מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשס״ו 25.04.2006

הנהלת "אושוויץ" ענתה בשלילה ל"מרכז רבני אירופה"

לפני שלושה חודשים פנה ניצול שואה לשליח חב"ד בשיקגו הרב דניאל מוסקוביץ, וסיפר לו על ס"ת שקבר במחנה "אושוויץ" ואף שירטט מפה בכתב-ידו, כך דווח הבוקר ב'מעריב' ■ היום (שלישי) השליח פנה ל'מרכז רבני אירופה' שפנו להנהלת אושוויץ ונענו בשלילה ■ "היינו בטוחים לחלוטין שהנהלת 'אושוויץ' תצא מגדרה על-מנת לסייע לנו בחפירה", אמרו בהנהלת ה'מרכז', "ונדהמנו לקבל תשובה שלילית" ■ לסיפור המלא
הנהלת
האם ספר-התורה ימצא? מחנה אושוויץ

עכשיו הוא גר בשיקאגו אבל לפני 61 שנה הוא היה באושוויץ. אז, הוא טמן באדמת המחנה ספר-תורה ותשמישי קדושה, מפחד שהנאצים ייקחו אותם ממנו. לאחר שחרור מחנה אושוויץ, היגר היהודי לארה"ב, והשתקע שם. 

הוא אף שירטט מפה בכתב ידו בעת שקבר את תשמישי הקדושה. המפה שרדה עד היום, אך מסיבות רגשיות לא חזר היהודי לפולין לדרוש את רכושו.

'מרכז רבני אירופה' פנה לשגרירות ישראל בווארשא, בבקשה לקדם את פרוייקט מציאת הרכוש. "נעשה את כל המאמצים לאפשר את החפירה", אמר הרב אברהם-יפה שלזניגר העומד בראש האגף לשימור בתי עלמין במרכז, אך לא האמין שייתקל בסירוב.

"היינו בטוחים לחלוטין שהנהלת 'אושוויץ' תצא מגדרה על-מנת לסייע לנו בחפירה, קיווינו, שהם מנסים לעשות הכל בשביל לתקן את העוולות אשר נעשו שם, ונדהמנו לקבל תשובה שלילית", אמרו ב'מרכז'.

הרב שלזינגר, אמר כי הוא הנחה את אנשי האגף לבתי עלמין לעשות את כל המאמצים הדרושים על מנת שהנהלת המוזיאון תאפשר את החפירה בשטח המחנה לצורך מציאת ספרי-התורה ותשמישי הקדושה. בכוונתם של 'מרכז רבני אירופה' לפנות לכל הגורמים המוסמכים בפולין, עד לקבלת אישור חפירה וסיוע נרחב של הנהלת המוזיאון.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
למה לא?
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
מענין מה עוד קבור שם? מה יש להם להסתיר!!!
3.
הם מפחדים!
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
תיבת הפנדורה שתתגלה שם כנראה, תעלה על כל דמיון,
חלקי עצומות וגולגלות מנופצות בצרחה אילמת (או שלא?)
הגרמנים האלה פ-ו-ח-ד-י-ם!!!!! ויש להם סיבה.
4.
תיבת פנדורה
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
לכל מכחישי השואה עוכרי ישראל לסוגיהם ברגע שתחשף הגניזה תטפח האמת לאמיתה בפניהם ולא יוכלו להתכחש ולאמר שלא היו דברים מעולם הלא תבינו טיבו של סרוב זה?................................????????????????העדויות זועקות בעד עצמן
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.