מערכת COL | יום ט"ו ניסן ה׳תשס״ו 13.04.2006

1,500 ישראלים השתתפו בליל הסדר בנפאל

למרות גל המהומות ואזהרת המסע שפירסם משרד החוץ לפני פסח, כ-1,500 ישראלים חגגו את ליל הסדר בקטמנדו. רבים מהישראלים בחרו להשתתף בסדר הגדול בעולם שהתקיים בבית חב"ד. להמשך הכתבה.
  1,500 ישראלים השתתפו בליל הסדר בנפאל
הדלקת נרות ערב חג אתמול בנפאל (צילום: איי.אף.פי) YNET
 כבר לפני כ-20 שנה החלה השגרירות בקטמנדו במסורת של עריכת ליל הסדר למטיילים הישראלים ולפני כשבע שנים לקחו את המשימה אנשי חב"ד. שגריר ישראל בקטמנדו, דן סתיו, הסביר ש"כאשר מטיילים ישראלים מגיעים לצפון אמריקה, לאירופה או לאמריקה הלטינית, הם תמיד ימצאו קהילה יהודית, אך בנפאל אין כזו", ומכאן החשיבות בארגון הסדר.

לדברי השגריר, "בעבר, ישראלים העדיפו להגיע לנפאל ולא להודו או לסין משום שהיחסים הדיפלומטיים עם שתי המדינות הללו כוננו רק בראשית שנות ה-90'".

אור אלון בן 22, המטייל בנפאל, אמר: "תשאל אנשים בישראל על נפאל ומיד הם יגידו לך שעושים כאן את הסדר הגדול בעולם. זו חוויה של פעם בחיים. ברגע שיצאתי לטיול ידעתי שאחגוג את הסדר כאן". לדבריו, רוב המשתתפים בסדר הם צעירים שהשתחררו לאחרונה מהצבא.

לפני החג פרסם משרד החוץ אזהרה למטיילים בנפאל. בהודעה נכתב שמומלץ לישראלים השוקלים נסיעה לנפאל לדחות נסיעות לא חיוניות עד להתבהרות המצב במדינה. כמו כן נכתב שמומלץ לישראלים השוהים בנפאל להימנע מלהתקרב להתקהלויות ולהפגנות ולהימנע מתנועה בדרכים במועדים שבהם מוכרזות שביתות. במקרים של הכרזת עוצר על ידי הרשויות, משרד החוץ הדגיש כי על-פי ניסיון העבר, העוצר נאכף בקפדנות והפרתו כרוכה בסכנת חיים.

ראשי מפלגות האופוזיציה בנפאל הודיעו בתחילת השבוע שהשביתה הכללית וההפגנות במדינה יחודשו "ללא הגבלת זמן". הם מוחים נגד שחיקת הדמוקרטיה בממלכה. ההפגנות הפכו אלימות וסוערות יותר, שני מפגינים נהרגו ואחרים נפצעו מאש כוחות הביטחון. כמו כן, דווח על עימותים קשים במהלכם השליכו המפגינים אבנים לעבר השוטרים, שהגיבו בירי כדורי גומי ורימוני גז מדמיע. 



בוש מברך


נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, פירסם הודעת ברכה ליהודים לרגל חג הפסח: "בחגיגות של אמונה ותקווה, אנחנו מקבלים תזכורת לכך שחופש הוא המתנה של אלוהים לכל גבר, אשה וילד. אנחנו מתפללים לעולם עם יותר שלום ושלווה, שבו ברכת החירות תחול על כל בני המין האנושי. לורה ואני שולחים את מיטב איחולינו לפסח מבורך".

בוש הוסיף שההיסטוריה של עם היהודי משקפת את נצחון האמונה. הנשיא האמריקני ציין שהחג מסמל את חשיבות התא המשפחתי וחוסנה של התקווה. בתחילת ההודעה ציטט הנשיא פסוק מספר שמות, הקשור בהבטחה שניתנה לבני ישראל לפני יציאת מצרים.

YNET







לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
יפה יפה!!!
ט"ז ניסן ה׳תשס״ו
כל הכבוד לכל המישתתפים ולכל המארגנים את הסדר הזה.
2.
מדהים
י"ז ניסן ה׳תשס״ו
ממש מרגש לראות כזו עוצמה...
חיזקו ואימצו!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.