

אז מה ה"קטע" להתפאר בכמות, כשעושים היפך הרצון של הרבי?

2.
kolakavod
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
kol akavod
3.
חכם מה נשתנה
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
יושב לך בכפר חב"ד וכיד ה הטובה עליך אתה מקליד ומצליף בלשונך המחוצפת, גם המצות מעונה הינם שמורה אלא שנעשו במכונה, ומלבד זאת חולקו כהוראת הרבי כזית מצה שמורה עבודת יד
4.
אולי באמת
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
אולי באמת כדאי שבשנה הבאת תקח על עצמך פרוייקט, סארגן כספים עבור מצה שמורה ושלח אותם למוסקבה, אני בטוח שהם יחלקו גם חמישים טון של מצה שמורה אם תתן להם את זה.
כל הערה היא חשובה אבל לא בעוקצנות.
5.
דברי רבותינו נשיאנו:
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
דברי רבותינו נשיאנו:
כ"ק אדמו"ר הרש"ב
כותב (אג"ק ח"א עמ שט"ז-שי"ז):
"בדבר המאַשין [=מכונה] לאפיית מצה, הלא זה כמה שנים מלפנים רבו המנגדים על המאַשינען, ובמה מצאו עתה שטובה היא, וגם עוד מהודר ביותר וביתרון אשר הרבנים הגדולים ז"ל יראי ה וחרדים לדבר הוי אשר בדור שלפנינו אסרו את המאַשין, ומהם אשר לא רצו לגלות הטעמים שלהם בכדי שלא יסתרו אותם, אבל פסקו בתוקף לאיסור, ומהם שכותבים שהוא חמץ גמור, איך ימלא לבנו לעבור חלילה על דבריהם.
ולבד החוששים שכתבו בזה, שמעתי זה איזה שנים מר יחיאל האלפערין...שאמר לו חימיק [=כימאי] ירא אלוקים ובר-אוריין, אשר על-פי חוקי החימיע בנגיעת העיסה בהמעטאל של הוואלצין [=במתכת של הגלילים] נעשה בה חימוץ תיכף ברגע זו. ואני מאמין אשר הרבנים הגאונים הנ"ל רוח ה נוססה בהם לאסור בתוקף את המכונה מצד החשש הנורא הנ"ל, אף שהם לא ידעו מזה, ועל-דרך מ"ש בשו"ת צמח-צדק יו"ד סי קע"ו ח"ג בשם האורים והתומים.
וכאשר כבודו שואל מאתי, אני איני מסכים על-זה בשום אופן, ואין לנו לחדש דברים כי-אם לילך בדרך הישרה שהניחו לנו רבותינו הק זצוקללה"ה...".
[וראה גם בח"ד עמ רכ"ו שמסביר בעיות נוספות במכונה. וב"רשימות דברים" (ח"ב עמ צ"ה) מספר שהורה בפועל לאחד הרבנים שאסור לאוכלן]
כ"ק אדמו"ר הריי"ץ
כותב (אג"ק ח"א עמ שפ"ח):
"על דבר המצות מאשינאווע...בכללות עניין מצה זו אין אני חפץ לדבר והוא כבר ידוע לכל...הוודאי ישנה במדינתם שמורה מהודרה...אפיה בתנור כנהוג אצלנו ונאפות בידיים...כי האפשר הדבר אשר לא יהיה מצת שמורה כחק"?
כ"ק אד"ש מה"מ
מביא (אג"ק חי"א עמ רח"צ) "מעשה רב" של כ"ק אדמו"ר הרש"ב שבשעת הדחק, בסמיכות ובמהלך מלחמת העולם הראשונה, כשרבו הפליטים ברוסיא ולא היה שייך להכין ציציות עבודת יד ומצות עבודת יד לכולם, הרי בנוגע לציציות הורה בפועל להכין ציציות מכונה (למרות שבאופן כללי התנגד לכך בחריפות, כי חסר בהן ה"לשמה"וגם זה בתנאי שתחילת העבודה נעשתה ע"י אדם), אך לגבי המצות מביא הרבי את המקורות השוללים זאת מכל וכל
6.
קונטרוס על מצות מכונה
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
ברור שהתנורים עם חום נמוך קרוב לודאי מייצרים חומץ גמור, ורק בתנורים עם חום גבוה שייך לייצר מצות מכונה כשרים (באם שומרים על שאר התנאים)

אבל מה לנו להדחק בזה כשיש לנו דעתם של רבותינו נשיאנו שהתנגדו בתוקף לכל עניין של מצות מכונה?
7.
כמה
ל' ניסן ה׳תשס״ו
כמה אתה צריך לכתוב כתבה 5.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.