מערכת COL | יום כ"ח ניסן ה׳תשס״ו 26.04.2006

ברוך דיין האמת: הרב משה הלברשטאם זצ"ל

הרב משה הלברשטאם חבר בד"ץ העדה החרדית, השיב את נשמתו לבוראו בבית-הרפואה 'ביקור-חולים' בירושלים כשהוא בן 74 ■ הרב נפתלי רוט בשיחה ל-COL: "הרב הלברשטאם היה דמות נערצת בציבור החרדי. הוא היה אדם חביב ומאיר-פנים וזכיתי לשוחח עימו מספר פעמים" ■ מיוחד: ה'יחידות' של הרב הלברשטאם אצל הרבי, כפי שסיפר לרב רוט ■ לסיפור המלא
ברוך דיין האמת: הרב משה הלברשטאם זצ
הרב הלברשטאם זצ"ל בשיחה עם יבדלחט"א הרב חיים-יעקב ליבוביץ' • ארכיון: י. בלינקו
חבר בד"ץ העדה החרדית, רבי משה הלברשטאם, נפטר לפני שעה קלה בבית-הרפואה 'ביקור חולים' בירושלים כשהוא בן 74. הרב הלברשטאם נולד ביום כ"ד אדר-שני בשנת תרצ"ב.

הרב הלברשטאם, פונה הבוקר לבית-הרפואה 'ביקור-חולים' לאחר אירוע לב. בבית-הרפואה התדרדר מצבו והוא אושפז במחלקה הקרדיאלית, כשהוא מונשם ומחוסר הכרה וכאמור, לאחר מספר שעות נפטר. שימש כחבר הבד"ץ העדה החרדית וכנשיא "הצלה ישראל".

אישיות נערצת

הרב נפתלי רוט, מנהל ה'מרכז-חינוכי-חסידותי' בירושלים, אומר בשיחה ל-COL: "זה אובדן גדול ליהדות החרדית הנאמה שהוא היה אחד מעמודי-התווך שלה.

"מדובר באדם מיוחד במינו. הציבור החרדי על כל גווניו העריץ את האיש ופועלו. אני אישית זכיתי לפוגשו מספר פעמים ואני יכול להעיד שמדובר באישיות בלתי-רגילה. מספר פעמים אף זכיתי להזמין אותו לאירועים של חב"ד והיה זה כבוד לנו.

"אני זוכר שפגשתי אותו לפני מספר חודשים ודיברנו על הרבי. הוא התבטא אז ואמר ש'איבדנו מנהיג אדיר'. בהזדמנות אחרת שהייתי אצלו בכדי שייתן הסכמה על ספר שחיבר בני שיחי', הוא אמר לי: 'זה תוספת כבוד לחסידות חב"ד'. בכלל, בכל פעם שהייתי זוכה לפגוש אותו, הוא היה מתעניין בנעשה בקרב חסידות חב"ד.

"והוי עימו"

"בביקורי אצלו שייתן הסכמה על ספרו של בני, הוא סיפר לנו על מקרה מעניין שהיה לו עם הרבי. ב'יחידות', הרבי זירז אותו לסיים את ספרו על פסקי ההלכה וכולי. לאחר ה'יחידות' ליווה אותו הרבי עד לפתח 770, שם אמר לו: 'והוי עימו'. הרב הלברשטאם הסביר לנו שהוא חושב שהכוונה היא (מה שכתוב במסכת 'סנהדרין') שההלכה כמותו.

"לפני שנתן את ההסכמה על הספר של בני, הוא אמר לנו שהוא בדרך-כלל לא נוהג לחתום על ספרים שבחורים חיברו, אבל מכיוון שמדובר בבחור חסיד חב"ד והרבי זירז אותו לחבר את ספרו, הוא ייתן הסכמה".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
2.
הרב הלברשטאום!
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
קשה להגיד זצ"ל, הרב הלברשטאום היקר פעל, תמך, ועודד בכוחו של הרבי ועזר להרבה מאנ"ש, מי יתן לנו תמורתו?
3.
הרב הלברשטאם לב יהודי חם מיוחד במינו
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
ר משה הלברשטאם זצ"ל היה אדם מדהים. חכמתו המדהימה איפשרה לו לראות את מצבו של המתייעץ עמו כאילו הוא מצוי במצבו. עצותיו האירו דרכו של המתייעץ והכל ברגישות ובמאור פנים מיוחד במינו. אהב כל יהודי באשר הוא גם אם לא השתייך לעדתו ושמח לעזור לכל פונה. במיוחד בלטה בעיני שמחתו בשמחת הזולת וצערו בצער הזולת ר"ל. אני יודעת שהוא היה גדול בתורה וכל זה אבל אני מתארת אותו כפי שזכיתי לפגוש. יהי"ר שיהיה מליץ יושר על כל עמ"י.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.