מערכת COL | יום י"ד ניסן ה׳תשס״ו 12.04.2006

בדיקת חמץ ב"ידיעות אחרונות"

שער גיליון החג של "ידיעות אחרונות" פרסם תצלום של הרב יוסף גרליצקי, שליח הרבי ורב מרכז תל-אביב, עורך "בדיקת חמץ מסורתית בעזרת נרות ונוצות" בביתו יחד עם שני בניו. במקביל, בעיתון "מעריב" דווח כי "סדרי הפסח שמארגנת חב"ד כבר הפכו למסורת. כמעט בכל מדינה בעולם, ובייחוד בכאלה בהן ריכוזים גדולים של מטיילים ישראלים, עורכת חב"ד סדר פסח המוני והמספר הכולל כבר מגיע למאות בהם משתתפים אלפי ישראלים ויהודים".
בדיקת חמץ ב

כך דיווח הכתב חיים איסרוביץ בעיתון "מעריב":

הלילה יתכנסו יהודים ברחבי העולם לחגוג את סדר הפסח. יהיו שיחגגו עם משפחותיהם, יהיו מי שיחגגו עם חברים ויהיו מי שיעבירו את ליל הסדר הרחק מביתם במהלך טיול אי שם ברחבי העולם.

סדרי הפסח שמארגנת חב"ד כבר הפכו למסורת. כמעט בכל מדינה בעולם, ובייחוד בכאלה בהן ריכוזים גדולים של מטיילים ישראלים, עורכת חב"ד סדר פסח המוני והמספר הכולל כבר מגיע למאות בהם משתתפים אלפי ישראלים ויהודים. בין השאר ייערכו שמונה סדרים המוניים באפריקה, ארבעה סדרים בפרו, שישה סדרים בתאילנד, כמו גם בניו-זילנד, בבוליביה, בסין, באנטליה שבטורקיה ומדינות רבות נוספות. השנה גם ייערך לראשונה סדר במרכז מנהטן שבניו-יורק.

אך הסדר החב"די ההמוני ביותר מתקיים בדרך כלל בקטמנדו בירת נפאל. השנה יתפוס את מקומו, ככל הנראה, הסדר בבנקוק שיהיה הגדול ביותר בעולם, זאת בשל אי השקט בנפאל, בעקבות ההפגנות ההמוניות של ארגוני האופוזיציה נגד המלך.

הממשלה הטילה עוצר על הערים המרכזיות, ובהן הבירה, ובכמה מקרים אף פתחו כוחות הביטחון באש לעבר המפגינים. השבוע המליץ משרד החוץ לישראלים לדחות נסיעות לא חיוניות לנפאל ולמי שכבר שוהה במדינה, להימנע מלהתקרב להתקהלויות ולהפגנות.

דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, סיפר ל-NRG מעריב כי למרות המצב נמשכות ההכנות לסדר בקטמנדו כרגיל, אך בהחלט יש השפעה של המצב הפנימי במדינה. לדבריו, בניגוד לצפי המוקדם של 2,500 משתתפים, יגיעו בערב רק 1,500 ישראלים.

לדברי הרב ברוד, מדי שנה נרשמת עלייה במספר הישראלים שמבקשים להשתתף בסדרי פסח ברחבי העולם, כמו גם עלייה במספר הסדרים שנערכו. הרב ברוד מוסיף כי גם בארץ עורכת חב"ד כ-300 סדרי פסח, בהם נוטלים חלק אזרחים מכל שכבות האוכלוסייה – אנשי החברה הגבוה, עולים ונזקקים – וכי הביקוש רק הולך וגדל. "אנשים מבינים שלא צריך לנסוע עד נפאל בשביל לקבל סדר פסח כהלכתו של חב"ד", הוא מסכם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.