מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשס״ו 25.04.2006

הרב חיטריק: "למצוא את הצד המשותף והמוסכם"

הרב יוסף-יצחק חיטריק מנהל סמינר 'בית חנה' בצפת ומשלוחי הרבי לארץ הקודש התראיין ל-COL במלאות 15 שנה לשיחה המפורסמת של הרבי "עשו כל אשר ביכולתכם" ■ "לא כיוונו לפי דעתי לנקודה האמיתית. כל אחד בעצמו – העבודה פנימית – צריך להיות חדור במשיח, לפני שיוצאים "החוצה" ומדברים על משיח", הוא אומר ■ "אני חושב שצריכים היום לאחד את השורות בחב"ד. למצוא את הצד המשותף והמוסכם שאיתו כל חסידי חב"ד יוכלו לחיות בשלום, ואז לצאת מאוחדים ולהביא את התורה וחזיון של הרבי לציבור הרחב" ■ לראיון המלא כ"ח ניסן:• "יכולתכם ולא רצונכם" / הרב טוביה בלויהגיע הזמן לחשבון-נפש אמיתי / מאמר דעה
הרב חיטריק:
הרב יוסף-יצחק חיטריק

• דעות ב-COL

שרון גושן

חלפו 15 שנה לשיחה המפורסמת של הרבי שנאמרה בכ"ח ניסן תשנ"א: "עשו כל אשר ביכולתכם". האם במבט לאחור, היית מבין אחרת את השיחה מכפי שהבנת אותה בשעתו?

אני חושב שכאשר אני קורא כיום את השיחה של הרבי, אני רואה בה את הנקודה המרכזית - שהרבי דורש מאיתנו "עבודה פנימית". כפי הרבי אמר אז "העיקר  - שנמצאים אנו בגלות פנימי בעבודת השם".

הרבי פעל ופועל להביא את המשיח. הרבי המשיך והכין את העולם מבחינתו לקבלת פני משיח צדקנו.  אבל העבודה הפנימית אצל כל אחד ואחד נדרשת מאיתנו. על כל חסיד חב"ד לשאול את עצמו "מה עשיתי היום בכדי לזרז את ביאת המשיח". האם אנחנו חיים את העניין של משיח בצורה אמיתית ופנימית?

לאחר השיחה, התחלנו להתפלפל בדברי הרבי, למה בדיוק הרבי התכוון, אבל לא כיוונו לפי דעתי לנקודה האמיתית: שכל אחד בעצמו – העבודה פנימית – צריך להיות חדור במשיח, לפני שיוצאים "החוצה" ומדברים על משיח.

אנחנו מתעסקים יותר מידי עם עצמנו. כאשר הרבי דיבר בכאב שמשיח לא הגיע – הוא בכה נמצרות. האם מישהו מאיתנו בוכה שחסר לו משיח?

מה חשבת והרגשת כאשר שמעת את השיחה?

את השיחה שמעתי בביתי בצפת, באמצעות השידור שהועבר בשנים ההם בכל פעם שהרבי אמר שיחה. בתום השיחה, היינו מבולבלים מאוד ופעורי פה. ככל שהשכלנו ללמוד את הדברים הבנו שהרבי דורש מאיתנו עבודה עצמאית ופנימית.

בסגנון דומה אנו מוצאים כבר במאמר הראשון "באתי לגני" בי' שבט תשי"א, ובהמשך אותה התוועדות.

הרבי הבטיח שייתן כל הכוחות וההשפעות  מבחינתו מלמעלה, אך הוא דורש ויידרש  מ'דור השביעי', לעשות את שלו  - מבחינתם.

כך גם היה בעת מתן תורה. הקב"ה התגלה מלמעלה ונתן את הכוחות והאפשרויות, - עליונים ירדו למטה 'וירד ה' על הר סיני'. וזאת על מנת שאח"כ , יבואו בני ישראל ויעלו את התחתונים למעלה.

כך גם הרבי מצידו ייתן הכול, אבל אנחנו צריכים לפעול ולהשתמש באותם כוחות ואפשריות להכין ולהכשיר את עולם.
 
השאלה הראשונה שאנו חייבים לשאול את עצמנו -  האם וכיצד אנחנו "חיים" את הדברים.  האם התכנים והמסרים של הרבי הם הם חלק אינטגראלי ש  ל החיים שלנו.

לחיות עם הרבי פירושו לראות ולבחון כל דבר – דרך עיני הרבי.

לדוגמה - כשאנחנו שומעים בקריאת התורה את פרשת השבוע, האם אנחנו שומעים את הדברים כפי שהרבי שמע אותם? אם רצינו לדעת כיצד הרבי ראה את אותם פסוקים של קריאת התורה – יש לנו לעיין בלקוטי שיחות – ונדע כיצד הרבי שמע וראה את הדברים.

הדפיסו  היום כל שיחות הרבי בכרך נפרד, על  כל פרשה ופרשה. בכל שבוע מופיעים  בערך כ-30 שיחות של הרבי. כמה שיחות אנו יודעים וחושבים – כאשר אנו שומעים את קריאת התורה.

הפירוש "לחיות עם משיח" פירושו "לחיות עם תורת הרבי". כששני חסידים נפגשים הם צריכים  להתפלפל ב'ווארט' שראו היום מהרבי. ככה צריכה להיות "החיות" בשיחות של הרבי, לא להתמקד בדברים שאין להם תועלת.

אילו כל בית ישראל היום, היה יודע ומכיר את כל כרכי ליקוטי שיחות וכל כרכי אגרות ומאמרי הרבי, והיה בוחן כל דבר לפי ראות הרבי, והיה מבין כל דבר בתורה דרך עיני הרבי – זה מבחינתי  ביאת משיח! ומלאה הארץ דעה את ה'!

הרי אם כן – הפעולה והכיוון שיש עלינו לעשות להכין את העולם לקראת משיח צדקנו – היא ללמד את העולם את תורתו של הרבי – יפוצו מעיינותיך חוצה.


אם היית יודע אז, שיעברו 15 שנה ומשיח עדיין לא בא, האם היית עושה דברים אחרים?

הייתי מתעסק אך ורק בניסיון ללכד את השורות, ולצאת לעולם עם פרסום נכון, ונאמן לדברי הרבי.

אני חושב שצריכים היום לאחד את השורות בחב"ד. למצוא את הצד המשותף והמוסכם שאיתו כל חסידי חב"ד יוכלו לחיות בשלום, ואז לצאת מאוחדים ולהביא את התורה וחזיון של הרבי לציבור הרחב. את "האמת" שלנו לא נצליח להוציא בצורה אחרת אם לא נשכיל להתאחד סביב מוסכמות.

האמונה בדברי הרבי היא איתנה אצל כל יהודי. על העובדות שהרבי אמר כי שליחותנו היא להכין את העולם לקבלת משיח, ועל-כך ש'והוא יגאלנו' – אין כלל וויכוח. לאידך -  אין וויכוח (אצל רוב רובם של אנ"ש) כי ישנם דרכי פעולה שמרחיקים יהודים מהמסר  האמיתי אותו ביקש הרבי לפרסם – הנה זה משיח בא.

אגלה לך – כי פעמים רבות הופעתי במשותף באירועים עם ראשי המצדדים בהכרזות וכו', מקהילת חב"ד צפת, ובעת שהזכירו את שמו הקדוש של הרבי - לא הוסיפו תארים מיותרים,  ולא הכריזו וכו', כי הבינו היטב כי באותו עת ובאותו מעמד הדבר לא יגרום להעמקת האמונה במשיח.

כל הדיון הוא, אפוא, כיצד להוציא את הדברים החוצה. רובם של אנ"ש יודעים את האמת למצוא את הנקודה שמלכדת, ושבכוחה נוכל לפעול.

איך לפי דעתך צריך להבין את העובדה שהרבי מדבר בשיחה על צעקה של "עד מתי" ולמעשה מאז החל הוויכוח הגדול האם להכריז שהרבי הוא משיח?

מחוסר הבנה. ראיתי ושמעתי התבטאויות רבות של הרבי בהם הוא 'כעס' כאשר עשו מהפרסום בזהות המשיח עיקר. הרבי דיבר וכתב בצורה נחרצת ביותר על העובדה שהעיסוק בפרסום זהות המשיח – מרחיקה יהודים מדרך התורה והחסידות. חבל שמעלימים את אותם שיחות ומכתבים מעיני הציבור ומצעירי הצאן .

לאידך - ראינו שהרבי עודד שירת "יחי אדוננו" – אבל להבין מכך שזה הייעוד שלנו כיום, לפרסם את זהות המשיח - זו טעות. זה מיקוד לא נכון כלל בשליחות הרבי, ולא מועיל ואף מזיק.

רואים בפועל כאשר מתחילים לדון בזהות המשיח – לא כולם מצטרפים לאמונה הזאת, וכל אחד מתבצר בדעתו.  אך כשכאשר מגיעים ומדברים על ביאת המשיח הדברים מתקבלים אצל כל שכבות הציבור.

המסר של כ"ח ניסן הוא שהרבי נתן ונותן השפעה מלמעלה, על מנת שאנו  נוכל לפעול ולעשות את הכלי להביא את משיח צדקנו.

בכוחות  משותפים ומלוכדים נצליח!

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
23 תגובות
1.
יישר כוח
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו

יישר כוח גדול לרב חיטריק מחשובי השלוחים ואנ"ש שהשכיל לצאת בקריאה לאיחוד המחנה,ממנו יראו וכן יעשו עוד רבים וטובים ואז אולי נזכה סוף סוף לאחדות אמיתית שתוביל לביאת משיח צדקנו כפי שהתבטא אחד מרבותינו נשיאינו שאחדות החסידים תוביל אותם לקראת משיח...
2.
מה צריך - כולם יודעים...
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
...וזה מזכיר לי את הסיפור הבא:

במהלך מלחמת העולם השניה, נכנס פעם מישהו - מלא בכוונות טובות ובמרץ - לראש ממשלת אנגליה דאז, וינסטון צרציל, עם מפות בידו, ואמר לו בהתלהבות: אני בכלל לא מבין מה הבעיה שלנו עם הגרמנים. הבט במפה שבידי. הנה. כאן מסילות הברזל, כאן מחנות הצבא. מפציצים אותם, וחסל.

כן, אמר לו צרציל. מצויין. תוכל אולי גם להסביר לי כיצד עושים זאת?

אהה.... השיב הלה. על כך טרם חשבתי...
3.
לאחד השורות - בתנאי
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
יש לאחד שורות ודאי. אך להיזהר שויתורים הדדיים יהיו רק כאלו שאינם קשורים ברצונו של מלך, ועל הוראות מפורשות של הרבי אין מוותרים!
4.
ישר כוח גדול לרב חיטריק
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
שהואיל להביע את דעתו. ועכשיו מספר מילים לו ולשאר המחזיקים בעמדת "עבודה פנימית" :
א. האם אתם מסכימים - מודים בעובדה ש-למרות שכל הרביים דיברו והרעישו!!! בנושא משיח הרי ש-הרבי עלה -חידש-הוסיף על כולם? באם כן :
ב. האם בדברי כל הרביים היה חסר כלשהו בעניין ה"עבודה פנימית" וב"לחייות עם משיח" שזה לדעתכם היה על הרבי להוסיף או שהרביים הקודמים דיברו די והותר על משיח וגאולה ברובד הפנימי של העניין וכעת בא הרבי וחידש את העניין של משיח בצורה הכי פשוטה כלומר: לצעוק לדבר לבקש, דברים שיכול לעשות גם יהודי פשוט שבפשוטים?
ג. האם אתם מסכימים שהרבי בהחלט נתן לגיטימציה ואור ירוק לפעולות הסברה בענייני משיח חוצה!!! דבר שלא היה בדורות הקודמים?
בקיצור: אתם מסכימים שאנחנו בדור שונה בתכלית!!! מהדורות הקודמים או שאתם עוצמים עיניים וכל דבר שהרבי יאמר ויהא זה החידוש המהפכני ביותר תגלגלו עיניים צדקנייות כלפי מעלה ותנסו באותות ובמופתים להוכיח ש"כבר הרבי הקודם אמר את זה" ו"זה לא חידוש של הרבי תמיד דיברו על זה שצריך להתכונן למשיח" וכהנה ןכהנה.
אולי תכירו בעובדה שאנחנו בדור חדש, דור שרואה הכל בגדול ומוכן ללכת על גדול ולא תנסו להחזיר את הגלגל אחורנית?
5.
מחריבים את חב"ד בשם האחדות!
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
אין שום מכנה משותף עם אותם מחללי שם שמים הממרים את כל הסמכויות בחב"ד ונוהגים בכל דרכיהם 180 מעלות הפוך מדרכה של ליובאוויטש ומהוראות רבינו זי"ע.
6.
שהדובר הנבד ידבר בשם עצמו
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
אין שום הסכמה ש"והוא יגאלנו".
אין אנו יודעים ואין אנו צריכים לדעת ומכ"ש לעסוק בזהות המשיח.

והתוצאה המיידית מהשטויות האלו היא הדחקתה של חב"ד מחוץ לקונצנזוס היהודי רחמנא ליצלן בעיני יהודים רבים מכל הסוגים והחוגים.

מי ייתן את הדין על כך?!

איזה מסטול בוגר המוסד בצפת, או עסקנים שמתחנפים למשיחיסטים על חשבון הצלת חב"ד?!
7.
רק פשרה......
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
מהתגובות וכן מהראיון נראה שכולם מוכנים לפשרה, אבל שיהיה לפי דעתו
8.
בקשה
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
נא פרסמו השיחות או מכתבים בהם אומר הרבי שפרסום זהות המשיח זה דבר מזיק.

-- בברכה
9.
גם והוא יגאלנו מיותר
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
הרב חיטריק היקר והנפלא גם האדמור הזקן לא גאל אותנו וכן כל הרביים שבוודאי היו כולם בחזקת משיח אך נראה שהדור עדיין לא זכה לכן נחזור ללימוד הנגלה והחסידות וכו ונרד מביטויים השנויים במחלוקת הרבי הוא הרבי גם שלא זכינו לראותו כמשיח בואו נרד מהעץ ונפסיק להסתכל ימינה ושמאלה מה אומרים
10.
לקונצנזוס היהודי
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
למספר 6.

האם לפני "זהותו של משיח" חב"ד כן היתה בתוך "קונצנזוס היהודי"?

לא שאני מסכים עם משיחיזם פרועה, אבל לא צריך להגזים!

למספר 8.

היית מסכים שיפרסמו פה גם השיחות שבהם כמעט מפורש שהרבי מחשיב א"ע למשיח? תמונה איך שהרבי מחייך לאנשים שמוסרים לו תוף שעליו המילים המזהים את הרבי כמשיח?

אינני יודע לתווך בין שתי עמדות האלו, אבל בטוחני שלא כדאי לקחת סיכון ולפרסם רק צד אחד.
11.
והוא יגאלנו הכוונה להקדבה
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
הרב חיטריק הנכבד ביותר לא כולם גורסים והוא יגאלנו הדור לא זכה שהרבי יהיה משיח אין זה מוריד כי הוא זה מגדולתו של הרבי חברהבואו נרד מהעץ ונכנס למסלול חסידי בלימוד ותפילה ונקווה שהוא ה ית יגאלינו בגאולת עולמים
12.
תסלחו לי אבל
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
יש אחד מאיתנו שמאמין שכ"ק אדמו"ר נשי"ד לא יגאלנו?????
13.
תגובה ל 12
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
יש מישהוא שמטיל ספק בכך
שהריי"צ יגאל אותנו ??
או אחר שמטיל ספק בכך שדברי רבי נחמן מברסלב שמשיח יהיה מצאצאיו לא ייתקיימו
או אחר שמאמין שנשמותיהם של צדיקים ומלך המשיח המתלבשות בגוף גשמי העיקר בהם הוא הגוף
וכשאומרים וא יגאלנו הכוונה הגוף הזה יגאל אותנו
אין לנו עסק בנסתרות
נשאר יהודים מאמינים בי"ג עיקרי האמונה ונקיים מצוות מתוך השתדלות אמיתית
ולא נתן את נפשנו לספקולציות ותזות שממצאים כל מיני חולי רוח
14.
ל 12
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
השאלה הזה אפשר לשאול על כל גדול הדור
15.
כל הכבוד לגישה החיובית ולא להתפעל מכל המ...
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
התגובות השליליות שנכתבו עד כה על דבריו המאלפים והאמיתיים של הרב חיטריק מייצגות כמה עשרות סהרוריים לוחמניים בלבד משני צידי המפה החבדית .
הלוואי שיהיו עוד כמה חסידים רציניים כמוהו שיצטרפו אליו ליישום ויובילו מהלך רציני "חוצה ליובאוויטש" וכולי האי ואולי במקום שנכשלו רבני אנ"ש יצליחו כמה אנשים רציניים בדוגמת הרב חיטריק להוביל את אנ"ש בביטחה אל היעדים שהציב הרבי בפנינו .
הרב חיטריק, אל תתפעל מכל אידיוט שיודע להקיש במקלדת ולהעלות על הכתב את איוולתו .
16.
שאלה ל 12
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
האם אני מאמין שהרבי לא יגאלנו?
אי אפשר להגיד שלא
האם אני מאמין שהרב כדורי לא יגאלנו?
אי אפשר להגיד שלא
האם אני מאמין שהרב עובדי-ה לא יגאלנו?
אי אפשר להגיד שלא
האם אני מאמין שרב יצחק גינסבורג לא יגאלנו?
אי אפשר להגיד שלא

נא לא לשאול שאלות בשלילה - כי אפשר לשאול אותם על כל גדולי הדור
18.
העבודה לביאת המשיח היא אכן עבודה פנימית
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
בחסידות מוסבר הרבה פעמים שההכנה לכל דבר היא כמו הדבר עצמו, ולכן גם ההכנה לימות המשיח (שאז תהיה הגאולה של השכינה מהגלות ויהיה גילוי אלוקות בעולם) היא ע"י שכל יהודי יוציא את נפשו מהגלות בנפש הבהמית,
כל הנ"ל כתוב בפירוש בספר התניא בפרק לז, וספר התניא הוא ספר היסוד של חסידות חב"ד.
ממילא מובן שהעבודה של הבאת המשיח היא אכן עבודה פנימית, וזה גם מה שהרבי אומר בפירוש בשיחה של כח ניסן שהעיקר הוא הגלות הפנימי בעבודת ה, שזה הרי הגורם לגלות הכללית.
ולכן צריך לצאת בפירסום ולפנות לכל יהודי שיפעל לצאת מהגלות הפנימי בעבודת ה, (ע"י שילמד חסידות ויעסוק בעבודת התפילה וכו) ויצעק באמת מעומק הלב "עד מתי".
אלא שביחד עם זה מדגיש הרבי שכל העבודה היום צריכה להיות חדורה בכך שזה מוביל לביאת המשיח, וזה ע"י שלומדים ענייני גאולה ומשיח, שע"י זה "חיים עם הזמן של ימות המשיח".
ולכן צודק הרב חיטריק, ויש רק להעיר על דבריו שהיום נדפסו שיחות הרבי בכרך נפרד על כל פרשה, שהדפסה זו לא נדפסה ע"י קה"ת ולכן פשוט שחסידים ועמך בית-ישראל נמנעים מללמוד מספרים אלו, כהוראת הרבי המפורשת ל"ועד להפצת שיחות" ששאלו בקשר להדפסת הליקוטי שיחות--"שייך לקה"ת", וכאן המקום להעיר שבכל השנים נדפסו הלקו"ש ע"י קה"ת כפי שמפורש מאחורי דף השער (של הליקו"ש של כל השנים) שהם המוציאים לאור, וזה רק נערך ע"י ה"ועד", כמו עוד הרבה ספרים בהוצאת קה"ת שנערכו ע"י הכולל אברכים או ועד הנחות בלה"ק וכיו"ב שפשוט שההוצאה לאור שייכת רק לקה"ת.
19.
תגובה ל 15
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
ידידי לא כל מי שלא חושב כמוך הוא הדיוט הרבי בחיים חיותו היה בחזקת משיח זה באמת חצה את כל חבד אך אחרי ההסתלקות אלפי כן אלפי חסידים מי בגלוי ומי בסתר גורסים שלא זכינו ואלף ביטוים לא ישנו את המציאות אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח
20.
ל-16 מ-12
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
השאלות אינם בשליליה אלא בחיוב
כי ברור שאנו מאמינים בלב שלם
שהרבי יגאל אותנו
וגם מאמינים בלב שלם שהריי"צ יגאל אותנו
ומאמינים גם שמשיח יהיה מצאצאיו של ר נחמן מברסלב (כפי המוזכר בשיחותיו)
ומאמינים שכל הסימנים המוזכרים ברמב"ם יתקיימו במלך המשיח
ןמאמינים בתורת ה ובכל דברי הצדיקים והנביאים שקמו לאורך הדורות בין אם הם חבדניקים ובין אם הם צדיקים אחרים
ואפילו אם יש דברים שנראים לעיננו סתירה מוחלטת לדברי רבותינו
תמיד תמיד תמיד
נזכור שאלו ואלו דברי אלוקים חיים
ממש
ואל נבקש ונתיימר לדעת את הנכון לגבינו בגלל שרוח מפעמת ומרטיטה דוחפת אותנו
לפעול פעולות של הבל ביטול תורה
והפיכת היהדות בכלל וחב"ד בפרט
לחבורת הזוייה
ננעץ מבטנו בכוכבים אך לא נשכח כי רגלינו דורכות על קרקע העולם ד אמות של הלכה הצעידו אותנו 2000 שנה בבטחה על קרקע העולם החומרי
לא ניתן לעולם הרגש להשפיע על החלטותינו ותמיד נשאל לפני כל פעולה לפני כל רעיון חדש שעולה במחשבתנו
א. האם אי פעם משהוא מחז"ל
עשה כך (אם כן על מה הוא הסתמך)
ב. האם בראי הדורות התנגדו למעשים כאלה או לא
ג.האם הרעיון או האמונה החדשה הם לא מנוגדים לרוח ההלכה
ד.האם יש רבנים בארץ לא משנה מאיזה זרם שחושבים שמדובר בכפירה (אם כן להתקשר אליהם ולשאול אותם ולהבין את עמדתם לעומק)
ה. האם המעשים האלה מקרבים או מרחקים (לעבודת ה לא לעבודות אחרות)
ו.האם יש לי צד אישי בכך שבחרתי ללכת דווקא בדרך הזו (אולי זה מזרים לי את האנדרליין או נותן לי תחושת סיפוק וביטחון שקשה לי למצוא ביהדות כמו שהיא או שמא זה אני אוהב לחשוב על זה שאני בסיירת מטכל ויש לי משימות נעלות יותר משל כל שאר הדתיים שלא נפלה הזכות בחלקם להיות גזע ארי כמוני
ולבצע פעולות שלמעלה מטעם ודעת למעלה מההלכה למעלה מהיהדות למעלה מהיצמדות למנהג אבותי למעלה מתורת משה
תורה חדשה תורה שבה אני והאין סוף מחוברים עולם של רוח ושלמות
יופי וטוהר שאין כמותו איזה ריגוששששששששששששששששששש לקפוץ ולהשתולל מהתלהבות
כי אין אין עוד דבר אחר לעשות חוץ מלההפך לרוח
כי את הכפתורים כבר צחצחנו
וזהו
יחי אנחנו
אין סוף
שלווה ניצחית
וצלילי משיח ממלאים
את היקום כולו ואיש הישר בעיניו יעשה כי אין רע כי לקחו אלוקים
אם אלה הרגשות או חלקם מפעמים בך ואתה פועל על פי הדחפים שלהם בטוח שתמצא
מיליון דרכים לטהר את השרץ
אבל כיהודי וודאי אינך מתנהג
הגויים קובעים את חוקיהם על סמך רגשות ותחושות
יהודי
אין לו אלא ד אמות של הלכה
ותורתו שנתנה לו מסיני
תורה שבכתב
ותורה שבע"פ
וכל מה שמחוץ לזה הוא סטרא אחרא
ועבודה זרה
ממש


21.
שאלה למגיב מס 20
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
ענה לי בבקשה אחי המתוק:
איש יהודי פשוט שהיה חי בוילנא בזמן התגלות החסידות התלבט בשאלה האם להתקרב לחסידות?
והנה באת ונתת לו מד מדיוק (שאגב רצית לדעת מתי המצאת אותו)
וכך הם פני הדברים לפי דבריך:
א. אף אחד מחז"ל לא הפיץ חסידות.
ב. בראי הדורות התנגדו מאוד לדרך המקובלים ולשיטתם.
ג. הרעיון והאמונה בדרך החסידות מנוגדים להרבה הלכות מפורשות. (לא ישנים בסוכה, לא אוכלים סעודה שלישית, שולחים אנשים לגור בסביבה לא תורנית, וכו)
ד. יש רבנים גדולים גאוני הדור שמתנגדים בחריפות לבעש"ט ולשיטת החסידות בכלל. וניתן לדבר איתם ולהבין את דעתם שמדובר בכפירה וגרוע מזה.
ה. המעשים האלו של דרך החסידות מרחקים מעבודת ה (כפי שנתפסת על ידי הרבנים דלעיל).
ו. יש לי צד אישי וריגשי ללכת דווקא בדרך זו (זה מזרים לי את האנדרלין להיות שמח יותר וחינני, וזה נותן לי תחושת סיפוק וביטחון שקשה לי למצוא בדרך הישנה, אני גם אוהב לחשוב שאני בסיירת מטכ"ל ויש לי משימות נעלות יותר מכל היהודים שלא נפלה בחלקם הזכות להיות חסיד, ולבצע פעולות שלמעלה מטעם ודעת אלא כפי הבנתי בפשטות הדברים שהבעש"ט מדבר אלי, על אף אם יראה לי שהדברים מנוגדים להלכה (כנ"ל) ומנוגדים לדרך היהדות הישנה והמקורית, וזוהי דרך מאוד שונה מדרך אבותי, ואינה כתובה בתורת משה אלא התגלות חדשה לגמרי.
תורה חדשה שבה אני והאין סוף מחוברים, עולם של רוח ושלימות.

וכו וכו אני לא ממשיך כדי לא להכנס לניסוחים המטופשים שלך בהמשך המכתב.
ענה לי בבקשה מותר בכלל ללמוד חסידות?!?

השאלות האמיתיות:
אם הרבי אומר לחסיד הוראה שלפי דעתו מנוגדת להלכה, מה תעשה?
הרבי אומר (שמיני תשי"ח) שעליך לבצע את ההוראה ללא פתיחת שו"ע והרהורים מיותרים!
אם הרבי יאמר לחסיד לא לעשות ניתוח, בזמן שכל הרופאים אומרים שחייבים כן לעשות, ומראים לו את הגידול שצריך להוציא. מה עליו לעשות? היו דברים מעולם וחסיד לא עשה את הניתוח. כי מה שהרבי אומר זה שכינה מדברת מתוך גרונו של משה! ואין מקרא יוצא מידי פשוטו - אין לעשות פשטלעך כלל וכלל! דברי הרבי בשיחות וכו אינם ציטטות רוחניות ובלתי מובנות לכל אדם מהזוהר וכדו. קודם כל הפירוש הפשוט בדברי הרבי, הרבי מדבר לבני אדם ולא למלאכים!

ובקשר אליך:
חמודי, לפני שאתה מתקשר להבין את הרבנים שחושבים שזוהי אפירוסות, תתקשר לאלו שכן חושבים כך ונסה להבין אותם?
עצה: תתחיל ללמוד את הנושאים שעליהם אתה כותב ותבין מה דעת התורה בעניין לפני שאתה כותב עליהם?

נ.ב. סלח לי, אתה כותב כמו ילד, לפני שאתה מגיב תלמד לכתוב באופן שיכבד אותך ואת הקוראים.
22.
רציתי להבין
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
מי אמר את המילים האלו:
■ "לא כיוונו לפי דעתי לנקודה האמיתית. כל אחד בעצמו – העבודה פנימית – צריך להיות חדור במשיח, לפני שיוצאים "החוצה" ומדברים על משיח", הוא אומר ■

זהו ציטוט מהכורת של הכתבה.

הרי הרבי בעצמו אמר במפורש הפוך בדיוק: - בשיחת ש"פ ראה התשנ"א - שאפילו הטוענים שהם לא מוכנים בעצמם בפנמיות, גם עליהם לפרסם משיח בעולם!
ועל ידי שהם יפרסמו לאחרים - יזכו להפנים את הדברים בעצמם. ע"כ.
הדברים מודפסים בספרים!

אני לא מאמין שהרב חיטריק הוא כזה שכחן שאם לא כן יצא שהוא ממש סלפן ח"ו.

אולי הכתב לא הבין את דבריו?

למדתי את השיחה כולה לפני שכתבתי תגובה זו. מי שחושב שאולי בכל זאת אני ההדיוט הגדול שלא הבנתי את דברי הרבי, מוזמן לפתוח את השיחה בפנים (קרוב לסופה) ולעיין בעצמו.
23.
תגובה למס 4
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
את כל "טענותיך" - של הבל - הנך צריך להפנות - לא להרב חיטריק שי, אלא - לרבי בעצמו שאמר באותה שיחה ידועה דכ"ח ניסן, לאחרי כל הביטויים המיוחדים וכו את אותם מלים ספורות "ועוד והוא העיקר (כן, כן זהו העיקר לפי השקפת הרבי, גם אם לאפרוח שלא נפתחו עיניו כבר נמאס מהדרך הישנה בת שלשת אלפי שנים ויותר מאז מתן תורה ובת כמה מאות שנים מגילוי אור הבעל שם טוב) שעוד נמצאים בגלות פנימי בעניני עבודת ה".

המסלפים כמוך הם סך הכל "קטני אמונה" שאינם מאמינים שאכן כל פעולה של תומ"צ, כל פרוטה נוספת לצדקה, התחזקות בלימוד פרקי אבות, עוד פרק תניא המופץ חוצה, עוד הנחת תפלין אחת - הן הן המביאים את המשיח.

חושבים הם שמדובר פה ברעיון כדוגמת "הקמת מדינת ישראל", ר"ל ור"ל, שאין לנו להמשיך לחיות באשליות (ר"ל מהאי דעתא) שהנ"ל יביא את המשיח, דהלא - כפי שהנך כותב - זה הרי עשו כבר בדור הששי ובדור החמישי וכו ולא בא, ולכן צריך לחפש דרכים חדשים.

והחוצפה העולה על כולנה, להלביש את הדברי כפירה הללו על קדוש ה, כ"ק אדמו"ר זי"ע!!!

ומיהו העושה זאת? בחור או אברך שאינו מבין את לשונו של הרבי כלל, לא זכה מעולם לראות את הרבי, ואפי יקשיב לקלטת מהשיחה אינו מבין את הנאמר בלי קריאת תרגום לעברית....

בספר המאמרים אידיש נמצא ביטוי של כ"ק אדמוהריי"צ על קושי הגלות שבהם ישנם מעליגים על דרך התומ"צ, וכותב שם שהקושי הוא כפול ומכופל כשאותם מלעיגים אינם אנשי רוח ושכל, כי אם סתם אנשים מגושמים ונבערים מדעת, שאז הצער והכאב של ההולכים בדרך התומ"צ הוא בלתי נסבל.

שה הטוב ירחם על כלל ישראל בכלל, ועל עדת חסידי חב"ד בפרט, ונזכה בקרוב ממש לגאולה האמתית והשלימה, ומלכנו בראשנו!
24.
לפי דעתי
ג' סיון ה׳תשס״ו
צריך להקים ועד של רבני חב"ד שהיו מוסכמים לכל הדעות או חלק לצד אחד וחלק לצד השני ולנסות בעז"ה לישב את המחלוקת ולהביא דרך שטובה לכולם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.