מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשס״ו 24.04.2006

שלוחי חב"ד נפגעים רבות במקרי אנטישמיות

"התופעות האנטישמיות הולכות וגוברות. רק לפני מספר ימים ראינו את ההתקפה על בחור בקייב", כך אמר היום חבר-הכנסת זאב אלקין מ'קדימה' במהלך דיון במליאת הכנסת על האנטישמיות שהתקיים היום (שני) ■ משעות הבוקר דיברו עשרות חברי-כנסת מהסיעות השונות שדיברו על הצורך המיידי להיאבק באנטישמיות בעולם המתגברת בזמן האחרונה כשהם מציינים מקרי אנטישמיות שארעו בין-היתר לשלוחי חב"ד בעולם ■ כתב COL בדיווח מלא ומפורט מהדיון בכנסת ■ לסיפור המלא
שלוחי חב
האנטישמיות חיה ובועטת • מליאת הכנסת
מאת כתב COL

היום (שני) התקיים דיון ארוך בנושא האנטישמיות בעולם. הדיון, אותו יזם חבר-הכנסת יצחק זיו ממפלגת הגמלאים, החל בשעות הבוקר והוא נועד בכדי למצוא דרכים כיצד נלחמים בתופעה ההולכת וגוברת, כדברי זיו בראיון ל-COL אמש.

את הדיון פתח חבר-הכנסת דוד טל ('קדימה') מי שניהל את הדיון. לאחריו הוזמן לדבר חבר-הכנסת ר' אברהם רביץ ('דגל-התורה') שדיבר על החוזק של העם היהודי. "לקחו מאיתנו את הקרקע", אמר, "לקחו מאיתנו את העצמאות, גרשו מכל עבר אבל לא יכלו ולא יוכלו לקחת את עצם הקיום שלנו. כי ענחנו עם עולם. יש לנו הבטחה אלוקית של הקב"ה".

יו"ר מפלגת הגימלאים, ח"כ רפי איתן, נאם היום לראשונה בכנסת. איתן סיפר בנאומו על השתתפותו, כאיש מוסד, בלכידת אדולף אייכמן והבאתו למשפט בישראל. איתן אמר, כי כאשר נתפס אייכמן הוא הרגיש שהתגבר על האנטישמיות המכוערת והנבזית שנבראה אי-פעם: "הייתי נוכח באולם המשפט בפתיחת משפטו של אייכמן, וחשתי שהנה התגברנו על האנטישמיות.

לאחד כוחות

"לצערנו, אותה אנטישמיות שהרגישו דורות רבים של יהודים לא נעלמה. אך בימינו היא לא מכוונת עוד נגד היהודים בלבד, אלא גם נגד מדינת ישראל, שהיא הלב והנשמה של העם. אנטישמיות ואנטי ישראליות מניעות זו את זו ומשתלבות יחד".

איתן אמר עוד, כי כל דבר המתרחש בישראל מוליד הד עולמי וכי שנאת יהודים קיימת בעולם מאז יצא עם ישראל לגלות. "אני משוכנע שאם כל הקהילות היהודיות והארגונים היהודיים יאחדו כוחות יחד עם מדינת ישראל למלחמה בלתי מתפשרת נגד התופעה, היא תעלם מן העולם. ישראל חייבת להתייצב בראש המאבק על מנת שהאנטישמיות תעלם מהעולם. ככל שנקדים לעשות כן, נצליח במשימה", הוסיף.

יושב-ראש הכנסת לשעבר, רובי ריבלין אמר: "האנטשמיות רק גוברת והולכת. היא חיה ובועטת".

במהלך הדוין נאמו עוד עשרות חברי-כנסת. אחד מהם, חבר-הכנסת זאב אלקין עולה מברית המועצות דיבר על הבחור החב"דניק שהותקף בקייב בסוף-השבוע שעבר וסיפר גם על פיגוע הדקירה בבית-הכנסת חב"ד במוסקבה לפני מספר חודשים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.