מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ו 11.04.2006

הרב דרוקמן משיב למתקפה של מזוז

בעקבות דבריו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעיתון 'בקהילה' על הרב דוד-מאיר דרוקמן, מגיב הרב דרוקמן בראיון ל-COL על הדברים ואומר: "כמו שרבנים לא קובעים למשפטנים מה לעשות, הייתי מצפה שיהיה גם הפוך" ■ לראיון המלא
הרב דרוקמן משיב למתקפה של מזוז
"לקבל נזיפה, זה כמו לקבל מדליה". מזוז (מימין) והרב דרוקמן
דבריו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בראיון לבנימין ליפקין מעיתון 'בקהילה', הוציא את הרב דוד-מאיר דרוקמן, רב העיר קריית-מוצקין. בראיון ל-COL מגיב הרב דרוקמן על חלק מהדברים. "תפקידו של רב בישראל", הוא אומר, "זה לא מרצה באקדמיה, אלא לומר את דבר-השם זו הלכה ולהאיר באור הנכון את אותם אלו שעוברים על ההלכה. רבנים לא מדברים רק כששואלים אותם שאלות, אלא בכל פעם שהם רואים פירצה.

"אולי היו התבטאויות קיצוניות כאלה ואחרות, אבל אני לא הראשון שאומר אותם. הרבי מליובאוויטש התבטא גם בצורה מאוד חריפה לא פעם ולא פעמיים, על ממשלה שמוסרת שטחים לערבים ומגרשת יהודים. הייתי מצפה ממר מזוז - שמגיע ממשפחה של רבנים שלא יכנס לתחומם של רבנים, כמו שרבנים לא נכנסים לתחומם של המשפטנים בישראל ואם אקבל נזיפה, זה יהיה בשבילי כמו קבלת מדליה ואשמח שנתפסתי על דברי-תורה.

"בנוגע לרב שמואל אליהו ולפסיקותיו 'הקיצוניות' שלא למכור בתים לערבים אני רוצה לומר: אפילו הרב אברהם-יצחק (הכהן) קוק זצ"ל שיש לו תדמית "מתונה" (שלא בצדק, אגב) כותב לגבי מי שמוכר בתים לערבים: ש'יש להוקיע את הבוגדים'.

"הטרימינולוגיה של ההלכה אינה דומה לטרימילוגיה של שפת האקדמיה והשפה היומיומית העכשווית. למשל; כיום מוגדר כ"פושע" אחד שמינימום פורץ בנק... ואילו בשפת ההלכה "פושע" הינו, למשל "רק" שאינו מניח תפילין. מסתמא, אילו היה הנביא ירמיהו בימינו והיה אומר "שריך גנבים" כלשון הפסוק - היה "נקרא לסדר" ע"י רשויות המשפט בישראל. בכל מקרה, מוטב היה אילו רשוית החוק היו מטפלים ב"קאדים" המנצלים את בימת המסגדים לדברי הסתה נגד ישראל.

"לסיום, אני רוצה להדגיש שאני איש חוק ושומר סדר. ההלכה אומרת 'דינא דמלכותא דינה' ואני לא קורא לפרוע חוק. אבל, אם יש התנגשות בין דבר-השם זו הלכה ולבין 'דינא דמלכותא' - הדברים משתנים. כל מה שאני אומר זה מתוך דאגה לעם-ישראל ככלל וכפרט. אינני מדבר כאיש פוליטי. אני אומר את הדברים שמובאים מתוך ההלכה.

"אני מאחל לגולשי COL חג-פסח כשר ושמח בכל המובנים".

......

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מחותן שכזה
י"ג ניסן ה׳תשס״ו
אני גאה עם מחותן כמוך, חזק ואמץ
מתוך שמחה ורוממות הרוח. חג פסח כשר ושמח.

א.א.צ
2.
lipkin, this has to get in
י"ד ניסן ה׳תשס״ו
bakeheila
3.
הבעיה שבתגובה מס 1...
י"ד ניסן ה׳תשס״ו
שאין שום דרך להוכיח את אמיתותה...

למרות שאני מאוד השתכנעתי.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.