מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשס״ו 24.04.2006

הגיע הזמן לחשבון נפש אמיתי / מאמר דעה

עשינו הכל. השתדלנו לעשות הכל. הקולות עדין מהדהדים לנו באוזנינו "עשו כל אשר ביכולתכם". ואתה, כחסיד של הרבי שואל את עצמך אתה כחסיד שבתוכו שורף אצלך אהבה אדירה למנהיג שלנו. מה קרה? למה הרבי מתכוון לאיזה פעולה הוא מחכה? שואל ומשתומם הרבי ■ מאמר דעה מאת מ.פ - במלאות 15 שנה לשיחה של הרבי בכ"ח ניסן תשנ"א "עשו כל אשר ביכולתכם". המאמר ב'כתבה מלאה'
הגיע הזמן לחשבון נפש אמיתי / מאמר דעה
15 שנה לשיחה של הרבי "עשו כל אשר ביכותלתכם"
15 שנים עברו משיחה שצמררה וזעזעה כל בר דעת אשר בשם חסיד יכונה. הטון שונה המילים אחרות חזקות וחדות. ואם הרבי אמר אז שהכל לריק כי משיח עדין לא בא אז מה נאמר היום? חושך, גלות, ארץ ישראל משכלת את תושביה דם נשפך ברחובות, חבל ארץ ניתן לממשלת חמאס הכל נראה שחור!!

אך לא אנו שחונכנו שחסיד לא יושב, חסיד לא נאנח חסיד דבק במשימה והלאה למשימה הבאה ניסנו הכל מאז אותה שיחה יצאנו בקמפנים גדולים הכרזנו, זעקנו. כמה תפילין הונחו מאותה שיחה, כמה נרות שבת חולקו כל שבוע, כמה פעמים הכרזנו ש"הנה הנה משיח בא" כל אחד לפי השגת שיכלו במילות הקודש של הרבי.שיעורי חסידות בכל פינה העולם מתעורר, צמא, ואנו לא מרפים מבזבזים את כל האוצרות עם שמחה אמיתית ואהבה לכל יהודי.

והחסיד הוא אינו מתיאש הלאה למבצע הבא, לקמפין חדש עוד זוג נישא ופותח שגרירות של נשיא הדור ומלך המשיח. ומה קורה לנו? כ"ח ניסן מתקרב האם יתכן ששוב הכל הולך לריק?! שוב אתה יושב עם עצמך שומע את השיחה ומזדעזע ושואל "מה עוד לא ניסנו?"

ביום יום שלך אתה חושב על משיח ועל דרכי הבאתו. אך כמה פעמים התבוננו ביום יום שכתב הרבי בתאריך שבו נאמרה השיחה אולי שם נמצא הסוד אולי עוד לפני הרבה שנים טמן לנו הרבי את הסוד. ביום יום כ"ח ניסן כותב הרבי בהיום-יום "הרי דגדולה אהבת ישראל, דאוהב מה שהאהוב אוהב".

אתה קורא והכל בסדר. כשהנחת תפילין נתת חיבוק אוהב, אחר-כך כשחילקת נרות חייכת, אבל על ידידך בבית הכנסת  אתה כועס בגלל שפועל לאותה מטרה תחת אותו רמטכ"ל. עליו תוכל להסביר שהוא לא חסיד, שהוא "מתנגד", כופר והיד עוד נטויה.

הגיע הזמן לקלוט שניסנו הכל ושחס ושלום אסור להפסיק בשום מבצע של הרבי. אבל בואו נפסיק להחליט מי חסיד ונשאיר את זה לרבי . את הבעלבתיות של חב"ד נשאר לבעל בית האמיתי. א לזה התכוון הרבי שהוא מוסר לנו. הרבי מסר לנו את השליחות האחת והיחידה להביא משיח!! נעמיק מבט אל היום יום ונפעל הכל מתוך כבוד הרבי דורש אחדות לא אחידות. את זה הרבי לא יכול לפעול בשבילנו זה רק ביכלותינו וכדאי שנעשה כל שביכולתינו...


לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
13 תגובות
1.
ישר כוח
כ"ו ניסן ה׳תשס״ו
והלואי שדברים היוצאין מן הלב יכנסו אל הלב
2.
קריאה לרבים
כ"ו ניסן ה׳תשס״ו
רבים בחב"ד מבינים את הנזק הגדול בחוסר האחדות , ולואי ויקומו כולם וירימו קול גדול לא רק
לאחדות ,שנסבול אחד את השני ,
אלא שנבין שלכל צד מעלות ,
ולמען המטרה הברורה לכולנו
צריך ובכל מחיר לנצל את הכח של כולנו ביחד ,

עובדה : לבד או בנפרד אף דרך לא
פעלה את מה שהרבי בקש וטען שעומדת קרוב כל כך "הגאולה האמיתית והשלמה,
ובמושכל ראשון של כל חסיד צריך להיות
א. חשיבות האחדות , ב. אחרי כל כך הרבה שנים אולי טעיתי כשחשבתי שרק דרכי נכונה
א.מ.כ. באר שבע
3.
מאמר טוב למגוון הדיעות שבינינו
כ"ו ניסן ה׳תשס״ו
ישר כח
4.
שימו לב לסיום השיחה
כ"ו ניסן ה׳תשס״ו
"ומתוך שמחה וטוב לבב"
5.
רק חסר במאמר
כ"ו ניסן ה׳תשס״ו
את הנקודה שחייבים להבהיר שעשינו אמנם-אך אף פעם לא עשינו מספיק!
אין לעצור לטפוח על השכם ולהשמין מנחת!
מוכרחים להגיע להכרה שלא פעלנו די
6.
ל5
כ"ו ניסן ה׳תשס״ו
"הגיע הזמן לקלוט שניסנו הכל ושחס ושלום אסור להפסיק בשום מבצע של הרבי"
7.
כל הכבוד, קולע לנק האמיתית
כ"ו ניסן ה׳תשס״ו
יהי רצון שהדברים הנכתבים מן הלב יכנסו ללבבות כולנו!!!
באחדות כולנו נגאל והעיקר תיכף ומיד ממש
8.
איך אפשר לתת יד
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
ולהצדיק את זה
בזה שיש לנו את אותו רמטכ"ל
אפשר להתפלל לרפואתם
אבל וודאי וודאי שצריך להוקיע בכל דרך אפשרית את
מעשי הכפירה
הטיפשות
ההתנשאות
והזלזול על כל צדיקי האמת שאינם נמנים על חסידות חב"ד
ועיוות ערכי היהדות המקודשים ביותר נתינת משקל כבד ל"יחי אנחנו" והפחתת משקל וזילזול בהלכות
וערכי יסוד שאלפיים שנה נשמרו בחרוף נפש
ניבול פה באיצטלה חסידתית
ועוד כהנה וכהנה
אני סולדדדדדדדדדד
מכל זה
ולא מסוגל לתת חיבוק לשפיצים
שמצערים את הרבי שלנו
פשוט לא מסוגל
ושיפסיקו כבר לקחת כל מיני יהודים
שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה ומעונינים להתקרב
לספר להם שאלו עיקרי היהדות ולמסכן את התמימים הללו שחפצים לחזות בנועם ה
עד מתייייייייי

9.
תגובה ל-8
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
אתה לא מבין עד כמה אתה שקוע בביצה של קטנוניות, אתה לא תחליט מה מצער את הרבי ומה לא מצער הרבה יותר מצער לשמוע את היחס והסלידה שלך מיהודי אחר, כך גם אתה מתייחס לבן אדם שאינו שומר תורה ומצוות? אם כך אז כדאי שתתחיל לחשוב ברצינות במה אתה מרגיש עצמך כחסיד של הרבי????! אתה לא אמור לסלוד מאלו שלא הולכים- לדעתך- בדרך הטובה אתה צריך נטו לדאוג לאלו שעדיין רחוקים מדרך היהדות, ולעשות עוד דברים ועוד דברים לקירוב הגאולה ובאמת להתחיל לקבל דעות של אחרים מתוך אהבת ישראל פשוטה ותמימה ולקבל דעות של אחרים גם אם נראים לך כסתומים ולא מובנים ואולי אפילו גרועים, הרבי אומר שאת שלו הוא עשה כעת עלינו מוטל התפקיד איזה תפקיד? לא להלבין ןלהשמיץ את אלו אלא להוסיף בפעולות טובות לקירוב הגאולה, תתחיל לחשוב על זה... הגיע הזמן...
10.
לב התניא
כ"ז ניסן ה׳תשס״ו
"וגם המקורבים אליו והוכיחם ולא שבו מעונותיהם מצווה לשנאותם
מצווה לאהבם גם כן
ושתיהן הן אמת שנאה מצד הרע שבהם ואהבה מצד בחינת הטוב הגנוז שבהם...."
(ויש עוד דרגה שאסור ממש לתת צד של חיוב כלפיה)
"ולא אמר דוד המלך עליו השלום תכלית שנאה שנאתיים אלא על המינים והאפיקורסים שאין להם חלק
באלוקי ישראל"
מינות כגון
זלזול בצדיקים שאינם חבדניקים
השמצת רבנים וראשי ישיבות באשר הם הכוללת כינוי שמות וקללות..
ניבול פה בהתוועדיות ליד תמימים
נקיטת עמדה בנוגע למשיח המבוססת על רגשות ולא על תורת ה (כמו שהיה מצוי להבדיל אצל השבתאים הפרנקים והסוגדים לימש"וז)
הפיכת סולם הערכים היהודי בצורה
מעוותת לחלוטין אני מדבר על אמירות כמו "אתה יכול להיות יהודי טוב לילמוד תורה ולשמור מצוות קלה כבחמורה אבל אם אתה לא אומר יחי אתה מפספס את כל הנקודה"
ויחוס כוחות רוחניים של נשמת משיח לגוף שכבר נקבר ואין קשר מוכח בינו לבין עולם הנשמות ונשמת משיח ועוד כהנה וכהנה רבות
דברים רחוקים מהיהדות לגמרי ומזוהים היסטורית עם כל מיני שמות של מינות אפיקורסות כפירה ומשיחויות שיקריות
שאחד הסימפטומים שלהם הוא שכל מי שאינו חושב כמותם
הוא יכול להיות יהודי נחמד וצדיק אבל הוא פספס את הנקודה העיקרית והחשובה של הדור (אוליי צריך לעשות שאלת רב אם הוא זקוק לגיור המסכן) רפואה שלימה בריאות נפשית וגופנית גם יחד לממציאי הדרכים החדשות ביהדות
"ולא אמר דוד המלך עליו השלום וכו "(פרק לב בתניא קדישא)
עד מתי
עד מתי לעדה וכו

11.
למגיב 8 ו-10
כ"ח ניסן ה׳תשס״ו
רק לך מותר לחליט מי אפיקורס ומי לא? --טיפש!

האם גם במבצעים אתה לא נותן יד לשמאלנים או אניט דתיים למינהים מחשש למינים ואפיקורסים? טיפש!

שחרר את לשונך רק בשעת הארוחה!

לפני שאתה נכנס לתחום תורת השם תלמד אותה בבקשה.
למדת פעם על מלך המשיח-מיהו, מהו, איך יבוא?
יש לך מושג מהו מלך? מהי קבלת מלכותו של מלך? מה דינו של מי שלא מקבל את מלכותו של המלך?
למדת פעם למה יש רבי בעולם? מה תפקידו, ומה תכליתו?

מותר לך להתעניין ולדעת על המקורות של השני, לא בהכרח שתמיד הוא הטמבל.

תעיין קצת במקורות, זה לא מזיק!
תלמד תניא מהתחלה ולא ציטוטים עם פינצטה.

גם בקשר לתלמידי רבי עקיבא הבעיה שלהם היתה שהם לא כיבדו אחד את השני - חייבים לקבל ולכבד את השני, לא חייבים לכבד ולקבל את דעתו.

עצה: תשתדל לדבר בנחת וללא רגש חם, בדיבור בנחת וללא ציפורניים, אפילו אם תהיה קיצוני בדעתך וחותך - יאהבו להחליף איתך דעות.
12.
מגיב 11 - חזק ואמץ
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
חבל שלא הרחבת את הנקודות שנגעת בהם, זה היה מאיר עניים רבות יותר מהי אהבת ישראל אמיתית.
13.
ל-11 אהבתי
כ"ט ניסן ה׳תשס״ו
בתחילה בבחינת תען כסיל כאיוולתו
ובסוף דברי חכמה בנחת נשמעים

ממש קצר ולעניין!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.