מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשס״ו 25.04.2006

הנער מפלורידה פקח את עיניו; מצבו עדיין קריטי

הנער דניאל וולז, חניך מוסדות חב"ד בפולרידה שנפצע קשה בפיגוע בתל-אביב בתחילת השבוע שעבר, פקח את עיניו ושב להכרה בבית-הרפואה איכילוב בתל-אביב. הנער מאושפז מאז נפצע במחלקה לטיפול נמרץ. כלי התקשורת מדווחים על ההתפתחות במצבו של דניאל וולז ■ אתר ynet מדווח כי בני המשפחה שרו מסביב למיטתו את "הבה נגילה" כאשר פקח את עיניו ■ "אם זאת", אומר אחד הרופאים ל-COL, "מצבו עדיין קריטי ונשקפת סכנה לחייו" ■ לסיפור המלא התפילין של הנער הפצוע מפלורידה נמצאו פסולותהרב שפאלטר באיכילוב יחד עם משפחת הפצועמצבו של הבחור מפלורידה שנפגע - ממשיך להיות קשה
הנער מפלורידה פקח את עיניו; מצבו עדיין קריטי
קרב חייו. דניאל על רקע הפיגוע בתל-אביב • צילומים: רויטרס, איי-פי
שמונה ימים לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית הישנה בתל-אביב, פקח היום (ג') דניאל וולץ בן ה-16 את עיניו וחזר להכרה בבית החולים איכילוב בתל-אביב. וולץ, תושב מיאמי, הגיע לטיול משפחתי בארץ כדי לחגוג את חג הפסח עם משפחתו של אביו, טולי, שנפצע קל. בני המשפחה שרו מסביב למיטתו את "הבה נגילה" כאשר פקח את עיניו.

מאז הפיגוע הוגדר מצבו של וולץ קשה מאוד והוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל-אביב. הפגיעה הוגדרה כפגיעה רב-מערכתית. וולץ סבל מדימום קשה שלא ניתן היה לעצור אותו, והרופאים נעזרו בתרופה ניסיונית בשם "נובו-סבן" לעצירת הדימום. בבית החולים מדגישים שלמרות שפקח את עיניו והוא מגיב לסביבה, מצבו עדיין קריטי ונשקפת סכנה לחייו.

פרט להוריו, טולי ושריל, נמצאים סביב מיטתו גם אחותו, הסב, הסבתא והרב של בית הכנסת שבו הוא מתפלל. כולם הגיעו במיוחד ממיאמי. בני המשפחה ביקשו להמשיך ולהתפלל להחלמתו. בבית החולים איכילוב מאושפזים עוד שמונה פצועים. אחד במצב קשה והשאר במצב בינוני. תשעה בני אדם נרצחו בפיגוע בתל-אביב.

המאבק של דניאל וולץ לחיים ריכז בימים האחרונים חלופת רבבות מיילים ברחבי העולם בקריאה להתפלל לשלומו. למבצע היפה הזה נסחפה הסופרת נעמי רגן, שסיפרה ל-ynet על שרשרת התפילות און-ליין: "זה היה מוזר. אני מאוד פעילה באינטרנט ויש לי עשרת אלפים איש בספר הכתובות שלי. כל אחד מהם קשור עם עוד אנשים, כך שבסך הכל אני מקושרת עם רבבות.

"מתוכם, קיבלתי מייל ממישהי בדטרויט מישיגן שקיבלה הודעה מאיימי אדרי, תושבת מיאמי שביקשה בשם האב שאנשים יתפללו עבור דניאל. אני העברתי את זה הלאה ולמחרת קיבלתי הודעה מאיימי שהיא קיבלה מאות ואולי אלפי הודעות עם ברכות תפילות והודעות תמיכה. גם אני עצמי קיבלתי אולי אלפי מיילים מאנשים שתמכו וביקשו לחזק את המשפחה. אני כל כך שמחה שאתם מספרים לי שהוא פקח את עיניו".

רגן עצמה ניצלה מפיגוע הטרור במלון "פארק" בנתניה בפסח 2002 כשהיתה שם עם משפחתה, "יש סוג מסוים של אימה שאתה חווה כשאתה נמצא בפיגוע עם הילד שלך. לבי למשפחה הזו".

הקרב על חייו של דניאל ריכז עוד תפילות במיאמי ובמקומות נוספים. אתמול ניהלו בבית הספר העברי בפלנטיישן פלורידה טקס תפילה, שבו השתתפו תלמידים. בבית הספר היסודי הזה למד דניאל. רייצ'ל קלר, מנהלת לימודי היהדות בבית הספר, סיפרה לסוכנות איי.פי: "דניאל הוא אדם צעיר יוצא דופן. הוא אדם עם ערכי מוסר גבוהים. הוא היה נכס אדיר לבית הספר". קהילת חב"ד בווסטון פתחה קרן על שמו של דניאל.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
משפחת וולץ
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
אני יודעת שזה לא הזמן הנכון לשאלות , אבל אבי ז"ל היה ניצול יחיד ממשפחתו מגטו לודג , ושם משפחתו היה וולץ . זו הפעם הראשונה שאני שומעת את השם וולץ בחדשות (והיום זה יום השואה) לכן אני פונה למשפחת וולץ א. עם איחולים חמים ותפילה בלב להבראת בנם דניאל. ב. אם במקרה יש להם איזה שהוא קשר למשפחת וולץ מלודג פולין אשמח ליצור איתם קשר לברור פרטים נוספים. כתובתי היא [email protected]
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.