מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשס״ו 23.04.2006

פעמיים ח"י ללונדון: כינוס תורה בחול המועד

זו השנה הל"ו ברציפות שמתקיים כינוס תורה בבית המדרש ליובאוויטש - סטאמפארד היל, לונדון. הכינוס המאורגן על-ידי הרב יהודה לייב אייווס נערך בחול המועד פסח, בבית ליובאוויטש – מרכז מנחם אשר בסטמפורד היל, והשתתפו בו למעלה ממאה משתתפים מאנ"ש והתמימים מרחבי לונדון. את הכינוס תורה הנחה הרב צבי טלזנר, ובמהלכו נשא דברים הרב יצחק מאיר הרץ ראש ישיבת תו"ת ליובאוויטש – לונדון, שדיבר בגדר מצה שמורה, אם זה מצד הגברא או מצד החפצא, וכן אם זה משעת קצירה, טחינה,לישה או אפייה. לסיפור המלא
פעמיים ח
הרב יצחק מאיר הרץ נושא דברים (ארכיון)
הרב הרץ הסיק דמדברי אדה"ז אפשר לדייק שהוא על החפצא, ועפ"ז במאשין מצות (מצות מכונה) חסר בהשמירה מצד החפצא, וא"כ אינם "מצה שמורה".

הרב לוי יצחק ראסקין דיין ומו"צ בקהילת חב"ד לונדון נשא דברים בענין מי שטעה בתפילת מוסף של חוה"מ או שבת ויו"ט ולא הזכיר פסוקי המוספין, אם צריך לחזור, והחילוק בין יו"ט לחוה"מ במי שבמקום תפילת מוסף התפלל תפילה רגילה.

אח"כ הגיע תורם של התמימים שיחיו החוזרים הביתה מרחבי תבל:

• תחילה פתח הת' שניאור זלמן אייווס מתלמידי הישיבה קטנה כאן בלונדון בענין צליית הקרבן החגיגה, אם יש בזה חיוב (כן משמע מל' הרמב"ם "הלילה הזה כולו צלי) אם לאו, וקשר בין זה להמבואר שאין החגיגה באה אלא בטהרה (דלא כקרבן פסח דנאכלת בטומאה אם רוב הקהל טמאים).

• הת' מנחם מענדל דובאוו מתלמידי אהלי תורה – קראון הייטס, בענין יסוד וגדר הביטחון, שאינו ח"ו מן השפה ולחוץ, אלא פשוט מרגיש בטוח, ומניין בא לו הרגש הזה? ע"פ דברי הרבי בלקו"ש חל"ו ושאר מקומות ודברי הצמח צדק הובאו בספר הליקוטים ערך ביטחון.

• הת' יוחנן גורדון מישיבת חב"ד ליובאוויטש טורונטו, בענין האמונה, אף שמגדרה הוא למעלה מטו"ד, וא"כ אינה על אור הממלא כ"א על אור הסובב, אמנם מבואר שגם באור הסובב יש איזה שהיא ידיעה ולפי המבואר (בעת"ר) ובשאר מקומות אפשר להבין אפי' דרגות גבוהות יותר.

• הת' מנחם מענדל ראסקין מתלמידי ישיבת חב"ד חולון, בענין, ההולך במדבר ואינו ידע מתי שבת מונה ו' ומקדש שביעי, שי' רש"י שהשבת שלו הוא רק זכר, לרדב"ז (סי' ע"ו) זהו שבת דאורייתא, אזה"ז (סשמ"ד) כרש"י אמנם מוסיף שהוא שבת מדרבנן, ודברי הרבי (לקו"ש ח"ח) בביאור שתי השיטות, ודברי כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע בד"ה ויחי תרס"ו.

• הת' נתן פוטאש מתלמידי אהלי תורה – קראון הייטס בענין, המקור לאיסור אכילת תרכיבי החרוסת בע"פ, מיוסד על איסור אכילת מצה בע"פ, וכן אם חרוסת היא מצוה או רק להסיר ה"קפא" – חריפות מהמרור, ע"פ המובא בגמרא ובשו"ע.

• הת' רפאל נחמן דובאוו מתלמידי ישיבת תו"ת ליובאוויטש - ברונווא בענין עקירת גופו כעקירת חפץ דמי אבל ידו לא נחשבת מונחת.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
זה רבי אלחנן?
כ"ה ניסן ה׳תשס״ו
אם אינני טועה רואים בתמונה את רבי אלחנן שליט"א הכל-כך מוערץ בקהילת החרדים בגולדנסגרין בלונדון.
אם אכן אני צודק, מדוע לא מוזכר שמו בכתבה?
2.
Ochen zeh hu aval...
כ"ה ניסן ה׳תשס״ו
Zeh tmunah archiyon, biglal zeh lo muzkar shmo bakatavah! Hu lo haya sham.
3.
ל-1
כ"ו ניסן ה׳תשס״ו
כי זה רק תמונת ארכיון.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.