מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תשס״ו 21.04.2006

מאות אנ"ש ומקורבים ב'סעודות משיח' במונטריאול

"גלות ישמעאל היא הגלות האחרונה", הבטיחו המודעות שהזמינו יהודים לסעודת משיח בארגון בתי-חב"ד במונטריאול, קנדה. מאות מקורבים השתתפו והתוועדו בסעודת האחרונה של חג הפסח שנערכה במקביל מספר מוקדים שונים ■ עם אנ"ש והתמימים התוועדו: המקובל הרב זאב-וואלף גרינגלאס, השד"ר הרב יוסף ויינברג, החסיד הרב לייבל מוצקין מניו-יורק והמשפיע הרב יוסף-יצחק כהן משיקגו ■ זאת בנוסף לתהלוכה בשביעי-של-פסח לבתי-הכנסת ■ דיווח מלא ותמונות מ-4 מוקדים
מאות אנ

מאות אנ"ש, תמימים ומקורבים השתתפו אמש (חמישי) ב'סעודת משיח' המסורתית שנערכה במספר מוקדים שונים בעיר מונטריאול, קנדה. זאת בנוסף לצעדת 'התהלוכה' בשביעי-של-פסח, בה חב"דניקים מבקרים בבתי-כנסת בעיר ומוסרים דבר תורה מיוחד לחג.

"גלות ישמעאל היא הגלות האחרונה", הבטיחו המודעות שהזמינו את קהל יהודי שכונת קוט ס' לוק לאחת הסעודות. האירוע נערך על-ידי בית-חב"ד המקומי השוכן בקניון המסחרי "קאוונדיש" עד להתחלת בניית הבניין החדש המתוכנן.

700 איש, בעיקר מעדות המזרח, הגיעו עם נשיהם וילדיהם וחגגו יחד עם השליח בשכונה הרב מענדל רסקין ועם הרב יעקב ספיטצקי שנאם בצרפתית, הרב פסח שפרלין וחתנו ר' מוטי פראדקין שהנחו את הסעודה הקטנה יותר לקהילה האשכנזית.

על-אף הכמות הרבה של משתתפים, בסעודה הורגשה חמימות מיוחדת "שאפשר למצוא רק בחב"ד", כפי שאחד הצעירים התבטא בפני כתב COL. ריקרדו, כפי שהוא הזדהה, מתגורר בכלל בשכונת סנודן המרוחקת יחסית מהבית-חב"ד. "זוהי השנה השנייה שאני מגיע", הוא מתגאה ומודיע כי לא יוותר על ה"תחושה הנפלאה בסעודת המשיח" בשנה הבאה.


חגיגה בקווין-מרי

בית-חב"ד נוסף שרשם פעילות מוגברת במהלך חג הפסח הייתה זו בקווין-מרי. השליח הנמרץ הרב רוני פיין, האחראי גם על ארבעת סניפי JLI - המכון ללימודי יהדות במונטריאול, הנהיג תפילות וסעודות חג ברוב עם.

"ליל הסדר אצל ראביי פיין הוא מיוחד", סיפרה בהתלהבות אשה בשם עדי, אמא ל-4 ילדים. "הוא מסביר בטעם ובעיון את ההגדה למבוגרים, ודואג לתת יחס טוב לילדים שגם הם ירגישו חלק מהסדר פסח".

הרב פיין אמנם ממקד את מאמציו בקרב בני 30 פלוס, אך בתפילות בבית-חב"ד היה אפשר למצוא אנשים ונשים מכל הגילאים. החל מסטודנט ומורה נהיגה ועד לשדרן רדיו ומרצה לניהול אפקטיבי.

"הכל נשפט לפי הסוף", הרב פיין קרא בנאומו ביום אחרון-של-פסח והאיץ במתפללים, אלה שלא נתקלו במודעות, להגיע לסעודת משיח באותו ערב. הוא סיפר למקורביו את דברי הבעל-שם-טוב על אורו של משיח היורד לעולם בעת הסעודה.

100 איש הגיעו. יין, מצות, מיץ ענבים לנשים וילדים, פירות ירקות ואגוזים היו בתפריט. הרב פיין, נעזר בבניו וברב בערל בעל ור' פסח נוסבוים, הרקיד ושימח את הנוכחים בדברי חיזוק להמשיך בדרך החיים החדש שהם בחרו להסתגל אליו - על-ידי תפילות ושיעורים.


אורחים מניו-יורק ושיקגו

סעודת משיח לאנ"ש נערכה במספר מוקדים נפרדים. המרכזי שבהם היה ב'ישיבה' - בית-כנסת חב"ד המרכזי בעיר, בהשתתפות מאות חסידים, אנ"ש ותמימים.

שולחנות וספסלים הונחו מקיר לקיר, ואנ"ש ישבו עם בניהם לשתייה אחרונה של ארבע כוסות ואכילת מצות שמורות. נראה מתוועד: המקובל והחסיד הישיש הרב זאב-וואלף גרינגלאס שנמנה בין תשעת השלוחים שהאדמו"ר הריי"צ שלח למונטריאול. היו גם השד"ר הרב יוסף ויינברג והחסיד ר' לייבל מוצקין מקראון-הייטס. עם הבחורים והאברכים התוועד הרב יוסף-יצחק כהן, משפיע ישיבת חב"ד בשיקגו.

בסעודה בבית-כנסת "צעירי דת ודעת", שמשמש כמניין קטן לאנ"ש, התוועדו המו"צ הרב משה שטרן והשליח הרב יוסף-יצחק פריז, מנהל המפעל החינוכי "פרי היברו" וסניף "מעגל הידידות" במונטריאול. סעודות נוספות נערכו במניין החב"די בבית-הכנסת "שומרים לבוקר", בית-חב"ד "חי סנטר" ובבתים פרטיים.

ב'זאל' של המתיבתא - הישיבה הקטנה חב"ד בעיר - קרוב לשלושים בחורים ישבו להתוועדות חסידית סוחפת עם הר"מים והמשפיעים: הרב צבי-הירש רסקין, הרב יעקב רינגו, והרב שמואל וייספיש. הגיעו גם תמימים בוגרים של המתיבתא שגם לומדים בישיבות גדולות מחוץ למדינה או נמצאים בשליחות.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
yasher koach
כ"ג ניסן ה׳תשס״ו
lipsh where are you?
2.
R Raskin
כ"ג ניסן ה׳תשס״ו
keep up the good work
3.
הרב ברנד
כ"ג ניסן ה׳תשס״ו
שמחנו לראותך
הכהן כפ"ח
4.
Harav Raskin and Rabbi Ringo
כ"ג ניסן ה׳תשס״ו
Dash from a Talmid in EY.

Keep up the good work!
5.
הרב ברנד
כ"ג ניסן ה׳תשס״ו
נעים לראות מע"כ

מנחם ב.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.