מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשס״ו 07.04.2006

הנשיא בוש הכריז על "יום חינוך ושיתוף" לכבוד הרבי

הנשיא ג'ורג' בוש המשיך במסורת קודמיו בתפקיד והוציא אמש (חמישי) הצהרה נשיאותית המכריזה על יום הולדתו של הרבי כ"יום החינוך והשיתוף" של ארה"ב ■ בהצהרה, הנשיא הפציר בפקידי ממשלה, מחנכים, מתנדבים ותושבים לציין את יום ראשון הקרוב, י"א בניסן, ולזכור את "המאמצים של הרב מנחם-מענדל שניאורסון, הרבי מליובאוויטש, שקידם את החשיבות של חינוך ומשנה מוסרית" ■ הבית-הלבן שלח את ההצהרה למנהיגי יהדות ארה"ב ■ לסיפור המלא
הנשיא בוש הכריז על
הנשיא בוש נואם בפני קהל בחצר הבית-הלבן בוושינגטון, אמש

פעם, הסנאט האמריקאי היה צריך לקיים הצבעה על הכרזת י"א ניסן כיום החינוך האמריקאי. היום, נשיא ארה"ב כבר עושה זאת לבד, מתוך הרגל.

הנשיא ג'ורג' בוש המשיך המסורת והוציא אמש (חמישי) הצהרה המכריזה על יום ראשון הקרוב, יום הולדתו של הרבי, כ"יום החינוך והשיתוף" של ארה"ב. "אנו ממשיכים להיות מושפעים על-ידי העבודה הטובה של הרבי", נכתב בהצהרה.

מאז שנת 1978, יום החינוך מוכרז לפי התאריך העברי בו חל י"א ניסן. הנשיא הדמוקרטי ג'ימי קרטר היה הראשון שהכריז על ההצהרה, ונוהג זה נמשך על-ידי כל הנשיאים שבאו אחריו, מכל המפלגות: רונלד רייגן שהפגין חיבה יתירה לרבי, ג'ורג' בוש האב, ביל קלינטון וכעת, ג'ורג' וו. בוש הבן.

מאמצים רבים נעשו כדי להשיג הכרזה יוצאת-דופן זו. היה זה השליח הרב אברהם שם-טוב, היום יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית, שהוביל את היוזמה והביא לכך שכל חברי הסנאט - 100 איש - יתאחדו לראשונה ויחתמו על מסמך משותף המכיר במנהיגותו של הרבי.

הטקסט של ההצהרה משתנה מידי שנה, ונסמך על אלה השולטים בחלונות הגבוהים. את התיאומים עשה השנה בנו הרב לוי שם-טוב, מנהל ארגון ידידי ליובאוויטש בארה"ב ושליח חב"ד בוושינגטון, שעומד בקשר הדוק עם הבית הלבן והבכירים בגבעת הקפיטול.

בי"א ניסן לאחר כניסת הנשיא החדש לבית-הלבן, הוא מזמין נציגות בכירה של ראשי אגודת-חסידי-חב"ד העולמית, משוחח עימם וחותם על ההצהרה בנוכחותם. בשנים שאחר-כך, הנשיא חותם על ההצהרה בלשכתו עם פקידיו.

אמש, לאחר החתימה, איש הקשר של הנשיא עם הקהילה היהודית, ג'יי זיידמן שלח עותק של ההצהרה לכל מנהיגי יהדות ארה"ב.

ההצהרה המלאה, מתורגמת לעברית:

היום החינוך והשיתוף, ארה"ב, 2006
הכרזה של נשיא ארצות הברית של אמריקה

חינוך איכותי הוא אבן הפינה לעתיד המחר של כל הילדים שלנו. היום החינוך והשיתוף מדגיש את התמיכה החזקה שלנו עבור בני הנוער שלנו כשהם מקיימים חיים של לימוד, מתכוננים להיות מנהיגים אחראיים ועובדים להשיג את מלוא הפוטנציאל שלהם.

ביום החינוך והשיתוף אנו זוכרים את המאמצים של הרב מנחם-מענדל שניאורסון, הרבי מליובאוויטש, שקידם את החשיבות של חינוך ומשנה מוסרית לעתיד של כל סטודנט. הוא חיפש לשפר את החיים והקהילות על-ידי רשת נרחבת של מרכזי חינוך והפצה ותוכניות שירות סוציאלי מסביב העולם.

אנו ממשיכים להיות מושפעים על-ידי העבודה הטובה של הרבי, וכל אלה שמקדישים את זמנם, כשרונם וכוחותם לסייע לדור הבא לגדול לבוגרים אחראים ואיכפתיים.

דרך ההתמסרות לאמונה, משפחה, חינוך וקהילה, אנו יכולים להמשיך לבנות חברה טובה ורחמנית יותר.

כעת, לכן, אני, ג'ורג' וו. בוש, נשיא ארצות הברית של אמריקה, על-ידי הסמכות שעוטה בי החוקה והחוקים של ארצות הברית, מכריז בזאת את התשיעי באפריל 2006 כיום החינוך והשיתוף של ארה"ב.

אני קורא לפקידי ממשלה, מחנכים, מתנדבים, וכל האנשים בארצות הברית להושיט יד לאנשים צעירים ולעבוד כדי ליצור עתיד טוב יותר, מואר יותר עם תקווה לכל.

בעדותי כך, אני קבעתי את ידי ביום החמישי של אפריל, בשנה של האלוקים אלפיים ושש, ומאתיים ושלוש-עשר שנים לעצמאות של ארה"ב.

ג'ורג' וו. בוש


+ לקריאת ההכרזה באנגלית באתר הבית-הלבן - לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
?where is the signature
ט' ניסן ה׳תשס״ו
?is this real
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.