מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ו 11.04.2006

העולים החדשים למדו לעשות 'סדר' כהלכתו

רבים מהעולים החדשים חסרים ידע בסיסי בכל הקשור לחג הפסח ומצוותיו. יהודים אלו היו עד לא מכבר בבחינת ה'בן החמישי' שכלל לא מופיע בהגדרת ליל-הסדר, בשל העדרם משולחן ה'סדר' ■ האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד ערך סדרי פסח לדוגמא והדרכה בהלכות ומנהגי הפסח, וכעת הם יוכלו להימנות על הבן ה'חכם' שב'ארבעת הבנים'. העולים יצאו עם מצה-שמורה, עלון לפסח ותחושת שותפות ושייכות מלאת סיפוק ושמחה ■ לסיפור המלא
העולים החדשים למדו לעשות 'סדר' כהלכתו
מסיבים סביב שולחן הסדר (ארכיון)
האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד אירח מידי יום בכפר-חב"ד קבוצות רבות של עולים חדשים מכל קצות הארץ והדגים בפניהם כיצד לערוך את 'סדר' פסח. במסגרת התכנית, ביקרו העולים במאפיית המצות הגדולה בכפר-חב"ד ולמדו על החג ומצוותיו. מנהל האגף והאחראי על הפעילות, הרב מאיר ורזוב וצוותו עברו עם העולים על השלבים השונים של ליל הסדר - צעד אחר צעד. העולים טעמו מהמרור, מהחרוסת ומהכרפס, קראו קטעים מהגדת ליל-הסדר, הסבו כבני חורין ושרו משירי הפסח.

"מעולם לא השתתפי ב'סדר' של פסח", סיפר יאשה בן ה-81. "ברוסיה היינו קונים מצה לפסח בבית חרושת, ובזה תמו כל מצוות החג. השנה זה ה'סדר' הראשון בחיי שהשתתפתי בו. משכו את ליבי במיוחד המנהגים שמסביב, קערת הפסח על תכניה וכל מהלך הסדר".

"מעניין לגלות שבכל הדברים הקטנים שנוהגים לעשות, דברים שנראו לי במבט ראשון מיותרים, אך כשמסבירים לך את הסיבות והטעמים, זה מקבל משמעות אחרת. פתאום אתה מגלה, שמאחורי כל דבר יש הגיון. מדוע מנחים זרוע וביצה, למה שותים ארבע כוסות, מה עושים על הכריות על הכיסאות, ועוד. כשישבתי בסדר נזכרתי טוב ברוסיה. כשאכלנו מרור לא חשבנו על מצרים, אלא על רוסיה", הוא אומר.

הרב וורזוב מציין בסיפוק כי כעת העולים החדשים מוכנים היטב לחג הפסח ואף אחד "לא ילך לאיבוד בסדר הפסח הארוך", כלשונו. "ההגדה היא ארוכה ומלאה בפרטים, והעולים החדשים אינם יודעים מה חשוב יותר ומה חשוב פחות. בהדרכה שהעברנו עמדנו על הפרטים החשובים, בתקווה שהדבר יקל עליהם במאוד בליל הסדר".

הופעות חג בכל רחבי הארץ

פעילות אגף הקליטה של צעירי-אגודת-חב"ד אינה מסתפקת באירוח קבוצות בכפר-חב"ד. הרב ורזוב וצוות הקלייזמרים שעמו - נגנים מקצועיים שעלו מחבר-העמים, 'חרש' את הארץ ועורך חמש עד שש הופעות ביום אחד. המופעים מאורגנים על-ידי מנהלי סניפי צעירי-חב"ד, במתנ"סים, אולפני קליטה, אולמות תרבות, בתי-חב"ד, בתי-כנסת, ועוד.

הרב ורזוב מספר כי כבר לפני מספר חודשים נסגר הלו"ז שהוצף בפניות מכל רחבי הארץ. "לצערנו נאלצנו לדחות כמה הזמנות מחוסר זמן". התוכנית קלילה, חוויתית, ומהנה. הרב ורזוב מספר על מנהגי החג, הכלייזמרים מנגנים את ניגוני החג והעולים החדשים מרגישי שאכן יצאו ממצרים. ההופעה של לקהת הכלייזמרים, היא חלק מרכזי במסיבות החג.

בתוך כך, הודפסו לקראת חג הפסח עלוני הסברה מרהיבים בשפה הרוסית. העלונים מופצים מופץ בקרב העולים בארץ ובקרב יהודי מדינות חבר העמים. העלונים החדשים לילדים ומבוגרים כאחד גדושים בהלכות ומנהגים על חג הפסח, טופס למכירת חמץ, תפילת "יזכור" בעברית באותיות קריליות, ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.