מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשס״ו 14.04.2006

ארגנטינה: 'ליל הסדר' במגרש כדורסל

בארגנטינה עדיין חוגגים את חג-הפסח ביום טוב שני של גלויות. עדויות ראשונות שהגיעו לידי אתר Nfc מצביעות על הדרמה שהתחוללה שם, דרמה שהביאה לעריכת 'סדר' במגרש כדורסל ■ שלוחי חב"ד הכינו שלוש-מאות מקומות בבית-המלון בברילוצ'ה, ארגנטינה ■ חמש-מאות ישראלים הגיעו, ובמבצע של הרגע האחרון הביאו מצרכים מעיר רחוקה ■ "האוכל היה קר, הלב היה חם", סיפר יניב, אחד הישראלים ■ לסיפור המלא
ארגנטינה: 'ליל הסדר' במגרש כדורסל
אחד מבתי-חב"ד בארגנטינה • ארכיון: COL
תנועת חב"ד מארגנת סדרי-פסח המוניים בנקודות מרכזיות ברחבי העולם, ומזה שנים מקיימת סדרי-פסח גם בארגנטינה. תרמילאים ישראלים המבקשים להשתתף בסדרים נרשמים מראש באמצעות טלפון או אימייל, ואף על-פי כן בחב"ד מכינים מנות קבות נוספות על כל צרה שלא תבוא.

סדר הפסח הכי דרומי בעולם נערך בכל שנה בבית המלון הכי יקר בארגנטינה, מלון Llao-Llao שבבַּרִילוּצָ'ה, וממומן על-ידי תורמים יהודים. הסדר ההמוני שמארגנת חב"ד ארגנטינה נערך יחד עם אנשי הקהילה היהודית והתרמילאים.

לאור ניסיון השנה שעברה, בה מעטים הגיעו לליל הסדר ונשאר אוכל רב, הוחלט השנה להזמין פחות מנות ובית המלון היה ערוך לקליטת 300 איש.

ביממה האחרונה לפני כניסת החג החלו חסידי חב"ד המקומיים להתוודע לכמויות הבלתי צפויות של תרמילאים ישראלים שנהרו בקילוחין אל העיר. 200 (!) ישראלים הגיעו ולא היה עבורם מזון לחג. במבצע מהיר ויעיל ופעילות קדחתנית סביב השעון, נחלצו לעזרת החסידים המקומיים חסידי חב"ד מאחת הערים ה"סמוכות" (כ-13 שעות נסיעה...).

ליל סדר במגרש כדורסל

שלוש שעות לפני כניסת החג הגיעה לברילוצ'ה משאית עמוסה בכל טוב, שכללה מצות, יינות, סימני הסדר וארוחות שהוכנו במיוחד. חוסר המקום אילץ את החוגגים הישראלים לערוך את ליל הסדר במגרש כדורסל, בחוץ.

"היה קריר, אבל בלב היה חם", סיפר יניב, אחד התרמילאים הישראלים. "היינו שם בערך מאתיים ישראלים, והחב"דניקים, שיהיו בריאים, עשו מעל ומעבר כדי לארח אותנו. לא היה איפה לחמם את האוכל, אבל סוף סוף היה ניתן לאכול בשר כשר", סיפר.

לדבריו, שלחה חב"ד ארגנטינה שני בחורים צעירים נחמדים שערכו את הסדר, ובסוף הסעודה, התבקשו החוגים "לקפל" את הכל על-מנת לאפשר למקומיים הארגנטינאים לשחק כדורסל במגרש, והסדר שנמשך ארבע שעות הסתיים.

Nfc
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שמות
כ' ניסן ה׳תשס״ו
כעולה מארגנטינה הייתי שמחה לדעת יותר פרטים ולדעת את שמות המשתתפים הארגנטינאים. מחמם את הלב לשמוע על קרובים וידידים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.