מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשס״ו 06.04.2006

"קפיצת הדרך" ל-770

קבוצת הבנות שחזרו מכ"ב שבט ב'בית-חיינו' נפגשו להתוועדות מיוחדת בבית-חב"ד ביבנה. בהתוועדות, העלו זכרונות מהשבועיים שעשו אצל הרבי. הרב אהרן-אליעזר צייטלין שארגן את הנסיעה לרבי, דיבר בשבח המפגש וסיפר סיפורי חסידים. "הרגשנו שנעשה לנו קפיצת הדרך -ל-770 ואנחנו יושבות בהתוועדות שם", אמרה אחת הבנות. לסיפור המלא
הרב צייטלין מתוועד עם קבוצת בנות (ארכיון COL)
ב-ב' ניסן נערכה התוועדות-רבתי לקבוצת הבנות שחזרו מכ"ב שבט ב'בית-חיינו' – בארגונו של הרב אליעזר צייטלין. ההתוועדות התקיימה בבית-חב"ד ביבנה, בהנלת הרב לרר

סיפרה אחת מבנות הקבוצה: "כשנודע לי על ההתוועדות התעודדתי ש'גן-העדן' בו חשנו יחד ב-770 במשך שבועיים עדיין לא נמוג, אלא ממשיך בשמחה ובטוב לבב. זה היה מאוד מרגש ומרענן להזכר בעבר הלא רחוק ב'בית-חיינו' ולשוב ולטעום ממנו עוד קצת. לכל אורך הדרך שלנו ליבנה, החלפנו חוויות נעימות על כל מה שעבר עלינו ב'בית רבינו שבבל' – והיינו דרוכות לפגוש את חברותינו למסע".

קפיצת הדרך ל-770

"היינו מופתעות לפגוש את מדריכתנו היקרה: שבע גורעוויטש שהגיעה במיוחד מניו-יורק במסירות-נפש למפגש חשוב זה, ונוכחותה החיונית האדירה וחיזקה את המפגש, על מאמצה הכביר תבורך עד בלי די. בהזדמנות זו חשנו שנעשתה לנו קפיצת הדרך ל-770 וכאילו שהתוועדות זו הייתה אחת ההתוועדויות השכיחות שהיו מנת חלקינו שם שנמשכו עד הבוקר".

בתוכנית המגוונת, זכו קבוצת הבנות לשמוע הרצאה מרתקת מפי השליח במקום הרב לרר שדיבר בעניין על בעל ההילולא - הרבי הרש"ב נ"ע. בהמשך, דיבר הרב צייטלין בשבח גדולת המפגש והשווה אותו לברכה האחרונה מתוך 'שבע ברכות' לחתן וכלה, כאשר בה מופיעות עשרה לשונות של שמחה: ששון, שמחה, גילה, רינה, דיצה, חדווה, אהבה ואחווה, שלום ורעות.

"במהלך ברכה זו", אמר הרב צייטלין, "מוזכרים החתן והכלה. כאן המקום לשאול: מה עניין חתן וכלה באמצע עשרה לשונות השמחה? לכאורה, היה צריך להתחיל עם חתן וכלה ואח"כ עשרה לשונות של שמחה ברצף, מדוע מקדים 'ששון ושמחה'?

"והתשובה: כאשר ידידים נפגשים זה עם זה, המפגש בכללותו מעורר 'ששון ושמחה'. כאשר יושבים יחד, מתוך אהבת ישראל ומתוך התבטלות מוחלטת ומתוועדים ומגיעים להחלטות טובות, 'המעשה הוא העיקר'. אז כבר יש ששון ושמחה, וכשיש חתן וכלה אז מתוסף עוד שמונה לשונות של שמחה". 

טעם של עוד...

במשך כל הלילה ישבו הקבוצה להתוועדות, תוך-כדי העלאת סיפורים חסידים שתרמו להמחשת העובדה ש"מעשה הוא העיקר". בין דה להא נשזרו ניגוני דבקות שהעלו את האווירה לקדושה עילאית נדירה. במהלך ההתוועדות הוקרן וידיאו מיוחד מהמסע של הקבוצה. בסיום המפגש, כל בת קיבלה שי - חוברת רשמים מ'בית-חיינו' שהוכנה ע"י אחת מבנות הקבוצה: חני שייקביץ ושטערני פרנקל ודיסקים הסוקרים את המאורע.

כשהשחר הפציע, לאחר שנעמדו לתפילת השחר, כל אחת מהמשתתפות לקחה איתה המשכות מאירות, תוך תחושת טעם של עוד...

"אנו רוצים להודות לרב צייטלין שמאמציו לא יסלאו בפז", אומרות בנות הקבוצה ל-COL.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.