מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשס״ו 06.04.2006

הורים שכולים מקימים בית-כנסת לזכר בנם

עד לפני 3 שנים, היו מוטי ונאווה לחם פעילים נלהבים של תנועת 'שינוי'. לאחר שבנם אליהו הי"ד נרצח על-ידי מחבל מתאבד, הם נזכרו במשפט שאמר, ובעקבות זאת חוללו מהפך בחייהם, זאת בעזרתו הגדולה של הרב שלמה-חיים ליסון, שליח חב"ד בכרמל ■ בראיון לרוחמה פז מעיתון 'משפחה' הם מגוללים את סיפור החזרה בתשובה המופלא ■ לסיפור המלא
הורים שכולים מקימים בית-כנסת לזכר בנם
כאן יבנה היכל אליהו. מוטי לחם עם הרב ליסון ור' מנחם קוטנר מארגון 'צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור' בשטח עליו יבנה בית-הכנסת • צילום: שוקי לרר
COL מביא את הקטעים הרלוונטיים מאת רוחמה פז, 'משפחה':

מוטי ונאווה היו פעילי שינוי עד לפיגוע. כשטומי לפיד הפך את שינוי למותג פופולרי הם הפכו לפעילים נמרצים. "אהדנו אותם כי הם הבטיחו שינוי חברתי, אם כי לא ידעתי להצביע במדויק על השינוי המתוכנן", מספרת נאוה.

ואם זאת, לאחר שאביו של מוטי נפטר, הוא החל ללכת לבית הכנסת בשנת האבל הראשונה. בהמשך הוא חשב לצרף את הילדים. "עד כאן", התנגדה נאוה. "די לי בכך שאתה הולך לבית הכנסת. אל תקח לשם את הילדים".

בהמשך השיחה מתברר כי למרות חילוקי הדעות האישיות, הקפידו בני משפחת לחם על קיום הלכות שונות. את הרב שלמה-חיים ליסון שליח חב"ד בכרמל מערבי חיפה, שהיה שהשליח לחזרה בתשובה של המשפחה, הם לא ראו מעולם, על אף שהוא מתגורר שנים ארוכות בסמוך לביתם. "פעם שאלנו אותו, כיצד לא נפגשנו מעולם והוא ענה בחיוך כי אם היה דופק על הדלת שלנו, היינו טורקים אותה בפניו", הם מספרים.

***

לפני שלוש שנים בנם נרצח בפיגוע. בסיום ימי ה'שבעה' החלו כמה מהנוכחים להעלות רעיונות להנצחתו של אלי. מישהו הציע להקים משהו בתחום הספורט, כי אלי אהב ספורט; אחר זרק רעיון של מתנ"ס שיישא את שמו; מקצה החדר אמר מישהו שאין באיזור שום בית כנסת. 'אם כך', אמרנו, 'נבנה בית כנסת לזכרו". ההחלטה שזוג תומכי ואוהדי שינוי יקים בית-כנסת הייתה משהו בלתי מוסבר.

בני המשפחה לא העלו על דעתם בכמה קשיים יתקלו בדרך ליישום המטרה. בינתיים חלו תהפוכות בבית משפחת לחם. לאחר שהתרשמו משיחותיו של הרב ליסון, הציעו בני הזוג לקיים הרצאה קבועה בביתם עם זוג נוסף יחד. לזוג הצטרפו עד מהרה זוגות רבים, והם הפכו לקבוצה מגובשת.

בהמשך שינתה המשפחה את אורחות חייה, והרב ליסון הכשיר את המטבח. שיעורי התורה התרחבו, וכשהתקדמה נאוה החלה אף היא למסור הרצאות.

במהלך הכתבה מתואר הקשיים והתקווה שבקרוב יקום בית-הכנסת.

צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור

במסגרת שצורפה לכתבה, מסופר על פעילות של פעילות צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור שנוסדה בהמשך למצוותו ומורשתו של האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בתקופת מלחמת ששת הימים בה משפחות רבות שיכלו, אח, בן, אח, וגם בהמשך עת רבו הנופלים במערכות ישראל. בשנים האחרונות, עקב התגברות הטרור בישראל, התרחבה הפעילות גם למען נפגעי הטרור.

הפעילות מקיפה כאלפיים וחמש מאות משפחות מכל רחבי הארץ, ומתבצעת באמצעות מאתיים ושלושים סניפים של צעירי חב"ד.

הפעילות מתמקדת בשלושה תחומים: שירותי דת, סיוע נפשי מוראלי, וסיוע חומרי כמו: סיוע בארגון ה"שבעה" והאזכרה, הדרכה צמודה במנהגי האבלות עפ"י מסורת ישראל, שיעורי הכנה ליתומים קראת הבר-מצוה והענקת טלית ותפילין, טקס הנחת תפילין ברחבת הכותל, כתיבת ספר תורה לזכות כל נפגעי הטרור שיוכנס ל'כותל המערבי', הפעלת רשת מתנדבים המעניקים למשפחות אוזן קשבת ותמיכה רגשית, שירותי חונכות ועזרה בהכנת שיעורי בית ליתומים ולילדים פצועים, אירוח משפחות לסעודות שבת וחגי ישראל, ביקורי עידוד בצירוף שי אצל פצועים לאחר פיגוע ובדיקת צרכים ראשונית, ביקורי בית לקראת החגים בצירוף שי. ימים כיף לילדים נפגעי טרור.

בונסף ניתן סיוע כספי לאחר פיגוע לצרכים מידיים, ארגון אוכל חם, עבודות ניקיון, ושמרטפיות בבית המשפחה בזמן האשפוז וההחלמה. סיוע כלכלי נוסף בעתיד לפי הצרכים השונים בהמלצת עובדי הרווחה והשיקום.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מדהים
ח' ניסן ה׳תשס״ו
שלמה חיים, אנחנו אוהבים אותך!

מנדי
2.
שחי הגדול
ח' ניסן ה׳תשס״ו
גאוות היחידה, תמשיך לתת לנו סיבות להיות גאים בך ובפעולתך, רק תמיד תוודא שגם לנו יהיה חלק בזה.

אוהבים אותך וגאים בך.

זלמן ניימרק
3.
ממש יפה!
ח' ניסן ה׳תשס״ו
יישר כח!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.