מערכת COL
|
יום כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
27.04.2006
פתח-תקווה: רב העיר אישר את בניית מקווה חב"ד
לפני מספר שבועות נחשף ב-COL על דבר הפגישה בין הרב מרדכי-שמואל אשכנזי ולבין הרב אלישיב. הפגישה התקיימה בעקבות פנייתו של שליח חב"ד בפתח-תקווה לרב אשכנזי שביקש לבנות מקווה חב"ד בעירו, אך רב העיר, הרב ברוך-שמעון סלומון הורה לו לפנות לרבו, הרב אלישיב שסירב לבקשת הרב אשכנזי לבנות מקווה חב"ד ■ היום (רביעי) הודיע רב העיר כי לא יתנגד לבניית המקווה ■ לסיפור המלא

הוסרה ההתנגדות. מקווה חב"ד (אילוסטרציה)
לפני מספר שבועות נחשף ב-COL על דבר הפגישה בין הרב מרדכי-שמואל אשכנזי ולבין האב אלישיב. הרב אשכנזי חשף את הדברים במהלך פגישתו עם ח"כ יעקב ליצמן, שהגיע לביקור בכפר-חב"ד.
מטרת הפגישה הייתה לשכנע את הרב אלישיב להורות על בניית מקווה חב"ד בעיר פתח-תקווה.
תחילת הפרשייה: לפני מספר חודשים הוחל בבניית שלוש מקוואות טהרה חדשים בפתח-תקווה. מנהל בית-חב"ד בעיר, הרב אשר דייטש, פנה אל רב העיר, הרב ברוך-שמעון סלומון, בבקשה שאחד המקוואות ייבנה על-פי שיטת אדמו"ר הרש"ב (בור על גבי בור). הרב סלומון השיב כי אם יורה לו הרב אלישיב לעשות כן - יאשר את העניין.
הרב דייטש פנה לרב אשכנזי וסיפר לו על המקרה.
הרב אשכנזי, שראה בבניית מקווה חב"ד בפתח-תקווה חשיבות מיוחדת, החליט לנסוע אל הרב אלישיב ולהיפגש עימו. הפגישה היתה קצרה. הרב אשכנזי העלה את בקשתו, והרב אלישיב השיב שהוא אינו יכול לאשר את הדבר, כיוון שמחר יבקש כל חוג את הבקשות שלו, ואין לדבר סוף.
כאמור היום (רביעי) המועצה הדתית בפתח-תקווה, והרב הראשי של העיר, הרב סלומון הודיעו במהלך דיון שהתקיים בבית-המשפט העליון, כי לא יתנגדו להקמת מקווה חב"ד בעיר.
מטרת הפגישה הייתה לשכנע את הרב אלישיב להורות על בניית מקווה חב"ד בעיר פתח-תקווה.
תחילת הפרשייה: לפני מספר חודשים הוחל בבניית שלוש מקוואות טהרה חדשים בפתח-תקווה. מנהל בית-חב"ד בעיר, הרב אשר דייטש, פנה אל רב העיר, הרב ברוך-שמעון סלומון, בבקשה שאחד המקוואות ייבנה על-פי שיטת אדמו"ר הרש"ב (בור על גבי בור). הרב סלומון השיב כי אם יורה לו הרב אלישיב לעשות כן - יאשר את העניין.
הרב דייטש פנה לרב אשכנזי וסיפר לו על המקרה.
הרב אשכנזי, שראה בבניית מקווה חב"ד בפתח-תקווה חשיבות מיוחדת, החליט לנסוע אל הרב אלישיב ולהיפגש עימו. הפגישה היתה קצרה. הרב אשכנזי העלה את בקשתו, והרב אלישיב השיב שהוא אינו יכול לאשר את הדבר, כיוון שמחר יבקש כל חוג את הבקשות שלו, ואין לדבר סוף.
כאמור היום (רביעי) המועצה הדתית בפתח-תקווה, והרב הראשי של העיר, הרב סלומון הודיעו במהלך דיון שהתקיים בבית-המשפט העליון, כי לא יתנגדו להקמת מקווה חב"ד בעיר.
לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות - לקריאת כל התגובות

הוסף תגובה
11 תגובות
1.
אחיין של הרב חנזין ע"ה
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
הלא הרב סלמון הוא אחיין של זקן רבני חב"ד, מאיפוא ההתנגדות העזה למקווה?
2.
לא הרב אישר אלא בג"ץ
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
מה שלא הבין חרדי הבין חילוני!!!
האבסורד צועק לשמים!!!
האבסורד צועק לשמים!!!
3.
ממש תודה לסלומון,
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
איזה בעל מידעס , איזה בעל מוסער ,
אבל - לא לשכוח ששבט המוסר לא באת מר ישראל סלנטר , אלא מבית משפט של ערכאות , הם מבינים שאנחנו צריכים מיקווה , לא אלישיב ולא סלומון ,
כי לשם מה שלח סלומון את חבד לאלישיב ? וכי אלישיב יחליט היכן נטבול , או איזה כשרות נאכל ?
הצד השווה בהם - שנאת חינם עיוורת , וגם טיפשית , ומה שענה לרב אשכנזי שאין לדבר סוף , ההסבר הוא - שאין סוף לשנאת חינם שלהם ,
בעיר ב"ב הקימו בי"ס לבנות "עטרת חיה" וליטאי ב"ב משתוללים והלכו לערכאות ע"מ להוציאו מרשות חבד היל"ת , והפסידו במשפט , וכעת עתרו לבג"ץ , הכל ע"מ לקעקע את חבד , מבחינת " ולבן בקש לעקור הכל "
כדאי לרבנים אלו ללמוד קצת חסידות אולי זה יעזור להוריד את מימון ה - ישות שלהם ,
צריך דחוף משיח .
אבל - לא לשכוח ששבט המוסר לא באת מר ישראל סלנטר , אלא מבית משפט של ערכאות , הם מבינים שאנחנו צריכים מיקווה , לא אלישיב ולא סלומון ,
כי לשם מה שלח סלומון את חבד לאלישיב ? וכי אלישיב יחליט היכן נטבול , או איזה כשרות נאכל ?
הצד השווה בהם - שנאת חינם עיוורת , וגם טיפשית , ומה שענה לרב אשכנזי שאין לדבר סוף , ההסבר הוא - שאין סוף לשנאת חינם שלהם ,
בעיר ב"ב הקימו בי"ס לבנות "עטרת חיה" וליטאי ב"ב משתוללים והלכו לערכאות ע"מ להוציאו מרשות חבד היל"ת , והפסידו במשפט , וכעת עתרו לבג"ץ , הכל ע"מ לקעקע את חבד , מבחינת " ולבן בקש לעקור הכל "
כדאי לרבנים אלו ללמוד קצת חסידות אולי זה יעזור להוריד את מימון ה - ישות שלהם ,
צריך דחוף משיח .
4.
לאחר דיון
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
רק לאחר דיון הם הסכימו לא מרצון... חששו מהפסד.
שימשכו להגיד להצביע לג.
שימשכו להגיד להצביע לג.
5.
ב"ה ובא לציון גואל
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
כל הכבוד לעוסקים בענין
ותבורכו מפי עליון
ותבורכו מפי עליון
6.
דידן נצח
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
כל הבג"ץ הגיע בגלל אשה אחת שהיא "משוגעת" (למעליותא) לדבר ובזכותה יש פסק דין תקדימי שהרב חייב לעשות את רצון ההלכה
7.
שאלה ל-3 האם זה אתה לייזר ?
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
תגובה חזקה כל הכבוד !!!
"משיח עכשיו"
"משיח עכשיו"
8.
ל3
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
תגובה חצופה כנראה שהכותב לא לומד מספיק חסידות
9.
ל -8
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
למי התחצפתי ?
ללוחמים ברבי !
בחסידים !
במנהגי חבד !
ברבי רשב נ"ע !
בחנוך החבדי !
בשלוחים בכל העולם !
והרשימה ארוכה !
דידן נצח !
מ - 3.
ללוחמים ברבי !
בחסידים !
במנהגי חבד !
ברבי רשב נ"ע !
בחנוך החבדי !
בשלוחים בכל העולם !
והרשימה ארוכה !
דידן נצח !
מ - 3.
10.
ל -7 ,
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
אני שמעריל , ומה זה משנה לך מי אני ,
קבל את האמת ממי שאמרה,
ועניין של " כל הכבוד " שייך רק לבורא עולם , שעוזר לחסידים שידם תהיה על העליונה .
קבל את האמת ממי שאמרה,
ועניין של " כל הכבוד " שייך רק לבורא עולם , שעוזר לחסידים שידם תהיה על העליונה .
11.
מעז יצא מתוק
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
לדעתי מלכחילה זה היה טעות שהרב אשכנזי הלך לראשי המתנגדים, איך היה מותר להשפיל כבוד חב"ד, כדי לקבל סירוב.
אבל מעז יצא מתוק ומעתה ישנו תקדים המחייב לבנות מקוה של חב"ד בכל עיר ומקום,
צריך לפרסם יותר את פרטי הדברים כי זה יעזור לכל קהילות חב"ד בארץ, שיוכלו להתמודד עם המתנגדים והמלעיזים למיניהם.
אבל מעז יצא מתוק ומעתה ישנו תקדים המחייב לבנות מקוה של חב"ד בכל עיר ומקום,
צריך לפרסם יותר את פרטי הדברים כי זה יעזור לכל קהילות חב"ד בארץ, שיוכלו להתמודד עם המתנגדים והמלעיזים למיניהם.